Geld & Recht alle pijlers

Vraagje over de vakantiedagen..

11-04-2017 15:52 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
UWV
Alle reacties Link kopieren
-
Bel ze eens.
Alle reacties Link kopieren
0900-9294



Zo heb ik ook mijn goede daad weer gedaan voor vandaag
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat dacht je van 20 dagen gedeeld door 12 en dan maal 7,5 = 12,5 vakantiedag voor de rest van het jaar. Tenminste als je de rest van het jaar recht op WW zou hebben. Ligt aan je arbeidsverleden. Maar als je nu werkeloos bent dan heb je toch elke dag vrij zolang je geen nieuwe baan vindt, je hebt alleen 12,5 verlof van je sollicitatieplicht, dus ik snap de reden van je vraag niet echt
Alle reacties Link kopieren
-
Dan wordt het dus 20/12 maal 3 dus 5...het leven is soms best simpel. Oh en dagjes weg hoef je niet steeds door te geven, het gaat om langere aaneengesloten vakantie (van bijv 3 dagen), weekenden en feestdagen tellen niet mee
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
quote:arcadia01 schreef op 11 april 2017 @ 16:57:

Ik heb meer dan een halfjaar hard gewerkt (7 maanden) en ik krijg maar 1/4 van het totaal aantal vakantie dagen per jaar beetje oneerlijk dit Dat is nu eenmaal hoe het werkt in de WW. Daarnaast, je bent verder alle dagen vrij, als jij ervoor zorgt dat je gewoon aan je sollicitatieplicht voldoet (4 sollicitatieactiviteiten per maand) is er niets aan de hand. Bij een baan van 3 maanden bouw je ook niet veel meer vakantiedagen op dan dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:arcadia01 schreef op 11 april 2017 @ 17:01:

Bij Rekenkeizer staat dat als ik per 11 april werkloos ben dat ik recht heb op 15 vakantiedagen.waarom vraag je het dan hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:arcadia01 schreef op 11 april 2017 @ 17:01:

Bij Rekenkeizer staat dat als ik per 11 april werkloos ben dat ik recht heb op 15 vakantiedagen.Dat is dan misschien als je de rest van het jaar recht hebt op WW, maar dat heb jij niet.
Alle reacties Link kopieren
-
De vakantiedagen die je in die 7 maanden hebt opgebouwd, moeten worden afgerekend -voor zover niet opgenomen- door je ex-werkgever. Daar staat het UWV volledig buiten. In die 3 maanden ww bouw je weer 5 dagen op. Vakantiedagen kun je niet meenemen naar een nieuwe werkgever of naar het UWV.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijger32 schreef op 11 april 2017 @ 17:44:

De vakantiedagen die je in die 7 maanden hebt opgebouwd, moeten worden afgerekend -voor zover niet opgenomen- door je ex-werkgever. Daar staat het UWV volledig buiten. In die 3 maanden ww bouw je weer 5 dagen op. Vakantiedagen kun je niet meenemen naar een nieuwe werkgever of naar het UWV.Dit
quote:arcadia01 schreef op 11 april 2017 @ 16:57:

Ik heb meer dan een halfjaar hard gewerkt (7 maanden) en ik krijg maar 1/4 van het totaal aantal vakantie dagen per jaar beetje oneerlijk dit Helemaal niet oneerlijk. Je krijgt gewoon naar rato vakantiedagen. Bij je baan van 7 maanden heb je naar rato vakantiedagen gekregen en dat krijg je bij je nieuwe baan weer. Alles bij elkaar heb je net zoveel vakantiedagen als iedereen. Een deel kan zijn uitbetaald en dan heb je geld in plaats van vrij.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 11 april 2017 @ 17:54:

[...]





Helemaal niet oneerlijk. Je krijgt gewoon naar rato vakantiedagen. Bij je baan van 7 maanden heb je naar rato vakantiedagen gekregen en dat krijg je bij je nieuwe baan weer. Alles bij elkaar heb je net zoveel vakantiedagen als iedereen. Een deel kan zijn uitbetaald en dan heb je geld in plaats van vrij.Welke nieuwe baan?
quote:sprietgras schreef op 11 april 2017 @ 18:00:

[...]





Welke nieuwe baan?De nieuwe baan die TO nu gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:arcadia01 schreef op 11 april 2017 @ 16:57:

Ik heb meer dan een halfjaar hard gewerkt (7 maanden) en ik krijg maar 1/4 van het totaal aantal vakantie dagen per jaar beetje oneerlijk dit Waar heb je het in vredesnaam over? Begrijp je zelf wel wat je zegt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven