Geld & Recht alle pijlers

Ten einde raad! Hulp aub!

30-08-2016 19:41 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij aub adviseren wat ik doen moet. Ben vandaag alleen aan het huilen omdat het me teveel wordt. Zoals ik in mijn eerdere topic heb aangegeven ben ik samen met mijn kindje vertrokken na meerdere malen geweld. De laatste keer dat hij me weer heeft mishandeld heb ik alle moed verzameld om zo snel mogelijk weg te gaan en heb ik aangifte gedaan.



Heb behalve kleding en belangrijke papieren alles achter gelaten. Koophuis staat op zijn naam dus ik was degene die uiteindelijk toch zou vertrekken. Heb het huis met alle spullen achter gelaten en die mocht hij van mij houden ook. Mijn prioriteit was mijn kind en mezelf in veiligheid brengen en van hem af. Meteen ook advocaat ingeschakeld en de scheiding in gang gezet. Echter hadden we een rekening gezamenlijk waar kinderbijslag van kind op terecht kwam en ik bijna elke maand 700 euro op spaarde. ( voor ons kind later )

Het is een gezamenlijke rekening. Aangezien ik alles heb achter gelaten wilde ik graag dit bedrag wat ik heb gespaard besteden aan ons nu om samen met mijn kindje weer een nieuw toekomst op te bouwen. Vandaag kreeg ik mijn nieuwe bankpas binnen en eenmaal bij de balie kreeg ik te zien dat hij het hele bedrag over heeft gemaakt naar ZIJN rekeningnummer.

Ik ben er echt kappot van! Kan alleen maar huilen van ellende..



Hij verdient zelf erg goed en voor de rest is de woning van hem en heb ook alles achter gelaten wat er in 6 jaar aan spullen is gekocht en hoefde eigenlijk ook niks. Mijn enige prioriteit was mijn kind en mezelf in veiligheid brengen en weg bij die man. Echter had ik wel gerekend op dat bedrag om op zijn minst nieuw onderdak te zoeken en alle kosten van advocaat etc te betalen. Ik ben degene die immers weer bij 0 moet beginnen samen met mijn kind.



Kan iemand mij aub adviseren! Weggaan uit een gewelddadige relatie is 1 maar daarna volgt nog veel ellende helaas
Je had die 700,- per maand beter op een spaarrekening op naam van je kind kunnen zetten, maar daar heb je nu niks meer aan.



Jij had dat geld willen gebruiken, maar nu blijkt dat je ex je is voor geweest, lullig.



Waarom heb je dit verhaal in je vorige topic (dat je onder een andere naam hebt gepost) weggehaald trouwens?
En dat hij alles nog heeft en jij bij 0 moet beginnen, ligt aan jezelf.

óf je hebt er wel recht om maar vraagt er niet om, óf je hebt er geen recht op en had moeten vastleggen dat alles van jullie samen was
Maak een kopie/foto dat hij het eraf heeft gehaald mits dat nog mogelijk is. Ook dat jij daar geld op stortte. Dan kun je het via je advocaat terug krijgen.
Bespreek dit met je advocaat en laat dit meenemen in de scheidingbesprekingen.
Alle reacties Link kopieren
En het geweldige idee om met die gewelddadige man een kind te krijgen was? Of was hij tot aan de bevruchting Mr. Perfect, en is hij daarna op eens het Monster van Frankenstein geworden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Help mij is zo vaag...Wat is je vraag? Wat wil je nu precies?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kijk daar is ze weer. Nou nou. Ik denk vanwege herkenbaarheid of zo.



Maar goed on topic. Nee ik denk dat je middels mediaton kunt proberen om het eerlijk verdeeld te krijgen tussrn jullie beiden. Nu is hij je gewoon voor geweest.
Alle reacties Link kopieren
Was je getrouwd in gemeenschap van goederen? Dan is de helft sowieso van jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk waar niet hoe een aantal nog grapjes over mijn situatie kunnen maken. Ik heb de kracht verzameld om mijn kindje te beschermen tegen een relatie met geweld. Heb ook mezelf eruit gehaald ook al ben ik in al die jaren zo zwak gemaakt. Ben blijkbaar niet zo slim geweest om alles tot in de puntjes te verzorgen voor vertrek en nu zit ik dan hier en ja hij heeft alles van me afgepakt. Wil geen medelijden en stel me niet als slachtoffer op maar wat doet deze situatie verdomd veel pijn en onzekerheid. Ik heb het zover laten komen , ben naïef en jong nog... Hoop hier van te leren voor de toekomst ooit. Vraag enkel om advies



Bedankt voor degenen die advies of tips hebben gegeven
Alle reacties Link kopieren
Nee huwelijkse voorwaarden., en ook blij mee. Hij had wat schulden en leningen
quote:Longhair schreef op 30 augustus 2016 @ 19:55:

Ik snap werkelijk waar niet hoe een aantal nog grapjes over mijn situatie kunnen maken. Grapjes? Waar lees je die?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraplapje schreef op 30 augustus 2016 @ 19:46:

Maak een kopie/foto dat hij het eraf heeft gehaald mits dat nog mogelijk is. Ook dat jij daar geld op stortte. Dan kun je het via je advocaat terug krijgen.Dit lijkt mij een slim idee (geen idee of dit kan).
quote:Longhair schreef op 30 augustus 2016 @ 19:56:

Nee huwelijkse voorwaarden., en ook blij mee. Hij had wat schulden en leningen





Waarom heb je er in godsnaam in die situatie voor gekozen om geld voor je kind over te maken naar een gezamenlijke spaarrekening?

Dat had je naar een rekening op naam van je kind moeten doen en het moeten laten vastzetten
Alle reacties Link kopieren
Bel morgen het juridisch loket. Leg de situatie uit. Dan verwijzen zij je door naar een advocaat.

Omdat je geen geld hebt, krijg je toevoeging. Het juridisch loket kan vertellen hoe hoog voor jou de kosten zullen zijn. Een advocaat kent de wet, waar je ex zich aan zal moeten houden.

Je kan ook nog de gemeente bellen voor maatschappelijk werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Longhair schreef op 30 augustus 2016 @ 19:56:

Nee huwelijkse voorwaarden., en ook blij mee. Hij had wat schulden en leningen

Hij had schulden en leningen maar jij kon wel 7000 euro sparen? Van je eigen loon? Zo ja dan heb je iig een inkomen en niet niets. Zo niet dan was het toch zijn geld waar jij geen recht op had (hoogstens je kind)

Krijg toch een beetje een "ik wil geld" gevoel bij dit topic.
Hallo Longhair,



Wat een nare situatie.

Helaas hoor je dit soort verhalen veel.

In het begin is de man in kwestie o zo gelant, romantisch e.d tot dat ze de buit binnen hebben.

Dan begint t gedonder.

Ik vind het sowieso dan al heel erg moedig en sterk van je dat je bent weg gegaan.



Omdat ik niet helemaal uit je topic kan halen waar jecdan advies over wil, stel ik je grwoon de vraag:



Waarin wil je precies advies?
Alle reacties Link kopieren
To, heb je een bank afschrift? En bewijs dat jij dat hebt gestort. Verzamel bewijzen. En ga naar een advocaat
het is nooit te laat om te leven
Waar ben je nu? Kunnen jullie daar blijven? Sta je ingeschreven voor een huurwoning? Heb je een baan? Familie die je steunt?



Als je een baan hebt, probeer als dat nodig is meer uren te krijgen. Schijf je in bij een woningbouwvereniging, of kijk rond voor een koopwoning die bij je salaris past.

Als je nog geen baan hebt, vraag dan een uitkering aan. Bij de gkb kun je een lening aanvragen om je woning (basic) in te richten. Dan natuurlijk ook zsm inschrijven voor een woning en een baan zoeken. Sta open voor hulp.



Hoe dan ook, ik vind het erg dapper dat je weg bent gegaan uit een situatie van huiselijk geweld. Ik hoop dat je weer snel op eigen benen kunt staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2016 @ 19:47:

En het geweldige idee om met die gewelddadige man een kind te krijgen was? Of was hij tot aan de bevruchting Mr. Perfect, en is hij daarna op eens het Monster van Frankenstein geworden?



Dit vind ik zulke kutopmerkingen he.! Alsof to zich al niet kut voelt onder de situatie en zich miss wel hetzelfde afvraagt. Maar hoe makkelijk om dit te roepen vanaf de zijlijn. Lees dit soort opmerkingen in elk soortgelijke topics paar keer.

En ja, ik ken ze, mannen die tijdens de zwangerschap heel erg verandert zijn!

Na de bevalling worden ze vaak niet weer leuk..
quote:cookie84 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:41:

[...]





Dit vind ik zulke kutopmerkingen he.! Alsof to zich al niet kut voelt onder de situatie en zich miss wel hetzelfde afvraagt. Maar hoe makkelijk om dit te roepen vanaf de zijlijn. Lees dit soort opmerkingen in elk soortgelijke topics paar keer.

En ja, ik ken ze, mannen die tijdens de zwangerschap heel erg verandert zijn!

Na de bevalling worden ze vaak niet weer leuk..

Helemaal mee eens.

Het is zo makkelijk om n ander te veroordelen.

Ach ja je hebt mens en met IQ en mensen met EQ zeg ik dan altijd maar....
Alle reacties Link kopieren
On topic, ik denk dat veel al is gezegd hierboven.

Woonruimte, werk en salaris zijn belangrijk. Zitten jij en kind veilig? School van kind, na schooltijd? Hoe oud ben jij, je kind?

Ga naar de bank, gemeente en juridisch loket voor een advocaat.

Ik laat dit aan anderen over, ben hier niet in thuis. Wel heel veel sterkte en knap van je dat je bij hem wegbent gegaan!
quote:nina1966 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:05:

[...]



Hij had schulden en leningen maar jij kon wel 7000 euro sparen? Van je eigen loon? Zo ja dan heb je iig een inkomen en niet niets. Zo niet dan was het toch zijn geld waar jij geen recht op had (hoogstens je kind)

Krijg toch een beetje een "ik wil geld" gevoel bij dit topic.Hoe kom jij bij 7000 euro?
Nare dure les zeg.. was je niet van tevoren al bang dat hij dit zou doen?

Je kwam al uit zo'n penibele situatie met hem ik had het geld gelijk al goed geregeld denk ik want het zat er wel dik in dat ie je zou naaien hij had al bewezen dat ie 0 respect voor je had.

Ik hoop dat je met bewijzen en feiten het geld terug kunt krijgen, ik zou alles op alles zetten daarvoor en hem hier niet makkelijk mee weg laten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 30 augustus 2016 @ 20:48:

[...]

Hoe kom jij bij 7000 euro?Zelfs meerquote:Echter hadden we een rekening gezamenlijk waar kinderbijslag van kind op terecht kwam en ik bijna elke maand 700 euro op spaarde. ( voor ons kind later )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven