Geld & Recht alle pijlers

salaris gezin

21-10-2012 19:02 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic meer geopend uit nieuwsgierigheid, hoeveel geld komt er maandelijks binnen en hoeveel kinderen hebben jullie of jij? En is dit voldoende of te weinig om rond te komen ?
Alle reacties Link kopieren
netto 3400, geen kinderen. vaste lasten 550 exl booschappen. Meer dan genoeg om lekker te leven en flink te sparen.
Alle reacties Link kopieren
5000 netto salaris bij 1,5 fte baan, 2 kinderen en 3e op komst.



Aan hyplasten bruto 2.300 kwijt.
alleen, 1 kind, 3000 netto exclusief toeslagen en huurinkomsten, hypotheek 1450 bruto.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kids en een netto inkomen van ongeveer 5300 per maand, dit is inclusie toeslagen. Klinkt best veel, maar we hebben een hoge hypotheek en moeten heel veel aflossen per maand aan schulden etc. We kunnen er best ok van leven!
Ongeveer ¤ 1.300,00 netto en daarnaast nog zorgtoeslag.

Het meeste gaat op aan mijn huur. Ik houd ongeveer ¤ 40,00 per week over voor boodschappen en alles wat ik verder nog zou willen.

Ik had liever meer te besteden, zou wel eens iets leuks willen doen bijvoorbeeld, maar ik kan er van leven.

Oja, ik woon alleen zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fineline schreef op 21 oktober 2012 @ 19:42:

Wij hebben 2 kids en een netto inkomen van ongeveer 5300 per maand, dit is inclusie toeslagen. Klinkt best veel, maar we hebben een hoge hypotheek en moeten heel veel aflossen per maand aan schulden etc. We kunnen er best ok van leven!



Dit klinkt alsof jullie een hoog inkomen hebben omdat je een hoge hypotheek hebt. Denk dat het andersom is?



anders ga ik ook mn hypotheek verhogen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, omdat ik niet goed weet wat het maandinkomen van mijn partner is. Zelf heb ik volgens mijn laatste belastingpapieren een "modaal" inkomen en ik vermoed dat dit ook voor mijn partner geldt. In elk geval ruim genoeg om alles van te kunnen doen wat we willen.
We verwachten dit jaar ons eerste kindje. Ons inkomen is 2700 netto in de maand. Daar komen we mee rond.
Alle reacties Link kopieren
750 euro per maand, alleenstaand. Bij die 750 euro zitten al de toeslagen inbegrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Indiaantje123 schreef op 21 oktober 2012 @ 19:02:

Ik heb dit topic meer geopend uit nieuwsgierigheid, hoeveel geld komt er maandelijks binnen en hoeveel kinderen hebben jullie of jij? En is dit voldoende of te weinig om rond te komen ?Warom toch altjd willen weten wat een ander verdient???
Boven modaal, maar er blijft weinig over met de vaste lasten die wij hebben.

1 kind + 2e op komst. Maak me wel een beetje zorgen om de kinderopvangtoeslag vanaf volgend jaar die voor ons vervalt.
quote:pearle schreef op 21 oktober 2012 @ 20:07:

[...]



Warom toch altjd willen weten wat een ander verdient???





Je hoeft toch geen exacte cijfers te noemen, ik denk dat TO zich aan het orienteren is voordat zij aan een gezinsuitbreiding begint.

Is alleen maar verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Wisselend hier want een deel van het inkomen komt uit een zzp-bestaan, maar doorgaans zo'n 5.000 euro per maand.



Lasten per maand zo'n 1800 euro, maar dat is dan wel inclusief alles wat dit 4-persoons huishouden nodig is voor wonen, eten en vervoer.
Alle reacties Link kopieren
7800 bruto, 4400 netto, 2 x fulltime, geen kinderen, geen toeslagen, vaste lasten ong. 2200 per maand.
quote:Nina28 schreef op 21 oktober 2012 @ 20:11:

[...]





Je hoeft toch geen exacte cijfers te noemen, ik denk dat TO zich aan het orienteren is voordat zij aan een gezinsuitbreiding begint.

Is alleen maar verstandig.Deels waar, maar wat copywrong schrijft klopt ook. Je kunt eigenlijk nooit vergelijken omdat je behoeften en wensen nooit kunt vergelijken. Neem bijv. het bedrag wat je aan kleding voor jezelf wil blijven besteden. Wat zou "gemiddeld" zijn? De een koopt voor 3000 euro aan nieuwe kleding, de ander 300 en weer een ander heeft aan 30 euro per jaar genoeg.
Wow! Wat zitten veel van jullie behoorlijk in de slappe was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nina28 schreef op 21 oktober 2012 @ 20:08:

Boven modaal, maar er blijft weinig over met de vaste lasten die wij hebben.

1 kind + 2e op komst. Maak me wel een beetje zorgen om de kinderopvangtoeslag vanaf volgend jaar die voor ons vervalt.De kinderopvangtoeslag voor het eerste kind komt te vervallen als je gezamelijk inkomen boven de ¤ 118.000 is.
Wij geven ongeveer 12.500 euro per maand uit aan alle vaste lasten en gezamenlijke kosten, inclusief kinderopvang/au pair. Wij storten beiden maandelijks de helft van dat bedrag op de gezamenlijke rekening. Er komt maandelijks bij ons allebei een veelvoud binnen van wat we aan gezamenlijke/gezinskosten uitgeven. Dingen die voor onszelf zijn betalen we van ons eigen geld, die zitten hier niet bij in (kleding, auto's inclusief kosten enz...).
Alle reacties Link kopieren
Netto iets minder dan 4000 euro



Gaat elke maand op. Aan hypotheek andere vaste lasten en schulden uit vorige relatie.



Ik vind het geen vetpot. Vakantie 1 keer per 2 jaar kamperen. Maar op zich komen we wel rond hoor.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel grappig om de verschillen te lezen. Maandelijks komt er bij ons 3000 netto binnen. (incl. belastingteruggave e.d.) Gezin met 3 kinderen + "leenpuber" ;) Die voor onbepaalde tijd bij ons woont.

Wij hebben op dit moment 2 woningen (1 in verkoop) en komen verder prima rond.



Ik voelde me eigenlijk best wel rijk... Totdat ik dit topic las Misschien toch niet zo rijk als ik dacht, maar ik ben zeer tevreden.
Gezamenlijk inkomen per maand ¤3400. Edit: 1x fullltime, 1x 24uur. We zijn met z'n tweeën en verwachten over vijf maanden ons eerste kindje. We hebben een koopwoning en komen goed rond. Kunnen ook sparen. Geen grote bedragen, maar toch elke maand zeker ¤450.
Alle reacties Link kopieren
Netto ¤4700 (excl. vakantiegeld enz.), 2x fulltime, (nog?) geen kinderen. Hypotheek van ¤1500 per maand. Heel tevreden
quote:leentjedb schreef op 21 oktober 2012 @ 20:47:

Wij geven ongeveer 12.500 euro per maand uit aan alle vaste lasten en gezamenlijke kostenWow! Daar zou ik een jaar mee kunnen doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien rond 2400 euro netto per maand. Ben alleenstaand en werk fulltime maar heb geen hypotheek meer (levensverzekering uitbetaald bij overlijden van mijn man). En ik heb geen opvangkosten voor mijn zoon want die gaat na school naar mijn ouders. Daardoor kunnen we best ruim leven. Met hypotheek en opvangkosten was dat wel minder geweest.



Aanvulling: mijn vaste lasten zijn inclusief boodschappen ongeveer 1000 euro per maand. Ik heb een aardig spaarpotje door de 2e levensverzekering van mijn man en ik spaar daar iedere maand 1000 euro bij. Wat op mijn rekening blijft staan daar doen we leuke dingen, koop ik kleding van of als het veel wordt maak ik wat extra over naar mijn spaarrekening.
Alleenstaand geen kinderen.



1800 euro netto salaris voor 32 uur per week

215 euro hypotheekrente aftrek

300 euro verhuur kamer



Totaal netto: 2315 inkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven