Geld & Recht alle pijlers

uitkeringsfraude melden?

18-08-2013 23:04 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraag naar jullie mening.....



Zouden jullie fraude melden als je wist dat iemand onterecht een uitkering ontvangt?



Het gaat niet om familie of een kennis/vriendin.

Het is een jong persoon zonder kinderen...



Ik hoor het graag, alvast bedankt.



P.s: en blijven je gegevens als melder echt anoniem?
Eerst je ervan vergewissen dat ze er ook iets mee doen; ik las ergens dat sommige gemeenten niets doen tegen fraude; ze negeren "verklikkers".
Alle reacties Link kopieren
quote:jongemama20 schreef op 18 augustus 2013 @ 23:09:

Zou ik niet doen. Ook al is t fout wat ze doen, ik zou mezelf niet meer in de spiegel aan kunnen kijken als diegene door mij dik in de problemen komt.

Ik zou mijzelf niet in de spiegel kunnen aankijken dat mensen met een handicap geen leven meer hebben, omdat dit gebeurd en niks doe.

Zij worden gekort nu. Net als ouderen en mensen die bijna niks meer kunnen.
Ik weet niet of dit wel fraude is. Je hebt op zich geen recht op WW als je zelf je baan opzegt, maar er zijn altijd uitzonderingen mogelijk als je je verhaal bij de instantie doet. Hoe weet je nu of dit gebeurd is?
Klikspaan, boterspaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:maze schreef op 18 augustus 2013 @ 23:23:

@trotter: heel kort door de bocht: van een inbraak in mijn eigen huis zou ik wel aangifte doen. Hier word ik persoonlijk door geraakt en het is mijn eigen verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen.

Bij fraudeurs word ik niet persoonlijk geraakt. Ja het kost de gemeenschap veel geld maar ik voel het niet persoonlijk in mijn portemonnee. Daarbij vind ik dat de instanties hun werk moeten doen, waar het controleren een groot onderdeel van zou moeten zijn.Och gut, denk je dat echt? Iedereen gaat betalen, behalve jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een heel vieze smaak in mijn mond tijdens het lezen van dit topic. Klikken, nee. Echt mijn ding niet. Ook al ben ik heel erg tegen dieven, fraudeurs etc. Ik wil me niet tot hun niveau verlagen en zou dus geen melding ervan maken.
als het om een WW uitkering zou gaan dan snap ik er helemaal niks van. Waarom zou een werkgever zeggen dat hij een werknemer er uitknikkert terwijl deze zelf opstapt. Dan zou een werkgever zich heel veel problemen op de hals halen die hij anders niet heeft. Dus hier klopt iets niet
Tuurlijk moet je dat melden. Er wordt veel teveel misbruik van gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de uitleg niet helemaal. Die persoon is verhuist, daar is weinig werk, en heeft nu een uitkering. Wat is er dan illegaal aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:muismuis schreef op 18 augustus 2013 @ 23:25:

Klikspaan, boterspaan..

In dit geval heeft men er wat aan.



Wat is er zo mis met klikken. Je bent niet meteen NSB hoor!

Typisch Nederlands trauma. Slaat weer helemaal door. Een oplichter aangeven is wat anders dan een kind wat geen andere kant op kan.
Lekker kortzichtig maze. Denk je dat jij niet geraakt wordt door alle bezuinigingen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.uwv.nl/particulieren/formuli ... 14498.aspx



Weet wat je doet zeg. Niet normaal wat ze allemaal vragen in een meldingsformulier. Ik zou eerst maar eens een weekje gaan posten en zijn (internet) gedrag gaan uitzoeken en observeren voordat je dit formulier gaat invullen.



Bigbrotheriswatchingyou
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Klinkt heel vaag en volgens mij weet je de gehele situatie helemaal niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 augustus 2013 @ 23:29:

als het om een WW uitkering zou gaan dan snap ik er helemaal niks van. Waarom zou een werkgever zeggen dat hij een werknemer er uitknikkert terwijl deze zelf opstapt. Dan zou een werkgever zich heel veel problemen op de hals halen die hij anders niet heeft. Dus hier klopt iets niet



Werkgever kan wel de intentie hebben gehad contract te verlengen maar op verzoek van die persoon dan toch maar niet ofzo? Of ontslagaavraag gedaan hebben zoiets?



Maar goed, ik denk dat je hier zelf bij moet zijn om te weten of het echt fraude is en vraag me af wat jij (TO bedoel ik) dan gaat melden?
Alle reacties Link kopieren
Een ww uitkering mag dan inderdaad alleen als de verhuizing uit noodzaak was voor bijvoorbeeld het werk van partner dat naar een andere plek ging. Anders ben je verwijtbaar werkeloos. Dan nog mag je wel een uitkering aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Het ontslagrecht is al enige tijd geleden versoepelt. Werkgever en werknemer kunnen met wederzijds goedvinden een contract beëindigen als vaststaat dat het niet om verwijtbaar gedrag van werknemer gaat.



Mi geen fraude dit. Je komt wat rancuneus over, toch niet het nieuwe liefje van een ex ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je je zo druk om?

Je kent het hele verhaal niet. Oordelen over iemands situatie als buitenstaande is echt het makkelijkste wat je kunt doen.

Richt je lekker op jezelf, ongetwijfeld dat je daar ook dingen vind die niet helemaal oké zijn.
Alle reacties Link kopieren
Er zou sprake kunnen zijn van een 'valse' vaststellingsovereenkomst. Je kunt met een werkgever overeenkomen dat beiden 'net doen alsof' de zogenaamde negatieve werkverhoudingen niet meer oplosbaar zijn en dan het contract ontbinden/werknemer neemt ontslag. Dan heeft/houdt ex-werknemer recht op WW. Zoiets zou aan de hand kunnen zijn hier.
Alle reacties Link kopieren
@ trotter: stel er wordt nooit meer door niemand uitkeringsfraude gepleegd. Dan blijven er miljoenen euro's over. Ik heb niet het idee dat dat geld dan op een of andere manier weer terugstroomt naar de gemeenschap.



En ik weet helaas alles van de crisis....
Alle reacties Link kopieren
Roosje, ik snap jouw post niet.
Alle reacties Link kopieren
Naja er zijn geen kinderen dus een melding doen bij het AMK is geen optie en dan dus het UWV maar? Zoiets?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:dulcis schreef op 18 augustus 2013 @ 23:33:

Het ontslagrecht is al enige tijd geleden versoepelt. Werkgever en werknemer kunnen met wederzijds goedvinden een contract beëindigen als vaststaat dat het niet om verwijtbaar gedrag van werknemer gaat.



Mi geen fraude dit. Je komt wat rancuneus over, toch niet het nieuwe liefje van een ex ofzo?verwijtbaar gedrag =/= verwijtbaar werkeloos. Als je gewoon een contractverlening kreeg en zelf niet wil, ben je verwijtbaar werkeloos. Reden verhuizen omdat je bij je partner wil zijn is geen goede reden.
quote:flakes schreef op 18 augustus 2013 @ 23:31:

[...]



In dit geval heeft men er wat aan.



Wat is er zo mis met klikken. Je bent niet meteen NSB hoor!

Typisch Nederlands trauma. Slaat weer helemaal door. Een oplichter aangeven is wat anders dan een kind wat geen andere kant op kan.Ik vind vanalles mis met klikken. Heeft niets met een trauma te maken, maar simpel met dat je klikken niet doet, omdat je geen benul hebt van andermans situatie en motieven.
Alle reacties Link kopieren
quote:PinaColada schreef op 18 augustus 2013 @ 23:34:

Er zou sprake kunnen zijn van een 'valse' vaststellingsovereenkomst. Je kunt met een werkgever overeenkomen dat beiden 'net doen alsof' de zogenaamde negatieve werkverhoudingen niet meer oplosbaar zijn en dan het contract ontbinden/werknemer neemt ontslag. Dan heeft/houdt ex-werknemer recht op WW. Zoiets zou aan de hand kunnen zijn hier.Zo lees ik het niet.
quote:flakes schreef op 18 augustus 2013 @ 23:35:

Roosje, ik snap jouw post niet.Ik snap niet dat jij Roosje32' post niet snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven