Geld & Recht alle pijlers

Verzekeringen

22-01-2017 23:20 17 berichten
Was vandaag met man onze verzekeringen aan het doornemen.

Ben naar aanleiding daarvan wel benieuwd welke verzekeringen jullie hebben en wat jullie daar maandelijks/jaarlijks aan kwijt zijn.

Even exclusief autoverzekering: is namelijk niet goed te vergelijken en ook exclusief zorgverzekering, want dat is een aparte tak van sport.

Ik denk dat wij relatief weinig betalen aan verzekeringen, maar ben benieuwd of dat klopt.

En ook of het toch nog voordeliger kan.
Ik trap zelf natuurlijk af.

Wij hebben een aansprakelijkheidsverzekering, woonhuisverzekering (koophuis), rechtsbijstand- en inboedelverzekering. Ik heb de bedragen afgerond.

• Woonhuisverzekering voor 175000,= betalen we 13 euro excl. assurantie belasting

• Inboedelverzekering is relatief laag denk ik, omdat we tot ca. 25.000 hebben verzekerd: 6 euro

• Aansprakelijkheidsverzekering: 5 euro excl. ass.bel., verzekerd bedrag is 1.000.000,=

• Rechtsbijstand: 15 excl. ass.bel.

• Doorlopende reisverzekering voor 2 personen: 51 euro per jaar incl. ass.belasting

Oja, we zijn met z'n tweeën, geen kinderen. Spaargeld voor als er iets met de kat gebeurt en er een dierenarts nodig is.
Ik ben zo slecht in verzekeringen. Ik heb een uitvaartverzekering, inboedel en aansprakelijkheid-verzekering. Samen kosten ze me zo'n 25,- per maand.



Ik heb geen koophuis en reisverzekeringen sluit ik af als ik op vakantie ga.
Alle reacties Link kopieren
Aansprakelijkheidsverzekeringverzekering

Rechtsbijstand verkeersdekking

Inboedel en opstal allrisk en buiten de deur dekking

Voor zo'n 40 euro pm denk ik
Hier alleen aansprakelijkheidsverzekering €2,65 per maand en doorlopende reisverzekering €49,95 per jaar.
Zouden jullie de bedragen per verzekering er ook bij kunnen zetten?

(met vermelding in of exclusief assurantiebelasting). Anders kan ik het niet vergelijken...
Aansprakelijkheidsverzekering

Inboedelverzekering

Opstalverzekering

Uitvaartverzekering

Rechtsbijstandsverzekering



Totaal 58 euro per maand

Het is een pakket, dus geen idee hoeveel voor welke verzekering
Is jullie reisverzekering 51 euro per maand??



Wij hebben inboedel, aansprakelijkheid en reis voor ik meen iets minder dan 4 tientjes per maand. Zit in het totaalpakket met auto en nog wat andere dingen dus ik weet het niet precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 22 januari 2017 @ 23:33:

Zouden jullie de bedragen per verzekering er ook bij kunnen zetten?

(met vermelding in of exclusief assurantiebelasting). Anders kan ik het niet vergelijken... Ik heb een pakketverzekering (opstal, inboedel, WA, rechtsbijstand, doorlopende reisverzekering) en heb geen idee hoe die premie is opgebouwd. In totaal zo'n €750 per jaar.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik hoop dat die 51€ voor je reisverzekering een jaarbedrag is?
Opstal/inboedel/ aansprakelijkheidsverzekering betaal ik ongeveer € 350 op jaarbasis



Begrafenisverzekeringen/ levensverzekering € 40 per maand
quote:gizzmo-returns schreef op 23 januari 2017 @ 07:50:

Ik hoop dat die 51€ voor je reisverzekering een jaarbedrag is?

Inderdaad!

Had ik er duidelijker bij moeten zetten; is een doorlopende die we één keer per jaar betalen.



Wij betalen overigens ook alles, behalve de reisverzekering, in één pakket, maar de bedragen staan wel apart op de factuur.

Hmm. Dit maakt het vergelijken wel lastiger.
Je moet je eigen premies gaan vergelijken met andere aanbieders. Die van anderen zegt niks.

Bijv. inboedelverzekering, gewoon of extra uitgebreid? Opstalverzekering, voor een flat of landhuis?
quote:Pluisi schreef op 23 januari 2017 @ 10:19:

Je moet je eigen premies gaan vergelijken met andere aanbieders. Die van anderen zegt niks.

Bijv. inboedelverzekering, gewoon of extra uitgebreid? Opstalverzekering, voor een flat of landhuis?

Dat doen we ook.

En bij de inboedel heb ik vermeld voor welk bedrag we zijn verzekerd.

Opstal idem. Als je dat erbij betrekt, kan je best vergelijken met elkaar.

Dit is natuurlijk niet de enige manier waarop we de verzekeringen onder de loep nemen, is gewoon een onderdeel. Vragen hoe anderen het doen en voor hoeveel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft alle verzekeringen omtrent het (levens-, inboedel- en opstalverzekering volgens mij) huis dus daar weet ik het fijne niet van. Samen hebben we een doorlopende reisverzekering. Ik heb zelf nog:



Aansprakelijkheidsverzekering € 3,63 p/m

Uitvaartverzekering € 7,30 p/m

Rechtsbijstandsverzekering verkeer € 4,54 p/,



En daarnaast nog een auto- en zorgverzekering uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Inboedel 5,61

Opstal 8,19

Avp 4,53

Voor beide uitvaart dienstenpakket 8,85

Voor beide uitvaart extra geldbedrag 8,36

Voor mij levensverzekering 2,35 (hebben mijn ouders afgesloten bij geboorte)



Zorg 162 voor beide samen

Autoverzekering wa 15,94
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben

-Rechtsbijstand 20 euro p/m voor ons beide

- Autoverzekering: 41 euro (all risk) per maand

- Pechhulp: 3.75 per maand

- Overlijdingsrisicoverzekering: 9 euro p/m

- Zorgverzekering + extra pakket 125 p/m

- Aansprakelijkheids (hoger vanwege bepaalde zaken) + doorlopende reisverzekering: 11 euro p/m

Inboedel en opstal zitten nu onder mn vriend en zijn we aan het overzetten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven