Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren




Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!



Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@macaronnetje



Ik ben ondertussen ookal 12 jaar aaneengesloten abonnee. en stiekem wil ik het helemaal niet opzeggen maar ik vind het verschil wel heul erg groot. Ik raap mn moed bij elkaar en ga zo bellen. Vind het ergens wel lastig maar ik onderhandel ook over meubels en dat soort dingen dus ik vind dat ik dit ook moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Succes ladybella!

Laat je weten of het gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
Happy New topic!



Wát heb ik veel van jullie geleerd, en wát ben ik blij dat ik de enige niet ben, die het kalm aan moet doen!!!

Jullie horen niet zo vaak wat van me, maar geloof me, ELKE DAG lees ik hier mee!



Thanks allemaal, voor jullie geweldige bijdragen altijd!!

Mag óók eens gezegd worden, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Jaja, ze gaan kijken wat ze kunnen doen! Ik krijg er een mailtje over. Ik heb dus goede hoop. Ik ben al langere tijd bezig met besparen en dit past wel mooi in het rijtje.
Alle reacties Link kopieren
Veel verder dan aanbiedingen najagen kom ik niet Maar ik lees graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Brutalen hebben de halve (soms zelfs de hele) wereld!



Ik denk dat tijdschriften/kranten etc. wel eens wat meer hun best mogen doen voor trouwe abonnees. Er zijn altijd mooie aanbiedingen en acties om mensen binnen te halen terwijl ze juist blij moeten zijn met de trouwe lezers.



Zelf actie ondernemen loont, dus allemaal bellen nu.
Alle reacties Link kopieren
Besparing gerealiseerd. Een nieuwe acceptgiro wordt toegestuurd voor 34,95!!ipv 60 euro!! Straks nog even wat hamsteren bij de groot grutter en ik ben weer genoeg vrek geweest voor vandaag. Wat voelt het goed om het maximale uit je geld te halen!!
Alle reacties Link kopieren
happy new topic!!!!



van het weekend wilde ik in de supermarkt de spa flesen meenemen. alle 1 liter-flessen op. wel een hele voorraad 2 liter flessen, schijnt een nieuwe verpakking te zijn. Blijkbaar veel mensen die een spa-bon hadden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al goed gevrekt. Nou ja, als het vrekken is.



Ik wilde geen lease-abbo van de KPN voor een Iphone. Daar doe ik niet aan. Daarom belde ik ze op en zei dat ik een los abonnement wilde. Dat kon niet. Toch heb ik vier keer gebeld en nee, het kon steeds niet.



Tot een week geleden. De telefoon gaat. De KPN, of ik mijn abonnement wilde verlengen. Nee dus. Ik zei dat ik een losse Iphone ging kopen en bij een andere provider ging shoppen.



Mevrouw, we verbinden u door met het hoofdkantoor want u bent al 17 jaar klant. Ik kreeg een dame aan de telefoon en hoorde geen achtergrondgeluiden van een callcentre. Ze bood me iets geweldigs aan, geen leasecontract, maar een contract voor een jaar met de eerste twee maanden voor 5 euro (met 300 belminuten waar het mij om te doen was en internet) en de overige maanden voor 20 euro. Ik ben als een kind zo blij.



Ik kan gewoon vijf uur per maand bellen voor vijf euro nu. Internet is 500 GB, is niet veel, maar dat was voor mij niet het belangrijkste. En geen idioot leasecontract.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand nog een aankoop bij de Jysk in de planning binnenkort? Als je je aanmeld voor de online nieuwsbrief krijg je een kortingsbon van 5,- te besteden bij een aankoop vanaf 25,-



Toch weer mooi meegenomen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wow Watchout, heb je nu een contract voor een jaar incl. iPhone voor 210 euro?! Wow, dat heb je goed gedaan, terecht dat je zo blij bent!
Alle reacties Link kopieren
Voor de kookwonders of wanna-be's: je kunt nu 12 nummers van het tijdschrift Foodies krijgen voor 12,-. Lijkt mij een koopje.

Wel 6 weken voor het aflopen van de termijn afzeggen als je daarna niet 48,- wilt betalen (maar je zegt hem gewoon na het 1e nummer op, dan kun je dat niet meer vergeten ).



http://shop.fnl.nl/foodie ... nummers-voor-12-euro.html



Je kunt het ook op een ander adres laten bezorgen, dus misschien ook leuk als cadeau-idee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik lees dit topic al een tijdje en mede door extreme couponing ben ik meer van de koopjes geworden.



Ik heb afgelopen week meegedaan met een GTA van Campo frio, de serrano ham. Twee euro retour.



Verder was ik gisteren bij de AH voor de hamsteraktie:

3 ariel voor 10 euro

2 voor 1 chocoladetabletten

2 voor 1 voordeelpakken kaas

Nu kwam ik thuis en hadden ze voor de kaas geen korting gegeven. Ik ben vandaag teruggegaan met alleen de bon en heb het geld alsnog gekregen. Het schijnt dat op maandag en dinsdag de acties niet altijd goed in het systeem staan.
Alle reacties Link kopieren
Happy New Topic!!

Topic 8 alweer, leuk om al die tips en ideeen te zien en dat er weer nieuwe mensen komen meeschrijven en meelezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 08 januari 2013 @ 18:51:

Nu kwam ik thuis en hadden ze voor de kaas geen korting gegeven. Ik ben vandaag teruggegaan met alleen de bon en heb het geld alsnog gekregen. Het schijnt dat op maandag en dinsdag de acties niet altijd goed in het systeem staan.Had ik inderdaad gisteren ook, met de rookworsten. Rest van de aanbiedingen waren wel goed gerekend. Loont dus altijd om de bon na te kijken!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Alle reacties Link kopieren
Abonnementen zeg ik altijd gelijk op. Ik houd in een lijstje in Word bij waarop ik tot wanneer een abonnement heb.



Hier nog erg leuke dingen bij het Kruidvat gehaald met 50% korting. Onder andere een stoomreiniger van 40 voor 20 euro. Ik heb in mijn huis 12 witte veloursgordijnen, die eigenlijk nodig eens naar de stomerij moeten. Kassa! Dus ik ga heel voorzichtig proberen of ik ze kan schoonmaken met die stoomreiniger (op een rustig moment). En anders is hij altijd nog handig voor vieze vloerbedekking ed denk ik.



Verder bij de Lidl rollen radiatorisolatie voor 5 euro afgeprijsd, 6 meter lang. Ik moet me er eens in verdiepen hoe ik dat erachter kan prutsen en hoeveel ik nodig heb. Moet met speciale lijm las ik al.
Alle reacties Link kopieren
Voordeelbonnen McDonalds geldig tot en met 4 februari
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
En bij la place: Kortingsbonnen bij La Place
Alle reacties Link kopieren
Voor de Lipton ice liefhebbers onder ons: bij de Appie is alle Lipton nu 2 halen, 1 betalen. Losse flessen kosten normaal 1,69 per stuk. Maar er zijn ook folieverpakkingen 3 + 1 gratis voor 4,99. En die zijn nu ook 2 halen, 1 betalen. Dus voor 4,99 heb je nu 8 flessen van 1,5 liter. Vond ik een mooie aanbieding.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:meesje2010 schreef op 08 januari 2013 @ 10:54:

Ik vind trouwens vrekken zo raar klinken.

Doet me denken aan mijn tante die heeft bakken met geld maar is nog te beroerd om iets uit te geven en teert op ander mans zak en wil alles gratis van je krijgen. (ook al weet ze dat jij geld goed kan gebruiken en zelf ook voor de spullen hebt betaald)

Vrek klinkt als gierig maar ik neem aan dat de mensen hier niet gierig zijn maar gewoon weinig geld hebben te besteden?

Of ben ik de enige die zo denkt?

ja, ik zie een vrek ook als iemand die zó gierig is dat zelfs zijn familie er onder lijdt. Iemand die zijn kind één plak worst geeft om vier boterhammen mee te beleggen, en die zelf alleen müsli met pindakaas eet of iets dergelijks. Puur om de centjes.



Happy new topic, overigens. Ik denk dat ik van de week alleen wat bonusaanbiedingen ga halen, en dan maar hopen dat ze echt nog in de schappen liggen.
it's a big club and you ain't in it
Goeie tip van die stoomreiniger! Werkt die ook voor rolgordijnen? Lijkt me wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat 'vrek' betreft"; ik was ooit abonnee van de Vrekkenkrant (nu 'Genoeg') en ik vind het ook een 'geuzennaam' hoor. Ik lees graag alles wat te maken heeft met producten/geld/tips/besparen enz.



Die stoomreiniger moet ik nog proberen, op een rustig moment. Ik heb namelijk een heel hoog huis, dus die gordijnen zijn grote, zware lappen. Ik denk dat ik eerst het stof er netjes uit/af moet zien te krijgen. Het is wit velours, dus als ik het stof nat maak met de stoomreiniger, krijg ik het er vast nóóit meer uit. Verder is die stoomreiniger een apparaat met een steel. Dus ik denk dat ik de tafel af moet plakken met plastic, stofvrije gordijnen erop en dan met dat ding aan de gang (terwijl ik naast die tafel sta ) Moet ik echt een goed moment voor vinden dus.



Ik denk dat rolgordijnen ook kunnen hoor: het kan op allerlei materialen: stof/tapijt/marmer/hard afgelakt hout enz.



Het radiatorfolie heb ik al geprobeerd op twee radiatoren gisteren. Het kost in de winkel 15 euro per rol (bij de LIDL nu 5 euro) en je kunt er zo drie radiatoren mee behandelen. Ik heb op internet gezicht en je moet het spul aan de achterkant tegen de radiator aanplakken, met dubbelzijdig tape of aluminiumtape. Ik dacht: ik neem gewoon DUCTtape, dat had ik nl nog. En dat gaat ook. Mocht het niet werken, dan kan ik altijd nog iets anders aanschaffen. Je ziet er niks van en het schijnt fantastisch te besparen. Goed gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een horloge bij het Kruidvat van 5 euro trouwens, waar ik superblij mee ben. Mijn Swatch had net de geest gegeven. En de horlogewinkel was dicht maandag. Maar eens kijken hoe lang deze meegaat. Ik vind het wel lachen zo hoor: voor de prijs van de Swatch heb ik nu een horloge, stoomreiniger, radiatorfolie en nog een paar leuke prutsjes voor in huis. Mooi zo!
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook lid van de allereerste Vrekkenkrant (zo'n 25 jaar geleden denk ik?), vandaar dat ik het ook als geuzennaam zie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de swiffer duster xxl bij de Blokker gescoord, had m gespot op Dutch couponing. Krijg als t goed is binnen 6 weken de 8 euro retour :-) vond het wel een hele genereuze GTA!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven