Geld & Recht alle pijlers

Sosaaliseren verplicht ?

14-02-2017 11:45 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Eigenlijk twee dingen die ik mij afvraag

Ik was gaan werken tussen kerst en oud op nieuw vorig jaar nu kreeg ik mijn verlof overzicht en daar stonden vier dagen vier uur afgeschreven in die periode terwijl ik gewerkt heb meteen bij de obecytleider gemeld word uitgezocht maar stel dat ze er niks aan doen ?

Wat kan ik dan ? Vind het een raar gebeuren

Ik werk via de sosaaile werkvoorziening bij ...

schoonmaak ik werk op een basisschool

Nu vraag twee ik heb veel last van prikkels drukte en zo nu luister ik.vaak muziek zodat ik me beter kan conciteren.dit gaat goed..

In min pauze lees ik een boek of kijk iets van een filmpje op mijn telefoon..tenslotte pauze en het helpt tegen de prikkels daarbij heb ik niet zo veel met mijn gollega.s praat wel gewoon over werk met ze

Maar schijnt dat de leraren problemen met mij hebben vanwege de telefoon /lezen in de pauze.Kunnen ze mij verbieden te lezen of filmpjes te kijken in de pauze ? Muziek luisteren dopjes in niemand last van.

Moet ik super sosaail zijn ? Heb al vaker gezegd dat ik last van de prikkels heb .mijn werk leid er niet onder verder.

Sorry voor taalfouten doe mijn best.
Alle reacties Link kopieren
O ja ik neem anderen pauze.s dan de docenten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een jobcoach?

Bespreek dit dan met hem/haar.
Haal even de naam van je werkgever weg. Je bent hartstikke herkenbaar zo.
Alle reacties Link kopieren
Nee jobcoach doet niks

Al geweest bovendien is hij alleen voor het bedrijf niet voor ons helaas je moet vooral niet zeuren heb vorige week voor een anderen gevraagd zou contact op nemen vorige week al maar niks ..Ik denk ik ga het gewoon eens hier vragen
Je hebt gelijk dat je in de pauze mag doen wat je zelf wilt, je hebt immers pauze. In de praktijk wordt afsluiten door dopjes en telefoon als asociaal gezien. Het is sociaal gewenst om een open en geinteresseerde houding te hebben. Daar kom je verder mee.



Dus, ja, je mag doppen in je oren, maar het is logisch dat men zich er aan stoort en als jij je meer open en gezelliger opstelt werkt dat in jouw voordeel omdat je dan makkelijk wordt opgenomen door je collega's.
Alle reacties Link kopieren
Maar het punt is dat ik te veel last van de prikkels heb en ik ben gewoon sosaaile praat ook met anderen alleen mijn gollega praat alleen over het werk en daar wil ik het niet alleen maar over hebben

..snap wel dat ze het mischien asso vinden maar het helpt mij juist en dat heb ik al vaker gezegd maar vanmorgen ook weer een opmerking zo van jullie zijn gezellig ja ik ga het nog een keer zeggen....

Dus kunnen.ze mij eigenlijk niks maken toch ? Dat is mije vraag
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 14 februari 2017 @ 11:51:

Je hebt gelijk dat je in de pauze mag doen wat je zelf wilt, je hebt immers pauze. In de praktijk wordt afsluiten door dopjes en telefoon als asociaal gezien. Het is sociaal gewenst om een open en geinteresseerde houding te hebben. Daar kom je verder mee.



Dus, ja, je mag doppen in je oren, maar het is logisch dat men zich er aan stoort en als jij je meer open en gezelliger opstelt werkt dat in jouw voordeel omdat je dan makkelijk wordt opgenomen door je collega's.



En gelukkig hoort het zo te zijn dat voor mensen die werken via een sociale werkplaats, die 'regels' net even anders zijn.



weet je zeker dat ze zich echt zo aan jou storen of denk je dat?

Heb je nog andere begeleiding? Die zouden jou misschien ook kunnen helpen het gesprek aan te gaan met de leraren op school zodat je ze misschien samen uit kan leggen wat prikkels met jou doen en waarom je het nodig hebt je soms even af te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dit omdat ze tegen mijn gollega gezegd hebben dat ze het irriteert maar heb her ook al gezegd meerdere malen zelfs als ze mij iets vraag geef ik antwoord en ook met de dopjes in staat op zacht vulume heb ook al eens gevraagd voot ander minder prikkel gevoelig werk maar dat vond dr jobcoach onzin.

Snap eerlijk gezeg ook niet waarom het ze zo stoort ze zitten bij hun.clubje en ik zit ergens anders en pak nooit samen met hun pauze
Alle reacties Link kopieren
Begeleiding heb ik niet krijg je bij de sosaole werkvoorziening ook niet meer of je moet verstandelijk erg achter zijn en dat ben ik niet

Tegenwoordig verwachten ze het zelfde als om een vrij bedrijf ..is nog maar weining begrip ook helaas
Alle reacties Link kopieren
Zou je de docenten een keer rustig uit kunnen leggen dat je begrijpt dat het niet gezellig overkomt, maar dat je echt snel overprikkeld bent en de tijd voor jezelf nodig hebt om bij te komen en je werk goed te blijven doen?
Alle reacties Link kopieren
Popje dat heb ik al gedaant tegen verschillende docenten maar ik ga binnenkort even een gesprek met mijn leidinggevende aan eens kijken of hij nog kan helpen krijg een nieuwe dat wacht ik even af...

Maar weet iemand ook waarom ze er een probleem van maken ?.vooral gezien tijdens herwerk zijn hun toch zelf ook bezig ? Hebben ze niet eens tijd om.met mij te praten en in de pauze zit ik niet bij hun maar mischien weet iemand waarom het zou storen ? Heb werkelijk geen idee namelijk
quote:Elfje33 schreef op 14 februari 2017 @ 12:24:

Popje dat heb ik al gedaant tegen verschillende docenten maar ik ga binnenkort even een gesprek met mijn leidinggevende aan eens kijken of hij nog kan helpen krijg een nieuwe dat wacht ik even af...

Maar weet iemand ook waarom ze er een probleem van maken ?.vooral gezien tijdens herwerk zijn hun toch zelf ook bezig ? Hebben ze niet eens tijd om.met mij te praten en in de pauze zit ik niet bij hun maar mischien weet iemand waarom het zou storen ? Heb werkelijk geen idee namelijk



Van welke prikkels heb je precies last? Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat het kijken van filmpjes en luisteren van muziek ook heel veel prikkels geeft.



Vind je het moeilijk om met iemand even een kort praatje over het weer te maken bijvoorbeeld? Of om even te vragen hoe zijn weekend was ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 14 februari 2017 @ 12:24:

Popje dat heb ik al gedaant tegen verschillende docenten maar ik ga binnenkort even een gesprek met mijn leidinggevende aan eens kijken of hij nog kan helpen krijg een nieuwe dat wacht ik even af...

Maar weet iemand ook waarom ze er een probleem van maken ?.vooral gezien tijdens herwerk zijn hun toch zelf ook bezig ? Hebben ze niet eens tijd om.met mij te praten en in de pauze zit ik niet bij hun maar mischien weet iemand waarom het zou storen ? Heb werkelijk geen idee namelijkHebben zij pauze als jij ook pauze hebt? Zijn er mensen die dan ook pauze hebben? Zo niet, dan snap ik niet waarom ze er een probleem mee hebben.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Sociaal doen is geen verplichting. Je mag in je pauze ook buiten gaan wandelen in je eentje als je dat graag wilt.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje geen van de docenten heeft pauze als ik pauze heb ..Heb andere pauze mijn g ollega,s hebben dan ook pauze maar die praten eigenlikk alleen met elkaar en niet met mij ..of ze maken grapjes over dingen die ik niet grappig vind ik heb last van de drukte in het gebouw en mensen die door elkaar praten.werk is erg druk moet veel onthouden dat zijn prikkels...waar ik last van heb...

Lady ik praat ook wel eens met mijn g ollega over het weer of zo en soms s morgens ook wel met een docent ik zeg ook tegen iedereen goedemorgen.



Weet iemand hoe dat met de verlof uren gaat?
Alle reacties Link kopieren
Als jij gewoon jouw uren gemaakt hebt, kunnen ze niet zomaar verlofuren afschrijven. Dan zal er een vergissing gemaakt zijn. Verlofuren neem je op in overleg met de werkgever of leidinggevende, bijv als je een dag vrij wilt zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik lizy

Hoop dat het in orde komt
Alle reacties Link kopieren
Elfje, zit je bij de sociale werkvoorziening onder andere omdat je last van prikkels hebt ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit daarbij vanwege lichamelijke en psychische dingen

Heb gisteren gesprek gehad

Leiding gevende gaat het doorgeven

Maar gaf aan dat het mijn zaak is en ik dat zelf moet weten
Oh gelukkig, dat klinkt wel als een goed gesprek dus?

Ik vind het jammer dat de collega's niet wat meer begrip op kunnen brengen voor jou.
Nee dat kan een werkgever niet verplichten. Als jij je hele pauze met je neus een boek in wil duiken of op je smartphone wil zitten is dat je goed recht. Ook muziek luisteren kunnen ze niet verbieden.



Gewoon lekker blijven doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb het mijn golega uitgelegd

Hij begrijp het nu denk ik

Ga er van uit dat het klaar nu is

Begrip is er helaas weining maar het is ook van deze tijd mensen die iets hebben handicap beperking krijgen het alleen maar moeilijker
quote:Elfje33 schreef op 22 februari 2017 @ 14:15:

Heb het mijn golega uitgelegd

Hij begrijp het nu denk ik

Ga er van uit dat het klaar nu is

Begrip is er helaas weining maar het is ook van deze tijd mensen die iets hebben handicap beperking krijgen het alleen maar moeilijker



Fuck begrip. Als je anders bent dan anderen word je gewoon raar aangekeken/anders met je omgegaan. Als je niet tussen de mensen past is er weinig begrip voor je, zo zijn mensen gewoon. Gewoon lekker doen wat je zelf wil.



Ik zat op m'n laatste werk ook ver van de anderen (het liefst alleen dus) en lezend of op m'n mobiel. Ik gaf er niks om wat ze daarvan zouden kunnen denken of vinden. Beter dit, dan weer (voor de miljoenste keer) proberen een gesprek te voeren wat me toch niet lukt...
Alle reacties Link kopieren
Klopt felroze

Heb zo iets van ben duidelijk.genoeg geweest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven