Geld & Recht alle pijlers

Samenlevingscontract hema

23-08-2016 19:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met het samenlevingscontract bij de Hema?

Ik vraag me af of het een goede zet is om te doen ipv duurdere bij een notaris.
Alle reacties Link kopieren
Als je contract standaard is dan is het prima.
Lijkt mij een stuk makkelijker dan via een notaris.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 't gedaan en kon ook nog dingen aanpassen die eigenlijk buiten de Hema-voorwaarden vielen. Werkte heel prettig, je komt bij een gewone notaris terecht die alles regelt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er aan wat je allemaal vast wil leggen. geen spam, maar kijk eens op www.degoedkoopstenotaris.nl, wie weet vindt je iets in je buurt wat aan je wensen voldoet.
Alle reacties Link kopieren
tja
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 23 augustus 2016 @ 19:58:

Lijkt mij een stuk makkelijker dan via een notaris.Waarom denk je dat? Bij het HEMA contract moet je ook langs een notaris.
Alle reacties Link kopieren
Oke dank. klinkt als een prima contract.
quote:chocolol schreef op 23 augustus 2016 @ 23:32:

[...]





Waarom denk je dat? Bij het HEMA contract moet je ook langs een notaris.Oh ik dacht dat je het allemaal online kon regelen zonder fysiek naar een notaris te hoeven.
Een samenlevingscontract is vormvrij, daarvoor hoef je niet per se langs een notaris.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik mijn samenlevingscontract ook via de Hema geregeld. Ik vond het voordeel dat deze in begrijpelijk Nederlands geschreven was en het een stuk betaalbaarder was dan direct bij de notaris afsluiten. Wel moet je voor het tekenen van het Hema-contract alsnog langs de notaris om te tekenen maar dat zit bij de prijs inbegrepen. Qua notaris kan je uit een hele lijst kiezen, er zit er vast één uit de buurt voor je bij.

Je hebt een aantal keuzemogelijkheden bij het afsluiten (bv verdeling auto's). Wat ik erover gelezen heb is een samenlevingsovereenkomst van de Hema net zoveel waard als direct bij de notaris. Wel doen vrienden er altijd lacherig over, maar die laat ik lekker kletsen Ik vind het wel een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 24 augustus 2016 @ 10:40:

Een samenlevingscontract is vormvrij, daarvoor hoef je niet per se langs een notaris.Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar voor het contract van de HEMA waar TO om vraagt, moet je wel naar de notaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven