Geld & Recht alle pijlers

Vergeten parkeerkaart te plaatsen ¤97 boete !

13-08-2013 10:44 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr, wat voel ik me machteloos woest en verdrietig.

In zo`n kleine dorp, op de parkeerplaats bij de huisarts, drie kwartier staat de auto er .. 1 keer in mijn leven zonder kaart... boete !



Ik heb weinig hoop maar vraag me af of het nut heeft om hier tegenin te gaan? Heeft iemand daar ervaring mee? Tips?

Wat een zondegeld.. gewoon weg !
..ben bij letter i ....I`m cool.
Zuur, maar als jij ergens stond waar het verplicht is om een parkeerkaart te gebruiken en jij hebt dat niet gedaan dan zul je gewoon moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies hetzelfde, hij ligt gewoon in m'n zijvakje en ik vergat het. Op een rustige dinsdagmiddag op een bijna lege parkeerplaats, zooooo zonde van m'n geld, maar ja, eigen schuld.



Echt verdrietig word ik daar niet van, maar ik baal wel. Stom van mezelf.
Nee, bezwaar maken heeft geen zin. Zelfs al kun je een kaartje overleggen, dan kun je nog niet aantonen dat je deze niet van een andere parkeerder hebt gekregen nadat je de boete had gehad.
Waarom zou je hier tegenin gaan? Je hebt toch iets gedaan wat niet mag?
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk bedrag en heel zuur voor jou natuurlijk, maar het is niet anders. Anders gaat iedereen daar parkeren en als ze dan worden gepakt is het: "Oeps, vergeten..." en dan betalen ze een tientje en doen het de volgende keer weer.



Ik ben het ook wel eens vergeten en had het geluk dat er niet gecontroleerd werd, maar ik heb wel eens een bekeuring gehad voor iets anders stoms waar anderen mee wegkomen. Zo heeft iedereen wel eens pech.
Alle reacties Link kopieren
Is daar geen uitspraak van de Hoge Raad over geweest? Dat het kaartje niet in de auto hoefde te liggen zolang je het maar kan overleggen? Ik heb het gevonden, hier.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
maar TO, had je wel een kaartje gekocht eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:framboos1990 schreef op 13 augustus 2013 @ 10:50:

Waarom zou je hier tegenin gaan? Je hebt toch iets gedaan wat niet mag?

Dit dus.



Dat je er van baalt, snap ik helemaal. En dat het 'n hoop geld is dat je heel goed voor andere dingen had kunnen gebruiken snap ik ook.

Maar dat verandert niks aan het feit dat die boete terecht is, die wordt uitgeschreven omdat er regels niet zijn gevolgd en niet omdat men denkt dat je geld over hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 augustus 2013 @ 10:54:

maar TO, had je wel een kaartje gekocht eigenlijk?Volgens mij had zij een parkeerschijf moeten plaatsen en hoefde ze geen kaartje te kopen. Tenminste dat maak ik op uit de titel.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar jij hebt toch gewoon iets gedaan waar iedereen een boete voor zou krijgen?

Belachelijk bedrag wel, maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik was er al bang voor dat er niets tegen te doen is.. ik baal zo ontzettend.



Ik word er wel verdrietig van omdat het gewoon zo`n enorm bedrag is. Als ik geld zat zou hebben zou ik ook eerder mijn schouders ophalen, als het bedrag de helft zou bedragen zou ik ook eerder denken; dombo, je moet wel blijven nadenken. Ik vind het zo`n absurd bedrag, het is verdorie niet levensbedreigend, ik heb niet echt iets 'fout' gedaan,ik stond niemand in de weg... ik ben simpelweg wat vergeten.

Het is gewoon een gevoelskwestie.. en ja misschien wel kinderachtig maar ik vind het gewoon niet eerlijk en na een onderbroken nacht kan ik het even niet hebben.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 augustus 2013 @ 10:54:

maar TO, had je wel een kaartje gekocht eigenlijk?Sorry, ik heb het verkeerd benoemd; het moet parkeerschijf zijn. Die standaard in mijn auto ligt en die ik normaal dus altijd gebruik.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Hoe vervelend het ook is, je moet betalen.

Natuurlijk kun je er tegen in gaan, maar feit blijft dat je er 3 kwartier stond zonder parkeerkaart. Dus bekeuring is terecht.

De politie kan natuurlijk ook niet zien of dit de eerste keer is.... en of dat je het oprecht bent vergeten....

Je hebt gewoon pech gehad, en waarschijnlijk ga je het nu niet meer snel vergeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pienb schreef op 13 augustus 2013 @ 10:58:

ik heb niet echt iets 'fout' gedaan,ik stond niemand in de weg... ik ben simpelweg wat vergeten.



hoe rot ook, je hebt wel iets fout gedaan. Je hebt niet aangegeven wanneer je terugkwam en dat moest wel.

Politie (beheerder) kan niet zien of je dat perongeluk of expres doet.

Maar snap dat je baalt hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:Chartreuse schreef op 13 augustus 2013 @ 10:55:

[...]



Dit dus.



Dat je er van baalt, snap ik helemaal. En dat het 'n hoop geld is dat je heel goed voor andere dingen had kunnen gebruiken snap ik ook.

Maar dat verandert niks aan het feit dat die boete terecht is, die wordt uitgeschreven omdat er regels niet zijn gevolgd en niet omdat men denkt dat je geld over hebt.



Weet ik wel, jullie hebben ook gelijk.

Ik ga maar even een bakkie koffie nemen.. en het accepteren dat het gewoon m`n eigen schuld is. Ik geloof niet dat het me nog een keer zal gebeuren!



Adem in...adem uit...laat gaaaan.
..ben bij letter i ....I`m cool.
Hoe zit dat precies met zo'n parkeerschijf? Hier in het dorp moet je hem ook gebruiken maar het is wel eens gebeurd dat ik in de supermarkt stond en dacht 'sht, vergeten'. Gelukkig wordt er maar heel weinig gecontroleerd, maar ik vraag me af of en hoe je bezwaar kunt maken. Wat is precies het nut van zo'n parkeerschijf, je hoeft daar echt niet langer dan 2 uur te parkeren, en binnen een straal van 50 meter is volop gratis parkeerruimte.
Alle reacties Link kopieren
Het nut van zo'n parkeerschijf is dat mensen de gelegenheid krijgen om bij een voorziening waar veel verloop is (aankomende en vertrekkende mensen, zoals bij winkels of een huisarts bijvoorbeeld) kunnen parkeren. Anders worden die plaatsen bezet door mensen die er de hele dag staan en als je dan een boodschap wilt doen, of even naar de huisarts moet, kun je er niet staan.
Ach, je hebt nog mazzel.



Bij de supermarkt waar ik regelmatig boodschappen doe, is het beleid gewijzigd, sinds een paar maanden moet je er ineens een parkeerschijf neerleggen.



Nou staat er uiteraard een keurig bord, maar best hoog en aan het begin van de p-plaats, als je oprijdt. Omdat je dan én over moet steken (tegemoetkomend verkeer), én over een drempel moet, én over de stoep (kinderen), én rekening moet houden met de auto´s die van de p-plaats afkomen... Afijn, geen mens zag dat bordje. En ze controleerden de eerste dagen zo´n 3x per uur. Dat was een leuk extraatje voor de gemeente. Inmiddels weet iedereen het wel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er altijd een briefje aan wagen en aangeven dat je de hoogte van de boete niet in verhouding vindt staan tot de "overtreding." Doe bv een voorstel om de helft te betalen. Je bent immers vergeten de parkeerschijf te plaatsen, dus zat wel fout.



Misschien tref je een ambtenaar in een goede bui en hoef je uiteindelijk minder te betalen (niet geschoten, altijd mis).
Heel zuur, maar weinig aan te doen vrees ik. Dat je de hoogte van de boete niet in verhouding vindt staan tot de overtreding, ik ben het in principe wel met je eens maar ik denk niet dat je met een brief dan korting krijgt. Je kunt het altijd proberen natuurlijk.



En betjebig: die blauwe kaart is om te voorkomen dat mensen een parkeerplaats de hele dag bezetten (mensen die in de buurt werken bijvoorbeeld, of een dagje willen shoppen).
Alle reacties Link kopieren
Echt zonde van je geld. Maar helaas.



Mn man heeft het ook een keer gehad. Blauwe schijf vergeten, binnen 10 minuten terug. Alsof ze er op stonden te wachten
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 13 augustus 2013 @ 10:49:

Nee, bezwaar maken heeft geen zin. Zelfs al kun je een kaartje overleggen, dan kun je nog niet aantonen dat je deze niet van een andere parkeerder hebt gekregen nadat je de boete had gehad.Dat is niet waar, ik heb al 3x succesvol een bezwaarschrift geschreven voor zn situatie. Waarbij het kaartje niet zichtbaar in mijn auto aanwezig was.
Alle reacties Link kopieren
Tegenover mijn werk zit ook een blauwe zone, veel collega's parkeren daar de hele dag en zetten dan iedere 2 uur de schijf vooruit. Sinds kort controleren ze daar, maken ze foto's van nummerborden en 3 uur later kijken ze of je er nog steeds staat. Je mag namelijk niet je schijf vooruit draaien én op dezelfde plek blijven staan.
Alle reacties Link kopieren
Balen, sneu geld hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven