Geld & Recht alle pijlers

Vakantie USA en mogelijk strafblad

29-04-2017 21:48 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik ben van plan om volgend jaar met een vriendin naar Disney in Florida te gaan. Nu wil het ongelukkige geval dat vorige week haar rijbewijs is ingenomen omdat zij meer dan 50km te hard had gereden in de bebouwde kom (op een weg waar geen voetgangers, fietsers of inhalend verkeer kan komen, maar dat even terzijde).



Nu is de kans groot dat zij voor de rechter moet komen, maar hoe zit het dan met een eventueel stafblad en de mogelijkheid om Amerika dan nog binnen te komen? Heeft iemand daar (recente) ervaring mee?



Ik lees op internet verschillende verhalen nl. Je zou gewoon een ESTA formulier moeten aanvragen/invullen, en gewoon gaan, maar lees ook dat ze dan naar de VS ambassade in NL zou moeten gaan om een visum aan te vragen, die mogelijk wordt geweigerd.



Ik denk dat het dus wel verstandig is om in ieder geval de uitspraak van de rechter af te wachten voordat we gaan boeken.
Ambassade bellen, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
als je pech hebt, wordt je daar aangekomen doorgelicht..

Maar als ze geen lopende zaken heeft, als men haar niet zoekt, geen openstaande boetes heeft.

dan is er niet zoveel aan de hand hoor.
Alle reacties Link kopieren
50 km is wel erg te hard binnen de bebouwde kom, dus niet goed te praten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Esta naar waarheid invullen. Daar staat ook precies wat gezien wordt als strafblad etc. Weet niet zeker of te hard rijden daar onder valt, maar lijkt ne niet perse een reden om he tegen te houden.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je meer dan 100 km/u binnen de bebouwde kom goed zit te lullen. Ik denk datje vriendin zelf gaat uitvinden of dit een strafblad oplevert. Ik hoop het eigenlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
50km te hard is ook inderdaad niet goed te praten en dat doet ze ook zeker niet. Ze heeft er erg veel spijt van, maar daar kopen we nu niet zoveel voor.



Ze heeft overigens verder geen openstaande boetes of wat dan ook. 100% geen crimineel verleden. Maar ja.... ik vind het toch tricky om er zomaar vanuit te gaan dat 'het wel goed zal komen' en zo'n dure reis maar te boeken. Dus als iemand er ervaring mee heeft, dan hoor ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren
Beetje met Google gezocht, het lijkt me geen probleem maar lees het door:



http://www.ezbordercrossi ... -inadmissible-to-the-u-s/
Alle reacties Link kopieren
De enige betrouwbare partij die daar wat over kan zeggen is de ambassade. Ik zou niet afgaan op de blauwe ogen van een forummer die zegt dat het allemaal wel goed komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met een strafblad kom je daar het land niet binnen.

Ik zou die reis maar vergeten voorlopig.
Ik zou nog maar niet boeken....
Openstaande Nederlandse boetes kunnen ze in de VS niet inzien. En verder zou ik gewoon vertellen dat je vriendin weliswaar 50km te hard reed, (na correctie dus er zal rond de 110 op de teller hebben gestaan) maar er geen voetgangers in de buurt waren. Dat zijn zulke verzachtende omstandigheden dat zelf Amerikanen er begrip voor kunnen opbrengen.
quote:baan68 schreef op 29 april 2017 @ 22:02:

50km te hard is ook inderdaad niet goed te praten en dat doet ze ook zeker niet. Ze heeft er erg veel spijt van, maar daar kopen we nu niet zoveel voor.



Ze heeft overigens verder geen openstaande boetes of wat dan ook. 100% geen crimineel verleden. Maar ja.... ik vind het toch tricky om er zomaar vanuit te gaan dat 'het wel goed zal komen' en zo'n dure reis maar te boeken. Dus als iemand er ervaring mee heeft, dan hoor ik dat graag.Ja, want afgaan op een ervaring is natuurlijk veel betrouwbaarder dan 2 minuten aan de telefoon hangen met de ambassade.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 29 april 2017 @ 22:04:

De enige betrouwbare partij die daar wat over kan zeggen is de ambassade. Ik zou niet afgaan op de blauwe ogen van een forummer die zegt dat het allemaal wel goed komt.Ik ben die forummer niet, het is een voorzichtige conclusie! Zeker navragen bij de ambassade.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem281213 schreef op 29 april 2017 @ 22:11:

Openstaande Nederlandse boetes kunnen ze in de VS niet inzien. En verder zou ik gewoon vertellen dat je vriendin weliswaar 50km te hard reed, (na correctie dus er zal rond de 110 op de teller hebben gestaan) maar er geen voetgangers in de buurt waren. Dat zijn zulke verzachtende omstandigheden dat zelf Amerikanen er begrip voor kunnen opbrengen.



TO,

Je kunt het beste contact met de Ambassade opnemen zodra bekend is hoe de zaak wordt afgedaan hier in Nederland.

Bovenstaand advies is in ieder geval echt onzin; als het criterium wel of geen stradblad is, dan zal echt niemand in Amerika boodschap aan hebben of er wel of geen voetgangers in de buurt waren ten tijde van het incident.
Ik vraag me af of je hier überhaupt een strafblad voor krijgt. Het is een overtreding toch, geen misdrijf?

Tenzij het niet de eerste keer was, dan wel.
quote:Grootmoeder schreef op 29 april 2017 @ 22:20:

[...]





TO,

Je kunt het beste contact met de Ambassade opnemen zodra bekend is hoe de zaak wordt afgedaan hier in Nederland.

Bovenstaand advies is in ieder geval echt onzin; als het criterium wel of geen stradblad is, dan zal echt niemand in Amerika boodschap aan hebben of er wel of geen voetgangers in de buurt waren ten tijde van het incident.Het is cynisch bedoeld. TO komt zelf met verzachtende onzin op de proppen.
Alle reacties Link kopieren
Beste Grootmoeder,



Dat "advies" was ook cynisch bedoelt, althans zo vatte ik het op, dus dat neem ik ter kennisgeving aan.



We zullen inderdaad de Ambassade gaan bellen als meer bekend is.
Even de uitspraak afwachten en daarna bellen met de ambassade. Als je geen sluitend antwoord hebt, dan kunnen ze je aan de grens gewoon weer terug sturen, en daar is zo'n reis net te duur voor. Liever geen risico's nemen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 29 april 2017 @ 22:27:

Even de uitspraak afwachten en daarna bellen met de ambassade. Als je geen sluitend antwoord hebt, dan kunnen ze je aan de grens gewoon weer terug sturen, en daar is zo'n reis net te duur voor. Liever geen risico's nemen dus.Nee, precies. Moet er niet aan denken.... we gaan inderdaad met de ambassade bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze zo verstandig is om naar een advocaat te gaan. Uiteraard heeft ze een strafbaar feit gepleegd, maar een advocaat kan de schade hopelijk beperken. En te zorgen dat ze eventueel snel haar rijbewijs weer terug kan krijgen.



ze moet waarschijnlijk voorkomen, en het is aan de rechter om er een oordeel over te geven en de strafmaat te bepalen. Afhankelijk van het oordeel van de rechter kan je pas beoordelen wat de gevolgen zullen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of het op je strafblad komt, dat zou je moeten uitzoeken en ik zou de ambassade contacten om te vragen of je hier problemen mee kan krijgen. Misschien wel dat een autoverhuur bedrijf moeilijk kan gaan doen.

Ik ben als alleen reizende vrouw al 3 maal apart genomen bij aankomst in Amerika. Telkens zonder dat er duidelijk werd gemaakt waarom. Paspoort word tijdelijk ingenomen en naar mijn idee word alles gescreend. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn weten krijg je een schikking van de officier van justitie en als ze staande gehouden is dan is eventueel ook haar rijbewijs ingenomen. Nergens is dan nog sprake van een misdrijf dan wel stafblad, natuurlijk wel met wat mitsen en maren, maar die staan niet in de op.
fietsen varen vrouwelijk doen
50 km te hard in de bebouwde kom? Wat bezielt je in godsnaam om zo te rijden?



Afgezien van strafblad kan het zijn dat vriendin geen auto kan huren of mag besturen in de vs.



O, en hou er rekening mee dat de rechter haar ook een verplichte cursus kan opleggen, die ze zelf moet betalen (a 2000 euro) en dat onderdeel van de straf ook kan zijn dat ze haar rijbewijs voor langere tijd kwijt is.
Met 110 door de bebouwde kom hoop ik dat ze haar rijbewijs nooit meer terugkrijgt eerlijk gezegd. En ik denk ook niet dat je daar een auto kan huren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven