Geld & Recht alle pijlers

Voorlopige aanslag 2015??

02-12-2014 20:00 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet meer geloof ik....wie o wie kan mij helpen?

Ik ben alleenstaande moeder en ontvang alleenstaande ouderkorting. Deze regeling wordt per 1 januari afgeschaft. Aan de andere kant gaat het kindgebonden budget omhoog. Tot zover begreep ik het...



Omdat die alleenstaande ouderkorting komt te vervallen had ik voor 2015 geen voorlopige aanslag verwacht. Deze heb ik vandaag toch ontvangen. Het bedrag is weliswaar fors lager dan voorgaande jaren, maar er blijft toch een bedrag over.

Op de site van de belastingdienst lees ik dat als je alleen gebruik maakt van de regelingen die worden afgeschaft, je eind 2014 voor 2015 geen voorlopige aanslag meer ontvangt. Maak je naast de regelingen die worden afgeschaft nog gebruik van andere heffingskortingen dan ontvang je eind 2014 voor 2015 nog wel een voorlopige aanslag, waarbij het dan wel zo is dat je misschien minder ontvangt. Dit is dus bij mij het geval.



Nu ben ik echt een leek op het gebied van belastingen....maar klopt het nu dat ik volgend jaar toch nog maandelijks een bedrag ontvang, naast mijn toeslagen en zo ja, waar bestaat dit dan uit?
Alle reacties Link kopieren
Kijk even op welke kortingen je recht hebt.
Ye ken.
Je houdt je arbeidskorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Bij mij scheelt het ongeveer 165 euro per maand. Ik ben benieuwd in hoeverre dat nog met toeslagen gecompenseerd wordt.
Werk je? Dan krijg je de inkomensafhankelijke combinatie korting als je kind jongrr als 12 is.
quote:betjebig schreef op 02 december 2014 @ 20:07:

Je houdt je arbeidskorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Bij mij scheelt het ongeveer 165 euro per maand. Ik ben benieuwd in hoeverre dat nog met toeslagen gecompenseerd wordt.dat kan je inmiddels als zien via mijntoeslagen .nl
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het bedrag dat overblijft dan bestaat uit de algemene heffingskorting en arbeidskorting....
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 02 december 2014 @ 20:07:

Je houdt je arbeidskorting en de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Bij mij scheelt het ongeveer 165 euro per maand. Ik ben benieuwd in hoeverre dat nog met toeslagen gecompenseerd wordt.Niet. Maar daar kom je nog wel achter. Ik wacht nog steeds op het kwartje van Kok, hoor nog de schijnheilen blaten in 2005 dat de ziektekostenverzekering nu even slikken was maar dat dit de komende jaren niet zou stijgen. Zo is een no claimkorting zorg in een paar jaar van 175 krijgen naar 375 dokken gegaan.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Kindgebonden budget is echt fors hoger dan wat ik minder krijg mbt de alleenstaande ouderkorting.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik werk inderdaad! Fijn dan weet ik wat het is. Bij mij scheelt t 85 per maand. Ik denk dat dat nog wel redelijk gecompenseerd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Even inloggen op mijntoeslagen.nl. Daar staan de toeslagen voor 2015 al op.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij houdt meer over 29caro? Die geluiden hoor ik ook inderdaad. Ben benieuwd. Heb nog geen bericht over mijn toeslagen 2015 ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Oké! Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Is een stimulans om vrouwen, met name bijstandsmoeders, aan de praat te krijgen, werktechnisch.
Ye ken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, op de voorlopige aanslag is het 70 euro per maand minder maar kindgebonden budget is iets van 300 euro hoger per maand.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrannyWeatherwax schreef op 02 december 2014 @ 20:14:

Is een stimulans om vrouwen, met name bijstandsmoeders, aan de praat te krijgen, werktechnisch.Stimulans? Hoezo, krijgen alleen werkende moeders meer kindgebonden budget dan?
Alle reacties Link kopieren
Echt???? :-o Ga meteen even kijken
Het verschil zit hem vooral in de heffingskorting. Dat kan een paar duizend op jaarbasis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er ook enorm op vooruit.....bizar! Ben er blij mee hoor....maar WAT een krom systeem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeluze schreef op 02 december 2014 @ 20:32:

Ik ga er ook enorm op vooruit.....bizar! Ben er blij mee hoor....maar WAT een krom systeem!Helemaal mee eens! Ik ben er blij mee hoor maar ik snap er niks van. Ben bijna bang dat het niet klopt en dat ik straks van alles terug moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
ik was dit dus ook net aan het uitzoeken, en wilde inloggen op mijntoeslagen.nl Wat is er met die site gebeurd? Zag er eerst heel anders uit, en ik kan dus het Digid inloggen niet aanklikken. Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook caro....kan t niet geloven. 185 euro per mond meer...ik ga toch maar soms bellen :-o
Alle reacties Link kopieren
fijn voor jullie, ik ga er ruim 100 euro pm op achteruit.

gelukkig moet ik mijn HRA in jamuari overnieuw vastzetten, en is de rente een stuk lager.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Aha, vroeg me al af waarom de aanslag lager was. Geen alleenstaandeouderkorting dus meer, maar helaas heb ik ook geen recht op kindgebonden budget. Op zich ook wel goed, want dan is het echt alleen voor ouders die het financieel nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hem gister ook binnen, de beschikking van de Kdv en kindgebondenbudget. En ook ik schrok van de hoogte van het kindgebondenbudget, ik werk ook. Ben wel pas bevallen van onze 3de spruit. Maar ik ga het ook opzij zetten, ik vertrouw het voor geen meter.



Er gaat tegenwoordig al genoeg fout bij de belastingdienst
Alle reacties Link kopieren
Ook bij mij 65 euro per maand meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven