Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel geld voor team uitje?

21-04-2024 18:27 196 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie een goed richtbedrag als je voor je eigen team een uitje organiseert? Dit uitje moet iedereen zelf bekostigen. Wordt niet door het bedrijf of personeelsvereniging gedaan.

Bedoeling is overdag iets met elkaar ondernemen vanaf uurtje of 14.00 en dat savonds uit eten en drankjes daar nog bijkomen. Het gaat dus om alleen een bedrag voor het middagprogramma.
Wat vinden jullie een goed richtbedrag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Teamuitje zelf betalen?

Dan €0,00
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
In mijn ervaring vinden veel mensen een teamuitje helemaal niet leuk en zouden ze al helemaal afhaken als ze er ook nog eens zelf voor zouden moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zelf betalen. Er is animo om met z'n allen wat te gaan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké er is dus animo :) .
Als er ook nog een etentje bij zit, dan zou ik misschien nog 25 euro of zo over hebben voor een activiteit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ligt voor mij enorm aan de activiteit. Voor een goede escape room betaal ik gerust 40,- maar voor een workshop pottenbakken vind ik de helft al te veel.
Maar voor anderen zal dat andersom gelden.

Als het op eigen kosten is zou ik een aantal voorstellen van activiteit + kosten in de groep gooien en stemmen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Even vragen wat iedereen voor budget heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik die enthousiaste collega's vragen wat ze een redelijk bedrag vinden en ze dat eerst laten betalen voordat je dingen gaat vastleggen. Tussen wat mensen roepen (ja leuk!) en wat ze doen als het op betalen aankomt zit nogal eens een verschil, zeker als het werkgerelateerd is.

Zelf zou ik er geen geld voor over hebben. Uit eten is prima genoeg als ik het zelf moet betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga zonder tegenzin naar teamuitjes en meestal vind ik ze ook gewoon leuk.

Maar zelf betalen ook nog... nee.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag het je team.
De ene legt vlot 50 euro neer, voor de andere is 20 euro teveel.

En het zou bij mij ook afhangen van de activiteit én het eten.

Reken er ook op dat het halve team waarschijnlijk babysit / opvang moet voorzien en dat dat ook niet gratis is.

Kan jij wel zeggen dat een dagje weg voor 50 euro peanuts is, maar als ze daarnaast ook de babysit nog 50 euro moeten betalen én nog een eind moeten rijden kost dat "leuk dagje weg" snel 150 euro.
Dat leg ik zelf niet neer voor een team-dag.


Ik stop zelf bij 20 euro voor een pizza en een glas wijn.
Die activiteit interesseert me geen moer of je organiseert maar een gratis quiz.
(1 keer een escape-room moeten doen ... Niets voor mij en dus geen 2de keer.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een leuk team dus zou zonder problemen met hun iets ondernemen wat ik zelf moet betalen. Bovendien heb ik ook wel geld om te spenderen.
Max 50 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een uitje met eten kost snel 50 pp
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik vond de escaperoom het leukste teamuitje ooit maar het was ook met het leukste team ooit. En ik hoefde het niet zelf te betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spreek goed af, wat je doet met afhakers
Wie betaalt dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik zelf moet betalen, dan betaal ik alleen voor gewoon ergens gezellig (liefst lekker) eten en wat drinken. Escape rooms en al die dingen onderga ik braaf als het echt moet, maar ik betaal er zelf niet voor. Dan haak ik wel aan bij de borrel achteraf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het bij eten houden dus een euro of 60.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraag het ze.

Wij hadden altijd een budget van +/- €30,- tot €35,- per persoon. We regelden dan veel kortingen en gratis dingen, om er toch zoveel mogelijk mee te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf betalen? En dan ook helemaal zelf betalen? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wel dat je zelf iets moest bijleggen maar als ik t echt zelf helemaal loet betalen dan denk ik dat ik liever thuis blijf. Zoveel waarde hecht ik er niet aan en ik vind het van de zotte dat ee werkgever niet wil betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dus je bent al een euro of 50 kwijt aan het eten en daarbovenop nog het uitje?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Franille schreef:
21-04-2024 18:44
Ik heb een leuk team dus zou zonder problemen met hun iets ondernemen wat ik zelf moet betalen. Bovendien heb ik ook wel geld om te spenderen.
Max 50 euro.
Ik heb ook een leuk team en geld te spenderen maar als ik in mijn vrije tijd iets leuks ga doen wat ik zelf moet betalen dan kies ik wel andere mensen uit. Plus ik vind het gewoon heel raar dat een baas dat niet betaalt. Volgens mij kan de baas de kosten ook nog van de belasting aftrekken. Als ik een teamuitje zelf miet betalen dan krijg ik echt niet het gevoel dat ik word gewaardeerd. En dan ga ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik werk in drie verschillende teams....en het zijn alledrie ook leuke teams. Wij dragen ook wel eens wat bij, maar dat komt omdat organisatie een uitjes stop heeft ivm onze financiële problemen. We gaan met de mensen die wel willen dan uit eten en dat betalen we zelf.

Als iemand het financieel niet kan dragen dan betaal ik daar ook gerust voor. Maar dan gaan we niet exclusief. Dus met €40 moet het wel ophouden.
Als het iets met teambuilding is dan betaal ik niks. Dat vind ik echt voor de werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
21-04-2024 18:58
Zelf betalen? En dan ook helemaal zelf betalen? Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Wel dat je zelf iets moest bijleggen maar als ik t echt zelf helemaal loet betalen dan denk ik dat ik liever thuis blijf. Zoveel waarde hecht ik er niet aan en ik vind het van de zotte dat ee werkgever niet wil betalen.
Ik ook. Ik vind mijn collega’s leuk en gezellig hoor, maar ik heb eigenlijk gewoon echt niet de behoefte om aan zulke dingen geld uit te geven. Al helemaal niet aan de typische personeelsuitje-activiteiten, want daar vind ik oprecht geen reet aan.

Maar goed, in mijn sector is het echt uitgesloten dat je ook maar een cent hoeft te betalen. Zelfs niet voor vliegtickets. Ik vermoed dat TO in de zorg oid zit.
september wijzigde dit bericht op 21-04-2024 19:07
11.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
21-04-2024 19:01
Ik heb ook een leuk team en geld te spenderen maar als ik in mijn vrije tijd iets leuks ga doen wat ik zelf moet betalen dan kies ik wel andere mensen uit. Plus ik vind het gewoon heel raar dat een baas dat niet betaalt. Volgens mij kan de baas de kosten ook nog van de belasting aftrekken. Als ik een teamuitje zelf miet betalen dan krijg ik echt niet het gevoel dat ik word gewaardeerd. En dan ga ik dus niet.
Ik wil best een simpel etentje (type pizza of hamburger) betalen.

Maar als mijn baas wil dat ik ook nog een keer ga kantklossen of parasailen dan zal hij dat toch écht zelf mogen betalen.
Als mijn baas nadien een sterrenkeet of bistro boekt mag hij ook tussenkomen in de kosten, want ik leg geen 60 euro op tafel.
Als ik alleen / met partner uit eten ga leg ik ook geen 60 euro per persoon op tafel, dus met een stel collega's al helemaal niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, jullie zeggen eerst voorleggen en dan budget afspreken?

Ik zal maar gelijk mijn dilemma voorleggen.
De vraag wie er zin had in een teamuitje is mij/ons gesteld namens 3 organiserende collega's. Aanvankelijk was het plan om eind vd middag (uurtje of vier) met z'n allen uit eten te gaan. Ik heb enthousiast gereageerd en aangegeven het leuk te vinden om mee te gaan.

Een week later zag ik dat het plan was gewijzigd naar een middagprogramma. Kennelijk was het geen probleem om die uren van onze teamleider kado te krijgen. Nou ook prima. In mijn hoofd ging het dan om een max bedrag van €50.

Er is geïnventariseerd en op 1 iemand na wilde iedereen meedoen.
Totdat ik vrijdag de mail kreeg dat de kosten €120 waren excl. het eten en drankjes die er nog bijkwamen. En ik vind dit vreselijk veel geld en heb spijt dat ik heb toegezegd. Ik ben nu in dubio wat ik ermee moet, want als ik had geweten dat dit zo'n bedrag zou zijn, had ik me niet aangemeld. Maar ik vind het ook raar staan om nu terug te krabbelen.

Ik was benieuwd wat men hier normale bedragen zouden vinden of dat dit mijn eigen gierigheid zou zijn. Ik bedoel, het geld is er wel, maar ik ga een week later een paar dagen weg met vriendinnen en zal dan dingen moeten laten hierom. Ik geef dat geld dan liever uit aan mijn mini vakantietje. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg zonde om het uit te geven aan een daguitje met collega's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou afmelden met de mededeling dat mijn portefeuille dit toch écht niet trekt.

En hen de tip geven naar een eventuele volgende keer om voordat er ingeschreven wordt de prijs mee te geven.

Verwachten dat mensen wel 200 euro neertellen voor een werk-uitje met diner én dit pas na inschrijving meedelen gaat mij toch echt vrij ver.

Ben wel benieuwd wat ze voor die 120 euro gepland hebben.

Hopelijk zijn er - als ze jouw afzegging horen - nog een paar andere collega's die ook durven aangeven dat dit toch wel erg veel is.
Of jullie moeten allemaal goud verdienen.
wissewis wijzigde dit bericht op 21-04-2024 19:21
18.26% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven