Geld & Recht alle pijlers

V&D cadeaubon ongeldig, wat nu?

23-12-2015 14:15 647 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als kerstcadeau van mijn werkgever een cadeaubon gehad van de V&D. Nu hoor ik dat de V&D ze niet meer aanneemt. Wat nu? De cadeaubonnen zijn dit weekend nog aangeschaft, ze mogen toch niet het geld pakken en even later de bonnen gewoon ongeldig verklaren? Heb je als consument dan totaal geen rechten in zulke gevallen?
Ik zou bij een aanstaande werklozeV&D-medewerker verhaal gaan halen! Schande zeg, de zaak sluiten en het personeel op straat flikkeren zonder jou je bonnetje te vergoeden!

Maar voor je informatie: jawel, dat mag wel. En nee, je hebt geen rechten. Je hebt een bon, en voor die bon is betaald. Geniet van je bon.
Ja dat mag wel. Niks aan te doen.
Het is een maatregel vanwege de aangevraagde uitstel van betaling. Als consument sta je onderaan de keten.
- V&D mag van de wet geen V&D-giftcards, boekenbonnen, Fashioncheques en andere cadeaukaarten en cadeaubonnen meer aannemen. Het bedrijf adviseert klanten deze bonnen nog wel te bewaren, omdat het niet is uitgesloten dat ze in de toekomst toch weer kunnen worden ingezet.

Wat een vreemde reactie JollyJ. Het is toch niet zo gek dat ik hiervan baal?
De kans is groot dat deze binnenkort gewoon weer geldig zijn als er een overname kandidaat is. Goed bewaren dus.
Van https://www.das.nl/over-d ... illiet-consument-de-dupe/

"5. Ik heb nog een cadeaubon van de failliete winkel. Kan ik die nog inwisselen?

• Bij surseance van betaling: een cadeaubon geeft u geen recht op geld, maar is een vordering op de winkel waar de bon is gekocht. U kunt de bon vaak alleen bij die winkel inwisselen voor een artikel naar keuze of een specifieke dienst. Staat er op de cadeaubon dat u deze ook bij een ander kunt inwisselen? Ook dan is er geen recht op geld, maar kunt u de bon bij die ander inwisselen voor een artikel naar keuze."
Maar ja het mag, de medewerkers kunnen er ook niets aan doen. Opdracht van de curator.
Niet weggooien,grote kans dat er een aantal winkels een doorstart gaan maken.
Hier hetzelfde. Wel jammer dat de medewerkers in de winkel de tekst van bankje niet konden reproduceren.

Ik vind het dan wel weer vreemd dat de winkels open zijn. Je mag niet meer met cadeaubonnen betalen, ruilen of retourneren, dus wie wil er nog bij de V&D kopen dan?
quote:shala91 schreef op 23 december 2015 @ 14:18:

Het is een maatregel vanwege de aangevraagde uitstel van betaling. Als consument sta je onderaan de keten.

Onzin.

Alle concurrente crediteuren staan gelijk.

Punt is alleen dat je een bon hebt gekocht, en die heb je. Je bent geen crediteur, je hebt alleen een bomwisselrecht bij een partij met uitstel van betaling, en binnenkort wellicht faillissement.
Hier ook een kerstpakket met een cadeaubon van de V&D helaas. Ik hoop dat ze een doorstart maken, anders hebben wij en een hele hoop medegedupeerde niks meer aan de cadeaubon.
quote:cooper87 schreef op 23 december 2015 @ 14:19:

Wat een vreemde reactie JollyJ. Het is toch niet zo gek dat ik hiervan baal?Dat je jezelf zo zielig vindt, en begint over dat je helemaal geen rechten hebt, terwijl heel veel mensen een kut-kerst gaan krijgen omdat ze geen enkele baanzekerheid hebben is natuurlijk niet zo gek. Weinig empathisch, maar vast niet gek.
Bij laplace zou ik nog wel koffiebonen kopen..
quote:lechatrose schreef op 23 december 2015 @ 14:22:

Hier hetzelfde. Wel jammer dat de medewerkers in de winkel de tekst van bankje niet konden reproduceren.

Ik vind het dan wel weer vreemd dat de winkels open zijn. Je mag niet meer met cadeaubonnen betalen, ruilen of retourneren, dus wie wil er nog bij de V&D kopen dan?Mensen die contant willen betalen voor een artikel dat door V&D verkocht wordt? Ik noem maar wat geks.
Zelfs bij een doorstart is het niet zeker of een cadeaubon nog geldig is. Zie o.a. dit bericht:

http://nos.nl/artikel/207 ... niet-meer-aangenomen.html

Heel vervelend ook voor alle werkgevers die hun medewerkers een bon cadeau hebben gedaan.

Ik vind het dan wel weer vreemd dat de winkels open zijn. Je mag niet meer met cadeaubonnen betalen, ruilen of retourneren, dus wie wil er nog bij de V&D kopen dan?Omdat je niet mag ruilen of retourneren koop je niet meer bij V&D? Ruil of retourneer jij dan vaak goederen? Ik doe dat maar heel zelden.
Ja, maar dat artikel kun je niet meer ruilen als het niet goed blijkt te zijn. En garantie is ook onzeker, als je artikel over een maand stuk gaat is het maar de vraag of de V&D nog bestaat.

Ik zou het risico niet nemen.
Nu niks. De bon goed bewaren en hopen dat er een doorstart komt en ze in de toekomst wel weer bonnen aannemen.
quote:lechatrose schreef op 23 december 2015 @ 14:29:

Ja, maar dat artikel kun je niet meer ruilen als het niet goed blijkt te zijn. En garantie is ook onzeker, als je artikel over een maand stuk gaat is het maar de vraag of de V&D nog bestaat.

Ik zou het risico niet nemen.

als ik een doos potloden nodig zou hebben zou ik dat risico probleemloos nemen.

Geen idee wat V&D verder verkoopt, ik was daar voor het laatst pakweg vijf jaar geleden. Ik vind het rot voor de medewerkers, de leveranciers, en de klanten die er onder lijden. Maar ik kan niet zeggen dat het me verrast.

Ik vind het dan wel weer vreemd dat de winkels open zijn. Je mag niet meer met cadeaubonnen betalen, ruilen of retourneren, dus wie wil er nog bij de V&D kopen dan?Vind ik helemaal niet vreemd.
Heftige tijd voor de V&D medewerkers. Hoop met hen mee dat alles goed komt en dan kan jij daarna gewoon die bon gebruiken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:JollyJ schreef op 23 december 2015 @ 14:24:

[...]

Dat je jezelf zo zielig vindt, en begint over dat je helemaal geen rechten hebt, terwijl heel veel mensen een kut-kerst gaan krijgen omdat ze geen enkele baanzekerheid hebben is natuurlijk niet zo gek. Weinig empathisch, maar vast niet gek.Ik heb helemaal niet gezegd dat ik mezelf zielig vind. Ik baal wel ja, en ik vind het eerlijk gezegd ook gewoon vreemd dat dit kan. Dat neemt niet weg dat ik heus wel inzie dat het voor het personeel veel en veel erger is, omdat er voor hun veel meer op het spel staat. Dat staat er verder los van dat ik zelf ook gewoon baal.
Stel je niet aan JollyJ, als we op jouw voorgestelde toer gaan, mag je nergens meer emoties om voelen, want er is altijd wel iemand die het erger heeft of ergens meer last van heeft.

Ik heb overigens maandag een aantal kledingstukken gekocht bij V&D, maar geen tijd gehad om te passen.... Vanavond maar eens inventariseren wat de schade is
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven