Geld & Recht alle pijlers

Vergoeding vragen of het erbij laten?

22-07-2016 13:24 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment zijn we op vakantie in het buitenland.

We waren in het hotel restaurant aan het lunchen.

De meneer aan de tafel naast ons gooide een glas rode wijn omver.

Hierdoor zit mijn dochters jurk onder de rode wijn spetters.

Duizendmaal excusses en ze vonden het oprecht vervelend.

De vrouw zei dat ze hoopte dat het eruit zou gaan met wassen en zo niet dat ik het moest laten weten.

Deze mensen komen overigens uit een ander land.

Gelukkig had ik wat wasmiddel mee en heb ik de jurk met de hand gewassen. Zoals het nu lijkt gaat het er helaas niet uit. Heb ook wel eens gehoord dat rode wijn vlekken erg lastig zijn. Laat staan in het buitenland waar ik geen wasmachine tot beschikking heb.

Baal er best een beetje van...het jurkje was 34,95 en had gisteravond net het prijs kaartje eraf gehaald. Het was dus pas de tweede dag dat ze hem aan had.



Wat zouden jullie doen...het erbij laten? Want vind het zo lullig om geld te vragen en hoeveel vraag je dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het laten zitten maar ja dat ben ik.

Kan gebeuren en het is geen jurk van een paar honderd euro.
.
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen: rode wijn haal je weg met zout en witte wijn. Dat voor de volgende keer.



Voor nu: ik zou de rekening van de jurk aan die mensen geven. Als het goed is zijn ze ervoor verzekerd. Dus dan zouden ze het altijd nog kunnen verhalen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er ook bij laten zitten.



Het is geen dure jurk, natuurlijk is het wel jammer maar zulke dingen kunnen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet die mensen nog want jullie verblijven in hetzelfde hotel? Dan zou ik het toch nog even aankaarten ze bieden het niet voor niets aan.

Moet je gaan lopen leuren met een telefoonnummer en rekeningnummer enzo zou ik het erbij laten zitten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Gewoon de rekening presenteren aan die mensen zodat zij het bij hun reisverzekering kunnen indienen. Daarvoor heeft men reisverzekeringen uitgevonden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Een vergoeding voor de jurk is lastig, het kaartje is eraf, wellicht geen bonnetje etc. en hoewel je het er met de hand niet uitkrijgt hoeft het niet per se zo te zijn dat de jurk verloren is. Wel zou je aan kunnen geven de vlekken er niet uit te krijgen en verzoeken of zij de kosten voor het reinigen zouden willen dekken. Dan kun je het naar een stomerij oid. brengen.

Zit er een beetje tussen een vergoeding voor de jurk vragen en het erbij laten zitten in en is geen onredelijke vraag.
Alle reacties Link kopieren
Shit happens. Heel vervelend, maar het zou mij een te laag bedrag zijn om een punt van te maken. Zeker als het mensen uit een ander land zijn. Het ging niet expres, het had jou ook kunnen overkomen, een lullig ongelukje. Ik zou het niet groter maken dan het is.
Die mensen kunnen het toch gewoon door het hotel laten wassen, voor hun rekening?
quote:Vl43inder schreef op 22 juli 2016 @ 13:34:

Die mensen kunnen het toch gewoon door het hotel laten wassen, voor hun rekening?Dat lijkt mij een heel goede oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik twee keer gehad op een nieuw paar schoenen.

Beide keren maar laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 22 juli 2016 @ 13:34:

Die mensen kunnen het toch gewoon door het hotel laten wassen, voor hun rekening?Goeie, zal anders ook wel een stomerij in de buurt zijn? Eventueel het bonnetje van het stomen aan die mensen geven. Weet niet of ik dat zou doen, was tenslotte een ongelukje.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Het was een ongelukje dat jezelf ook had kunnen gebeuren. Ik zou het er dus bij laten zitten.

En voor degenen die over verzekering beginnen: het is maar de vraag of die mensen die hebben. Niet iedereen verzekert zich net zo goed als Nederlanders.
Alle reacties Link kopieren
Balen, maar ik zou het er ook bij laten zitten.

Als je dochter gevallen zou zijn dan was het ook stuk geweest en ook jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 22 juli 2016 @ 13:48:

Het was een ongelukje dat jezelf ook had kunnen gebeuren. Ik zou het er dus bij laten zitten.

En voor degenen die over verzekering beginnen: het is maar de vraag of die mensen die hebben. Niet iedereen verzekert zich net zo goed als Nederlanders.Dan betalen ze die 35 euro maar cash. Het is geen wereldbedrag tenslotte.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:dignity schreef op 22 juli 2016 @ 13:30:

Shit happens. Heel vervelend, maar het zou mij een te laag bedrag zijn om een punt van te maken. Zeker als het mensen uit een ander land zijn. Het ging niet expres, het had jou ook kunnen overkomen, een lullig ongelukje. Ik zou het niet groter maken dan het is.



+1

En vooral heel snel weer van je vakantie gaan genieten! :-)
Alle reacties Link kopieren
Lastig... Even nog bij de bar zout en witte wijn vragen.



Gaat het er niet uit, dan zou ik er niet over beginnen en het erbij laten. Maar vragen ze er zelf naar dan zou ik eerlijk zijn en bieden ze dan alsnog aan om te betalen dan zou ik het accepteren.
Tip voor de volgende keer: rode wijn krijg je weg met witte wijn.



Ik zou het er trouwens bij laten. Ongelukjes gebeuren nou eenmaal
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoog 'ongelukjes gebeuren nu eenmaal' gehalte! Dat ontslaat je toch niet voor de verantwoordelijkheid van die ongelukjes? Ik zou mij toch echt niet fijn voelen als verantwoordelijke van zo'n ongelukje!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik zou het zelf bizar vinden om voor zoiets een rekening te krijgen, aan de andere kant.

En zou het als het per ongeluk was en er zo aardig op was gereageerd er ook bij laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:IBAOHI schreef op 22 juli 2016 @ 14:19:

Wat een hoog 'ongelukjes gebeuren nu eenmaal' gehalte! Dat ontslaat je toch niet voor de verantwoordelijkheid van die ongelukjes? Ik zou mij toch echt niet fijn voelen als verantwoordelijke van zo'n ongelukje!



Ik zou het lullig vinden ja, maar als het echt een ongelukje was en ik niet gewoon echt stom aan het doen was, zou ik er ook niet wakker van liggen. Niemand gewond geraakt, geen enorme schade (als ik iemands camera van 1500 euro sloop vind ik het toch wat vervelender). Als ik het 'slachtoffer' was zou ik geen seconde nadenken over een schadevergoeding vragen.



En inderdaad wat betreft verzekering: hier is een reisverzekering niet voor, die dekt meestal geen aansprakelijkheid én het eigen risico is meestal meer dan 34,95. Bovendien bestaan er in veel landen simpelweg geen reisverzekeringen.

Maar goed, dat maakt ook eigenlijk niet veel uit, ik zou denken 'jammer', thuis nog een poging doen met de wasmachine en het anders maar als poetslap gebruiken. Dingen gaan nou eenmaal wel eens kapot, en als er geen opzet of extreme stommiteit in het spel was, ach.
Het was een ongelukje. Ik zou niet met een rekening komen aanzetten voor een niet eens dure jurk. Wel als het opzettelijk was gebeurd. Maar in dit geval had het iedereen kunnen gebeuren
Bonnetje terugzoeken in de vuilbak en 35 euro vragen.

Of dezelfde nieuwe jurk als je 't terplekke hebt gekocht.
quote:redbuIIetje schreef op 22 juli 2016 @ 13:56:

[...]

Dan betalen ze die 35 euro maar cash. Het is geen wereldbedrag tenslotte.

Inderdaad. En dus ook niet voor TO.



Joh, het is een kind. Voor hetzelfde geld had ze geknoeid met haar aardbeienijsje en was die vlek er ook niet uit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 22 juli 2016 @ 14:30:

Ik zou het zelf bizar vinden om voor zoiets een rekening te krijgen, aan de andere kant.

En zou het als het per ongeluk was en er zo aardig op was gereageerd er ook bij laten.Ik zou het vervelend vinden als mensen het erbij lieten zitten. Als ik bij iemand schade veroorzaak, ben ik daarvoor verantwoordelijk en zou ik het vervelend vinden om die schade niet te vergoeden........
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven