Geld & Recht alle pijlers

Vloerbedekking

30-04-2014 17:42 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Iedereen,



Zou graag jullie zienswijze willen in deze....



Eind december 2013 waren we op zoek naar een mooie vloerbedekking voor de te verbouwen zolderverdieping. En bij Leen Bakker zagen we een mooi vinyl....prijs 35 per strekkende meter incl leggen. Die wilde we...een aardige jongeman aangeschoten die ons wilde helpen. Hij was zo aardig om ons er op te attenderen dat de volgende dag deze vinyl in de aanbieding zou komen. Wow, super....wij de dag erna terug en vinyl besteld. Koopcontract....vinyl los leggen, naden verlijmen, prijs is excl meerwerk. Prima!

Vorige week kwam de stoffeerder het vinyl leggen...zag er keurig uit, wij blij....maar de stoffeerder wilde wel een rekening van 108 euro! He? Ik bellen natuurlijk....ja maar mevrouw en een aanbieding en gratis leggen? Dat gaat echt niet....ik was verbaasd. Het voelt niet goed...ik ben alsnog gaan betalen in de winkel, maar het gaat tegen mn gevoel in......

Ben ik nou zo dom geweest?
Alle reacties Link kopieren
En er stond in het koopcontract niets over legkosten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er op de bon?
Alle reacties Link kopieren
Nee er stond niets op het contract wb legkosten, alleen....los leggen, naden verlijmen, prijs is ecl meerwerk.



Dat is alles.



Er met de filiaalleider over gehad, die zei dat ik naast het koopcontract ook de alg voorwaarden moest hebben ontvangen, als ook de prijslijst van het leggen. De alg voorwaarden heb ik idd gekregen, de prijslijst dus niet.

Ik vermoed zelf, dat die jongen destijds er ook vanuit ging dat het gratis werd gelegd, want we hebben het er totaal niet over gehad over hoeveel het leggen dan zou gaan kosten. Dat zou ik dan echt wel geweten willen hebben hoor. Dat ik voor meerwerk zou moeten betalen...oke geen probleem.

Hier is mi duidelijk sprake van miscommunicatie.....alleen tja...wat nu?
quote:kataravrouw schreef op 30 april 2014 @ 18:37:

Nee er stond niets op het contract wb legkosten, alleen....los leggen, naden verlijmen, prijs is ecl meerwerk.



Dat is alles.



Er met de filiaalleider over gehad, die zei dat ik naast het koopcontract ook de alg voorwaarden moest hebben ontvangen, als ook de prijslijst van het leggen. De alg voorwaarden heb ik idd gekregen, de prijslijst dus niet.

Ik vermoed zelf, dat die jongen destijds er ook vanuit ging dat het gratis werd gelegd, want we hebben het er totaal niet over gehad over hoeveel het leggen dan zou gaan kosten. Dat zou ik dan echt wel geweten willen hebben hoor. Dat ik voor meerwerk zou moeten betalen...oke geen probleem.

Hier is mi duidelijk sprake van miscommunicatie.....alleen tja...wat nu?Nu? niets dus. Je had er zelf even duidelijk naar moeten vragen. Je kunt hier achteraf niets mee. Jouw woord tegen die van hun.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat daar niet duidelijker over gecommuniceerd door Leen Bakker. Wij hebben daar een paar maanden geleden ook een vloerbedekking uitgezocht en laten leggen, maar is wel bij verteld wat t zou kosten en dat dit afgerekend moest worden bij het leggen.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Alle reacties Link kopieren
Als leggen er bij in zit dan staat er wel op de bon prijs inclusief leggen.



Nu stond er alleen op wat er moest gebeuren en dan exlusief meerwerk. Dan kan je er al wel van uit gaan dat leggen er niet bij in zit.
Alle reacties Link kopieren
Als je pot verf koopt, krijg je er toch ook geen gratis schilder bij?
quote:[message=16173197,noline]kataravrouw schreef op 30 april 2014 @ 17:42 Koopcontract....vinyl los leggen, naden verlijmen, prijs is excl meerwerk. Prima!wat zeg je hier precies?
Zoals ik het lees staat er dus in de overeenkomst "inclusief los leggen en de naden verlijmen". Dat zou betekenen dat dus alleen meerwerk in rekening mag worden gebracht (dus kosten voor extra werkzaamheden, zoals bijv toch alles lijmen aan de ondergrond ipv alleen de naden, het leggen in een patroon, toevoegen van een ondervloer, enz).
Zo lees ik het ook, dus ben benieuwd wat nu exact de afspraak was.
Alle reacties Link kopieren
Welke werkzaamheden heeft de stoffeerder uitgevoerd. Ik lees het zoals Nummerzoveel en Eldorado. Waarschijnlijk heeft de stoffeerder de vinyl ook op de ondergrond gelijmd, op maat gemaakt e.d.?
Alle reacties Link kopieren
ik lees het ook dat het inclusief losleggen is................



(voor extra dingen het zogenaamde meerwerk moet je dus wel betalen)



Heb je toevallig rechtsbijstand oid? mocht je er met leenbakker niet uitkomen
Alle reacties Link kopieren
Ook als iets 'inclusief leggen en naden verlijmen' is, wordt vaak wel materiaal berekend, bijvoorbeeld de lijm die nodig is voor het leggen, voorrijkosten en administratiekosten. Afhankelijk van de oppervlakte zou 108 euro wel kunnen, al vind ik dat ze dat soort dingen van tevoren moeten zeggen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven