Geld & Recht alle pijlers

Uitkering stopt met inwonend werkend kind

18-04-2012 16:53 236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn tante heeft al heel lang een bijstandsuitkering. Zij is psychisch niet in orde en heeft geen sollicitatieplicht. Haar dochter en zoon wonen bij haar. Dochter werkt, verdient 1200 euro en zoon zit in havo 4.

Nu de nieuwe wet ingaat per juli betekent dit voor haar dat haar uitkering stop wordt gezet en dat haar dochter haar en haar zoon moet gaan onderhouden.

Wat vinden jullie hier nou van?

Ikzelf vind dit belachelijk. Ik zou het wel begrijpen als er meerdere uitkeringen op 1 adres verkregen worden maar dit kan ik niet begrijpen! Hoe kan een meisje van 22 nou haar moeder en broertje onderhouden van nog geen 1200 euro?

Hoor graag jullie mening
Alle reacties Link kopieren
quote:sparood2010 schreef op 18 april 2012 @ 20:11:

Wat ik nou niet goed begrijp is waarom deze regeling ook geldt voor mensen die 100% afgekeurd zijn (is dat echt zo?). Zij zitten toch om andere redenen thuis, dan "ik kan geen baan vinden, dus ik vraag bijstand aan".

Ik vind dat een hele andere doelgroep, dan mensen waarvan we weten dat ze kunnen werken, maar het niet doen. Deze mensen zijn al benadeeld omdat ze arbeidsongeschikt zijn en dat zijn ze niet zomaar, en dan wordt ook nog eens hun inkomen afgepakt omdat zoonlief/dochterlief wel werkt. Ik vind dat raar.

Voor alle mensen die wel kunnen werken maar het niet doen, tja daar moeten gewoon keiharde regels voor komen. Die hebben dan idd geen recht op een uitkering als iemand in het gezin wel geld verdient.Regelingen worden zodanig aangescherpt of afgeschaft dat steeds meer mensen in de bijstand komen. In 2014 zal 85% van de Wajongers in de Wet werken naar vermogen komen of geen uitkering meer krijgen omdat deze groep "verdiencapaciteit" zou hebben. In de praktijk werkt het niet zo, er is onvoldoende geld en menskracht om deze mensen de begeleiding te kunnen bieden die zo nodig hebben om een heel klein beetje te kunnen werken. Daarnaast wordt de sociale werkvoorziening helaas ook afgeslankt...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 april 2012 @ 20:04:

[...]



Granadino, deze regeling is in het leven om geroepen, om b.v. gezinnen aan te pakken, waar 3 a 4 uitkeringen achter 1 voordeur zitten, en dat begrijp ik heel goed.

Maar om van een inwonend kind kostwinner te maken, vind ik gewoonweg schandalig.

Sowieso, zijn het kinderen die al jong aan het werk zijn, met meestal niet al te hoge inkomens.

Er is hier al eens een topic over geweest.

Mijn mening is, dat een inwonend werkend kind, lekker moet sparen, voor een uitzet, vakantie, wat dies meer zij.

''Later", indien getrouwd, of samenwonend, kunnen er nog genoeg zorgen komen.

Laat zo'n kind lekker genieten, van deze tijd.

Bovendien geloof ik, dat met deze regeling, de gezinsverhouding totaal scheef komt te staan.

Moeder die naar de bingo gaat, of misschien klare sigaretten rookt.

Het kind kan dat b.v. wel gaan verbieden.



Onder het mom, we leven Nu van Mijn geld.

Afschuwelijk.



Het is bedoeld, als stimulans om de ouder aan het werk te krijgen.

Alsof de banen momenteel voor het opscheppen liggen.



Mijn buurmeisje '' woont'' nu bij mij.

En zolang de dames/heren directeuren van Coa, en Vestia nog lekker graaien voor tonnen cq millioenen, maak ik mij niet zo druk

over een uitkering van pakweg plusminus 768 exc. ziekenfondspremie per maand.Eindeloos jij verwoord helemaal wat ik bedoel ik denk dat de andere het niet zo snappen,kijken alleen maar naar het woordje bijstandsuitkering en verder kijken ze niet.Ik werk zelf ook maar en ken ook iemand die misschien met hetzelfde probleem komt binnenkort en heb ook mijn hulp aangeboden.Maar de dochter gaat dan stoppen of veel minder werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:granadino schreef op 18 april 2012 @ 20:17:

[...]



Eindeloos jij verwoord helemaal wat ik bedoel ik denk dat de andere het niet zo snappen,kijken alleen maar naar het woordje bijstandsuitkering en verder kijken ze niet.Ik werk zelf ook maar en ken ook iemand die misschien met hetzelfde probleem komt binnenkort en heb ook mijn hulp aangeboden.Maar de dochter gaat dan stoppen of veel minder werken.



Ja precies, en geef ze eens ongelijk.

Dit is toch de wereld op zijn kop.!

Mijn buurvrouw is 52 jaar, laag opgeleid, en ze heeft een aantal beperkingen.

Heeft totaal, 830 euro, en een stukje huur/zorgtoeslag.

Haar dochter betaalde voor kort een beetje kostgeld (wat niet meer dan billijk is).

Dat kleine inkomen, geeft haar een stuk zelfstandigheid, en daardoor eigenwaarde.

Hoe weinig het ook is.

En zelfs dat wordt nog afgepakt.

Ik heb er geen woorden voor.

Trouwens niet alleen voor mijn buuv, maar voor alle mensen in dezelfde positie.

Enfin, wij begrijpen elkaar.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Volledig terecht dat de uitkering wordt gestopt als er een meerderjarig inwonend kind een inkomen geniet. De ouders hebben jaren de tijd gehad om hun kind het goede voorbeeld te geven en de voordelen van hard werken aan te leren. Ze hebben er echter voor gekozen om vanaf dag 1 aan het overheidsinfuus te gaan hangen. Beseffen jullie wel wat voor houding je je kinderen daar door meegeeft?



Kortom, goede zaak. En die kinderen doen er verstandig aan meteen op zichzelf te gaan wonen en wel iets van hun leven te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je ook best Eindeloos. Ik moet alleen zeggen dat ik ook andere verhalen ken. Van mensen uit mijn eigen omgeving/ straat.

Dit zijn verhalen van mensen die dus wél gewoon aan het werk 'kunnen' en de bijstand zien als een reden om niet/ nooit meer te hoeven werken.

Voor de mensen die er op achteruit gaan en geen optie hebben om te gaan werken, raad ik sterk aan om op tijd in gesprek te gaan met je gemeente. De gemeentes hebben de mogelijkheid om extra geld te geven. Doe dit op tijd, liever morgen dan overmorgen. Laat je niet gek maken door verhalen op het internet maar zorg dat je goed wordt voorgelicht. Zoek hulp bij bijv. humanitas of een inloopspreekuur van je gemeente.



Deze docu laat natuurlijk een eenzijdig beeld zien, maar het maakt je wel bewust hoe er door sommigen met de bijstand wordt omgegaan. Als je hem niet kent, vind ik het wel de moeite waard om te kijken. Dan begrijpen jullie misschien ook beter waarom er zoveel weerstand is tegen mensen in de bijstand. (ik ken dus ook mensen zoals het stel in deze docu, die de hele dag achter de pc zitten en eigenlijk geen reden hebben om niet te werken, zze vinden het wel prima zo).holland doc, sta me bij
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaasappellikeur schreef op 18 april 2012 @ 20:41:

Ik begrijp je ook best Eindeloos. Ik moet alleen zeggen dat ik ook andere verhalen ken. Van mensen uit mijn eigen omgeving/ straat.

Dit zijn verhalen van mensen die dus wél gewoon aan het werk 'kunnen' en de bijstand zien als een reden om niet/ nooit meer te hoeven werken.

Voor de mensen die er op achteruit gaan en geen optie hebben om te gaan werken, raad ik sterk aan om op tijd in gesprek te gaan met je gemeente. De gemeentes hebben de mogelijkheid om extra geld te geven. Doe dit op tijd, liever morgen dan overmorgen. Laat je niet gek maken door verhalen op het internet maar zorg dat je goed wordt voorgelicht. Zoek hulp bij bijv. humanitas of een inloopspreekuur van je gemeente.



Deze docu laat natuurlijk een eenzijdig beeld zien, maar het maakt je wel bewust hoe er door sommigen met de bijstand wordt omgegaan. Als je hem niet kent, vind ik het wel de moeite waard om te kijken. Dan begrijpen jullie misschien ook beter waarom er zoveel weerstand is tegen mensen in de bijstand. (ik ken dus ook mensen zoals het stel in deze docu, die de hele dag achter de pc zitten en eigenlijk geen reden hebben om niet te werken, zze vinden het wel prima zo).holland doc, sta me bijDank voor je moeite Sinaasappellikeur, ik ga zeker straks even kijken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Sta er een beetje dubbel in. Enerzijds moet het natuurlijk niet zo zijn dat kinderen ouders gaan onderhouden maar tegelijkertijd zag ik een paar weken terug bij Debat op 2 een dame die als schoonmaakster werkte, niks mis mee daarom vermeldt ik het niet, maar deze dame heeft 5 kinderen, terwijl ze destijds bij 1 kind al misschien moeite had met deze te onderhouden, maar er dan nog 4 bij krijgen, en er gemakshalve vanuit gaan dat de staat wel financieel gaat helpen, en nu tijdens het debat compleet verbaasd reageren ivm bezuingingen, terwijl 3 van haar kinderen 18 jaar of ouder zijn, dan denk ik ja wat verwacht je nou en waarom kunnen je kinderen je niet een beetje bijstaan.



Waarom zou ik mee moeten betalen aan iemand die het eigenlijk niet kan veroorloven maar door laksheid, geloof of wat dan ook toch meer kinderen krijgt terwijl het financieel niet haalbaar is, in zulke gevallen en als kinderen dus de leeftijd hebben om te mogen werken dan ben ik er een absolute voorstander van.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaasappellikeur schreef op 18 april 2012 @ 20:03:

[...]





Voor wie is de bijstand?

Wie onvoldoende geld heeft om in het levensonderhoud te voorzien, heeft recht op een bijstandsuitkering. Deze uitkering is bedoeld om de periode te overbruggen totdat u weer een baan hebt gevonden.



Als je arbeidsongeschikt bent, dan hoor je volgens mij niet in de bijstand/ wwb thuis.

Onder arbeidsongeschiktheid wordt verstaan het niet in staat worden geacht arbeid te verrichten met een erkende economische meerwaarde. Dat men geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt is, kan een lichamelijke of psychische oorzaak hebben.In de bijstand zitten genoeg mensen die niet arbeidsgeschikt zijn. De klaplopers zijn allang geloosd. Bijstandstrekkers zijn veelal multi-probleemgevallen die door alle mazen van het net zijn gevallen, gelukkig is daar nog de bijstand om ze op te vangen
Alle reacties Link kopieren
Die 2014 regeling, geld dat ook voor de wajongers die de uitkering al krijgen of alleen voor nieuwe gevallen? (ken genoeg mensen die in de wajong zitten, ben gewoon even benieuwd)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij geldt ie voor alle Wajongers
Alle reacties Link kopieren
Hmm volgens mij voor de tot 2012 aanvragers niet, jammer. Zou toch netjes zijn als het voor iedereen geld.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik heel bot als ik zeg dat de bezuinigingen en crisis iedereen treft en nog veel harder gaat treffen. Ik heb "gewoon" een baan, werk fulltime. Maar ik kan tegenwoordig nog maar net rondkomen vanwege alle gestegen kosten van huisvesting, energie, brandstof, huur, ziektekosten etc. Sparen, een huis kopen of anderszins een financiële toekomst opbouwen is er al helemaal niet bij. Maar ik heb geen recht op toeslagen, uitkeringen of andere overheidsbijdragen, terwijl ik daar wel belasting voor betaal.



In dit land zijn we ontzettend verwend met alle sociale vangnetten. In andere landen is het heel normaal dat kinderen hun ouders onderhouden. Sterker nog: vaak is dat een van de redenen om kinderen te krijgen: je verzekeren van verzorging op latere leeftijd. Let wel: ik zeg niet dat dit een ideale situatie is. Verre van. Maar ik wil maar zeggen dat in deze tijd iedereen financieel wordt getroffen. Hoe klote dat ook is.
Ik vind de wetsaanscherpingen te hard. Op zich is het beperken van het aantal uitkeringen achter 1 deur (of de hoogte ervan) geen slecht idee, alleen de uitwerking ervan is totaal niet realistisch.



Men vergeet ten eerste dat het overgrote deel van de bijstandsclienten een vlekje heeft en niet zonder aanpassingen, steun en/of begeleiding aan het werk kan, voor zover men al arbeidsongeschikt is. En laat er nu net op die mogelijkheden tot aanpassingen en begeleiding drastisch bezuinigd worden (lees: hier is geen geld meer voor).



Ten tweede is het m.i. niet mogelijk om met 3, 4, 5, of meer volwassenen van een inkomen van netto ¤ 1269,60 per maand te kunnen leven. Let wel, ongeacht het aantal volwassenen moet men het met dit bedrag doen.



Een volwassene van 21+ en een volwassene van 18 tot 21 zullen het als 2 volwassenen met slechts netto ¤ 854,16 ! per maand moeten doen. Dit is gewoonweg niet realistisch.



De regering gaat er vanuit dat al die mensen in de bijstand op magische wijze aan de slag kunnen met desnoods loondispensatie; dit is een constructie waarin de client 40 uur werkt bij een reguliere werkgever, maar slechts voor een percentage van bijvoorbeeld 50% van het wettelijk minimumloon (WML) krijgt uitbetaald, en de rest aangevuld krijgt door de bijstand. Dat percentage is gebaseerd op wat een client nog wel kan presteren. Het vaststellen van dit percentage en het regelen van zo'n werkplek is een lastige procedure, en een rondje langs verschillende grote werkgevers heeft al duidelijk gemaakt dat de werkgevers hier niet op zitten te wachten, en gewoon mensen in dienst willen hebben waaraan niets mankeert.



De regering sluit de ogen voor het gegeven dat de bijstand idd het afvalputje van de samenleving is, en dat het overgrote deel van het clientenbestand nu eenmaal een vlekje heeft, en dat - zeker in deze tijden waarin de werkgever het voor het zeggen en kiezen heeft - de werkgever helemaal niet zit te wachten op lastige constructies en mensen die niet volledig kunnen presteren, aangezien zij tientallen mensen kunnen krijgen waar aan niets mankeert.



Wil je mensen met een vlekje die nog (gedeeltelijk) kunnen werken aan het werk kunnen krijgen, dan zul je daar de omstandigheden voor moeten schapen om dat mogelijk te maken, en daar is nu juist geen geld meer voor.
quote:Flashy schreef op 18 april 2012 @ 21:55:

Die 2014 regeling, geld dat ook voor de wajongers die de uitkering al krijgen of alleen voor nieuwe gevallen? (ken genoeg mensen die in de wajong zitten, ben gewoon even benieuwd)



Die geldt voor Wajongers die ik meen op of na 1 januari 2010 of 2011 een aanvraag hebben ingediend. Je zou even moeten googelen voor de precieze voorwaarden.



Sowieso blijven de Wajongers met een arbeidsongeschiktheid van 80 tot 100% hun Wajong behouden (ook de mensen die nu instromen), maar het zal me niets verbazen als er ook herkeuringen zullen gaan plaatsvinden.



Hier vind je meer info: http://www.uwv.nl/wajong/ ... werken_naar_vermogen.aspx
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die bewust kiest voor een leven aan het overheidsinfuus, weet dat diezelfde overheid ten aller tijde de spelregels kan veranderen of de voorwaarden kan aanpassen.



Risico van het spel, niet zeuren dus!
quote:debitorcredit schreef op 18 april 2012 @ 22:20:

Iedereen die bewust kiest voor een leven aan het overheidsinfuus, weet dat diezelfde overheid ten aller tijde de spelregels kan veranderen of de voorwaarden kan aanpassen.



Risico van het spel, niet zeuren dus!



De moeder is psychisch niet in orde zegt TO, niet iedereen is nou eenmaal van nature goed toegerust om "het spel" te spelen! En die kinderen hebben natuurlijk helemaal nergens om gevraagd!



TO wat je kan doen is onmiddelijk een afspraak maken met de sociale dienst en de situatie voorleggen. Met name mbt de psych. problemen van moeder. Wellicht kan zij nog voor 1 juli een indicatie krijgen voor zorg en dan kan zij buiten deze wet vallen. Dochter kan dan als formeel zorgende voor moeder worden aangemerkt. Tevens proberen gemeenten op dit moment dingen te verzinnen om echt schrijnende gevallen toch te helpen. Hoewel ik in dit geval heel eerlijk gezegd weinig schrijnendheid zie, dochter is immers ruim volwassen en zou op kamers kunnen, geen gekke veronderstelling op haar leeftijd. Tenzij zij dus inderdaad in huis nodig is omdat moeder niet goed bij zinnen is.



De bedoeling van de wet is om oneerlijke stapeling van uitkeringen binnen 1 huishouden tegen te gaan maar niet om het schoolgaande kinderen en mensen met beperkingen even lekker moeilijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
@eindeloos. Ik snap je volkomen en had precies hetzelfde gedaan.



Verder denk ik, fijn dat ik geen kinderen heb, niet samenwoon met een werkende partner en over 2 jaar hopelijk weer in staat ben zoveel te kunnen werken dat mn wao uitkering de deur uit kan. Voor nu hou ik mn schamele uitkerinkje nog even.



Wat er gebeurd in NL is echt onbeschrijfelijk.

De 200euro GGZ eigen bijdrage die voor naar ik schat 80% van de psychiatrisch patienten (incl mezelf) niet meer op te brengen is boven op de 220 euro normale eigen bijdrage die toch al elk jaar een probleem was.



Ik las ergens dat je zoveel toeslagen kunt aanvragen, langdurigheidstoeslag = gebonden aan strenge regels. Mis je er 1 is pech.

sociale bijstand is heel slecht te krijgen. Zitten erg strenge regels aan.

Ik vind dingen erg rooskleurig geschetst. Misschien vang je meer als je kinderen hebt met oudertoeslagen en kinderbijslag maar lijkt me een slechte zaak om de reden te laten zijn om aan kinderen te beginnen zonder kinderwens en slechte psychische toestand



edit; ik vind daarnaast ook niet dat kinderen ergens om gevraagd hebben. ook niet om op te draaien voor een huishouden van hun ouders.

De wachtlijsten zijn lang en een huis vinden is moeilijk. Particulier huren is erg duur. Afgezien nog van de huur is er gaan wonen al een hoofdprijs met 3 keer de eerste maand huur ophoestten vaak en zoals bij direct wonen moet je een inkomens eis hebben van vaak 2100 euro. Daar kom je echt niet zomaar te wonen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:tjongetjonge schreef op 18 april 2012 @ 22:53:





edit; ik vind daarnaast ook niet dat kinderen ergens om gevraagd hebben. ook niet om op te draaien voor een huishouden van hun ouders.

De wachtlijsten zijn lang en een huis vinden is moeilijk. Particulier huren is erg duur. Afgezien nog van de huur is er gaan wonen al een hoofdprijs met 3 keer de eerste maand huur ophoestten vaak en zoals bij direct wonen moet je een inkomens eis hebben van vaak 2100 euro. Daar kom je echt niet zomaar te wonen.Natuurlijk hebben kinderen niet gevraagd om ouders die in de bijstand zitten. Maar dat is nu eenmaal wel de situatie en daarmee hebben ze het te doen. Ik zou het erg raar vinden als ze alles (of het grootste gedeelte) mogen houden om te sparen, want dat betekent dan gewoon dat ze sparen op kosten van de staat (die betaalt dan ten slotte het huis, gas, water electra, boodschappen etc.) Maar zoals ik al eerder zei, alles inleveren, vind ik ook echt te veel, dat kun je toch niet vragen van zo'n jong kind?



Ondanks alle problemen die jij aangeeft is 22 nog steeds een hele normale leeftijd om uit huis te gaan hoor, een koophuis of particuliere huur is vaak te hoog gegrepen, maar wat is er mis met een kamer of een studio?

Ik vind het eigenlijk een beetje genant als mensen bij hun ouders blijven wonen totdat ze een koophuis kunnen kopen, ,lang genoeg ingeschreven staan bij de woningbouw voor een eengezinswoning of makkelijk particulier kunnen huren. Maar goed, dat zijn wel keuzes die je kunt maken wanneer je in een luxe positie zit, je hebt er geen recht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Branwen_ schreef op 18 april 2012 @ 22:14:

[...]





Die geldt voor Wajongers die ik meen op of na 1 januari 2010 of 2011 een aanvraag hebben ingediend. Je zou even moeten googelen voor de precieze voorwaarden.



Sowieso blijven de Wajongers met een arbeidsongeschiktheid van 80 tot 100% hun Wajong behouden (ook de mensen die nu instromen), maar het zal me niets verbazen als er ook herkeuringen zullen gaan plaatsvinden.



Hier vind je meer info: http://www.uwv.nl/wajong/ ... werken_naar_vermogen.aspx



Precies, mijn mening is dat dit ook voor de mensen moet gelden die voor 2010 een wajong uitkering hebben, in deze groep zitten veel mensen die misschien inmiddels wel weer kunnen werken maar nooit een herkeuring krijgen. Of gewoon helemaal niks doen/hoeven/geen begeleiding hebben omdat dit niet hoeft. En dat is iets wat ik schandalig vindt. Een vriendin van mij zit gewoon thuis, doet niks, hoeft niks, heeft geen behandeling ofzo, terwel er best wat van te maken zou zijn met de juiste behandeling en hulp.

Maar deze mensen ontspringen dus de dans.
quote:Flashy schreef op 19 april 2012 @ 09:26:

[...]





Precies, mijn mening is dat dit ook voor de mensen moet gelden die voor 2010 een wajong uitkering hebben, in deze groep zitten veel mensen die misschien inmiddels wel weer kunnen werken maar nooit een herkeuring krijgen. Of gewoon helemaal niks doen/hoeven/geen begeleiding hebben omdat dit niet hoeft. En dat is iets wat ik schandalig vindt. Een vriendin van mij zit gewoon thuis, doet niks, hoeft niks, heeft geen behandeling ofzo, terwel er best wat van te maken zou zijn met de juiste behandeling en hulp.

Maar deze mensen ontspringen dus de dans.



Mee eens.

Je krijgt geen hulp en er word soms zelfs tegen je gezegd dat je niet moet gaan werken (door het uwv he). Uiteindelijk durf je niet meer te werken omdat je bent gaan geloven dat je het dus toch nooit zou kunnen want waarom zouden ze je anders afkeuren en vertellen dat je niet mag en kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Met deze maatregel komt er in ieder geval meer werk bij: het bouwen van goedkope, kleine woningen, waar momenteel al een zeer groot tekort aan is!
Andersom vind ik het wel kunnen. Ken gezinnen waarvan zoon of dochterlief niet wil werken (eigen woorden) , wonen lekker thuis bij pa en moe die werken. Inwonend kind vangt rond de 600 euro en hoeft hier niets van te betalen, geen huur, energie enz. Toch niet verkeerd iedere maand ruim 600 euro zakgeld hebben. Daar mag van mij nou wel wat vanaf.
quote:lammy schreef op 19 april 2012 @ 13:14:

Andersom vind ik het wel kunnen. Ken gezinnen waarvan zoon of dochterlief niet wil werken (eigen woorden) , wonen lekker thuis bij pa en moe die werken. Inwonend kind vangt rond de 600 euro en hoeft hier niets van te betalen, geen huur, energie enz. Toch niet verkeerd iedere maand ruim 600 euro zakgeld hebben. Daar mag van mij nou wel wat vanaf.In geval van die situatie. Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinaasappellikeur wrote on 18 April 2012 @ 17:37:

[...]300 duizend!!!! mensen die in principe allemaal kunnen werken, want ze hebben geen recht op AOW, WW of WAO. (ik begeef me op glad ijs, maar ik schrijf ook in principe)Je weet dus wel degelijk dat wat je verkondigt niet waar is. Geen recht hebben op bijv. WAO wil nog niet zeggen dat dat klopt. Hoeveel mensen in de bijstand zijn niet bemiddelbaar denk je? Wees er maar zeker van dat voordat je het stempel onbemiddelbaar krijgt, er flink onderzoek is geweest naar je situatie. Daarnaast, er zijn genoeg mensen die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, maar steeds verder worden afgeschat zónder dat er sprake is van verbetering in de situatie. Die mensen komen ook in de bijstand terecht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven