Geld & Recht alle pijlers

rente kwartaallimiet

17-04-2015 20:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doordat ik extra kosten kreeg deze maand die betaald moeste worden heb ik kwartaallimiet bij ING aangevraagd. Het werkt prima en is super makkelijk. Maar daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan. Ik weet alleen niet zo goed wat dr op dat prijs kaartje staat en daar baal ik best wel van.



Heeft iemand enig idee hoeveel % rente je betaald over het roodstaande bedrag per maand?



Ik kan het niet echt op de site vinden.



MvG
Had je dit al gezien: https://www.ing.nl/partic ... kwartaallimiet/index.html
Alle reacties Link kopieren
Een hoop dus. 13,9%
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Oh dankjewel had het niet gezien. En dat is dan op het bedrag dat je het meest rood hebt gestaan in de maand of waar je mee bent geeindigd?
quote:mmh schreef op 17 april 2015 @ 20:26:

Oh dankjewel had het niet gezien. En dat is dan op het bedrag dat je het meest rood hebt gestaan in de maand of waar je mee bent geeindigd?Ook dat staat er: "U betaalt alleen rente over het bedrag dat u rood staat." Ik ga ervan uit dat het per dag wordt berekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 17 april 2015 @ 20:28:

[...]





Ook dat staat er: "U betaalt alleen rente over het bedrag dat u rood staat." Ik ga ervan uit dat het per dag wordt berekend.Super bedankt. Er word hier altijd lekker snel gereageerd
Alle reacties Link kopieren
Ook dat staat berekend bij 'rekenvoorbeelden'
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Zo snel mogelijk aflossen en krediet stop zetten!!!

Het is het ene gat met het andere vullen en een gebed zonder einde.



Ik spreek uit ervaring (met ex maar nu gelukkig niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ooit... Nu gelukkig allang afgelost. Maar bij een roodstand tot 500 euro.. ongeveer 4 tot 5 euro per maand... wel zonde hoor alsnog..
Alle reacties Link kopieren
Valt nog mee april.

Ex had zonder dat ik het wist het krediet steeds opgehoogd tot 1500 euro terwijl hij "maar" 1800 per maand verdiende.

Ieder kwartaal weer de angst het krediet kwijt te raken en dus helemaal niets meer te hebben.

En dat zeker 9 jaar lang.



Wat ben ik blij dat ik dat niet meer heb.

Voor mij NOOIT een krediet meer dus.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik moest het ook echt uit nood doen wil er zo snel mogelijk vanaf.



Ik heb maar tot 1000 euro gedaan zodat ik niet hele stomme dingen uit kan halen. Zodra het is afgelost zeg ik het ook weer op. Zit op de 600 nu dus.



Iedereen bedankt voor de reacties en advies!
Alle reacties Link kopieren
Als ik je nog 1 tip mag geven.. je wil er vanaf zeg je.. je kan nu tot 1000 euro maar staat 600. Maak hier zo snel mogelijk maar tot maximaal 500 euro van zodra je 500 of minder rood staat. Zo worden het kleinere vaak beter behapbare stappen. Al sta je nu "maar" 600.. omdat je toch tot 1000 kan is die valkuil snel gemaakt..en van 1000 is weer nog lastiger af te komen
Alle reacties Link kopieren
ik ken iemand die soms geld nodig heeft (paar honderd tot paar duizend euro). hij heeft een goede baan maar komt toch soms geld tekort omdat hij van luxe houdt en sommige zaken direct wilt hebben.

laatst moest hij per direct een andere auto kopen omdat zijn oude het begaf.

hij kan het geld van de bank lenen tegen een hoge rente.

omdat ik hem goed ken en ik wat spaargeld heb die ik nauwelijks aanspreek heb ik voorgesteld dat ik geld aan hem leen tegen een lagere rente dan de bank. dus een win-win situatie voor beide. dit doe ik al jaren.



besef wel dat er een kleine risico aaan vast zit dat hij om wat voor reden dan ook niet terugbetaal maar dat neem ik voor lief. investeren brengt altijd risico met zich mee
Alle reacties Link kopieren
quote:april88 schreef op 18 april 2015 @ 08:19:

Als ik je nog 1 tip mag geven.. je wil er vanaf zeg je.. je kan nu tot 1000 euro maar staat 600. Maak hier zo snel mogelijk maar tot maximaal 500 euro van zodra je 500 of minder rood staat. Zo worden het kleinere vaak beter behapbare stappen. Al sta je nu "maar" 600.. omdat je toch tot 1000 kan is die valkuil snel gemaakt..en van 1000 is weer nog lastiger af te komenKlopt heel erg bedankt voor de tip! Ga ik zeker doen. Je kon idd kieze tusse 500 en 1000 maar ik ben verhuisd. Had het nodig voor de borg. Ben best een tijd dakloos geweest dus dacht fack it ik doe het gewoon. En aan 500 had ik net niet genoeg. Maarja nu er vanaf komen. Ga zodra ik bove de 500 zit hem veranderen in 500 of opzeggen ff kijken of dat gaat lukke deze maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven