Geld & Recht alle pijlers

Verzorgingstehuis aanklagen?

19-11-2014 15:20 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oud...
misspatrice wijzigde dit bericht op 18-11-2019 09:26
Reden: Topic is oud. Kwetst om het steeds tegen te moeten komen...
99.58% gewijzigd
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Administratief werk in de huiskamer doen?

Resultaat =familie die klaagt dat je 'altijd maar' op de laptop zit ipv aandacht aan hun moeder geven.

Overigens ben je dan zo een uur bezig met administratie die je in een kwartier kan doen als je niet telkens onderbroken werd door dementen òf familie van dementen die ook vaak, graag en veel aandacht willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 11:09:

[...]





Alleen maar beter.

Maar dan nog; dat camera toezicht zal vanaf 1 punt te bekijken zijn. Heb je niets aan als je op dat moment je rondes doet.

Het zal nooit " compleet dekkend " zijn.

Dat er " gewandeld " wordt is op zich op dat soort groepen heel normaal; ik denk dat het echt geen doen is iemand elke twee minuten terug in bed te leggen. Zeker niet als je meerdere nachtbrakers hebt.



Zeker dat is zo.

Dat dwangmatig wandelen hoort er nu eenmaal bij.

Vroeger, denk 100 jaar geleden, werd je vastgebonden in je bed. Ik neem aan dat we dat ook niet willen.



Toch nog steeds is de zorg voor dementen treurig en er komen er alleen maar meer aan
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 11:04:

[...]





Jij denkt dat elke instelling ( al ) met laptops werkt?

Beetje naïef.

En dan nog; hoe vaak denk je dat je van je werk wordt gehaald als je in de huiskamer gaat zitten? Hoe zorgvuldig kun je zijn als je wordt afgeleid?

Hoeveel mensen ( bezoek ) kunnen er een blik werpen op dingen die niet voor hun ogen bestemd zijn?



Kan prima hoor, dergelijke dingen in de huiskamer oppakken. Ik heb jaren als uitzendkarcht in verpleeg-/verzorgingshuizen gewerkt en geloof me, zij die de zaken goed willen regelen hebben ze goed geregeld. Zo moeilijk is het allemaal niet. Strategisch plaatsen die pc en een goede schermbeveiliging erop. Dossiers uitgebreid bij gaan zitten werken kan prima in avond- of nachtdienst mits je voldoende aandacht besteed aan overdracht. Het is langdurige zorg he, het gaat alleen maar om de bijzonderheden...

En de bestelingen? Kunnen prima door 1 persoon gedaan worden terwijl de rest wel in de woonkamer aan het werk is.
.
Alle reacties Link kopieren
@suze, welke rest in de woonkamer aan het werk? Ik weet niet beter of je bent de enige.
Alle reacties Link kopieren
....
misspatrice wijzigde dit bericht op 18-11-2019 10:02
Reden: Oud
99.14% gewijzigd
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 20 november 2014 @ 11:07:

[...]





We mogen nu niet bij haar. Medium Care. Daar mag je niet de hele dag in en uit lopen. Geloof me dat zodra het kan ik aan haar bed zit want ik kan me beter nu echt niet laten zien in het tehuis. Daar ben ik te kwaad voor. Zoals ik al aangaf willen mijn oom en moeder eerst het gesprek van vanmiddag afwachten. Als de arts dan aangeeft dat hij denkt dat het nog wel goed kan komen, gaan we er direct aan beginnen. Al ben ik bang dat dit het einde is...Aan haar bed zitten is niet iets doen, en beginnen als je akkoord krijgt van een arts is niet vooruit denken. Maar goed, ik denk tegen dovemansoren. Maar dan niet meer klagen dat een ander een lui varken is he?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 11:04:

[...]





Jij denkt dat elke instelling ( al ) met laptops werkt?

Beetje naïef.

En dan nog; hoe vaak denk je dat je van je werk wordt gehaald als je in de huiskamer gaat zitten? Hoe zorgvuldig kun je zijn als je wordt afgeleid?

Hoeveel mensen ( bezoek ) kunnen er een blik werpen op dingen die niet voor hun ogen bestemd zijn?Inderdaad beetje naïef, investeren in laptops kost geld, en geld, je snapt het al, dat is er niet in de zorg.

Privégevoelige zaken ga je niet in een openbare huiskamer zitten doen.

Het administratieve gedeelte in de zorg wordt steeds meer en gaat ten koste van de handen aan het bed.



Wij lopen in de nachtdienst met zijn 2een, een gebouw van 3 verdiepingen.

Ben ik boven bezig met een calamiteit en er gaat een bel beneden, kan het even duren voor ik daar ben.

Bij ernstige calamiteiten bel ik de HAP, medicatie wordt in de nacht uitgezet voor het hele huis, we lopen 3x een ronde, pauze?, heb ik niet, een broodje eet ik tijdens het lopen.

Kortom genoeg te doen!



Neemt niet weg dat het verhaal van TO schrijnend is en ik zou ook woedend zijn als er zo met mijn oma omgesprongen wordt.

Niet gemotiveerd personeel heb je overal, scheer daardoor niet ál het personeel over één kam.



Sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
....
misspatrice wijzigde dit bericht op 18-11-2019 10:04
Reden: Oud
98.81% gewijzigd
Carpe Diem!
quote:Suze02 schreef op 20 november 2014 @ 11:12:

[...]





Kan prima hoor, dergelijke dingen in de huiskamer oppakken. Ik heb jaren als uitzendkarcht in verpleeg-/verzorgingshuizen gewerkt en geloof me, zij die de zaken goed willen regelen hebben ze goed geregeld. Zo moeilijk is het allemaal niet. Strategisch plaatsen die pc en een goede schermbeveiliging erop. Dossiers uitgebreid bij gaan zitten werken kan prima in avond- of nachtdienst mits je voldoende aandacht besteed aan overdracht. Het is langdurige zorg he, het gaat alleen maar om de bijzonderheden...

En de bestelingen? Kunnen prima door 1 persoon gedaan worden terwijl de rest wel in de woonkamer aan het werk is.Zaken goed willen regelen, dat willen we allemaal, daar moet je ook direct mee beginnen als iemand instroomt en dan kun je het bijhouden.

Als je met 2 mensen loopt en 1 doet de instroom loopt er dus maar 1 op de vloer.

Gevolg, de instroom wordt vlot (lees: incompleet afgeraffeld) waardoor je al achter de feiten aan gaat wandelen. Tel daarbij op dat er iedere maand wel nieuwe formulieren, verandering van formulieren enz. komen en het plaatje is weer compleet.



De "rest" bestaat niet, gewoonweg omdat er geen "rest" is.
quote:misspatrice schreef op 20 november 2014 @ 11:24:

[...]





Ik ga niet wat doen wat mijn moeder en oom niet willen. Dat heet respect opbrengen. Daarom ben ik aan het uitzoeken wat ik tegen het tehuis kan doen. Ik wil met iets bezig zijn. Maar laat maar, heb inmiddels al genoeg tips hier gekregen waar ik WEL iets mee kan. Ik ben niet lui. Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven is dat het hopelijk niet zo overal eraan toe gaat. Alleen dat lees je niet.Ik lees inderdaad alleen maar geklaag en wat je niet kunt, en iets van respect opbrengen wat je zelf hier niet laat zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 20 november 2014 @ 11:27:

[...]



Ik lees inderdaad alleen maar geklaag en wat je niet kunt, en iets van respect opbrengen wat je zelf hier niet laat zien.



Ja ik klaag, vreemd he als zoiets allemaal gebeurd?



Heb ook gezegd dat het niet juist was om me op jullie af te reageren. Excuses daarvoor. Voor jullie is het wellicht heel normaal dat mensen sterven, maar als dan in een van de eerste berichten staat: ze gaat dood dus laat haar gaan, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Ik ben dat namelijk niet gewend. Dat doet mij ontzettend veel pijn omdat ik nog niet wil opgeven.
Carpe Diem!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 november 2014 @ 11:09:

[...]





Alleen maar beter.

Maar dan nog; dat camera toezicht zal vanaf 1 punt te bekijken zijn. Heb je niets aan als je op dat moment je rondes doet.

Het zal nooit " compleet dekkend " zijn.

Dat er " gewandeld " wordt is op zich op dat soort groepen heel normaal; ik denk dat het echt geen doen is iemand elke twee minuten terug in bed te leggen. Zeker niet als je meerdere nachtbrakers hebt.Wij werken heel veel met de sensor, een bewegingsmelder die je onder het bed plaatst en zodra iemand uit bed stapt gaat er een bel af, kun je dus direct naar toe, mits je niet net ergens anders bezig bent.

Is wel een vrijheidsbeperkend middel dus moet iedere 6 weken geëvalueerd en toestemming van familie, HA, SOG en teamleiding.
quote:misspatrice schreef op 20 november 2014 @ 11:33:

[...]





Ja ik klaag, vreemd he als zoiets allemaal gebeurd?



Heb ook gezegd dat het niet juist was om me op jullie af te reageren. Excuses daarvoor. Voor jullie is het wellicht heel normaal dat mensen sterven, maar als dan in een van de eerste berichten staat: ze gaat dood dus laat haar gaan, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Ik ben dat namelijk niet gewend. Dat doet mij ontzettend veel pijn omdat ik nog niet wil opgeven.Ik begrijp je boos zijn ook heel goed TO, je geeft heel veel om je oma en daar wil je nog helemaal geen afscheid van nemen. Heel logisch!



Ga er vanuit dat er ook heel veel mensen in de zorg werken met het hart op de goede plek voor wie het ook heel verdrietig is als een cliënt overlijd.

Je staat er alleen anders in, verder vanaf dan de familie, hebt er vaker mee te dealen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 20 november 2014 @ 10:56:

Amaqanda, wat jammer dat ze jou eruit knikkeren! Jij bent zo iemand die ik graag zie in de zorg.







Ik word (voor zover ik weet) nergens uitgeknikkerd hoor Fluim

Ik ben 1 van de lucky few die een paar jaar terug nog een vast contract heeft gekregen en er is een tekort aan leidinggevenden dus ik zit nog wel even goed op mijn plekje.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Gayl_ schreef op 20 november 2014 @ 11:42:

[...]





Ik begrijp je boos zijn ook heel goed TO, je geeft heel veel om je oma en daar wil je nog helemaal geen afscheid van nemen. Heel logisch!



Ga er vanuit dat er ook heel veel mensen in de zorg werken met het hart op de goede plek voor wie het ook heel verdrietig is als een cliënt overlijd.

Je staat er alleen anders in, verder vanaf dan de familie, hebt er vaker mee te dealen.



Het soort censor die jij omschrijft had zij inderdaad bij haar bed staan. Die hebben ze dus (zonder toestemming van de mantalzorger) weggehaald omdat hij te vaak ging... :/ Mag dat zo maar?



Dank je. Gelukkig wel. Mijn tante werkt zelf ook in de zorg en die is echt niet te lui om te lopen. Wat ik helaas wel vind van veel personeel van het tehuis van mijn oma.



Ik ben kwaad en gefrustreerd over hoe ze zo met mensen om kunnen gaan. Gelukkig zijn er nog mensen die er wel begrip hebben voor hoe ik me voel.
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 20 november 2014 @ 12:06:

[...]





Het soort censor die jij omschrijft had zij inderdaad bij haar bed staan. Die hebben ze dus (zonder toestemming van de mantalzorger) weggehaald omdat hij te vaak ging... :/ Mag dat zo maar?



Dank je. Gelukkig wel. Mijn tante werkt zelf ook in de zorg en die is echt niet te lui om te lopen. Wat ik helaas wel vind van veel personeel van het tehuis van mijn oma.



Ik ben kwaad en gefrustreerd over hoe ze zo met mensen om kunnen gaan. Gelukkig zijn er nog mensen die er wel begrip hebben voor hoe ik me voel.Nee dat mag niet, als er door familie/mantelzorger/1ste contactpersoon toestemming is gegeven voor dit vrijheidsbeperkend middel, moet er ook overlegd worden als, wanneer en waarom je het weer weggehaald. En omdat hij zo vaak afgaat is geen rede, dat moge duidelijk zijn.



Je frustratie spat inderdaad van het scherm af, maar dat vind ik begrijpelijk, het is jou dierbare oma waar zo mee omgegaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Gayl_ schreef op 20 november 2014 @ 12:12:

[...]





Nee dat mag niet, als er door familie/mantelzorger/1ste contactpersoon toestemming is gegeven voor dit vrijheidsbeperkend middel, moet er ook overlegd worden als, wanneer en waarom je het weer weggehaald. En omdat hij zo vaak afgaat is geen rede, dat moge duidelijk zijn.



Je frustratie spat inderdaad van het scherm af, maar dat vind ik begrijpelijk, het is jou dierbare oma waar zo mee omgegaan wordt.Dat is dus nog een punt waar ze zich niet aan de regels houden... Pff worden er steeds meer :/...
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 20 november 2014 @ 11:33:

[...]





Ja ik klaag, vreemd he als zoiets allemaal gebeurd?



Heb ook gezegd dat het niet juist was om me op jullie af te reageren. Excuses daarvoor. Voor jullie is het wellicht heel normaal dat mensen sterven, maar als dan in een van de eerste berichten staat: ze gaat dood dus laat haar gaan, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Ik ben dat namelijk niet gewend. Dat doet mij ontzettend veel pijn omdat ik nog niet wil opgeven.

Elk mens wat sterft is een individu, een persoon,, een leven. Voor mij wordt dat nooit normaal. Maar vasthouden aan het leven van een ander omdat jij nog niet los wil laten is niet in het belang van de ander. En ik geloof niet dat iemand het hier makkelijk laat gaan. Het staat er anders dan jij het nu verwoord en dat komt omdat jouw emoties een rol spelen. En dat is heel normaal.

Kijk eens naar de motivatie van jouw wensen. Wat wil je en voor wie, en ga daar dan mee aan de slag.
Vergeet vooral niet te kijken naar wat zij wel goed doen. TO, werken in een verzorgingstehuis is deze tijd ontzettend zwaar. Je moet het werk van 5 mensen tegelijkertijd doen, terwijl er bewoners zijn die jouw hulp nodig hebben.

Tuurlijk, ik lees uit jouw berichten dat er fouten gemaakt worden, maar in deze tijd is dat niet te voorkomen. Te weinig opgeleid persoon + een zorgvraag die steeds zwaarder wordt en om meer kennis vraagt dan deze tijd gegeven wordt.



Schrijf alles waar jij tegen aanloop op een papier en maak een afspraak met de teammanager. Dit is een eerste stap die jij hoort te benemen, voordat je daadwerkelijk een klacht in gaat dienen.
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 20 november 2014 @ 12:39:

Vergeet vooral niet te kijken naar wat zij wel goed doen. TO, werken in een verzorgingstehuis is deze tijd ontzettend zwaar. Je moet het werk van 5 mensen tegelijkertijd doen, terwijl er bewoners zijn die jouw hulp nodig hebben.

Tuurlijk, ik lees uit jouw berichten dat er fouten gemaakt worden, maar in deze tijd is dat niet te voorkomen. Te weinig opgeleid persoon + een zorgvraag die steeds zwaarder wordt en om meer kennis vraagt dan deze tijd gegeven wordt.



Schrijf alles waar jij tegen aanloop op een papier en maak een afspraak met de teammanager. Dit is een eerste stap die jij hoort te benemen, voordat je daadwerkelijk een klacht in gaat dienen.



Waarom gaat het elders wel goed dan?



Zo frustrerend dit soort excuustruus opmerkingen...

Je doet je werk en dat doe je naar behoren, dat er geen tijd is het een en ander te soppen of eens geen tijd voor een administratief dingetje kan gebeuren. Maar cliënten zijn de prioriteit, die zijn veilig, schoon en gevoed. Dat is hier zeker niet het geval. Ik vind dat gewoon nalatigheid.
quote:Amaqanda schreef op 20 november 2014 @ 12:52:

[...]





Waarom gaat het elders wel goed dan?



Zo frustrerend dit soort excuustruus opmerkingen...

Je doet je werk en dat doe je naar behoren, dat er geen tijd is het een en ander te soppen of eens geen tijd voor een administratief dingetje kan gebeuren. Maar cliënten zijn de prioriteit, die zijn veilig, schoon en gevoed. Dat is hier zeker niet het geval. Ik vind dat gewoon nalatigheid.Helemaal eensch!

Cliënten zijn ten alle tijden de prioriteit!
Alle reacties Link kopieren
Ach... Wees blij dat er 's nachts in ieder geval iemand is... Ik ken zorginstellingen (Voor ouderen en voor gehandicapten) waar 's avonds om 22 uur de deur dicht gaat.. En 's ochtends om 7 uur weer open.. Dmv. geluidssensors krijgt de centrale de informatie binnen.. Maar voor de rest.. Ach laat ze het daar uitzoeken.. En dan heb ik het over gehandicapten die ernstig lichamelijk en verstandelijk beperkt zijn. Oftewel. Hulp bij alles.



De zorg is niet meer alles dekkend. Door alle bezuinigingen moet steeds meer met steeds minder mensen.. En ja ik zit nu midden in de situatie dat mijn familielid uit een, slechter, verpleeghuis is overgeplaatst... Neem ik ze het daar kwalijk.. Nee, want ze doen alles wat ze kunnen, alleen de groepen zijn te groot met te weinig mensen en dat is niet veilig voor mijn familielid. Nu dus naar kleinschaliger wonen. Kan dit dan nog steeds voorkomen? Ja. Tuurlijk.

Mijn familielid heeft ook een sensor naast het bed die registreert wanneer er iets over de bedrand heen gaat. Dit varieert van familielid zelf tot shirts, kussens, dekens, pyjamabroeken etc.



Daar sta je dan, 's nachts, alleen en je helpt met dhr jansen uit zijn poepbroek, die niet alleen in z'n broek zit overigens, maar ook op de muur, de bedrand, oja en over dhr jansen zelf ook. Gaat het alarm bij Mw. pietersen, Mw. pietersen gooit vaak haar kussen over de bedrand heen en gaat het alarm af. Je denkt dat het nu ook wel is en daarbij, je staat dhr Jansen te verschonen en kan niet weg uit de badkamer want dhr jansen heeft veel ondersteuning nodig. Je doet je werk zo snel als je kan.. Duurt toch vaak 30-45 min en gaat naar mw pietersen. Nu bleek dat het toch niet haar kussen was maar zijzelf.. Heb je dan verkeerd gehandeld? Je kon niet anders.. Want of je was naar mw. pietersen gegaan en had dhr jansen in de badkamer laten zitten, die was dan aan de wandel gegaan en uitgegleden.. Twee gevallen... Je zal het nooit goed doen maar wel datgeen wat je het beste lijkt op dat moment..



Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet alles zo zwart wit is. Ik ben zelf ook blij als ik soms even zit.. En ja dan blijf ik idd langer dan 5 min zitten omdat ik niet weet wanneer ik weer even kan zitten om wat te eten en te drinken. En als mw. jansen dan haar tanden gepoetst wil hebben.. Dan wacht ze maar even 10 minuten langer.. Sorry maar anders lig ik straks gestrekt in de badkamer van de honger.



@Misspatrice Hoe weten jullie trouwens dat ze steeds uren op de grond heeft gelegen?? Waar is dat uit gebleken?

Het blijft lastig. Maar in plaats van een aanklacht in te dienen kan je ook in gesprek. En inderdaad zelf zaken regelen..



Tuurlijk weten we allemaal precies hoe het zou moeten en wat we zouden willen zien in een zorginstelling.. Maar helaas dat is er gewoon nu niet..

En als dan een zorginstelling gaat roepen dat de zorg die ze bieden uitstekend is wanneer de politiek hierom vraagt (Zie debat met Minister van Rijn) ipv dat een zorginstelling ervoor durft uit te komen dat ze het moeilijk hebben door bezuinigingen, veranderd er natuurlijk ook niks
Maar welke patiënt heeft dan prioriteit boven de ander? Als er twee gevallen zijn en je bent in je eentje, wat doe je dan?
quote:kroketje88 schreef op 20 november 2014 @ 13:00:

Ach... Wees blij dat er 's nachts in ieder geval iemand is... Ik ken zorginstellingen (Voor ouderen en voor gehandicapten) waar 's avonds om 22 uur de deur dicht gaat.. En 's ochtends om 7 uur weer open.. Dmv. geluidssensors krijgt de centrale de informatie binnen.. Maar voor de rest.. Ach laat ze het daar uitzoeken.. En dan heb ik het over gehandicapten die ernstig lichamelijk en verstandelijk beperkt zijn. Oftewel. Hulp bij alles.



Mag dat dan van der brandweer? Bij ons moet er in ieder geval 1 persoon wakker zijn, er is ook een slaapwacht in het gebouw en dat vinden we al weinig.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven