Geld & Recht alle pijlers

Vraag over uit huis gaan, salaris, en bij vriend inwonen.

21-01-2017 00:38 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik snap niet waarom je zou gaan samenwonen als het de laatste tijd niet zo soepel gaat?



Tegelijkertijd snap ik je vriend ook niet: als je dan toch gaat samenwonen, doe het dan goed. Vraag hem hoe het zit met die 700 euro.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit klopt niet.. je betaalt extra maar dat is echt geen 700 euro!



Zijn er nog meerdere redenen dat hij het niet wilt? Je geeft zelf aan de laatste tijd gaat het minder, misschien tijd om een goed gesprek aan te gaan.



Ik snap wat je bedoelt, je bent in twee strijd maar ik zou toch voorlopig thuis blijven wonen en overleggen met je ouders dat je een bijdrage kan doen in de gemiste toeslagen die ze ontvangen?



Is het niet tijd om anders iets voor jezelf te zoeken?
Niet gaan samenwonen als het nu al niet soepel loopt.



Is ergens een heel goedkope kamer proberen te vinden (liefst in de buurt van of je werk of je partner) een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die iets van alles maakt. Heb ontzettend veel geluk gehad met het vinden van een plek na 9 maanden solliciteren, omdat ik geen ervaring heb in de secretariële branche. Maar het is misschien beter om maar een kamer te zoeken voor mezelf daar, in plaats van mij nog focussen op hem. Helaas. Ik wil serieus genomen worden, of niet.



Jammer dat het precies nu niet loopt tussen hem en mij, net op het moment dat ik mijn contract ga tekenen volgende week.... Ga wel wat voor mezelf zoeken
Alle reacties Link kopieren
1. Hij gaat geen 700 Pm extra betalen.

2. Je kan altijd terug naar je ouders wanneer het uit gaat, daar hoef je niet voor ingeschreven te blijven staan op hun adres.



Je vriend lult dus gewoon. Te slap om het uit te maken.



Ik zou de eer aan mezelf houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu nog bij je ouders woont is de meest logische en verstandige stap om op jezelf te gaan. Je ouders hebben geen last van jouw inkomen, je vriend krijgt geen hogere kosten en vooral kun jij in alle vrijheid kijken of je tijd met hem goor wil brengen.
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt niks, sorry. Ga lekker op kamers, sla je vleugels uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Genoeggedronken schreef op 21 januari 2017 @ 00:53:

Als je nu nog bij je ouders woont is de meest logische en verstandige stap om op jezelf te gaan. Je ouders hebben geen last van jouw inkomen, je vriend krijgt geen hogere kosten en vooral kun jij in alle vrijheid kijken of je tijd met hem goor wil brengen.



Wanneer TO gewoon het verschil in gemiste toeslagen aan haar ouders betaalt, hebben ouders ook geen last en waarschijnlijk is TO dan minder kwijt als wanneer ze op zichzelf gaat.



Als ouders al een uitkering ontvangen en TO op het minimum gaat zitten heb je best grote kans dat ouders niet eens volledige toeslag gaan mislopen omdat het verzamelinkomen dan nog niet boven het maximum voor toeslagen uit zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Ik weet wel dat ze al toeslagen missen nu, omdat ik als 'meerderjarig persoon' nog thuis woon.

En ik ben bang dat het meer wordt als ik nog meer ga verdienen, ook al is het geen vetpot..



Ga voor de zekerheid op zoek naar een kamer.. Stel het loopt niet meer.
Laat hem overigens es zwart op wit uitrekenen waar die 700 euro extra vandaan komen?



Oké, de waterrekening stijgt en de elektriciteitsrekening misschien ook.

En wie weet is er hier en daar een gemeentebelasting die stijgt.

En natuurlijk krijg je extra kosten voor eten.



Maar dat geeft écht niet zomaar 700 euro verschil.



Bovendien zou ik dus niet gaan samenwonen als de relatie nu al wankel is.

Straks is het alsnog na 2 maand uit en kan je terug verhuizen.



Eerst maar een tijd aankijken of de boel wat beter wordt en je partner realistische extra kosten kan voorleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Ik wil dat hij op papier zet wat de extra kosten zijn.

En verder ben ik gewoon bereid om mee te betalen natuurlijk, dat is wel zo eerlijk.

Vind het alleen jammer om daarnaast extra kosten kwijt te zijn aan de gemiste toeslagen van mijn ouders die worden ingehouden terwijl ik daar niet woon.. Eerst even aankijken of het beter wordt, en anders zoek ik inderdaad iets voor mezelf
Alle reacties Link kopieren
Als jouw vriend zelf werkt dan is het verschil niet heel groot. Je betaalt voor bepaalde dingen wel meer voor een tweepersoonshuishouden dan eenpersoons (bv rioolrecht) maar dat verschil is echt niet zo groot! Natuurlijk gebruik je dan ook g/w/l dus dat gaat ook wat omhoog. Als je voorstelt om bij te dragen in de kosten, zou hij het dan nog steeds niet goedvinden?



Mocht het uitgaan, kun je met je ouders afspreken dat je weer thuis gaat wonen. Evenals als je klaar bent bij je werkplek.



Persoonlijk vind ik het van je ouders ook niet echt aardig klinken dat ze willen dat jij uit huis gaat zodat zij gratis geld ontvangen. Als je thuis blijft wonen, kun je kostgeld betalen, vrij normaal als je werkt en nog bij je ouders woont.



Het meest absurde vind ik dat je vriend zegt 700 euro per maand omhoog te gaan. Of hij is heel onwetend of hij probeert je uit huis te houden. Allebei zou ik geen pluspunt vinden..
Alle reacties Link kopieren
Of krijgt vriend misschien ook toeslagen die door de komst van TO naar beneden gaan?



Maar dan nog....700 per maand is absurd. Dat kan nooit.

Je kunt eens op de website van zijn gemeente kijken, daar moet je dergelijke kosten voor 1- of meerpersoonshuishoudens wel kunnen vinden. Dingen als rioolrecht en afvalstoffenheffing zullen omhoog gaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo gefrustreerd zijn en je vleugels uitslaan. Nu doe je wat verbolgen over het feit dat 'je er maar wat bij hangt' maar legio mensen hebben gewoon voor zichzelf moeten zorgen. Jij "zadelt" jezelf bij anderen op, vind ik. Moet je ook accepteren dat anderen dan "nee" zeggen.
De enige reden dat ik overigens zou zien dat ie 700 euro rekent, is dat ie jou een stuk van of zijn gehele hypotheek laat betalen.

En daar zit je ook niet op te wachten, want het huis staat toch echt op zijn naam ...
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga een kamer voor mezelf zoeken. Is namelijk ook beter voor mezelf.

Hij krijgt denk ik geen toeslagen omdat hij zelf genoeg verdiend. Op dit moment heeft hij namelijk ook een soort van lening bij de ING om een jaar lang rood te mogen staan tot 2500.. Maar wel een beetje jammer weer, een relatie hebben met iemand die je het gevoel geeft dat hij je niet volledig wilt. Pech gehad, ik moet aan mezelf gaan denken. Want de werkplek is niet te doen met OV vanuit mijn thuisadres
Alle reacties Link kopieren
Ik zou sowieso niet gaan samenwonen. Je zegt zelf al dat het niet soepel loopt en het klinkt nou niet alsof je dolverliefd bent. Andersom ook niet trouwens; hij lijkt niet met jou te willen samenwonen.

Die 700 euro klopt natuurlijk van geen kant.



Zoek lekker een kamer en geniet zonder je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Klopt. Ik word er naar van, als ik eerlijk ben.... En als ik morgen op twitter/facebook zou zetten dat ik een kamer zoek rond die regio,

weten zijn vrienden, ouders en iedereen ook genoeg. En zij zouden het dan raar vinden van hem..

Dus ik hou dit verder wel voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Meid, ga lekker op jezelf. Je vriend wil duidelijk niet samen wonen, en dat moet jij dan ook niet willen. Je wil toch niet samenwonen met iemand die allerlei smoesjes gaat verzinnen... Ik zou als ik jou was een kamer voor mezelf zoeken. En tot die tijd het verschil in toeslagen wat je ouders missen aan hen betalen. (Die tip werd hierboven al gegeven, vond ik wel een goede ;) )
Alle reacties Link kopieren
Zeg. Houd 's op met die slachtofferrol zeg.

Misschien moet je het bij jezelf zoeken dat hij wellicht toch niet meer met je samen wil wonen.



Als de relatie al niet goed gaat.. Dan zou hij toch ook gek zijn om je in huis te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus als ik over serieuze zaken praat, en mijn vriend raakt geïrriteerd..

Ligt dat aan mij? Als hij er zelf niet aan toe is, of het niet wilt, moet hij maar gewoon eerlijk zijn.

Ipv eromheen draaien en vaag gaan doen, en doen alsof hij me verder wel 'nodig' heeft. Terwijl ik er zelf wel het beste van wil maken.

Na een tijdje raak ik ook gefrustreerd, want het gaat wel om een relatie van 3+ jaar.



En idd, mijn ouders desnoods betalen kan ook. Maar uit huis gaan en een kamer voor mezelf blijft de beste optie:)
Jij wilt om praktische redenen samenwonen (dichter bij je werk). Lijkt me niet de beste basis.
Ik vind ook niet dat hij maar met je zou moeten willen samenwonen omdat het nu toevallig zo uitkomt. Dat jij dit opvat alsof je maar een halve vriendin bent mag en kan, maar ik vind het nogal overdreven.



Het gaat helemaal niet zo lekker tussen jullie schrijf je, logisch dat hij nog niet wil samenwonen, Zorg lekker voor jezelf. Is naar mijn mening ook veel gezonder zo uit huis komende dan direct gaan samenwonen.
Gelijk vanuit je ouderlijk huis gaan samenwonen is sowieso niet gezond. Ik zou een kamer voor jezelf zoeken, je vleugels uitspaan en zelfstandig worden. Lekker genieten en onbezorgd zijn en jezelf op eerste plaats zetten, want je vriend doet dat overduidelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven