Geld & Recht alle pijlers

verwerken banken wel of niet ivm koningsdag?

26-04-2017 18:36 35 berichten
Als ik nu geld overmaak, van Rabo naar ING, staat het er dan wel of niet morgen op? Normaal is dit wel zo maar ik weet even niet hoe het zit ivm koningsdag.



Weet iemand dit?
Nee. En op 1 mei ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik kreeg gisteren een waarschuwing in mijn bankieren heb dat ik rekening moest houden met koningsdag en 5 1 mei
Volgens mij niet. Ik zou mijn salaris tenminste een dag eerder krijgen vanwege die koningsdag, maar ik heb het nog steeds niet . Nou ja, dan ben ik vast overmorgen de eerste .
Alle reacties Link kopieren
quote:wilma36 schreef op 26 april 2017 @ 18:39:

Nee, ik kreeg gisteren een waarschuwing in mijn bankieren heb dat ik rekening moest houden met koningsdag en 5 meiIk ook
quote:Invisible10 schreef op 26 april 2017 @ 18:38:

Nee. En op 1 mei ook niet.Die zag ik ook, de 1 mei melding. Bijzonder, aangezien het hier geen feestdag is.
quote:Star schreef op 26 april 2017 @ 18:40:

[...]





Die zag ik ook, de 1 mei melding. Bijzonder, aangezien het hier geen feestdag is.Maar hebben de banken dan niet vrij? Hier is alles gesloten op 1 mei.
Okidoki, dankjulliewel, dan weet ik voldoende



Wel vreemd trouwens dat de ene bank wel een waarschuwing geeft en de andere niet. Ik heb van mijn bank niets hierover vernomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 26 april 2017 @ 18:40:

[...]





Die zag ik ook, de 1 mei melding. Bijzonder, aangezien het hier geen feestdag is.



Het bankverkeer loopt ook via andere landen en daar is 1 mei wel een feestdag.

Op een ander topic onlangs stond de uitleg hiervan.
Ik zou haast denken van wel. Bij mij staat bij de voorgeplande afschrijvingen er eentje voor morgen ingepland door de bank.

Maar ik denk toch van niet.
Dacht met Koningsdag wel. Alleen op 1 mei niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 26 april 2017 @ 18:40:

[...]





Die zag ik ook, de 1 mei melding. Bijzonder, aangezien het hier geen feestdag is.Waarschijnlijk omdst het in veel Eu-landen wel een feestdag is.
Even gegoogeld, de abn verwerkt dus wel gewoon betalingen.
Ing dus ook. Ik denk dus dat het antwoord dus wel ja is. Valt gewoon te googelen.
https://www.ing.nl/partic ... nationale-feestdagen.html
Alle reacties Link kopieren
Rabobank verwerkt ook gewoon
Alle reacties Link kopieren
Mijn bank doet gewoon verwerkingen alleen 1 mei niet (dag vd arbeid)
quote:jippie55 schreef op 26 april 2017 @ 18:45:

[...]



Waarschijnlijk omdst het in veel Eu-landen wel een feestdag is.Dat wist ik inderdaad, dus misschien idd niet rendabel om dan als zo ongeveer enige land in Europa wel te verwerken.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg van de Rabo alleen een melding over 1 mei, niet over morgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
1 mei is nationale dag van de arbeid. Dus dan werkt de rabo in elk geval niet. Belachelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 26 april 2017 @ 19:25:

ik kreeg van de Rabo alleen een melding over 1 mei, niet over morgen Me2
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik las er een stukje over, kwam er op neer morgen wel betalingsverkeer want gaat uiteindelijk via de ecb en die heeft geen vrij.
quote:teletubbie1234 schreef op 26 april 2017 @ 19:38:

1 mei is nationale dag van de arbeid. Dus dan werkt de rabo in elk geval niet. BelachelijkEn alle andere banken hè.. Het ligt niet aan de Rabobank, of de ING zelf natuurlijk.
Op koningsdag worden de betalingen gewoon verwerkt! Op 1 mei echter niet dit is namelijk een europese nationale dag. En dan ligt Equens (betalingsverwerker) stil.
quote:teletubbie1234 schreef op 26 april 2017 @ 19:38:

1 mei is nationale dag van de arbeid. Dus dan werkt de rabo in elk geval niet. BelachelijkDe medewerkers van de banken werken gewoon op 1 mei. Het betalingsverkeer wordt alleen niet verwerkt in verband met de europeese feestdag 1 mei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven