Geld & Recht alle pijlers

uitkeringsfraude melden?

18-08-2013 23:04 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraag naar jullie mening.....



Zouden jullie fraude melden als je wist dat iemand onterecht een uitkering ontvangt?



Het gaat niet om familie of een kennis/vriendin.

Het is een jong persoon zonder kinderen...



Ik hoor het graag, alvast bedankt.



P.s: en blijven je gegevens als melder echt anoniem?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut melden.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik zou het niet melden. Voel me dan toch een verklikker en daar hou ik gewoon niet van. Uiteindelijk vallen ze toch wel door de mand denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk! Ook bij de andere omstandigheden. Het is zeer Nederlands om niet te willen klikken, maar wel om te klagen dat het niet goed geregeld is.
Gewoon melden ja. En de situatie van die persoon zou mij niet uitmaken; aan het ontvangen van een uitkering zitten voorwaarden. Voldoe je niet aan de voorwaarden, heb je er geen recht op.
Melden. Door dit soort fraudeurs krijgen degenen die het wel echt nodig hebben steeds minder.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik niet doen. Ook al is t fout wat ze doen, ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken als diegene door mij dik in de problemen komt.
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind jij dat die persoon onterecht een uitkering ontvangt? Het is geen familie schrijf je dus zo goed zul je de situatie niet kennen.
Ik zou het wel melden, maar inderdaad alleen als je het echt zeker weet. Juist fraudeurs maken het systeem uiteindelijk onbetaalbaar.
quote:jongemama20 schreef op 18 augustus 2013 @ 23:09:

Zou ik niet doen. Ook al is t fout wat ze doen, ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken als diegene door mij dik in de problemen komt.Maar je kan jezelf nog wel recht in de spiegel aankijken door het maar door de vingers te zien? Vreemde manier van denken .........
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 augustus 2013 @ 23:09:

Waarom vind jij dat die persoon onterecht een uitkering ontvangt? Het is geen familie schrijf je dus zo goed zul je de situatie niet kennen.Dit
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet te veel over zeggen wegens herkenning, maar ik ken de situatie zeer goed. In grote lijnen gaat het erom dat die persoon een goede baan heeft opgezegd om voor een nieuwe liefde naar de andere kant van het land te verhuizen.

Daar ( echt een boerendorp) is geen werk. Dus met behulp van oude werggever is fraude gepleegd om het recht op een uitkering te krijgen.
Ik zou het niet melden, gewoon om het feit dat ik geen zin heb om me er mee bezig te houden. Ik ben zelf ook niet helemaal zuiver op de graat, ik laat mensen hier thuis zwart werken, ik download me suf aan illegale boeken, film en muziek en vast nog wel meer wat me zo niet te binnen schiet.
quote:maze schreef op 18 augustus 2013 @ 23:07:

Nee ik zou het niet melden. Voel me dan toch een verklikker en daar hou ik gewoon niet van. Uiteindelijk vallen ze toch wel door de mand denk ik dan.Fraudeurs stelen. Van de samenleving, van ons allemaal dus. Doe je ook geen aangifte wanneer er bij jou wordt ingebroken omdat je je dan een verklikker voelt en de daders vanzelf wel ergens tegen de lamp lopen?
huh? hoezo met behulp van de vorige werkgever? een bijstandsuitkering staat los van je vorige baan of de reden van werkeloosheid. Het is geen WW. Als deze meneer of mevrouw kan werken dan komt hij niet in de bijstand, maar gaat meteen een traject in
Alle reacties Link kopieren
Je moet er dan toch wel héél zeker van zijn dát hij inderdaad fraudeert.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Trotter schreef op 18 augustus 2013 @ 23:16:

[...]



Fraudeurs stelen. Van de samenleving, van ons allemaal dus. Doe je ook geen aangifte wanneer er bij jou wordt ingebroken omdat je je dan een verklikker voelt en de daders vanzelf wel ergens tegen de lamp lopen?Precies!!
Alle reacties Link kopieren
Bij fraude denk ik aan zwartwerken of eem wiethok.

Weet je het heel, heel zeker?
quote:juracarboon schreef op 18 augustus 2013 @ 23:16:

Ik kan er niet te veel over zeggen wegens herkenning, maar ik ken de situatie zeer goed. In grote lijnen gaat het erom dat die persoon een goede baan heeft opgezegd om voor een nieuwe liefde naar de andere kant van het land te verhuizen.

Daar ( echt een boerendorp) is geen werk. Dus met behulp van oude werggever is fraude gepleegd om het recht op een uitkering te krijgen.Goh, geloof het of niet. Maar 17 jaar geleden kreeg ik een WW uitkering als reden baan opzeggen om te verhuizen en samen wonen met nieuwe liefde, dat was toen nog een legitieme reden, ik had dan wel na 3 weken een baan, maar had zo een poosje in de WW kunnen zitten als ik dat had gewild.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik begrijp is het dat de betreffende persoon een nieuw leven probeert op te bouwen en dit als overbrugging gebruikt om werk te vinden ook al is er weinig werk daar. Wellicht had het bedrijf ook geen werk meer of kwam het goed uit het contract niet te verlengen in deze tijden. Volgens mij is dat de enige reden om uitkering te krijgen dat ze je contract niet verlengen....gebeurt elke dag! Dan zou ik het dus héél flauw vinden dit te melden eerlijk gezegd plus wat heb je eigenlijk te melden? Ik zie niet echt fraude...of ben ik nu naief?



Als iemand nu zwart werkt en daarbij OOK uitkering trekt...ja dat kan niet maar om te melden. Nee zelfs dat zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Aan
ik zie er niks frauduleus in. Dom ja, maar fraude? niet zoals het hier staat
Alle reacties Link kopieren
Vertel hoe heeft zijn laatste werkgever hem dan geholpen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Meds, ik lees nergens dat het om een bijstandsuitkering gaat hoor.
Alle reacties Link kopieren
@trotter: heel kort door de bocht: van een inbraak in mijn eigen huis zou ik wel aangifte doen. Hier word ik persoonlijk door geraakt en het is mijn eigen verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen.

Bij fraudeurs word ik niet persoonlijk geraakt. Ja het kost de gemeenschap veel geld maar ik voel het niet persoonlijk in mijn portemonnee. Daarbij vind ik dat de instanties hun werk moeten doen, waar het controleren een groot onderdeel van zou moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven