Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren




Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!



Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
15% korting bij hema (online)

Vrijdag 4 t/m zondag 6 januari winkel je extra voordeling op hema.nl. Online profiteer je 3 dagen lang van 15% extra korting op bijna al je aankopen*. Ook op de outlet artikelen ontvang je 15% extra korting tijdens de online koopjesdagen.

Voorwaarden: http://www.hema.nl/nieuws ... mpaign=nieuwsbrief113_okd
quote:mi-jo schreef op 03 januari 2013 @ 19:48:

Aan die actie van Calvé heb ik een tijdje geleden meegedaan. Er zijn vast mensen die daadwerkelijk het geld terug hebben gekregen, maar ik heb het nooit terug gekregen. Het is geen fortuin qua bedrag, maar wilde het toch even melden voor degenen die nog gebruik wilden maken van die actie



Balen! Ik had m binnen een maand op m'n rekening staan.



Boodschappen zijn inderdaad best wel wat duurder geworden naar mijn idee, vooral de goedkopere Euroshopper producten.
Alle reacties Link kopieren
Gister bij de spar in de aanbieding pakjes sisi, 6 voor 2,14. Vond ik toch wat duur dus naar de andere pakjes gelopen. Zie ik daar dezelfde pakjes staan voor 1,99...
Alle reacties Link kopieren
spa op je werk kun je 5 gratis flessen spa van 1 liter winnen? krijgen?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
@jas: als je meedoet krijg je een waardebon voor een geld terug actie voor 5 flessen. Dus 5 flessen kopen in de supermarkt, waardebon en kassabon opsturen. Die je dan op je werk kunt gebruiken (of thuis natuurlijk )
Alle reacties Link kopieren
Ja maar was mij niet duidelijk of iedereen zo'n bon zou krijgen of dat je er een kans op zou maken en dat het op basis van geluk zou zijn.

Maar mooi als iedereen zo'n bon krijgt!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen krijgt zo'n bon Jas, ideaal toch :D.

Ga morgen met mn grote boodschappen gelijk even 5 flessen halen.



Dacht net ik ga even boodschappen doen voor een goedkope lunch met vriendinnen bij de Lidl. Nou, dat viel nogal tegen. Heb uiteindelijk alleen de zalm en sinasappelsap meegenomen en ben doorgefietst naar de AH. Was het en goedkoper en extra korting op sommige bonus/35% kortingsartikelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geld besparen altijd fijn, neem aan dat de anderen die hier posten en lezen net zo zijn. Daarom vraag ik me af waarom er zo vaak zakjes en pakjes genoemt worden. Neem die wereld gerechten eens. Je moet zelf nog van alles toevoegen. Wat koop je dan dus eigenlijk. Tomatensaus kun je al vanaf 30 cent kopen. Zelf maken is toch nog altijd goedkoper is dan zo'n pakje?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind pakjes gewoon makkelijker, ben een luie huisvrouw en ik kan niet koken.

Ook vind ik zelf maken niet altijd goedkoper, ligt eraan met hoeveel mensen je bent. Een hele prei en wat voor groentes nog meer enzo daar houden wij veel van over, dat is zonde. En we hebben geen grote vriezer dus invriezen is ook niet echt een optie.

En het ligt ook aan het wereldgerecht wat je nog toe moet voegen, sommigen vallen best mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:ukkie21 schreef op 04 januari 2013 @ 09:59:

15% korting bij hema (online)

Vrijdag 4 t/m zondag 6 januari winkel je extra voordeling op hema.nl. Online profiteer je 3 dagen lang van 15% extra korting op bijna al je aankopen*. Ook op de outlet artikelen ontvang je 15% extra korting tijdens de online koopjesdagen.

Voorwaarden: http://www.hema.nl/nieuws ... mpaign=nieuwsbrief113_okdIk was net bij de Hema in de winkel en daar lagen bonnen voor 20% korting op mode en op wonen. Ik weet niet of dat bij iedere Hema zo is?
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog een aantal c1000 bonnen voor kadokorting bij diverse winkelketens

www.c1000.nl/kadokorting



geven 5 euro korting op iedere 25 euro aankoop in een van de winkels. geldig t/m 31 januari.

Wilde ze gebruiken voor een nieuwe prullenbakken bij kwantum, maar was goedkoper uit zonder kortingsbonnen bij de blokker.



mailen kan op musgke at live punt nl
Alle reacties Link kopieren
Bij de vd een korte poncho gekocht. Het was eerst 39,95 euro en afgeprijsd na 3 euro. Dat noem ik echt een koopje
Alle reacties Link kopieren
quote:poekie77 schreef op 04 januari 2013 @ 13:27:

[...]





Ik was net bij de Hema in de winkel en daar lagen bonnen voor 20% korting op mode en op wonen. Ik weet niet of dat bij iedere Hema zo is?



Is bij elke Hema zo. Geloof ik tot de 6e/16e krijg je er korting mee.

Ik heb er een corrigerende onderjurk van gekocht, Scheelde me mooi 6 euro
Alle reacties Link kopieren
Net de folder van AH binnen gekregen. Moet zeggen dat ik de hamsterweek van aankomende week een beetje magertjes vind. In vergelijking met de voorgaande keren zit er dit keer niet veel bij voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Janna- schreef op 03 januari 2013 @ 18:14:

Nee Himalaya, jij mocht de volgende openen weet je nog?! Eerlijk zullen we alles (eh nou alles... ) delen!



Ik ga zo weg, en een nieuw topic met de app openen is een drama.. morgen in de loop van de dag pas terug.

It's all yours!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:nina1966 schreef op 04 januari 2013 @ 12:55:

Ik vind geld besparen altijd fijn, neem aan dat de anderen die hier posten en lezen net zo zijn. Daarom vraag ik me af waarom er zo vaak zakjes en pakjes genoemt worden. Neem die wereld gerechten eens. Je moet zelf nog van alles toevoegen. Wat koop je dan dus eigenlijk. Tomatensaus kun je al vanaf 30 cent kopen. Zelf maken is toch nog altijd goedkoper is dan zo'n pakje?



sommige dingen kunnen indd voordeliger zijn in een pakje, bijv zak sla als de kroppen bagger zijn. of zakken diepvriesgroente; veel verser en gezonder én je houd niet heel veel over als je maar met weinig mensen bent (want ga al die prei en ui en boontjes maar es los kopen, dan heb je veel meer over).



maar indd die knorr gerechten slaan nergens op. helemaal dom vind ik t als mensen burrito's knorr gerecht kopen. echt: doe 1 stap en je staat naast de mexicaanse ingredienten, dan koop je de tortilla's los (zijn ze groter en dus makkelijker opvouwbaar, wat je over hebt kun je evt invriezen), bakje creme fraice en groente moest je toch kopen en als je niet kan koken (zoals ik) kun je de kruidenmix ook nog los kopen voor t vlees. Ben je veel goedkoper uit. en ik vind t nog lekkerder ook. moet zeggen dat ik die knorr gerechten ook wel es gekocht heb, maar vooral om es een nieuw gerecht uit te proberen.



mixen enzo voor saus snap ik wel, als je niet kan koken is dat wel makkelijk en lekkerder, ik heb nooit enig idee wat voor kruiden en hoeveel ik ergens in moet gooien. smaakt altijd ranzig. gelukkig houd mn vriend heel erg van koken. en die maakt alles zelf. laatst zelfs zongedroogde tomaatjes (nouja dan zijn het dus ovengedroogde tomaatjes, maar das in de winkel ook vaak zo). uren staat die oven aan, maar heel lekker en kost niets (naja die ovenuren wel wat, maar staat niet in verhouding met de hoeveelheid tomaatjes, jamjam).

en kruidenboter hoorde ik laatst van een vriendin, heel makkelijk om zelf te maken zei ze. ga wel weer bij dr zeuren om een recept. boter en knoflook en kruiden, maar ik moet wel precies weten hoeveel :d anders gaat t mis
Alle reacties Link kopieren
quote:ringklokje schreef op 05 januari 2013 @ 13:23:

[...]





sommige dingen kunnen indd voordeliger zijn in een pakje, bijv zak sla als de kroppen bagger zijn. of zakken diepvriesgroente; veel verser en gezonder én je houd niet heel veel over als je maar met weinig mensen bent (want ga al die prei en ui en boontjes maar es los kopen, dan heb je veel meer over).







Dit ben ik niet met je eens, een krop ijsbergsla kost 50 cent, en goedbewaard in de koelkast eet je daar een week van



Een zakje sla kost al snel 1,50, moet je dezelfde dag nog opeten wat na een dag ziet het er al niet meer fris uit.



Uien zijn heel lang houdbaar, evenals wortels, kool.

Boontjes, paprika, prei kun je in stukjes doen en in de vriezer bewaren. boontjes kook ik eerst even, paprika en prei doe ik in stukjes snijden en zo invriezen, als je dan aan het koken bent uit de bak in de vriezer een handjevol pakken en erbij gooien



Ik heb ook wel altijd een zak diepvries chinese groente in de vriezer (lidl) gewoon voor drukke dagen, en spinazie eet ik altijd uit de diepvries ( vind dat wassen zo'n gedoe)

Krootjes koop ik gekookt, en een gedeelte vries ik ook weer in
Alle reacties Link kopieren
Vroeger at ik ook altijd tomatensaus uit een pakje.

Nu eigenlijk nooit meer, niet eens direct voor de kosten, maar zelfgemaakt is lekkerder. Nu vind ik de pakjessauzen vooral heel zout en allemaal een beetje hetzelfde smaken



Ik heb een grote bus Italiaanse kruiden staan voor door de gepureerde tomaten, verder groenten erdoor.



Ook hier maak ik een grote pan saus en vries de rest in porties in
Alle reacties Link kopieren
Hier kost ijsbergsla momenteel 1.99, maar dat is de Plus. Belachelijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 05 januari 2013 @ 17:18:

Hier kost ijsbergsla momenteel 1.99, maar dat is de Plus. Belachelijk!Zal i de winter inderdaad wel duurder zijn, in de winter eet ik weinig rauwkost, had van ze zomer vaak een krop van 39 cent bij de Lidl
Alle reacties Link kopieren
Pearle, krootjes??? (Ben heel hard aan het nadenken nu)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrsje schreef op 05 januari 2013 @ 12:51:

Net de folder van AH binnen gekregen. Moet zeggen dat ik de hamsterweek van aankomende week een beetje magertjes vind. In vergelijking met de voorgaande keren zit er dit keer niet veel bij voor mij.





wc papier was de enige uitblinker voor ons.



kroten is volgens mij zeeuws voor rode bieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:jacjac schreef op 05 januari 2013 @ 17:53:

[...]





wc papier was de enige uitblinker voor ons.



kroten is volgens mij zeeuws voor rode bieten.Krootjes zeggen ze ook in Rotterdam, maar hier in de regio Utrecht vallen de ogen uit het hoofd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 05 januari 2013 @ 17:23:

[...]



Zal i de winter inderdaad wel duurder zijn, in de winter eet ik weinig rauwkost, had van ze zomer vaak een krop van 39 cent bij de LidlBij Lidl en Aldi zijn ze momenteel 1.29. Minikropjes. Zakje sla uit de koeling kost 0.99, dus moet in dit geval ringklokje gelijk geven
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 05 januari 2013 @ 17:18:

Hier kost ijsbergsla momenteel 1.99, maar dat is de Plus. Belachelijk!Vind groenten bij de Plus sowieso stikkeduur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven