Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!



Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meevrekken? Sinds deze maand zit in de bijstand dus ik moet goed op het geld letten. Jullie geven altijd zulke leuke tips
Alle reacties Link kopieren
Er is geen deurbeleid Meeske, dus wees welkom
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! En dat we maar veel leuke tips mogen delen met elkaar!



Gisteren het eerste gratis volksrkantje ontvangen. Leuk hoor. Stond een leuk artikel in over de documentaire over de HEMA die 's avonds op TV was.
Happy new topic:



@lydiam 1:

Waarom zouden er in zelf ingevroren groenten minder vitamines zitten?



Omdat diepvriesgroente van de winkel vers word ingevroren. "Verse groente" in de supermarkt heeft al tijden in een opslagmagazijn gelegen en is dus minder vers en daardoor verliest het vitaminen. Uiteraard geld dat niet voor verse groente uit eigen tuin.

Je ziet dat de reclame het ook een beetje oppikt, dat ze zeggen dat diepvriesgroente net zo gezond is. Maar uit onderzoek blijkt het zelfs gezonder te zijn.

Geld ook voor groente in pot of blik, hoewel daar ook discussie over bestaat omdat er bijv zout en suiker wordt toegevoegd en dat dus niet altijd 'gezonder' is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook mee doen!

Sinds deze maand is ons te besteden budget flink geslonken en ik wil max 600¤ per maand aan dagelijks leven uitgeven. Dus eten drinken uitstapjes en kleding.

(zijn een gezin van 4)

Ik heb wel 100¤ begroot aan benzine anders komen we niet op het werk helaas.

Dus ik lees enthousiast mee! Heb met voor drie dagen boodschappen gedaan en was 23¤ eigenlijk uitgegeven 17¤ want had flink statiegeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens vrekken zo raar klinken.

Doet me denken aan mijn tante die heeft bakken met geld maar is nog te beroerd om iets uit te geven en teert op ander mans zak en wil alles gratis van je krijgen. (ook al weet ze dat jij geld goed kan gebruiken en zelf ook voor de spullen hebt betaald)

Vrek klinkt als gierig maar ik neem aan dat de mensen hier niet gierig zijn maar gewoon weinig geld hebben te besteden?

Of ben ik de enige die zo denkt?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!

Ik vind het juist leuk klinken! Ik zit niet direct in een situatie waarin ik minder te besteden heb, maar moet er wel rekening mee houden. Ik vrek dus graag mee!



Geen idee of ik mosterd ben, maar heb een pompstation in de buurt waar je anwb-korting mee blijkt te krijgen. Fijn, aangemeld etc, maar nu blijkt dat je niet daadwerkelijk korting krijgt maar je het 'spaart'? Stuk minder interessant dus. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vrekken een geuzennaam Meesje, ik gebruik het al een jaar of 25 en vind mijzelf verre van zuinig. Maar ik geef niet graag veel geld uit aan dingen die op een andere manier goedkoper kunnen.



En dat is dan voor mij voornamelijk voor grotere uitgaven, ik heb niet eens een idee wat bijv een pak melk kost en heb ook geen zin om dat uit te zoeken en voor mijn eenpersoonsboodschappen 3 supermarkten af te rijden. Maar dat is voor mij persoonlijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 08 januari 2013 @ 11:02:

Geen idee of ik mosterd ben, maar heb een pompstation in de buurt waar je anwb-korting mee blijkt te krijgen. Fijn, aangemeld etc, maar nu blijkt dat je niet daadwerkelijk korting krijgt maar je het 'spaart'? Stuk minder interessant dus. Iemand hier ervaring mee?Ja, het is net zoiets als United Consumers. Daar spaar je ook mee, en bij een bepaald bedrag kun je het uit laten keren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sterker nog, ik moest me aanmelden bij United Consumers. Had er nog nooit van gehoord (en had er meteen spijt van, want was ineens uitgeschreven bij bel-me-niet).
Alle reacties Link kopieren
Oke het is dus mijn allergie die vrek naam.
@meesje2010 die associatie heb ik ook een beetje hoor. en voor mij is het ook zuunig doen, maar niet terwijl ik dagobert duck ben. ik had zo'n oma, die noemde we altijd dagobert. had miljoenen, maar wou geen cent uitgeven. die had nog een mooie bijdrage kunnen leveren aan dit topic :d
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!



Hier gisteren niet vrekwaardig de keuken moeten betalen. Maar wel super blij ermee.

Helaas komt vrijdag pas de monteur dus nu even in de dozen.....
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook hier mee kijken. Heb deze week een afspraak om een aanvullende bijstand uitkering aan te vragen. En van besparen kan ik nog veel leren
Alle reacties Link kopieren
Ben een trouwe meelezer, dus ff een TVP;-)
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!



Ik vind mezelf ook een echte vrek en vrekken juist leuk klinken! Ik bespaar me suf waarop ik maar kan, heb niet erg veel te besteden maar wel een dure hobby die ik graag voort wil blijven zetten. Daar gaat dus gezien mijn inkomen bakken met geld aan op. Maar daarvoor vrek ik dus! En om de hypotheek af te kunnen lossen.
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!



Klopt dat vrekken misschien een beetje negatief klinkt, als gierig zijn. Maar zo is het niet bedoeld hoor. Het gaat gewoon om geld besparen, ookal geef je het aan iets anders wel weer gewoon uit. (Zoals ik )
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Vrekken is iets heel anders dan gierig zijn. Vrekken is zo veel mogelijk met je geld willen doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Nou nee fame,

Volgens het woorden boek is een vrek iemand die heel gierig is..





vrek

de vrek zelfst.naamw. (m.) Uitspraak:   [vrɛk] Verbuigingen:   vrek|ken (meerv.) iemand die heel gierig is Synoniem:   krent (2) ...

Gevonden op http://www.woorden.org/woord/vrek
Alle reacties Link kopieren




Ik koekeloer hier weer mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag het roodstaan van mijn rekening laten halen. Vind de rentes zou hoog en vind het geen fijn idee. Het voelt goed moet ik zeggen. Eerste stap naar zuinig aan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een abbonnement op mijn favo tijdschrift. Nu kreeg ik de acceptgiro voor aankomed jaar en die is ongeveer 60 euro. In het blad zelf staat een aanbieding voor 35 euro. Zlefde blad, zelfde abbonement,zelfde voorwaarden. Zal ik bellen en om de korting vragen? Of is dat wel erg vrekkig??
Alle reacties Link kopieren
@ladybella,



Ik heb een keer een abonnement opgezegd omdat ik het te duur vond en werd binnen een week al gebeld met de mededeling dat ze een trouwe klant niet kwijt wilden en me een mooi aanbod wilden doen. Ik denk dat even bellen dus zeker de moeite waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven