Geld & Recht alle pijlers

saldo 0,00

28-06-2013 22:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
topictitel dekt de lading wel. OP weg ivm eventuele herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Zou je wat alineas kunnen gebruiken. Ik kan het niet goed lezen zo. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
zo beter?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!



Ik denk dat je het belang van je gezin op 1 moet zetten, dus niet dubben over bijstand: nu aanvragen! Je gaat aan het werk zeg je, dus dat blijft niet eeuwig duren. Maar het geeft je wel de middelen om in ieder geval je ouders geld te betalen voor het onderdak en eten. En het biedt je de mogelijkheid snel op eigen benen te staan. Waarom ben je eigenlijk zonder een cent op zak naar Nederland terug gekomen? Ik snap dat niet zo goed... Vind het eigenlijk behoorlijk onverantwoordelijk voor twee ouders met een kind van vijf! En ga als een gek op zoek naar een plek voor jezelf! En niet te kritisch zijn. Ik denk dat je momenteel niet veel te eisen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal!

Succes met de baan, en wat goed dat je al een school hebt gevonden, en een huis gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen zit jij wel lekker positief in, zo moet jij zeker houden.



Goed dat jij buiten de SD wens te blijven maar denk niet dat dit verstandig is aangezien jullie situatie. Als ik jouw was zou ik heel snel naar jullie gemeente gaan en een uitkering aanvragen, zo snel gaat dit echt niet lukken, minimaal 8 weken. Al woont jij in het huis van jouw ouders hier hebt jij recht op, jouw man integendeel volgens mij niet. Hebt jij al vast een voet in de goede richting gezet. Wat ook zou kunnen helpen als de SD te moeilijk gaat doen is hulp vragen bij maatschappelijk werk. En boven alles een baan blijven zoeken!



IK wens jullie heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je naar Nederland gekomen dan?
Alle reacties Link kopieren
Bijstand aanvragen. Alle toeslagen waar je recht op hebt aanvragen.



Wat een rotzooi. Heb je de schulden afbetaald in zuid Amerika?



Waarom komen jullie hier naartoe?



Ik denk dat je al een heleboel had kunnen regelen vanuit je andere land, maar goed dat is achteraf gepraat.

Waar woont je man terwijl hij een nieuwe visa aanvraagt? Heeft hij geld om rond te komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 28 juni 2013 @ 22:22:

Waarom ben je naar Nederland gekomen dan?Omdat haar land is misschien?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is er gebeurd dan? Ik snap dat dit haar land is, maar dat klinkt wel wat makkelijk. Hoe zit het met die schulden? En die man die zo makkelijk terug gaat naar zuid Amerika, dat snap ik ook nooit. Zo'n ticket kost toch geld? Ik leef in een andere wereld, dat moge duidelijk zijn. Maar ik vind het allemaal niet zo lekker overkomen. Buitenland, schulden maken en ten einde raad maar je hier vestigen, en dan ook nog van kastje naar de muur gestuurd worden. Het zal allemaal anders liggen, maar leg het dan uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat ook nooit zo. Die geweldige buitenlandse man in een of ander exotisch paradijs. Dan maak je een kind en kom je terug. Die man zal de komende jaren en waarschijnlijk nooit een visum krijgen wegens de huidige regels over inkomen, huisvesting en inburgering.

En als hij het dan wel zou krijgen, is hij 9 van de 10 keer veroordeeld tot een of ander rotbaantje als schoonmaker of iets dergelijks, wegens taal en opleidingsproblemen.

Man voelt zich hier niet thuis. Is ongelukkig omdat hij onder zijn niveau werkt, voelt zich mede daardoor minderwaardig aan zijn vrouw en is veel te afhankelijk van haar. Hij gaat dat fantastische land en zijn familie en vrienden enorm missen en de vrouw mag zijn hele familie vervolgens financieel ondersteunen. Daardoor gaat de relatie stuk. Man blijft hier ongelukkig hangen in één of andere uitkering of gaat verbitterd terug naar land van herkomst.

Kind heeft uiteindelijk geen of een heel erg ongelukkige vader en een arme zorgelijke moeder.



Ik ken zo veel van dit soort situaties.

Het is allemaal zo cliché en van te voren te bedenken....
Alle reacties Link kopieren
Bijstandsuitkering aanvragen (mocht je werk vinden dan kun je dat meteen doorgeven maar heb je in ieder geval nog wel recht op een paar dagen of weken uitkering totdat je van start gaat op je werk) zodat je wel kunt reageren op woningen. IB60 is een controle middel of je niet teveel verdiende in 2012. Dat zal bij jullie niet het geval zijn neem ik aan dus dan kijken ze naar je huidige inkomen (voorlopig bijstandsniveau).



Hopelijk zijn er woningbouwverenigingen die ook lotingwoningen aanbieden, dan maakt je inschrijfduur niet uit. Ik zou inderdaad zoals je zelf ook al aangeeft me aanmelden bij maatschappelijk werk.



Sterkte!
Jullie hebben 0,00 euro!? Lijkt me dan sowieso geen goed moment om naar de andere kant van de wereld te verhuizen, ook al is het terug naar je thuisland. Je moet toch ergens van leven?



Misschien kunnen jullie particulier een kamer/studio huren? De wachtlijsten bij woningbouwverenigingen zijn vaak jarenlang. Dat gezegd hebbende, particulier moet je vaak een loonstrookje overhandigen.



Hopelijk kan je snel aan het werk hier, dat zal dan een hoop schelen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie zijn ingetrokken bij jouw ouders, dan wordt hun inkomen toch ook meegerekend voor een evt. bijstandsuitkering? Hebben jullie daar dan wel recht op?
Alle reacties Link kopieren
Vraag me trouwens af of je van te voren had bedacht hoe je het (financieel) zou doen. Want zoals je waarschijnlijk weet liggen de woningen niet voor het oprapen en heb je daar minstens geld voor nodig. Heb je maar met moeite recht op een bijstand en al helemaal niet als je ergens inwoont en is de vraag of je werkelijk weer zo snel aan een baan komt wat genoeg geld genereert voor een heel gezin.
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 28 juni 2013 @ 23:17:

Als jullie zijn ingetrokken bij jouw ouders, dan wordt hun inkomen toch ook meegerekend voor een evt. bijstandsuitkering? Hebben jullie daar dan wel recht op?Jawel, zal minder zijn omdat zij niet voor het huis moet betalen. Ik denk dat zij recht heb op een alleenstaand ouder uitkering (want man heeft geen papieren en is geen Europeaan)
Alle reacties Link kopieren
Maar de inkomens van de gezinsleden worden toch allemaal bij elkaar opgeteld? Dus als haar ouders geld hebben, dan krijgt zij toch niks meer?
Alle reacties Link kopieren
Nee, inwonend bij ouders betekent hooguit een iets lagere toeslag op de uitkering, geen weigering van uitkering; de huishoudtoets is in 2012 al afgeblazen ( als in: niet doorgegaan).
Alle reacties Link kopieren
Je zit in een lastige positie. Je man heeft een visum, maar geen verblijfsvergunning, dus hij zal de komende 5 jaar geen gebruik mogen maken van een uitkering of een andere sociale voorziening. Jij mag wel een uitkering aanvragen verwacht ik, op basis van je Nederlanderschap. Ik vraag me even af of je dan een alleenstaanden uitkering krijgt. Vraag dat na bij de gemeente.



Ook mag je zorgtoeslag aanvragen als je een Nederlandse zorgverzekering hebt. Dit geldt ook voor je man, maar ik daarin weet ik het niet zeker. Bel voor de zorgtoeslag en ook voor de kindertoeslag met de belastingtelefoon 0800-0543 optie 1.



Kinderbijslag. Bel met de sociale verzekeringsbank (svb) en vraag of je nu, omdat je in Nederland woont, ook weer het recht op kinderbijslag hebt.



Verder moet ik nog even nadenken over welke zaken je nog meer zou kunnen ondernemen. Zodra me iets te binnen schiet, post ik het!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niets aan doen, maar ik vind het eigenlijk van de zotte dat je net hier bent na 5 jaar in het buitenland en dat je er dan überhaupt over na zit te denken om direct een uitkering aan te vragen.



Ik snap ook best dat je snel op eigen benen wilt staan en niet bij je ouders wilt blijven wonen, maar dat lijkt me in dit geval toch wat eerlijker. Als jij volgende maand al aan het werk denkt te kunnen dan zou ik met je ouders regelen dat je zolang bij hen blijft wonen en dan daarna op zoek gaat naar woonruimte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk vooral vol verbazing over de reacties. Het lijkt mij heel logisch om terug te komen naar nl als het in dat andere land niet meer gaat. Natuurlijk is het dan fijn om een startkapitaal mee te nemen, maar als je aan de grond zit, zit je aan de grond...



En in deze situatie geen bijstand aanvragen omdat het niet eerlijk zou zijn, vind ik echt absurd. Hiervoor is de bijstand juist bij uitstek bedoelt: een tijdelijk vangnet als het jezelf echt niet lukt.



@ TO: je man telt in deze nog helemaal niet mee. Hij is een toerist en heeft nergens recht op. Heb je al een zorgverzekering afgesloten voor jezelf? Dat is verplicht, kindje kun je daar ook direct bij schrijven.

Zorgtoeslag aanvragen

Kinderbijslag aanvragen

Bijstand aanvragen en blijven solliciteren, zodat je in ieder geval iets aan huidige inkomen kan laten zien. Volgens mij kun je trouwens wel reageren bij de woningbouw, maar moet je bij toewijzing kunnen laten zien dat je inkomen niet te hoog is.



Je man kan misschien via een wijkcentrum in de buurt alvast wat Nederlandse lessen volgen (of spreekt hij al goed nederlands?).



Wanneer je eenmaal inkomen hebt (of dat nou bijstand of salaris is) even de inkomsten op een rijtje zetten en kijken wat je max aan huur zou kunnen betalen.

Hou daarmee ook rekening met eventuele huur toeslag, kinderopvang (als jij gaat werken) en kinderopvangtoeslag. Dit kun je berekeningen op toeslagen.nl
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
kijk missprincesa, daar heb ik nou wat aan! Dank je wel. Hij begrijpt en spreekt redelijk goed Nederlands, maar goeie tip om hier in het wijkcentrum te gaan informeren. Scheelt toch weer als hij op de NL ambassade zijn test moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:dropcity schreef op 29 juni 2013 @ 03:18:



Gedachtegang is dat kind in een liefdevolle omgeving met een paps en mams beide happy altijd beter zal aarden dan als in een nijpende situatie met ouders die op standje overleven staan.

Maar je kind moet straks zijn vader missen, waarschijnlijk voor een lange tijd. Want met 0 euro kun je niet elke maand op en neer vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar Meryan, en het breekt mijn hart als ik daar alleen al aan denk,, maar dan denk ik ook dat er zo veel gezinnen zijn waarvan de vader soms maanden achtereen of wordt uitgezonden, of op zee is, of verzin maar wat waarbij de moeder zorgt voor een stabiele basis en juist die stabiele basis kon ik daar niet bewerkstelligen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven