Geld & Recht alle pijlers

saldo 0,00

28-06-2013 22:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
topictitel dekt de lading wel. OP weg ivm eventuele herkenbaarheid
Alle reacties Link kopieren
Keihard aan de slag dus voor een baan, woning, man naar Nederland. Ik denk in die volgorde. En in de tussentijd skypen.

Je gedraagt je in ieder geval niet als slachtoffer én hebt een doel. Er zijn kinderen met minder.

Blijft het natuurlijk niet te verteren balen dat de eerdere plannen niet gelukt zijn. Daar mag je best verdrietig om zijn, dat is menselijk.
Alle reacties Link kopieren
meid als ik jou was zou ik naar duitsland samen met je man, en huwelijksboekje meenemen daar inschrijven bij de kreise , dan hoeft je man nooit weer terug naar amerika.. google maar eens op de eu route
Alle reacties Link kopieren
Het zak allemaal goed komen.

Misschien kan je een afspraak maken bij het maatschappelijk werk , van de Gemeente. Die weten vaak beter de weg.

Om je te helpen te krijgen waar je recht op hebt.

Wens jullie geluk, en welkom thuis

Hoe kan je nou nul euro en nul cent hebben? Hoe heb je je al die tijd in Zuid-Amerika dan in leven gehouden?



Ik zou als een gek op zoek gaan naar werk. Maakt niet uit wat voor werk. En inderdaad een uitkering aanvragen. Je kunt nog zo veel bezwaren hebben tegen een uitkering en de meeste van die bezwaren zijn terecht, maar er is wel een kind bij betrokken. En oh ja, schrijf je meteen in als woningzoekende. Urgentie zit er niet in vrees ik, en de wachttijden zijn in de meeste gemeenten een kwestie van jaren. Maar als je het daarom maar laat wacht je nog veel langer.
quote:Juliet86 schreef op 29 juni 2013 @ 17:48:

meid als ik jou was zou ik naar duitsland samen met je man, en huwelijksboekje meenemen daar inschrijven bij de kreise , dan hoeft je man nooit weer terug naar amerika.. google maar eens op de eu route

Serieus?? Dan zitten ze de ouders allebei in een vreemd land, zij zal wellicht wat Duits praten maar de man niet, kind zit al op een Ned school, haar ouders wonen ze bij en wellicht kunnen zij haar ook helpen met van alles.

Nee ik geloof niet dat ik dit de beste bijdrage van het topic vind.
Alle reacties Link kopieren
De EU route is toch al achterhaald?



Ik dacht dat het zo was dat je maar in een Europees land een verblijfsvergunning kunt aanvragen. Dan zitten ze allebei in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meryan schreef op 29 juni 2013 @ 18:15:

De EU route is toch al achterhaald?



Ik dacht dat het zo was dat je maar in een Europees land een verblijfsvergunning kunt aanvragen. Dan zitten ze allebei in het buitenland.nee hoor de route is er nog, ze kunnen bijv. wonen in duisburg en werken in nl
Alle reacties Link kopieren
@madderijn, dank je wel, verdrietig ben ik al genoeg geweest, maar is fijn om het zo te lezen dat het idd. menselijk is, kan het dan makkelijker toelaten en ook zo sneller een plekje geven.

@juliet86, dank je wel voor het meedenken, duitsland is geen optie helaas. kind idd net op school, zitten bij mijn ouders en hebben hier de hulp die we nodig hebben.

dank je wel voor het welkom freelize! maatschappelijk werk zoeken / aanvragen is maandag #1 op mijn lijstje. Net zoals toch achter die bijstand aangaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juliet86 schreef op 29 juni 2013 @ 20:10:

[...]



nee hoor de route is er nog, ze kunnen bijv. wonen in duisburg en werken in nl



Dat is niet de EU route.



Daarbij settel je je in een EU land. Na het verkrijgen van een de gewenste papieren en status kan er dan binnen de EU vrij gevestigd worden.



Ik meen me te herinneren dat dat inmiddels een stuk lastiger is.
Alle reacties Link kopieren
Meryan ik heb zelf de dl route gedaan 4 jaar geleden , dat kan wel, zo heb ik het ook gedaan, wonen in dl werken in nl , mijn man heeft eerst 5 jaren kaart van duitsland gekregen en nu we in nl wonen 5jaar verblijfkaart voor nederland van IND gekregen. Maar misschien zijn de regels nu anders dat weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Missprincesa schreef op 29 juni 2013 @ 02:44:

Ik ben eigenlijk vooral vol verbazing over de reacties. Het lijkt mij heel logisch om terug te komen naar nl als het in dat andere land niet meer gaat. Natuurlijk is het dan fijn om een startkapitaal mee te nemen, maar als je aan de grond zit, zit je aan de grond...



En in deze situatie geen bijstand aanvragen omdat het niet eerlijk zou zijn, vind ik echt absurd. Hiervoor is de bijstand juist bij uitstek bedoelt: een tijdelijk vangnet als het jezelf echt niet lukt.

Natuurlijk kun je terug komen uit een ander land als het daar niet (meer) lukt.

Maar het is dan wat mij betreft niet de bedoeling om dan maar meteen een uitkering aan te vragen.

Het zal misschien nogal hard overkomen, maar zo denk ik erover.



Je gaat toch niet zomaar ineens (terug) naar Nederland? Daar denk je toch over na en dan probeer je toch het e.e.a. te regelen, bijvoorbeeld met familie en vrienden?



Misschien denk ik wel te naïef (dat zal het ongetwijfeld zijn), maar ik vind het gek dat ik vijf jaar allerlei belastingen heb afgedragen omdat ik in Nederland heb gewerkt en dat iemand die vijf jaar weg is geweest uit Nederland nu bij terugkomst meteen een uitkering aan gaat vragen, terwijl hij daar niet aan mee betaald heeft de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat dan weer heel anders; TO heeft geprobeerd, is niet gelukt. Gaat alles op alles zetten om zaken op orde te krijgen. Gaat daarna dus nog heel lang heel veel belasting betalen. Prima.

Het is toch een vangnet? Zolang ze er geen hangmat van maakt heb ik geen probleem.

nou heb ik ooit onthouden dat er een inkomenstoets is om partner vergunning te geven-zij heeft heel veel motivatie op eigen benen te staan.
Alle reacties Link kopieren
TO, is het vrekkentopic al genoemd? Tips om te bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je eerst inderdaad een uitkering moet aanvragen, je moet toch kunnen leven. En je hebt niet van de een op de andere dag een baan. En dan heel hard op zoek gaan naar een baan,



Gelukkig dat je bij je ouders terecht kan, je hebt gelukkig een dak boven je hoofd.



Ik wens je heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Yraatje schreef op 30 juni 2013 @ 00:08:

[...]



Natuurlijk kun je terug komen uit een ander land als het daar niet (meer) lukt.

Maar het is dan wat mij betreft niet de bedoeling om dan maar meteen een uitkering aan te vragen.

Het zal misschien nogal hard overkomen, maar zo denk ik erover.



Je gaat toch niet zomaar ineens (terug) naar Nederland? Daar denk je toch over na en dan probeer je toch het e.e.a. te regelen, bijvoorbeeld met familie en vrienden?



Misschien denk ik wel te naïef (dat zal het ongetwijfeld zijn), maar ik vind het gek dat ik vijf jaar allerlei belastingen heb afgedragen omdat ik in Nederland heb gewerkt en dat iemand die vijf jaar weg is geweest uit Nederland nu bij terugkomst meteen een uitkering aan gaat vragen, terwijl hij daar niet aan mee betaald heeft de afgelopen jaren.[/quote]





Dat geldt natuurlijk ook voor elke Nederlandse huisvrouw die gaat scheiden en een uitkering aanvraagt...
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienbillekesjeuken schreef op 30 juni 2013 @ 08:53:

[quote]Yraatje schreef op 30 juni 2013 @ 00:08:

[...]



Natuurlijk kun je terug komen uit een ander land als het daar niet (meer) lukt.

Maar het is dan wat mij betreft niet de bedoeling om dan maar meteen een uitkering aan te vragen.

Het zal misschien nogal hard overkomen, maar zo denk ik erover.



Je gaat toch niet zomaar ineens (terug) naar Nederland? Daar denk je toch over na en dan probeer je toch het e.e.a. te regelen, bijvoorbeeld met familie en vrienden?



Misschien denk ik wel te naïef (dat zal het ongetwijfeld zijn), maar ik vind het gek dat ik vijf jaar allerlei belastingen heb afgedragen omdat ik in Nederland heb gewerkt en dat iemand die vijf jaar weg is geweest uit Nederland nu bij terugkomst meteen een uitkering aan gaat vragen, terwijl hij daar niet aan mee betaald heeft de afgelopen jaren.[/quote]





Dat geldt natuurlijk ook voor elke Nederlandse huisvrouw die gaat scheiden en een uitkering aanvraagt...

Dat is ook zo...

Maar die Nederlandse huisvrouw die gaat scheiden en een uitkering aanvraagt heeft net even dit topic niet geopend he?
Alle reacties Link kopieren
quote:dropcity schreef op 30 juni 2013 @ 09:37:

@Yraatje, als Nederlandse heb ik daar gewoonweg recht op. Ook al heb ik 10 jaar, niet 5, geen belasting afgedragen. Mijn werkzame jaren in Nederland voor vertrek zou genoeg moeten zijn om de 'schade' die ik nu eventueel zou aanrichten te dekken. En zoals aangegeven, ik wil het niet, maar het ziet er naar uit dat het moet om aanspraak te maken op andere voorzieningen.

@Madderijn, vrekkentopic is mijn favoriet de laatste tijd, en als ik zie wat er op straat wordt gezet als grofvuil maak ik me niet al te veel zorgen om mijn huisraad. Best wel schokkend, of de overgang vanuit een niet zo rijk land maakt het wat groter, om te te zien wat er ondanks crisis wordt weggegooid.

Inkomenseis voor aanvraag visum man is een jaarcontract en ik dacht rond de 1500 inkomen. Ondanks de onzekerheid waar we nu inzitten ben ik blij dat de stap is genomen en we beide weer duidelijke doelen voor ogen hebben. Geldproblemen vreten je op.

Ik geloof direct dat je als Nederlandse bepaalde rechten hebt. Direct!



Ik vind het alleen nog steeds raar dat je zonder geld (hoe heb je je weten te redden in het land van je man) terugkomt. Moest je op stel en sprong weg daar (dus dat het een gevaarlijke situatie werd voor jullie)?

Zo nee, dan zou ik er zelf voor zorgen dat ik wat geld achter de hand had om de eerste tijd door te komen.

Huisvesting kan bij je ouders de eerste tijd. Tja, dan zit je even bij elkaar op de lip.

Je zegt zelf dat je er van uit gaat dat je snel een baan zult hebben.

Ik vind dan dat je deze tijd zou moeten kunnen overbruggen door bijvoorbeeld e.e.a. met je ouders te overleggen.



De kans is overigens zeer groot dat, als je een uitkering gaat regelen, je alsnog de eerste tijd van je ouders' gastvrijheid en geld gebruik moet maken.

Een uitkering heb je natuurlijk niet van gisteren op vandaag. Er moet het e.e.a. worden aangevraagd, uitgezocht, en worden toegekend.

En aangezien jij vast niet de enige bent die een uitkering aanvraagt heb je niet direct geld.



Als jij snel een baan kunt krijgen, zoals je in de OP zegt is de kans aanwezig dat je eerder daar uit geld ontvangt dan van een uitkering.



Dus: hoe ga je dan die eerste periode overbruggen???
Alle reacties Link kopieren
That voice in your head that says 'buy the shoes', That's the one to listen to!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dropcity, ik heb helaas geen handige tips voor je. Wil je alleen heel veel sterkte wensen. Gelukkig sta jij heel wat positiever in het leven dan veel mede-forummers. Wat een nare oordelen lees ik. De stap om terug te komen zal een ontzettende moeilijke en zware stap zijn geweest. Heel wat reacties zijn erg rationeel en ik begrijp dat hier juist heel veel emotie bij komt kijken. Dan is het niet eenvoudig om met afstand en emotieloos beslissingen te nemen.



Ik vind het altijd zo flauw, die reacties: je wist toch waar je aan begon? Zijn dat mensen die nooit een vergissing maken? Nooit hun hart hebben gevolgd? Altijd weloverwogen besluiten hebben kunnen nemen die de rest van hun leven houdbaar bleken? Nooit een verkeerd vriendje, verkeerde opleiding of in een verkeerde baan terecht gekomen?



Volgens mij is TO absoluut niet blij met de gang van zaken. Zoekt ze tips om zo snel mogelijk uit deze situatie te komen. In plaats van adviezen krijgt ze te horen hoe onverantwoordelijk en stom ze is geweest? Waarom? Om iemand nog even verder de put in te helpen?
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je veel sterkte wensen, Dropcity! En ik weet zeker dat met jouw positieve aanpak en motivatie je er over een jaartje inderdaad over zal (glim)lachen.
Welkom terug en ik wens jullie een hele fijne toekomst hier, hopelijk snel weer als gezin.



Helaas is het mgelijk dat de gemeente je verblijf in Nederland gedurende de eerste drie maanden als toeristenverblijf gaat zien en dan heb je in die periode geen recht op bijstand. Zo snel als mogelijk gaan melden en duidelijk geven aan ze hoe het zit. Zorg wel dat je alle gegevens van je man ook hebt en gegevens uit jullie voormalige thuisland want de kans is groot dat je zal moeten gaan aantonen dat je daar geen geld hebt.
Tip: Om toch alvast wat te verdienen kan je fruit plukken, nu worden er bij de tuinders bijvoorbeeld volop kersenplukkers gevraagd. Je zou ook kunnen schoonmaken, oppassen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat voor opleiding je hebt gedaan, maar wellicht is vertaalwerk iets voor jou (ervaring met Spaans/Portugees heb je in ieder geval, alsmede kennis van een Zuid-Amerikaans land)? In ieder geval zolang er niets anders is. In de technische branches schijnt nog steeds werk te zijn.

In de schoonmaakbranche is altijd werk.



Zo snel mogelijk inschrijven bij woningbouwverenigingen. Veel mensen wonen ook tijdelijk op campings, in verhuurde stacaravans. Misschien niet ideaal, maar wel zelfstandig en naar verhouding goedkoop.



Succes met solliciteren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven