Geld & Recht alle pijlers

Uitzendbureau en ziektewetuitkering

10-04-2017 10:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik lees hier veel mee en vaak zijn er al hele goede adviezen gegeven wanneer ik een topic lees, vandaar dat ik niet veel post. Ik zit ergens mee en ik ben benieuwd of jullie daar ook tips of adviezen voor hebben.



Momenteel werk ik via een uitzendbureau. Binnenkort zal ik een intensieve therapie gaan volgens voor psychische klachten waardoor er nog twee dagen over blijven om te werken. Ik vroeg mij af of ik voor de overige dagen recht zou hebben op een aanvullende ziektewetuitkering. Ik heb begrepen dat je via het uitzendbureau helemaal ziek bent, of niet ziek. In mijn situatie is het zo dat ik nog twee dagen kan werken, waardoor ik waarschijnlijk geen recht hebt op een ziektewetuitkering. Dit heb ik met het uitzendbureau besproken.



Ik houd niet graag mijn hand op en wil graag mezelf onderhouden, maar ik kan helaas niet rondkomen van twee dagen per week een minimumloon. Weet iemand hier wat meer van af, zijn er misschien nog opties of is het wat het is heb ik nergens recht op? Ik zal mezelf ook makkelijk laten afschepen omdat ik er geen verstand van heb, vandaar dat ik eens wilde kijken wat anderen hier over weten
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werk je al? Werkte je ook voor deze baan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 10 april 2017 @ 10:40:

Hoe lang werk je al? Werkte je ook voor deze baan?Ik werk nu een half jaar. Hiervoor studeerde ik, maar daar ben ik door de klachten helaas flink in vastgelopen. Vandaar dat ik de therapie heel belangrijk vind, ik wil graag alles weer op de rit krijgen.
Ik zou het UWV even bellen. Er is een kans dat je inderdaad recht hebt op een ZW uitkering, maar dat hangt af van jouw specifieke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou je bij het UWV na moeten vragen. Ik zou het wel raar vinden als je dit krijgt, aangezien die therapie niet zomaar uit de lucht komt vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat je wel rechten hebt. Het is de vraag of het UWV dan wel het UB gaat betalen: https://www.uwv.nl/partic ... uitzendkracht-en-ben-ziek
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Woon je nog thuis of niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 10 april 2017 @ 11:25:

Dat zou je bij het UWV na moeten vragen. Ik zou het wel raar vinden als je dit krijgt, aangezien die therapie niet zomaar uit de lucht komt vallen.De klachten zijn inderdaad niet zomaar uit de lucht komen vallen, maar helaas is er een lange wachtlijst. Wellicht heb je gelijk hoor. Bedoel je er mee dat je vind dat het mijn eigen keuze is en dat ik dan de therapie niet zou moeten volgen als ik niet rond kan komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 10 april 2017 @ 11:42:

Woon je nog thuis of niet?



Op dit moment woon ik thuis, maar daar moet ik wel meebetalen, anders komen we met het gezin ook niet rond. Vandaar dat het toch een probleem is als ik maar twee dagen inkomsten heb.



Ik zal inderdaad toch het UWV even bellen, bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 10 april 2017 @ 11:33:

Ik vermoed dat je wel rechten hebt. Het is de vraag of het UWV dan wel het UB gaat betalen: https://www.uwv.nl/partic ... uitzendkracht-en-ben-ziek



Deze link had ik trouwens ook gevonden, bedankt! Daar staat wel duidelijk vermeld dat de uitzendovereenkomst stopt bij een ziekmelding en dat is nu net jammer. Ik kan dan wel een nieuwe uitzendovereenkomst aan gaan voor minder uren, maar ik weet niet wat voor gevolgen dat heeft.

Wat bedoel je precies met de tweede zin?
Alle reacties Link kopieren
Je gaat er wel van uit dat je 2 dagen overhoudt om te werken, maar heb je enig inzicht hoe zwaar de behandeling is? Ben je wel in staat de overgebleven 2 dagen te werken na therapie? Misschien heb je die juist hard nodig om bij te komen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja daar ben ik me van bewust Tickel. Ik hoop dat dat wel lukt, zodat ik het geen wat ik bij de therapie leer ook kan toepassen. En verder thuiszitten lijkt me ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou oppassen met een contract voor minder uren. Als je wel volledig in de ziektewet komt krijg je nog minder uitkering.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is ook wat ik bedoelde met een post hierboven. Maar ik weet ook niet hoe ik het anders aan kan pakken Als ik mezelf ziekmeld moet ik dus óf stoppen met werken bij het bedrijf waar ik nu werk en na het eventueel toezeggen van een ziektewetuitkering nieuw werk gaan zoeken voor de overige dagen óf direct een nieuw contract aan gaan voor twee dagen. Maar ik wil hier eigenlijk niet weg, want ik zit goed op mijn plek en het is met mijn klachten i.c.m. nog geen studie afgerond lastig om ander werk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Voor hoeveel uur is je huidige contract?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat is een uitzendovereenkomst voor 32 uur per week.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik deze aanhouden, je ziek melden en van daaruit verder kijken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel lastig, daar zullen ze bij het bedrijf denk ik niet blij mee zijn. Tegen die tijd moet ik dan wel zien hoe het loopt. Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
quote:RodePanda schreef op 13 april 2017 @ 13:11:

Dat is wel lastig, daar zullen ze bij het bedrijf denk ik niet blij mee zijn. Tegen die tijd moet ik dan wel zien hoe het loopt. Bedankt voor het meedenken!Risico van het vak de werkgever
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven