Geld & Recht alle pijlers

Sinterklaas: wat is jouw budget voor kadootjes?

25-10-2016 19:59 224 berichten
Hoi, gewoon benieuwd. Wij vieren redelijk uitbundig Sinterklaas. De morgen na de aankomst in onze stad beginnen de schoenkadootjes. Hierin stop ik elke dag iets. Gemiddeld genomen rond de 10 eur per dag per kind. Op 5 december krijgen ze veel kadootjes, ik hou me dan niet echt aan een budget, maar probeer wel per kind kadootjes in ongeveer dezelfde categorie en prijsklasse te vinden. Ze krijgen deels praktische dingen zoals een nieuwe pyjama, skibroek en sokken. Maar verder vooral speelgoed. En een spel. En knutselspullen. Ze zijn nog jong, bijna 2 en 4. Het is genieten. Gewoon de jutezakken speelgoed bij de openhaard 's morgens en 's middags komen opa en oma gezellig langs (zonder kadootjes). Met Kerst doen we niet aan kadootjes trouwens, de verjaardagen zijn allemaal in de zomer dus Sint is echt ons gezin-winterfeest.



Hoe vieren jullie Sint? Of helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag de schoen zetten en er elke dag dan iets in krijgen van 10 euro is misschien een beetje overdreven. Toen ik kind was, mocht ik elke zaterdag de schoen zetten na de aankomst van Sinterklaas, en dan zat er een aardigheidje en een snoeperijtje in, en op pakjesavond kwamen de echte pakjes. Maar echt niet voor kapitalen aan geld, wel leuke spellen, of boeken, of dingen die je leuk vond om te hebben of te doen. Maar wekenlang elke dag de schoen zetten en dag-in dag-uit voor 10 euro aan cadeaus krijgen lijkt me wat overdreven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ze morgen some ,hooguit driex per week de schoen zetten, soms zit er dan een klein cadeautje in (€5) of een snoepje of niks/ een kaartje briefje van Sint en piet. Verder kijk ik met 5 dec niet op bedrag maar op wat nodig en leuk is. Wel evenredig maar zeker ook niet buiten proportioneel. Koop heel het jaar door cadeautjes en zijn dan dingen als dekbed overtrek, pyjama en sloffen maar ook speelgoed en altijd een groter cadeau, dit aar een loopfiets en voor onze jongste zoon ben ik nog aan het bedenken.



Persoonlijk vind ik €10 euro per kind per schoen en elke dag de schoen zetten echt waanzin. En beetje over de top.
Is het niet een week of 3 vanaf de aankomst tot pakjesavond? Dus zeg maar 21 dagen maal 10 euro maal het aantal kinderen?

Ik doe het iets minder



Voor pakjesavond doe ik een paar leuke dingen. Het ene jaar is het 100 euro, het andere jaar 20 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wow, jij zit dus al op zo'n 400 euro alleen aan schoencadeautjes?

Ik denk dat ik de helft van dat budget aanhoud voor beide kinderen samen, voor de schoencadeautjes en 5 decembercadeautjes bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag iets voor een tientje in hun schoen?! En dan 5 december nog... Hoeveel speelgoed hebben ze dan wel niet?!

Ons kind is nog te klein, maar anders zou ik denk ik wat lekkers in schoen doen 2x per week en op 5 december een spel/speelgoed wat hij graag wil hebben. Max €50 ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Twee keer schoen zetten tot 5 december en cadeautje van maximaal 5 euro. Op 5 december rond €25 aan cadeautjes per kind.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag een schoenkadootje van zo'n 10 euro?? Dat zijn 23 dagen, is €230,-!! En dan ben je nog niet eens op de dag zelf aangekomen. Het moge duidelijk zijn, daar doe ik niet aan. Schoenkadootje is hier 2-3 keer en dan voor max €5,-.

Verder heb ik geen heel vast budget. Ik koop gedurende het jaar al wat kadootjes als ik er toevallig tegenaan loop dan. En ga dan nog 1x winkelen in Duitsland voor de grotere dingen zoals LEGO en playmobil en de kadootjes die ze van mijn ouders krijgt. Mijn budget is denk ik zo'n €100,- tot €150,-. Maar heb maar 1 kind.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren hier geen sinterklaas. Kennen ze niet eens. Met kerst is het budget 1000kronen (ongeveer 110 euro) per persoon.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen twee of drie keer per week hun schoen zetten, budget van schoencadeautjes varieert. Soms is het iets van nog geen euro, soms iets van vijf en misschien een enkel keertje iets van tien, zo tegen 5 december doe ik er wel eens wat groters in. Voor 5 december doen we rond de 75 euro per kind.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat overdreven, elke dag voor een tientje een schoencadeau.

Ik ben heus niet vrekkig met de feestdagen, maar dit vind ik echt overdreven. Jongste kind is nota bene 2, die heeft er niet eens weet van
Alle reacties Link kopieren
Budget is hier 150 euro inclusief schoencadeautjes. Zag dat er dit jaar vier zaterdagen (incl zaterdag van aankomst) voor sinterklaas zitten. Dus dat is 4 keer de schoen zetten.



Ik heb altijd 1 groot cadeau en dan nog wat kleine dingetjes.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Alle reacties Link kopieren
In mijn tijd bestonden schoencadeautjes niet. Je kreeg wat strooigoed, of bijv. 2 muizen/kikkers of een pakje chocolade sigaretten. Vind cadeautjes stom en helemaal elke dag en nog meer helemaal voor dat bedrag. Ben je niet bang dat het erg verwende monstertjes worden? (niet lullig bedoeld maar wel oprecht gemeend)
Alle reacties Link kopieren
10 euro per kind per dag in de schoen?!

Jezus...



Hier mogen ze (1, 2, en bijna 4) elke dag hun schoen zetten. Soms zit er niets in m, soms wat snoepgoed en soms een kleinigheid.

Mickey Mouse stickers, een spaarpot van een euro van de minions of een knutseldingetje. Echt kleinigheidjes van max 2 euro (vaak nog minder).



Met pakjesavond ieder een paar pakjes. Maar ook hier geen gekke bedragen. Alles van superhelden, Mickey Mouse, Frozen en Cars doet het goed. Zelfs een rol pleepapier van een van die dingen. Dus blijft het grotendeels bij kleinigheidjes.
Wij mochten 3 a 4 zaterdagen voor pakjesavond onze schoen zetten. Daar zaten dan zondagochtend twee mandarijnen, pepernoten, chocolaatjes en soms een klein cadeautje (a vijf euro) in. Potje klei en dat soort dingen.



Voor pakjesavond mochten we voor 100 euro dingen uitzoeken. Maakte niet uit of je één ding van 100 euro wilde of 100 dingen van een euro. Mooie manier om je kinderen met geld om te leren gaan achteraf gezien. Cadeaus uitzoeken was nog leuker dan pakjesavond zelf.



Vaak deden mijn ouders er wel nog andere dingen bij, dus ik denk 130 euro per kind. We deden niet aan kerstcadeaus.



Edit: dat waren toen natuurlijk Guldens.
Elke zaterdag schoen zetten, kleinigheidje en wat lekkers erin.

Pakjesavond ca 80 euro per kind.



@philae, hoe vieren jullie het?
Ja het is gemiddeld he. De ene keer zit er een doos Duplo in en de andere keer een boekje van een euro of een stickervel. Maar ook idd leuk dekbedovertrek van een mooi merk dat het gemiddelde al flink omhoog haalt. Ik maak het in de omgeving nog stukken gekker mee qua bedragen (een Micro step als schoenkadootje) dus vroeg het me af
Die van twee weet niet eens wat er aan de hand is.. Ik vind ik 10 euro per dag per kind echt losgeslagen. Maar als jij het goed vindt, prima dan.



Zoon is nu 4. Hij zet 3 keer z'n schoen en denk ook een keer op school.

Sinterklaas avond krijgt hij een paar kadootjes, maar niets buitensporig.

In onze familie leeft het hele Sinterklaasfeest echt totaal niet. Zoon heeft er ook nooit interesse in getoond, al zal dat nu wel anders worden nu hij op school zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik sprokkel het hele jaar door dingetjes bij elkaar.

Denk dat ik meestal rond de 60/70 euro zit met schoen kadootjes erbij. Gewoon een beetje handig inkopen doen.

En er zit echt genoeg in de zak hoor !! (ook vaak pyjama/dekbedovertrek van een favoriet figuur, dit jaar My little pony of huisdiergeheimen)



Dochter is eind november jarig, in 1,5 week tijd staat heel mijn huis vol.

Maar ja, ik ga sint niet minder vieren omdat ze toevallig net ervoor jarig is.



Kerst vieren we ook met kado's. Het is hier dus een dure maand
Alle reacties Link kopieren
4 kinderen hier, 3 geloven nog.

Budget bijna nihil, (bijstand/WSNP)

In de schoen komen kleine dingen, meestal iets van snoepgoed, of een klein ding van de action.

En max 2 keer per week zetten.

5 december zelf, proberen we een aantal kleine dingen te geven.

Oma zorgt voor wat extra's meestal.



Bijkomend "dingetje" hier, is dat er ook nog eens 3 exact rond sint jarig zijn.



Ik haat december, en van mij mag de kinderbijslag wel op 1 december gezet worden.

(waarom doen ze dat eigenlijk niet.)
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Ze zijn vreselijk verwend. Monstertjes niet van wat ik terugkrijg van opvang en school of kennissen/familie. Enorme overload aan speelgoed maar ze hebben allebei een speelkamer naast hun slaapkamer en de garage staat ook aardig bepakt. Ik wissel ongeveer elke maand de dozen speelgoed van de speelhoek beneden. En we gaan tzt wel keertje de boel met Koningsdag ofzo verkopen om weer ruimte te maken.
quote:fanatic schreef op 25 oktober 2016 @ 20:23:

Ik sprokkel het hele jaar door dingetjes bij elkaar.

Denk dat ik meestal rond de 60/70 euro zit met schoen kadootjes erbij. Gewoon een beetje handig inkopen doen.

En er zit echt genoeg in de zak hoor !! (ook vaak pyjama/dekbedovertrek van een favoriet figuur, dit jaar My little pony of huisdiergeheimen)



Dochter is eind november jarig, in 1,5 week tijd staat heel mijn huis vol.

Maar ja, ik ga sint niet minder vieren omdat ze toevallig net ervoor jarig is.



Kerst vieren we ook met kado's. Het is hier dus een dure maandWow dat zijn een hoop festiviteiten vlak achter elkaar om kado's voor te verzinnen. Leuk dat jullie toch Sint ook ruim vieren.
Hier 2x per week schoen zetten, dat komt tussen aankomst en pakjesavond meestal neer op 5x. De ene keer gaat er alleen een mandarijntje en wat pepernoten/strooigoed in, de andere keer een klein kadootje erbij (max €5 en ook enigszins passend in de schoen)



Voor pakjesavond hebben we geen vastomlijnd budget. Altijd een hoofdkado met daarbij bijvoorbeeld nog iets kleins te spelen, een boek, iets te knutselen en een pyjama of dekbedovertrek. Dus iets van 5-6 pakjes voor kind. Afgelopen jaar was het hoofdkado €130, het jaar daarvoor kwam het voor €15 van marktplaats. Als het maar een mooi kado is dat een fijne aanvulling is op het speelgoed dat al in huis is. De kinderen zijn nog niet op een leeftijd dat ze de waarde kennen of onderling de waarde van hun kado's gaan vergelijken. En we doen altijd een gezelschapsspel voor het hele gezin erbij.



We doen als volwassenen ook altijd wat pakjes voor elkaar, bijvoorbeeld een boek of DVD. En we hebben het motto 'in december maken we overal een pakje van' zodat er lekker veel pakjes zijn met pakjesavond, ook allerlei nuttigheden die we anders ook wel gekocht zouden hebben. Nieuwe theedoeken nodig? Of een weekplanner voor het nieuwe jaar? Inpakken voor pakjesavond!



Sinterklaas is bij ons hét feest van het jaar, meer dan verjaardagen. Flink wat jolige gedichten erbij. Kerst vieren we niet met kado's.



Sint brengt ook nog kado's bij de opa en oma's. Met name bij mijn schoonouders vind ik de berg pakjes té groot, maar ze zijn al flink geminderd ten opzichte van een aantal jaar geleden. Ik heb liever dat ze bijvoorbeeld een doosje lego en een boek geven, dan voor hetzelfde totaalbedrag 15 prullen van de voordeelshop...
Alle reacties Link kopieren
Honderd euro per kind per sinterklaas ongeveer
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een doos duplo en een dekbedovertrek geen schoenkadootje. Als je die dingen als gewoon kado geeft, wordt het ook niet zo'n overload aan speelgoed in huis. En omdat je het in je omgeving nog erger ziet, hoef je het zelf nog niet te doen natuurlijk



Maar het komt op mij nu nogal pocherig over. Elke dag schoenkadootje a €10,-, ieder een eigen speelkamer naast de slaapkamer, volgepakte garage... wat is het nut van het vermelden van die laatste 2 in dit topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven