Geld & Recht alle pijlers

toestemming ouders nodig?

19-09-2014 12:32 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat als een kind van gescheiden ouders met een van de ouders op vakantie gaat op de luchthaven een soort bewijs van toestemming van de andere ouder nodig is. Nu wil ik graag met mijn neef een reis gaan maken, moet ik dan toestemming van beide ouders kunnen overleggen? Zal bij zijn moeder geen probleem zijn maar weet wel dat zijn vader geen toestemming gaat geven hiervoor.
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:22:

[...]



Nee , kind is ingeruild voor een vriendin. Kind ging elke 14 dagen weekend naar zijn vader. Tot deze een vriendin kreeg en kind een blok aan zijn been werd. Want de weekends dat zoon er was konden ze niet samen naar de kroeg etc. Vader heeft toen zoon laten weten voor een nieuw leven met vriendin te kiezen en dat zoon daar niet meer in past. Misschien iets minder snel oordelen??

Wat ik daarjuist ook al zei, dan is kind niet ingeruild, dan is die vader gewoon een eikel.



Misschien je ook niet zo snel aangevallen voelen??



*Jezus man bedoelde het niet slecht hoor!
Je hebt toestemming van beide ouders nodig.
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:22:

[...]



Nee , kind is ingeruild voor een vriendin. Kind ging elke 14 dagen weekend naar zijn vader. Tot deze een vriendin kreeg en kind een blok aan zijn been werd. Want de weekends dat zoon er was konden ze niet samen naar de kroeg etc. Vader heeft toen zoon laten weten voor een nieuw leven met vriendin te kiezen en dat zoon daar niet meer in past. Misschien iets minder snel oordelen??

Als moeder zijnde had ik dan geen gedeelde voogdij meer gewild.Dan hoeft vader niet meer mee te beslissen.

Als moeder haar toestemming geeft en als dat voldoende was om je neef mee op vakantie te nemen dan zou ik geen toestemming aan vader vragen,waarom?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 19 september 2014 @ 14:31:

[...]



Een vriendin kan nooit de plaats van een kind innemen, in mijn ogen. Dat is een heel andere relatie, dat kan je niet met elkaar vergelijken.



Als vader minder aandacht geeft aan zijn kind na het krijgen van een vriendin, is hij gewoon een eikel.

Kan allemaal wel zo zijn. Maar dat betekent nog niet dat jan en alleman dan maar zelfstandig kan besluiten vader te negeren en nergens toestemming meer voor te vragen.



TO zegt feitelijk: vader is geen goede vader, dus toestemming aan hem vragen wat betreft belangrijke zaken aangaande zijn zoon is nergens meer voor nodig.



Ze stelt zich dus op als aanklager en rechter tegelijkertijd, veroordeelt vader zonder dat hij recht heeft gehad op een goede verdediging en zelfs zonder dat hij weet dat hij aangeklaagd is.
quote:markovic schreef op 19 september 2014 @ 14:37:

[...]



Kan allemaal wel zo zijn. Maar dat betekent nog niet dat jan en alleman dan maar zelfstandig kan besluiten vader te negeren en nergens toestemming meer voor te vragen.



TO zegt feitelijk: vader is geen goede vader, dus toestemming aan hem vragen wat betreft belangrijke zaken aangaande zijn zoon is nergens meer voor nodig.



Ze stelt zich dus op als aanklager en rechter tegelijkertijd, veroordeelt vader zonder dat hij recht heeft gehad op een goede verdediging en zelfs zonder dat hij weet dat hij aangeklaagd is.

Dat bedoelde ik ook niet hoor. Zelfs een slechte vader heeft rechten.



Ik wou er enkel op wijzen dat een ouder-kind-relatie verschillend is van een liefdesrelatie.
Ik leg het weer allemaal slecht uit let maar niet op mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 19 september 2014 @ 14:41:

[...]



Dat bedoelde ik ook niet hoor. Zelfs een slechte vader heeft rechten.



Ik wou er enkel op wijzen dat een ouder-kind-relatie verschillend is van een liefdesrelatie.

Zijn we het daar over eens. Mijn reactie was meer gericht op TO, die vindt dat ze als tante zelf wel even kan bepalen dat vader geen goede vader meer is en zijn rechten als ouder/voogd verloren heeft.



Zou wat zijn als dat zo zou werken.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zeg ik nergens dat ik dingen wil gaan doen die niet mogen. Ik ben hier geen partij in en wil dit ook niet worden. Van opnaaien is al helemaal geen sprake. Ik zou graag met neef op vakantie willen omdat ik hem het gun, niet om vader dwars te zitten. Maar is het het gek dat ik het heel raar en jammer vindt dat een vader die niet naar kind om kijkt blijkbaar wel een vakantie van zoon kan tegen houden? Gewoon om dwars te zitten?
quote:Ismene schreef op 19 september 2014 @ 14:41:

[...]



Dat bedoelde ik ook niet hoor. Zelfs een slechte vader heeft rechten.



.Idd, maar toch is het wel erg jammer dat dat soort mannen nog iets te zeggen hebben over hun 'gadget' waar ze op uitgekeken zijn en waar ze niets meer mee te maken willen hebben.
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:43:

Volgens mij zeg ik nergens dat ik dingen wil gaan doen die niet mogen. Ik ben hier geen partij in en wil dit ook niet worden. Van opnaaien is al helemaal geen sprake. Ik zou graag met neef op vakantie willen omdat ik hem het gun, niet om vader dwars te zitten. Maar is het het gek dat ik het heel raar en jammer vindt dat een vader die niet naar kind om kijkt blijkbaar wel een vakantie van zoon kan tegen houden? Gewoon om dwars te zitten?Tuurlijk. Dat is ook zuur. Maar.... nu heb je nee, en ja kun je heel misschien krijgen als je het hem vraagt?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 15 was ben ik in mijn eentje naar Londen gevlogen. En dan zou je niet met een een tante samen mogen reizen?? Ik geloof er niks van.
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:43:

Volgens mij zeg ik nergens dat ik dingen wil gaan doen die niet mogen. Ik ben hier geen partij in en wil dit ook niet worden. Van opnaaien is al helemaal geen sprake. Ik zou graag met neef op vakantie willen omdat ik hem het gun, niet om vader dwars te zitten. Maar is het het gek dat ik het heel raar en jammer vindt dat een vader die niet naar kind om kijkt blijkbaar wel een vakantie van zoon kan tegen houden? Gewoon om dwars te zitten?

Je zult wel meer aangevallen worden, het gemak waarmee even word overgeslagen dat vader dwars zit omdat hij dat kan word gewoon genegeerd om jou om je oren te kunnen slaan.

Ik weet niet waar jullie naar toe willen ala het naar bijv engeland is zou ik gewoon gaan met die jongen als er toch geen contact is tussen vader en zoon hoe zou hij er dan achter moeten komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:43:

Volgens mij zeg ik nergens dat ik dingen wil gaan doen die niet mogen. Ik ben hier geen partij in en wil dit ook niet worden. Van opnaaien is al helemaal geen sprake. Ik zou graag met neef op vakantie willen omdat ik hem het gun, niet om vader dwars te zitten. Maar is het het gek dat ik het heel raar en jammer vindt dat een vader die niet naar kind om kijkt blijkbaar wel een vakantie van zoon kan tegen houden? Gewoon om dwars te zitten?

Ik begrijp jouw goede bedoeling, maar het kan gewoon niet.

Heel rot voor je neef (en voor je zus), maar als vader 'nee' zegt, is het 'nee'.

En als jij dat toch gaat, gooi je olie op het vuur, doe dat niet.
@Ismene jawel hoor meis er zijn helaas ouders die hun kinderen niet zo belangrijk vinden als jij denkt.
quote:Ka32 schreef op 19 september 2014 @ 14:46:

Toen ik 15 was ben ik in mijn eentje naar Londen gevlogen. En dan zou je niet met een een tante samen mogen reizen?? Ik geloof er niks van.Nou je het zegt! Mijn neef is afgelopen zomer een weekje naar ons toegevlogen om met ons vakantie te vieren. Het ' kind' is 14. Niet iedere maatschappij doet dit (Ryanair dus niet), maar dit zou wel een oplossing zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 19 september 2014 @ 14:43:

[...]



Zijn we het daar over eens. Mijn reactie was meer gericht op TO, die vindt dat ze als tante zelf wel even kan bepalen dat vader geen goede vader meer is en zijn rechten als ouder/voogd verloren heeft.



Zou wat zijn als dat zo zou werken.Je moet eens wat beter lezen!
En ja toen wij 10, 12 en 15 waren gingen die dingen makkelijker maar de wetgeving is (terecht) flink aangescherpt in de laatste jaren.
Alle reacties Link kopieren
quote:ririanneke schreef op 19 september 2014 @ 14:43:

Volgens mij zeg ik nergens dat ik dingen wil gaan doen die niet mogen. Ik ben hier geen partij in en wil dit ook niet worden. Van opnaaien is al helemaal geen sprake. Ik zou graag met neef op vakantie willen omdat ik hem het gun, niet om vader dwars te zitten. Maar is het het gek dat ik het heel raar en jammer vindt dat een vader die niet naar kind om kijkt blijkbaar wel een vakantie van zoon kan tegen houden? Gewoon om dwars te zitten?Jij hebt nog niet eens gevraagd aan de vader of hij toestemming geeft of niet, dus je weet nog helemaal niks. Verder, als hij geen toestemming geeft hoeft hij dat niet naar jou toe te verantwoorden. Misschien vindt hij jou wel een onverantwoordelijk type dat zijn zoon tegen hem opzet en heeft hij dus, volgens zichzelf, een heel goede reden om de reis tegen te houden.
quote:ronniemitchel schreef op 19 september 2014 @ 14:47:

[...]



Je zult wel meer aangevallen worden, het gemak waarmee even word overgeslagen dat vader dwars zit omdat hij dat kan word gewoon genegeerd om jou om je oren te kunnen slaan.

Ik weet niet waar jullie naar toe willen ala het naar bijv engeland is zou ik gewoon gaan met die jongen als er toch geen contact is tussen vader en zoon hoe zou hij er dan achter moeten komen?Ik verbaas me ook al stevig over de reacties hier, het is maar net hoe de wind waait op viva he.
Hoe oud is het kind?
quote:Ka32 schreef op 19 september 2014 @ 14:46:

Toen ik 15 was ben ik in mijn eentje naar Londen gevlogen. En dan zou je niet met een een tante samen mogen reizen?? Ik geloof er niks van.

Weet niet hoe oud je bent, maar denk dat de regels de laatste tijd strenger worden op dat vlak. Ik ben 24 (bijna 25). Toen ik 15 jaar was ben ik met een groepje vriendinnen met een tentje naar Frankrijk getrokken (klinkt spannender dan het was, ouders van 1 van de vriendinnen stonden met de caravan op het pleintje naast ons, een oogje in het zeil te houden ). Mijn ouders hebben toen toch echt 3 maand op voorhand papieren moeten ondertekenen dat ze toestemming gaven.



(Ik ben ook een Belg, weet niet of dit in Nederland anders is)
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 19 september 2014 @ 14:48:

[...]



Je moet eens wat beter lezen!

Ga toch weg. Ik lees prima.



Alles is gewoon interpretatie van TO. Zij stelt dat vader geen toestemming gaat geven, terwijl hem nog niks gevraagd is, en dat hij dat dan ook alleen nog doet om dwars te zitten.



Miischien vindt vader het een prima idee die reis, of misschien vindt vader tante een raar, eng, onverantwoordelijk type en weigert hij daarom.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook zeker niet de gok nemen, laat dat duidelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ka32 schreef op 19 september 2014 @ 14:46:

Toen ik 15 was ben ik in mijn eentje naar Londen gevlogen. En dan zou je niet met een een tante samen mogen reizen?? Ik geloof er niks van.



Inderdaad, ik ben op mijn 16de gaan backpacken in Azie.



Geen enkel probleem gehad.
Ab imo pectore
quote:toffifee schreef op 19 september 2014 @ 14:45:

[...]



Idd, maar toch is het wel erg jammer dat dat soort mannen nog iets te zeggen hebben over hun 'gadget' waar ze op uitgekeken zijn en waar ze niets meer mee te maken willen hebben.

Vind ik ook jammer hoor. Maar het is nu eenmaal zo.



Liever 10 onschuldigen beschermen, en 1 schuldige door de mazen van de wet laten glippen, dan omgekeerd. Maar dat is mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven