Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartverzekering wel of niet

06-06-2016 09:26 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een uitvaartverzekering? En waarom wel/niet. Ik heb er zelf geen, maar overweeg er eentje af te sluiten.
Wij wel....als je een paar duizend euro hebt liggen is het niet nodig. Wij willen onze nabestaanden in ieder geval niet op kosten jagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er wel eentje. Precies de overweging die Damselindistress aangeeft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb je spaargeld achter d ehand, zeg even 6500 euro, om je uitvaart zelf helemaal naar wens in te vullen?

Zo ja, zou ik geen verzekering afsluiten.

Zo nee, sluit er een af. En hoe jonger je bent, hoe meer tijd je hebt (als het goed is) om te sparen en hoe goedkoper dus de premie is.
Hier ook omdat ik mijn nabestaanden het makkelijk wil maken. Toen de kinderen geboren werden konden zij voor een klein maandelijks bedrag verzekerd worden. Minder dan een euro per maand. Dus zij hoeven later ook niets meer te regelen
Alle reacties Link kopieren
En als je geld hebt liggen dan kunnen je nabestaanden daar niet een twee drie bij. Kunnen zíj het missen als jij overlijdt?
Alle reacties Link kopieren
http://www.uitvaart.nl/in ... kosten-uitvaart-berekenen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hebben er een half jaar geleden een afgesloten.5000 pp. Niet kostendekkend denk ik maar de rest leggen we wel bij. Looptijd vd premie 10 jaar.
Ik heb geen flauw idee of ik er eentje heb. Volgens mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Geen, wij hebben het spaargeld liggen om een begrafenis te betalen.



Toen ik het zelf nog niet kon betalen had ik de afspraak met mijn ouders dat zij het zouden betalen (zij erfden ook al mijn waardeloze spullen, dus daar mocht best iets tegenover staan).



Ik wil graag de vrijheid om zelf te bepalen hoe mijn begrafnis (of eigenlijk meer die van mijn partner, zelf ben ik er toch niet meer bij) eruit ziet, dus ik wil sowieso geen verzekering in natura en als het gaat over verzekeren voor een bepaald bedrag is het bijna altijd voordeliger om zelf te sparen (mits je daar genoeg discipline voor hebt).



Overigens zijn we nu wel bezig met het afsluiten van een ORV, dus daar zou het ook van betaald kunnen worden.
Mijn man is in januari overleden en wij hadden wel een uitvaartverzekering. In totaal waren de kosten 10.000 euro dus ik heb zelf niet veel bij hoeven leggen. Na afloop van de crematie zijn we met een gezelschap van zo'n 80 mensen nog naar een zaaltje gegaan voor een borrel en een hapje. Daar zijn we ongeveer 3 uur geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 06 juni 2016 @ 09:36:



Ik wil graag de vrijheid om zelf te bepalen hoe mijn begrafnis (of eigenlijk meer die van mijn partner, zelf ben ik er toch niet meer bij) eruit ziet, dus ik wil sowieso geen verzekering in natura en als het gaat over verzekeren voor een bepaald bedrag is het bijna altijd voordeliger om zelf te sparen (mits je daar genoeg discipline voor hebt).En tijd van leven. Het is natuurlijk leuk dat je denkt dat je daar tot je 80e voor kunt sparen, maar dat is lang niet iedereen gegeven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja die heb ik. Een uitvaart is enorm duur echt duizenden euro's. Veel mensen nemen die verzekering niet omdat ze denken dat ze toch niet vroeg overlijden, zo dacht ik eerst zelf ook tot mijn partner op 28 jarige leeftijd van het ene op het andere moment overleed.
Alle reacties Link kopieren
Geen verzekering, ik heb meer dan voldoende spaargeld om de begrafeniskosten te dekken. En mijn zus heeft voldoende achter de hand om kosten voor te schieten voordat de erfenis afgehandeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 06 juni 2016 @ 09:37:

[...]



En tijd van leven. Het is natuurlijk leuk dat je denkt dat je daar tot je 80e voor kunt sparen, maar dat is lang niet iedereen gegeven.Klopt, maar dat heb ik dus opgevangen doordat mijn ouders zeiden dit graag te willen betalen mocht het nodig zijn, ik weet het luxe positie, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf mijn geboorte al! Eerst ingeschreven bij mijn ouders, vanaf mijn 18e zelf.



Zoals eerder genoemd, vanwege de kosten.



Google maar eens 'wat kost een uitvaart'. Voorbij de gesponsorde links staat een calculator. Ik had even de crematie (heel standaard dienst, niks extravagants) van een familielid gebruikt en kwam al op €4100 uit. En nee, dat had die persoon niet in spaargeld, maar gelukkig wel een verzekering.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Van mijn partner ( voor de duidelijkheid ik heb nu gewoon een man maar ik kan hem moeilijk mijn ex gaan noemen ofzo) was de uitvaart ( redelijk simpel) rond de 5000 euro en toen moesten we nog een steen kopen die ook een paar duizend was. Wij hebben met veel mensen geld bij elkaar gelegd voor de uitvaart, steen in Duitsland gekocht en gratis door een bekende laten graveren maar echt die stress is vreselijk als je kapot bent van verdriet en moet je echt niemand aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 06 juni 2016 @ 09:31:

Heb je spaargeld achter d ehand, zeg even 6500 euro, om je uitvaart zelf helemaal naar wens in te vullen?

Zo ja, zou ik geen verzekering afsluiten.

Zo nee, sluit er een af. En hoe jonger je bent, hoe meer tijd je hebt (als het goed is) om te sparen en hoe goedkoper dus de premie is.



Ik zou het ook met voldoende spaargeld wel doen.

Je weet niet wat er ooit gebeurd, spaargeld kan best eerder op zijn dan je levensdagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben erg weinig geld, dus een uitvaartverzekering zou er qua kosten erg op drukken maandelijks. Ik vermoed dat onze ouders wel zouden willen betalen, maar dat is nooit uitgesproken, dus eigenlijk vind ik dat ik daar niet vanuit kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 06 juni 2016 @ 09:35:

Ik heb geen flauw idee of ik er eentje heb. Volgens mij niet.Misschien betalen je ouders die nog voor je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou iedereen die geen spaargeld heeft verplicht een uitvaartverzekering moeten nemen. Het is asociaal om nabestaanden voor de kosten te laten opdraaien!
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rasonkel schreef op 06 juni 2016 @ 09:45:

Wij hebben erg weinig geld, dus een uitvaartverzekering zou er qua kosten erg op drukken maandelijks. Ik vermoed dat onze ouders wel zouden willen betalen, maar dat is nooit uitgesproken, dus eigenlijk vind ik dat ik daar niet vanuit kan gaan.Moet je je voorstellen hoe nog veel minder geld je hebt als er iemand weg valt en je moet je er voor in de schulden steken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat iemand geen uitvaartverzekering had.



Ik denk dat mijn broer niet had gedacht al zo vroeg dood te gaan, maar hij deed het wel. En toen was er geen verzekering.

Echt, je nabestaanden hebben al zoveel verdriet om je verlies, en dan die zorgen er ook nog bij..

Ik zou adviseren het wel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Al vanaf mijn geboorte. Ben nu 32 jaar en voor 8000 euro verzekerd. Ik hoef er nooit over na te denken, het is geregeld. Onlangs mijn moeder verloren en deze was voor 10.000 euro verzekerd. Super fijn als je als nabestaanden alles kan doen zoals je wilt en je geen zorgen hoeft te maken of er voldoende (spaar)geld is.



Dus kan je maandelijks zo'n 15 euro missen, zal ik zeker een verzekering afsluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven