Geld & Recht alle pijlers

Speelgoed en kinderkleding verkopen op mp

18-04-2017 13:24 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets verkocht op mp maar wil nu toch wel beginnen. Krijg zoveel dingen die mijn smaak niet zijn.



Mijn vraag is hoeveel kan je op mp of een fb groep vragen voor speelgoed nieuw in de doos en kleding met het prijskaartje er nog aan.



Bijvoorbeeld ik heb een jas van B Nosy die 50 euro kost. Prijskaartje er nog aan. Wat moet ik dan vragen?



Lego duplo die nieuw 40 euro kost. Wij hebben hem dubbel wat vraag je daar voor?
Laten bieden met een vanaf prijs. Mijn ervaring is dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Je krijgt er amper wat voor.
Alle reacties Link kopieren
Reken er maar op dat je er niet veel voor gaat krijgen. ik heb er wel eens spullen van echt hele dure merken op gezet (denk baby Dior) en ook nieuw. winkelprijs 300. mensen bieden dan 40.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
en lelijke opmerkingen als je dan zegt wat je uiterste prijs is, moet je ook maar negeren....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Verwacht er ook niet veel van maar wil het ook niet zomaar weggeven. Dus het beste is de optie bieden? Wat kan ik als vanaf prijs doen?
Kun je er niet iemand blij mee maken die het goed kan gebruiken?
quote:huisvrouw86 schreef op 18 april 2017 @ 13:31:

Verwacht er ook niet veel van maar wil het ook niet zomaar weggeven. Dus het beste is de optie bieden? Wat kan ik als vanaf prijs doen?Bieden idd.
Alle reacties Link kopieren
je gaat met mazzel op z'n hoogst de helft vangen.



ik zou het dus eerst proberen met bieden vanaf en dan de helft, kijken wat er komt
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Als het nieuw in de doos zit, kaartje eraan, folie eromheen kan je meer vragen maar alsnog niet de volle mep, hou ook rekening met verzendkosten.



Dus voor lego duplo (die je overal kan kopen en morgen gratis door bol.com wordt thuisbezorgd) krijg je met geluk 25 euro van iemand die om de hoek woont.



Kledingmerk zegt mij niets, maar zelfde verhaal, als je het bij een online webshop besteld en het bevalt niet, kan je het kosteloos terugsturen.



Ik koop en verkoop veel op marktplaats en houd als regel aan dat ik blij ben als iets mij niet meer in de weg staat en iemand anders er nog wel plezier van heeft, rijk word ik er niet van, maar dat word ik ook niet als het hier blijft liggen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Dat jasje was nieuw 50? dan zou ik de vraagprijs op 35 zetten en bieden toestaan. mensen bieden dan toch lager maar dan kun je altijd nog zakken. en misschien bieden ze wel je vraagprijs.

ook zou ik in de advertentie zeker zetten dat het een nieuwe jas is en dat het kaartje eraan zit.

Denk ook over de verzending na. pakketje kost 6,95. Brievenbuspakje 3,95. dat wil je ook door de koper laten betalen, neem ik aan dus zet dat ook in de advertentietekst.

En als je meerdere dingen aanbiedt zet dan in je tekst kijk ook eens bij mijn andere advertenties.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Dat bieden doet (bij mij) overigens niemand meer tegenwoordig. Voorheen vond ik dat een perfecte optie maar krijg de laatste tijd uitsluiten berichtjes met hoeveel ze willen betalen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Check anders eerst eens waarvoor een (vergelijkbaar) product op MP staat. Daar kun je ook zien of het al lang te koop staat of niet.

En dan heb je misschien een idee wat ervoor geboden/gevraagd wordt.

Tweedehands maar in goede staat levert soms maar 10% van de nieuwprijs op, soms 75% als het gewild is.

Nieuw tussen de 30-80%. Maar hangt er echt heel erg vanaf wat het is en of er vraag naar is.
Je vraagt 75%, en je krijgt dan ca 50% van de nieuwprijs hopelijk.



Voor gebruikte artikelen vraag je de helft en krijg je een kwart van de nieuwprijs. Hopelijk. Als het in goede staat is.
Ik schakel bieden altijd uit, een bieder is vaak geen koper. Degenen die het echt graag willen hebben mailen wel.

Ga ervan uit dat je er bijna niks voor krijgt. Een jasje van 50 euro mag je blij zijn dat iemand er 15 euro voor wil geven. Duplo ook 10-15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd een beetje gek om cadeautjes te verkopen, doen anderen dat wel?

Ik vraag of ik het kan ruilen vanwege dubbel/verkeerde maat en anders geef ik het door aan een ander. Dingen die mijn smaak niet zijn gebruik ik als pyjama oid.



OT; ik zou nooit meer dan de helft betalen voor iets gebruikt tweedehands. Ongebruikt misschien 60% ofzo? Of laat ze bieden.
Alle reacties Link kopieren
B-nosy is redelijk gewild. Als 't van deze collectie is zou ik toch zeker 25-euro vragen. Welke maat is 't?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik doe niks meer met mp. Alleen locale fb sites.
Alle reacties Link kopieren
B Nosy is van deze collectie. Een zomerjasje maat 86/92.Hoeveel zou ik daar voor kunnen krijgen? Nieuwprijs is 50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Bij dat jasje niet te hoog inzetten. 25,- max. Hangt nu al overal in de sale voor 30,- met gratis retour in webshops. Waarom zou iemand dan voor 35,- het risico lopen?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere kledingstukken van B Nosy van deze collectie. 2 zomerjasjes van cars die zijn nu in de sale van 50 voor 35 overal. En wat kledingstukken van Name it. Een jurkje van tumble n dry in maat 104. Ik krijg deze dingen van schoonmoeder en mag ze ook verkopen als ik het niks vind. Ik heb mijn eigen smaak en ook al genoeg kleding voor de kinderen. Heb meerdere keren aangegeven dat het niet hoeft maar ze blijft het doen. Als iemand hier interesse heeft. Zal dan foto's plaatsen. Mag dat hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 18 april 2017 @ 13:27:

Laten bieden met een vanaf prijs. Mijn ervaring is dat veel mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Je krijgt er amper wat voor.



En dat is natuurlijk ook niet zo raar op MP. Als je meer wilt betalen, maar nog niet de volle pond, ga je wel naar online winkels waar het vaak nog gratis bezorgen en retouren is.



Als ik besluit om op MP voor iets te kijken, doe ik dat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Voor de artikelen die TO aangeeft, zou ik inderdaad niet meer dan 15/20 euro bieden.
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Het percentage van de nieuwwaarde wat je kunt krijgen op MP hangt sterk af van het merk en de categorie van het artikel. Het ene artikel levert misschien wel 60% van de nieuwwaarde op (bijv. een iPad van meer dan een jaar oud), terwijl het andere artikel maar 5% van de nieuwwaarde oplevert (bijvoorbeeld gebruikte babykleding).



Kortom: je zult moeten kijken welke prijzen op MP worden gevraagd. Daarna gewoon proberen; verkoop je het heel snel, dan had je waarschijnlijk meer kunnen krijgen, krijg je het maar niet verkocht dan is je prijs waarschijnlijk te hoog. Daar leer je van en dat neem je mee bij je volgende verkoop.



Legodoos zou ik zelf max. de helft bieden van de winkelprijs; nieuwe kleding niet meer dan 25%.
Alle reacties Link kopieren
Misschien anders een idee om het als kado weg te geven?



Je hebt ook van die verkoop Facebook groepen, misschien dat je dat ook bij jou in de buurt hebt?



En je kan altijd vanaf biedingen doen. Ik heb zelf gemerkt, je krijgt soms toch echt onzin biedingen of mensen willen er nauwelijks wat voor betalen maar heb wel ook gemerkt. Geduld is een schone zaak en als je een bedrag in je hoofd hebt even afwachten. Soms helpt het, heb ik zelf ervaren. Succes!
Wat is er dan mis aan dubbele duplo? Die gooi je toch allemaal in een bak en combineren maar?
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd heb ik het geduld er niet voor als ik het zo lees. Ga kijken wat ik kan weggeven en speelgoed misschien toch aan de kinderen geven al is het mijn smaak niet. Het jasje staat dochter wel leuk alleen dan heeft ze nu 4 zomerjasjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven