Geld & Recht alle pijlers

scheiding

22-01-2017 16:21 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ligt in scheiding, je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, je komt tijdens je scheiding geld tekort. Lenen kunt je niet, wegens BRK toetsing. De Ex heeft haar loon op een andere bankrekening gezet, Dat geld heeft ze zelf nodig . Hoe kom je deze periode door. Moet toch een oplossing voor zijn, ik bent toch niet de enige die dit overkomt. Gr.
Zelf werken voor je geld?

Als het om een klein bedrag gaat ... in je omgeving rondhoren of iemand het kan en wil lenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem toch aan dat je zelf ook een inkomen hebt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Je praat in de derde persoon en je maakt een topic aan?
Broekriem aantrekken of extra inkomsten genereren, andere smaken zijn er niet volgens mij.
Natuurlijk heeft je ex zelf haar eigen geld nodig!

Wat is er mis met zelf werken? Desnoods neem je er een baantje bij de Mac bij, dan kan je je beschikbare uren zelf aangeven
Naar uitzendbureau, heb je morgen al een schoonmaakbaantje.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gaat iedereen er van uit dat TO niet werkt ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt of bij vrienden/ familie lenen, of schulden maken, of voor een torenhoge rente bij een bedrijf lenen wat niet kijkt naar je bkr.





" Heeft u geld geleend van familie, vrienden, kennissen of collega’s? Dan noemen we dat sociale schulden. Typerend hiervoor is dat er een emotionele band is met de geldverstrekker, dat er vaak geen of weinig rente wordt betaald, dat de aflossing bespreekbaar is en dat de lening vaak sterk persoonsgebonden is. Bij een oplossing hiervoor zullen deze aspecten dus goed moeten worden meegenomen. En vergeet u niet dat ook schulden die worden aangegaan tijdens het scheidingsproces in principe tot de gemeenschap behoren en dus gedeeld moeten worden. Ook als u dus geld leent van uw ouders om de tijdelijke huur te betalen bijvoorbeeld. "





Evt. Schulden , leningen die de een nu aan gaat zijn in principe nog voor beiden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2017 @ 16:31:

Evt. Schulden , leningen die de een nu aan gaat zijn in principe nog voor beiden.Tenzij het verzoek tot echtscheiding al bij de rechtbank is ingediend, dan geldt de gemeenschap van goederen niet meer.
Wonen jullie nog samen of woon je alleen? Als je alleen woont en geen inkomen hebt en geen alimentatie krijgt, kun je proberen of je in aanmerking komt voor bijstand. Maar dat kan alleen als jullie dus al apart wonen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 januari 2017 @ 16:29:

Waarom gaat iedereen er van uit dat TO niet werkt ?Niet iedereen
Geld tekort om...?

Boodschappen? Rekeningen?
Alle reacties Link kopieren
Naar een advocaat gaan die zijn daar voor.
Kom je in dit topic wel reageren op de vragen?
Staat in openingstekst.Ex heeft haar loon op andere rekening gestort.

Dat betekent dus dat ze werkt.
Ja hier typen kost niks hoor.
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 16:50:

Staat in openingstekst.Ex heeft haar loon op andere rekening gestort.

Dat betekent dus dat ze werkt.De TO kan een man zijn. Maar dat weten we niet want er wordt niks verduidelijkt.
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 16:50:

Staat in openingstekst.Ex heeft haar loon op andere rekening gestort.

Dat betekent dus dat ze werkt.Nee hoor, dat betekent alleen dat ex werkt. Ex heeft haar eigen loon op een andere rekening gestort, neem ik aan, niet dat van TO.
Alle reacties Link kopieren
wie weet hebben ze wel op 2 inkomens gekocht, dan hebben ze nu te kort.

TO stap naar een advocaat.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 januari 2017 @ 16:50:

[...]



De TO kan een man zijn. Maar dat weten we niet want er wordt niks verduidelijkt.Of het is een getrouwd vrouwenstel kan natuurlijk ook.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 22 januari 2017 @ 16:50:

De TO kan een man zijn. Of een vrouw die getrouwd is met een vrouw.
quote:Habbekratz schreef op 22 januari 2017 @ 16:53:

[...]



Of het is een getrouwd vrouwenstel kan natuurlijk ook.Kan ook maar dat zegt nog steeds niet of ze beide inkomsten hebben. Alleen dat de ex haar geld zelf gebruikt. Zegt niks over de TO
quote:Tr0tter schreef op 22 januari 2017 @ 16:53:

[...]



Nee hoor, dat betekent alleen dat ex werkt. Ex heeft haar eigen loon op een andere rekening gestort, neem ik aan, niet dat van TO.

Het is net hoe je het leest he

Haar loon,dus TO loon of ex is ook vrouwelijk.

Ik ga ervan uit dat Jiltje een vrouwelijke naam is
Alle reacties Link kopieren
Zo, nu is het wel duidelijk dames

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven