Geld & Recht alle pijlers

Rechtzaak, nog halve maand huurachterstand

20-02-2017 22:23 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai.



Door omstandigheden hebben mijn man en ik een huurachterstand opgebouwd. Van uiteindelijk 2,5 maand waardoor de verhuurder een zaak is gestart.



In die tijd heb ik vaak geprobeerd een regeling te treffen maar kreeg telkens terug geen enkele regeling mogelijk en op het laatste kwamen ze toch nog met een regeling welke veel te hoog was (2,5 mnd huur in 2 weken inlopen ). En dus niet haalbaar.



Deze achterstand is gekomen doordat er minder werk was voor mijn man. Ik geopereerd ben en er geen geld binnenkwam van mijn kant door herstel, na het herstel veel trubbels gehad met mn zoontje van 5 waarvan we vrijdag de diagnose autisme en adhd hebben gekregen en hij aan de ritalin moet en naar speciaal onderwijs. Ook heb ik de mantelzorg van mn grootouders, waarvan opa voor de 3e x in 2 maand is opgenomen dus al met al klote en daardoor lag mijn werk op een laag pitje.



Nu heeft mn man een baan gevonden waar hij fulltime kan werken en meer verdiend.



Zodoende heb ik vanmiddag de huur in kunnen lopen met 2 maanden zodat er nog maar een halve maand achterblijft plus incassokosten.



Zal de rechter voor een halve maand huurachterstand nog overgaan tot ontbinding?
Alle reacties Link kopieren
Oja zitting is woensdag
Wat een stress meid. Ik hoef je niet te vertellen dat alle excuses die je hebt over jouw werk, hoe legitiem ook, wel excuses zijn he...

Maar, is er al een zitting gepland? En heb je geen recht op een toevoeging zodat je een advocaat in de arm kan nemen?



Mosterd. Zitting woensdag. Dan zou ik als de sodemieter een advocaat benaderen. Als je onder bepaald bedrag verdient heb je recht op toevoeging en kost het je niets.

En waarom ben je hier zo laat mee?



Ik bedoel het niet kut, maar ik vind het wat naïef. Heb je een plan B voor wanneer de rechter we over zou gaan tot huisuitzetting? Kan je met je gezin ergens terecht?

En heb je zelf actief contact opgenomen met wijkteam/gemeente/procesregie? Vaak zijn er heel veel dingen mogelijk, je moet alleen wel zelf initiatief nemen. Afwachten is niet helpend.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan.

Maar volgens mij kun je pas gedagvaard worden bij drie maanden achterstand.

Waarom was die dagvaarding er eerder ? Heb je vaker een achterstand gehad ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bij kantonzaken is een advocaat niet nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ben gedagvaard met 2 maand achterstand.



Nee wonen er pas kort daarna begon de ellende ????
quote:Snoesje666 schreef op 20 februari 2017 @ 22:32:

Bij kantonzaken is een advocaat niet nodig.Niet nodig, kan wel effectief zijn. Zit aan de kant van de hulpverlening en zie dat dat vaak echt meerwaarde heefto
Alle reacties Link kopieren
Heb ook nog geprobeerd of ze de zaak willen intrekken gezien het nog maar een halve maand is maar helaas
Woensdag aangeven dat je binnen een maand het laatste deel kan betalen....?
Alle reacties Link kopieren
Komt het voor een kantonrechter? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk óf de kans direct je "zegje" te doen, of schriftelijk te reageren binnen 4 weken. Als je in die 4 weken de huur kan inlopen, denk ik dat een rechter je niet zomaar het huis uitzet. Zeker als je kunt aantonen dat ondanks de problemen je absoluut welwillend bent geweest. Uiteraard zijn de problemen jouw/jullie eigen verantwoordelijkheid. Ik heb hetzelfde meegemaakt: hier 6 maanden huurachterstand en rechtszaak uiteindelijk toch gewonnen door brieven etc te versturen. Ik zou je wel willen helpen met schriftelijk reageren (als dat als mogelijkheid gegeven wordt). Anders proberen zoveel mogelijk bewijs te verzamelen voor woensdag waarin je je welwillendheid aantoont.
Alle reacties Link kopieren
Wat een toestand. Maar liep/loop jij niet gewoon in de ziektewet als je geopereerd bent?

Die opmerking snap ik niet helemaal over geen geld binnenkomen en je operatie....
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 20 februari 2017 @ 22:53:

Wat een toestand. Maar liep/loop jij niet gewoon in de ziektewet als je geopereerd bent?

Die opmerking snap ik niet helemaal over geen geld binnenkomen en je operatie....0 uren contract wat afliep op 1 nov
quote:Fennamila schreef op 20 februari 2017 @ 22:55:

[...]



0 uren contract wat afliep op 1 novMaar dan had je toch recht op WW over het gemiddeld aantal gewerkte uren over de periode daarvoor?
Wat nummerzoveel zegt
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Wist niet eens dat ik dan ww kon krijgen na een 0 uren cobtract om heel eerlijk te zijn
Alle reacties Link kopieren
Dus ook niet aangevraagd....
Alle reacties Link kopieren
Kan dat alsnog?
Oei... daar ben ik niet in thuis. Volgens mij moet dat binnen zoveel weken na einde contract...



Maar weet je TO, dit zijn dingen die je zelf echt beter moet uitzoeken en moet beheersen. Het gaat om jouw gezin, jouw heden en jouw toekomst. Heb je alles rondom toeslagen en aanvullende bijstand e.d. Destijds wel uitgezocht?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is wel allemaal goed.



Mn man verdiend nu boven modaal en huurtoeslag krijgen we niet met een huur van 850
Wat mij verbaast is hoe snel het gaat. Staan jullie te boek als wanbetalers, of staan jullie ergens op de zwarte lijst?



Normaliter maakt een verhuurder pas kans na 3 maanden. Is er niet eerder een deurwaarder geweest? Voor iets als boedelbeslag oid?
Ik zou me nergens druk om maken. 2,5 maanden zijn er geen 3. Je hebt de achterstand al ingelopen en je hebt voorstellen gedaan om een regeling te krijgen. Ik neem aan dat je dat zwart of wit hebt. Je moet echt veel achterstand hebben en nergens aan mee willen werken wil de rechter jou het huis uit zetten. Dat is hier totaal niet het geval. Advocaat had je al?
Alle reacties Link kopieren
Nee echt niet.



Dit is geen normale woningbouw, maar een vastgoedbedrijf.



We hebben na 1 week en herinneribg gehad en na 3 weken lag er al brief van een deurwaarder met incassokosten..
Alle reacties Link kopieren
Was dat een 14 dagen brief?

Echt belachelijk trouwens om zo snel er een rechtzaak van te maken.

Ik denk niet dat een rechter zal beslissen om te ontruimen.
Je kunt proberen alsnog WW aan te vragen, maar houd er rekening mee dat je in elk geval niet meer terug krijgt wat je nu gemist hebt, en mogelijk ook een lagere of geen uitkering krijgt. Maar ik zou het zeker proberen.



Wat ik lees in jouw posts is dat het je allemaal maar "overkomt". Je lijkt helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen voor de situatie zoals deze nu is. Niet voor je inkomen en rechten op uitkering en ook niet voor de situatie die tot de huurachterstand heeft geleid want dat lag allemaal aan de omstandigheden.



Ik zou je willen adviseren om daar eens kritisch te kijken. Hadden jullie achteraf gezien dingen anders en beter aan kunnen pakken? Hebben jullie ervan geleerd, zodat dit niet nog eens gebeurt? Als je een kans wil maken bij de rechter woensdag, dan zijn dat namelijk de vragen die de rechter in zijn/haar achterhoofd heeft. Als ze ervan overtuigd zijn dat het niet nog eens gebeurt, zijn ze veel meer bereid om je nog een kans te geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de wereld. Meestal is het wel zo dat als er al een zitting gepland is, dat je dan gewoon alles moet betalen om de zitting überhaupt te voorkomen.

Kun je dat laatste restant van niemand lenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven