Geld & Recht alle pijlers

Verkeersboete delen?

02-11-2012 21:04 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Klein dilemma hier.



Tijdje geleden leuk avondje gehad met wat vriendinnen, een van ons was de bob (met haar eigen auto). Ik heb zelf dus niet echt zitten opletten toen we onderweg waren, maar kennelijk heeft mijn vriendin haar gaspedaal iets te ver ingedrukt tijdens de terugweg.



Vorige week ontving ik een berichtje dat ze een boete had gekregen en kreeg ineens het gevoel (nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel) dat ze misschien van ons verwacht dat wij mee betalen.



Het is dus een aanname, maar ik was benieuwd wat jullie in zo'n situatie doen? Aanbieden het te splitten? Aan de ene kant vind ik dat wel zo sociaal, aan de andere kant....zij had haar voet op het gaspedaal en ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Madille, ik ervaar het ook niet als een opoffering. Ik vind het ook veel fijner om zelf te rijden en dat heeft inderdaad met een stukje controle te maken. Stan rijdt ook vaak zelf als hij gaat stappen en dan slaap ik ook een stuk rustiger dan dat hij bij iemand anders instapt.



Mijn moeder heeft me ook altijd op het hart gedrukt om me ervan te verzekeren dat de bob ook echt een bob is en anders haar te bellen om me op te halen. Daar heb ik dus een paar keer gebruik van moeten maken. Nee, laat mij maar bob zijn.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 02 november 2012 @ 22:01:

Ik zou wel mee betalen.



Lijkt me niet meer dan normaal. Je bent met elkaar uit en dan zou degene die zo aardig is om jullie te rijden de klos zijn. Daarbij komt dat als je het bedrag deelt, het best wel mee zal vallen.Ik rij nog altijd vaker en zie dat niet als een dienst oid. Gewoon, om en om even een keer rijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dolores007 schreef op 02 november 2012 @ 21:56:

[...]





Ik denk dat het een mededeling was.

Omdat ze met jou bevriend is en met jou weg was, dat ze daarom verteld van hey, ik had trouwens nog een vette boete gekregen want het schijnt dat ik te hard heb gereden... balen.

Ik zou dat ook gestuurd hebben, maar zonder de verwachting dat je mee zou betalen.

Maar ik had wel gestuurd dat ik het dus had ontvangen..

Ik zou het jammer vinden als mijn vriendin dan denkt dat ik dat alleen maar stuur zodat ze mee betaald, terwijl dat niet eens in mijn hoofd was gekomen.Zo zie je maar weer, de 1 doet dit en de ander dat. Met aannames kom je dus totaal niet verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:IsabellaJosephine schreef op 02 november 2012 @ 21:57:

[...]





Pfoe, het is al een aantal jaar geleden. Ik kan me alleen herinneren dat mijn vriendin er nogal mee zat omdat ze echt in de problemen zou komen als het niet werd betaald (dit was in het buitenland). De persoon die de boete had veroorzaakt, was in ieder geval niet van plan het volledige bedrag te betalen.Dat vind ik dus wel vreemd, er gewoon vanuit gaan dat je dat niet alleen betaalt. Gelukkig dat probleem hier niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn boete van een paar weken geleden was 72 euro, had 13 km/u te hard gereden, met correctie 10 km/u. Valt dus wel mee, maar het kost gewoon veel geld zo'n zware voet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 02 november 2012 @ 22:05:

Nee, mijn boete van een paar weken geleden was 72 euro, had 13 km/u te hard gereden, met correctie 10 km/u. Valt dus wel mee, maar het kost gewoon veel geld zo'n zware voet.Oh, dat is inderdaad niet echt veel te hard (helemaal niet midden in de nacht!)
Alle reacties Link kopieren
waarom zit je er zo mee?

je hebt al tig redenen genoemd om niet te betalen terwijl dat niet eens gevraagd wordt of op gezinspeeld is.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk niet!
Alle reacties Link kopieren
Valentinamaria, nou mee zitten vind ik een groot woord. Ik vraag me alleen af of het misschien beter is om mee te betalen, gewoon zoals anderen ook al zeggen voor de vriendschap, uit aardigheid, omdat je samen uit samen thuis bent. Maar daarnaast vind ik het wel haar fout, dus vandaar mijn vraag wat zouden jullie doen.
Als het een lullige boete is die mij ook had kunnen overkomen (dus niet 150 waar je 120 mag) dan zou ik het heel jammer vinden als degene die zich 'opgeofferd' heeft en nuchter is gebleven ook nog eens een boete moet betalen. Ik snap best dat het eigen verantwoordelijkheid is en zo, maar in zo'n geval deel je het toch lekker door drie of vier en dan komt het neer op de prijs van anderhalve extra cocktail per persoon.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een keer zoiets aan de hand gehad met m'n man nou ja eigenlijk 2 x.

1 x omdat een collega veels te hard reed en hij het heel krap heeft en hij dus een boete van een paar honderd euro had gehad.Toen wou mijn man dus werkelijk waar gaan meebetalen ook nog omdat dat gevraagd werd(terwijl hij in een andere auto zat)Heb ik natuurlijk tegengehouden en de tweede keer was hij met een groepje vrienden te mountainbiken en die collega had hun al uit de auto gezet ging daarna een parkeerplaats zoeken end ie had dus fout geparkeerd of ze eventjes mee gingen betalen aan de bekeuring.Een paar deden het wel ik heb gezegd tegen m'n man dat hij dat dus echt niet ging doen,heeft hij dus ook niet gedaan!
Met zijn 3 tjes is dat p.p.23,00 euries. Ik weet niet hoe goed jullie bevriend zijn en hoe lang maar is het het waard?Ik zou de band met mijn vriendin belangrijker vinden dan dat geld.
quote:vloerkleed schreef op 02 november 2012 @ 22:37:

Een paar deden het wel ik heb gezegd tegen m'n man dat hij dat dus echt niet ging doen,heeft hij dus ook niet gedaan!Had je man toen ook nog een eigen mening of liet hij zich maar meteen overrulen?
Alle reacties Link kopieren
quote:vloerkleed schreef op 02 november 2012 @ 22:37:

wij hebben een keer zoiets aan de hand gehad met m'n man nou ja eigenlijk 2 x.

1 x omdat een collega veels te hard reed en hij het heel krap heeft en hij dus een boete van een paar honderd euro had gehad.Toen wou mijn man dus werkelijk waar gaan meebetalen ook nog omdat dat gevraagd werd(terwijl hij in een andere auto zat)Heb ik natuurlijk tegengehouden en de tweede keer was hij met een groepje vrienden te mountainbiken en die collega had hun al uit de auto gezet ging daarna een parkeerplaats zoeken end ie had dus fout geparkeerd of ze eventjes mee gingen betalen aan de bekeuring.Een paar deden het wel ik heb gezegd tegen m'n man dat hij dat dus echt niet ging doen,heeft hij dus ook niet gedaan!Wat een gepussywhipte bitch is je man.
Alle reacties Link kopieren
Waterplant, er is gelukkig geen sprake van "wat is er belangrijker" omdat ze ons niet heeft gevraagd mee te betalen. Het is meer een vraag vanuit mijzelf, het kan dus net zo goed zijn dat zij totaal niks verwacht. Maar mocht dat aan de orde zijn dan vind ik die paar tientjes een stuk minder belangrijk ja..
quote:vloerkleed schreef op 02 november 2012 @ 22:37:

wij hebben een keer zoiets aan de hand gehad met m'n man nou ja eigenlijk 2 x.

1 x omdat een collega veels te hard reed en hij het heel krap heeft en hij dus een boete van een paar honderd euro had gehad.Toen wou mijn man dus werkelijk waar gaan meebetalen ook nog omdat dat gevraagd werd(terwijl hij in een andere auto zat)Heb ik natuurlijk tegengehouden en de tweede keer was hij met een groepje vrienden te mountainbiken en die collega had hun al uit de auto gezet ging daarna een parkeerplaats zoeken end ie had dus fout geparkeerd of ze eventjes mee gingen betalen aan de bekeuring.Een paar deden het wel ik heb gezegd tegen m'n man dat hij dat dus echt niet ging doen,heeft hij dus ook niet gedaan!



Dit vind ik wel van een andere orde. Ik rijd tegenwoordig nooit meer te hard omdat we het geld niet hebben om boetes van een paar honderd euro te kunnen betalen. Vriendin van TO heeft waarschijnlijk niet zo heel veel te hard gereden, de boete was ´maar´ 70 euro tenslotte. Maar een paar honderd? Dan heb je gewoon een chronische afwijking.



Hetzelfde met parkeren. Als iedereen in de auto zegt; dat mag, dan betaalt ook iedereen mee. Als je alleen bent is het jouw pakkie an.



Vind één en ander wel afhankelijk van de situatie hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet mee betalen hoor. Zij rijdt, zij beslist hoe hard ze rijd en ze heeft te hard gereden. Jullie hebben toch niet gezegd dat ze zo hard moest rijden?



Zelf betalen dus.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:exces schreef op 02 november 2012 @ 22:49:

[...]





Dit vind ik wel van een andere orde. Ik rijd tegenwoordig nooit meer te hard omdat we het geld niet hebben om boetes van een paar honderd euro te kunnen betalen. Vriendin van TO heeft waarschijnlijk niet zo heel veel te hard gereden, de boete was ´maar´ 70 euro tenslotte. Maar een paar honderd? Dan heb je gewoon een chronische afwijking.



Hetzelfde met parkeren. Als iedereen in de auto zegt; dat mag, dan betaalt ook iedereen mee. Als je alleen bent is het jouw pakkie an.



Vind één en ander wel afhankelijk van de situatie hoor.dat zeg ik dus ook wel eens, als het met een grap ter sprake komt als ik meerij: ik kan niet jouw voet van het gaspedaal halen, maar wel zien of je ergens wel of niet mag parkeren. Parkeerboete wil ik me ook wel verantwoordelij voor voelen, snelheidsovertreding niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan, als ze rijden omdat jij niet wil of kan rijden of je ophaald van Schphol bijv. Dan zou ik gewoon mee betalen.



Niet als je gewoon even wegging en vervolgens ontvangt ze een boete, die had ze ook zonder jou als bijrijder kunnen krijgen dan.
Hebben jullie meebetaald aan de benzine en eventueel parkeergeld, TO?
Ik zou niet meebetalen en dit ook niet van anderen verwachten als ik rijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een keer wel aan meebetaald omdat die dame heel hard begon te zeuren dat haar nan dit heel erg zou vinden en boos zou worden. Dat vond ik zo sneu dat ik haar de helft heb gegeven.
Net nog op een weg gereden waar ik al 10 jaar rij waar 5 !! Flitspalen staan. Een lange, saaie , rechte weg en geen enkele tegenligger. Ik was beetje in gedachte en, ondanks dat mijn TomTom piepte, merkte ik niet dat ik iets te hard reed en werd geflitst. Waarmee ik zeggen wil dat , tenzij je een boordcomputerr hebt met snelheidsbegrenzer, en je een kilometerteller-tuurder bent, het best moeilijk kan zijn je aan de snelheid te houden.
Ik heb waarschijnlijk afgelopen weekend een boete opgelopen, ruim 300 km gereden ( van het oosten naar het westen des lands en terug) met een vriendin om een andere vriendin op te zoeken. En de politie vindt flitsen langs de a1 en a35 de laatste dagen erg leuk, dus het is denk ik kassa voor het CJIB-:) Tja, te hard rijden 130-135 waar het over ging in 120 ( terwijl je wist dat ze er stonden, stom stom! ) en dat is alleen mijn schuld. Ik had beter op moeten letten en wie te hard rijdt loopt de kans om een boete te krijgen. Vriendin heeft aangeboden mee te betalen, maar dat vond ik onzin ( zeker omdat ik nog niets thuis heb gekregen, maar dat kan nog zat!). Benzine was al gedeeld en dit was volledig mijn eigen stomme schuld.



Ik rij overigens altijd. Mijn vriendinnen zijn niet zulke goede rijders, bij 1 kan ik niet met een veilig gevoel in de auto zitten. Daarnaast ben ik de enige met een eigen auto en ik heb veel meer ervaring in het rijden. Maak dagelijks 120 km, terwijl vriendinnen met het OV gaan en de auto mijden.
Alle reacties Link kopieren
Overigens betaalde zij niet mee toen ik een parkeerboete kreeg omdat ik volgens haar ergens wel mocht parkeren en ze me bijna voor domme doos ging uitmaken toen ik de auto wilde verzetten. Had ik het maar wel gedaan, want mijn auto werd afgesleept. Mijn schuld, maar het was mijn beslissing en als ze boos was geworden had ik haar gewoon moeten laten staan. Weer wat geleerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven