Geld & Recht alle pijlers

Strafbaar of mag dit?

23-01-2017 08:15 92 berichten
Hallo.



Wie heeft hier toevallig verstand van?

Situatie.

2 faceboekgroepen. De 1 pro de ander anti. Ik zit bij de pro. Schrijf hier regelmatig mijn mening. Met eigen account. Hou het netjes zonder schelden bedreigen enz.

Nu heeft de anti op hun pagina een oproep gedaan. Namelijk dat ze mijn en het adres van iemand anders willen hebben zodat ze mij kunnen aanpakken . In eerste instantie juridisch.

De " gouden " tip krijgt 100 euro. Bij de ander is dat 200.

Mag dit? Juridisch gezien?



Ik lig er niet wakker van maar vindt het wel over een gréns. En voor eventuele juridische stappen ben ik al helemaal niet bang want heb niks gedaan en of beweerd wat niet zou mogen.



En als het niet mag weet ik ook nog niet of ik stappen ga ondernemen. Het is dus meer uit nieuwsgierigheid .



Ik ga de pagina's niet noemen. Uit respect voor privacy van iedereen die hierop actief is.
Alle reacties Link kopieren
Of dit mag weet ik niet maar ik zou de reactie toch melden als ongepast...
Alle reacties Link kopieren
Je zou dit als een verkapte bedreiging kunnen opvatten, lijkt me best iets om bij de politie te melden.....waarna het wel weer de vraag is of zij er echt wat mee doen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 23 januari 2017 @ 08:18:

Je zou dit als een verkapte bedreiging kunnen opvatten, lijkt me best iets om bij de politie te melden.....waarna het wel weer de vraag is of zij er echt wat mee doen.Dit.
Hoe weet jij wat er op de anti-groep geschreven wordt?
quote:Hayek schreef op 23 januari 2017 @ 08:18:

Je zou dit als een verkapte bedreiging kunnen opvatten, lijkt me best iets om bij de politie te melden.....waarna het wel weer de vraag is of zij er echt wat mee doen.





Ik denk dat het bedoeld is als intimidatie.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat ze verder dan eventueel juridische stappen zullen ondernemen. En wat mij betreft doen ze dat hen werkelijke niks gezegd wat niet zou mogen.



Zoon zag al mogelijkheden om zijn spaarpot wat te spekken

Voor 50 euro zegt hij niks
quote:chirpy schreef op 23 januari 2017 @ 08:23:

Hoe weet jij wat er op de anti-groep geschreven wordt?





Kan ik meelezen. Niet meer reageren.

Zij ook bij ons. Maar kunnen bij ons wel reageren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit vrij ernstig klinken hoor. Het is dan geen harde bedreiging, een vorm van intimidatie is het wel.



Ik zou gewoon even langs het politiebureau gaan en in ieder geval melding maken van, die melding kan je altijd nog omzetten in een daadwerkelijke aangifte.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me bluf ( en bedreiging) van de anti groep.

Zou jij echt iets doen wat juridisch aan te pakken is, hebben ze niet via vrijwilligers je huisadres nodig. Dan ben je nl via je provider te traceren.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Al een print screen gemaakt ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
FB discussiegroepen lopen makkelijk en snel uit de klauwen, zeker als het om emotionele onderwerpen gaat als vaccinaties ofzo. Ik zou me hier heel ver bij vandaan houden, wat is in godsnaam het nut om anoniem je gal te spuwen, ik snap daar helemaal niks van.

Heb je het al bij FB zelf gemeld?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 23 januari 2017 @ 08:31:

FB discussiegroepen lopen makkelijk en snel uit de klauwen, zeker als het om emotionele onderwerpen gaat als vaccinaties ofzo. Ik zou me hier heel ver bij vandaan houden, wat is in godsnaam het nut om anoniem je gal te spuwen, ik snap daar helemaal niks van.

Heb je het al bij FB zelf gemeld?

Het is toch niet anoniem? TO post via haar eigen account.



Op internet kan je zijn wie je wil, je kan een totaal andere identiteit aannemen... jammer dat zoveel mensen van zichzelf een stomme idioot maken
quote:mamsvan schreef op 23 januari 2017 @ 08:31:

Al een print screen gemaakt ?Ja is gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:tien_voor_tien schreef op 23 januari 2017 @ 08:34:

[...]



Het is toch niet anoniem? TO post via haar eigen account.



Op internet kan je zijn wie je wil, je kan een totaal andere identiteit aannemen... jammer dat zoveel mensen van zichzelf een stomme idioot maken

Oh ja, dat is ook zo. Ik koppel internet automatisch aan anonimiteit.

Nou ja, dan nog.



Ik ben trouwens wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, zij zullen ongetwijfeld redenen hebben om te vinden dat Benmama iets minder netjes heeft gereageerd dan ze hier vertelt.
...
quote:Rooss4.0 schreef op 23 januari 2017 @ 08:31:

FB discussiegroepen lopen makkelijk en snel uit de klauwen, zeker als het om emotionele onderwerpen gaat als vaccinaties ofzo. Ik zou me hier heel ver bij vandaan houden, wat is in godsnaam het nut om anoniem je gal te spuwen, ik snap daar helemaal niks van.

Heb je het al bij FB zelf gemeld?





Ik niet. Beheerder van de pagina wel.

En ik spuw niet anoniem mijn gal. Niet anoniem en ik spuw niet. Geef op een normale manier mijn mening.

Op onze eigen pagina is geen gedoe . Gaat allemaal heel vreedzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:benmamma schreef op 23 januari 2017 @ 08:44:

[...]





Ik niet. Beheerder van de pagina wel.

En ik spuw niet anoniem mijn gal. Niet anoniem en ik spuw niet. Geef op een normale manier mijn mening.

Op onze eigen pagina is geen gedoe . Gaat allemaal heel vreedzaam.Tja, als je allemaal "pro-ers" op één pagina hebt blijft het vreedzaam maar dat is m nou juist de crux toch? Je zult toch wel iets hebben geschreven waardoor de anti-ers zich aangevallen voelen neem ik aan?
...
quote:tien_voor_tien schreef op 23 januari 2017 @ 08:34:

[...]



Het is toch niet anoniem? TO post via haar eigen account.



Op internet kan je zijn wie je wil, je kan een totaal andere identiteit aannemen... jammer dat zoveel mensen van zichzelf een stomme idioot maken





Ik reageer als mezelf. Of dat stom en idioot is...Dat kan en mogen mensen van mij vinden .

In dit geval k an dat mij niet boeien.



Het intimiderende, of eerder poging tot maakt me nieuwsgierig. Mag dit?

En wat al eerder is genoemd. Mocht ik idd iets strafbaars doen dan is een screenshot genoeg en achterhalen ze mijn IP adres wel.
Waarom zit je überhaupt bij zo'n groep?
quote:Rooss4.0 schreef op 23 januari 2017 @ 08:47:

[...]



Tja, als je allemaal "pro-ers" op één pagina hebt blijft het vreedzaam maar dat is m nou juist de crux toch? Je zult toch wel iets hebben geschreven waardoor de anti-ers zich aangevallen voelen neem ik aan?



Nou ...

Ik heb op onze eigen pagina gezegd dat ik het maar triest vind als je zo in haat leeft. Dit nav een stukje op hun pagina waar we een discussie over hadden.



Sorry voor de anticlimax maar schokkender is het niet.
Waar je zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt via Facebook toch een melding maken van ongepaste inhoud? Via internet kun je evt aangifte/ melding doen bij de politie.
quote:SallySpectra schreef op 23 januari 2017 @ 08:52:

Waarom zit je überhaupt bij zo'n groep?





Omdat we in onze woonplaats oa via deze groep wat voor een groep mensen in onze gemeente doen.

In allerlei opzichten en vormen van hulp.

Ik voel affiniteit met deze groep.
Alle reacties Link kopieren
He saai
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
Dan zet je op jullie deel even een "sorry voor iedereen die zich aangevallen voelt aan de andere kant" neer en dan kunnen jullie weer door een deur. Ofzo?
...
quote:Tawny79 schreef op 23 januari 2017 @ 08:53:

Waar je zin in hebt.





??

Van mij hoeft dit gedrag niet hoor. Bij voorkeur niet zelfs.

Om 1 of andere reden ben ik voor de anti groep een irritatie punt. Dat mag. En vanuit hun standpunt ook logisch.

Waarom ik het ben.. geen idee. Omdat ik me niet laat verleiden tot scheldpartijen is enige wat ik kan bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven