Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic deel IX

24-07-2014 20:24 1548 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een vrekt uit noodzaak, de ander om verspilling tegen te gaan en weer een ander gewoon voor de lol.



Wat jouw reden ook is, hier kun je tips met elkaar delen.







Hier vind je de oudere delen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Deel VII

Deel VIII

Vrekwaardig eten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Qian, we moeten toch ergens heen met het geld wat we met vrekken besparen.



We kopen altijd alles slim waardoor we veel geld besparen.

Huisje in Italië was een huis wat op instorten stond in een onpopulair gebied. We hebben het voor ¤10.000 van de gemeente kunnen kopen. Kregen ¤5.000 terug als het binnen 5 jaar gesloopt en opgeruimd was. Heeft dus infeite ¤5.000 gekost. We knappen het langzaam nu zelf op, we hebben er een chalet neer gezet. Plannen zijn om volgend jaar zomer er een karkas van een huisje neer te zetten. Vriend doet dit met vrienden die gratis helpen in ruil voor vakantie in het huisje. Is dus geen super de super de luxe huisje. Is ook niet in een jaar klaar, maar al het goede komt langzaam.



Reisjes naar de VS hoeven we vrijwel alleen de tickets te betalen, waar vaak ook in gesponsord word doe schoonouders met airmiles. We logeren daar bij familie.



We roken niet vast, we doen boodschappen bij de liddl en Aldi en de speciale dingen bij de AH, drinken door de week geen frisdrank maar limonade, water en thee. We nemen niet altijd wat lekkers bij de koffie.



Heb een groot aquarium, 2,70m je zou zeggen It voor een godsvermogen aan vissen en planten in. Nee! Heb ooit voor ¤20.- vissen gehaald en een ¤10.- planten. Kweek zelf vissen en ruil ze tegen andere vissen als ik van die soort te veel heb. Ook maak ik stekjes van de planten die ik ook wel eens ruil. Aanwinkelwaarde zal ik er voor zo'n ¤500.- aan planten en vissen in hebben zitten.



Sla cadeautjes voor Sinterklaas etc, altijd in als er kortingen zijn. Koop kleding ook altijd met actie's. Tank de auto altijd standaard donderdags vol want dan is krijg je korting. Heb zelfs mijn kat op Valentijnsdag laten castreren want toen was het voor de helft van de prijs.



We wonen wel heeel duur. We kunnen geen hypotheek krijgen, lang lastig verhaal maar komt er op neer omdat vriend niet in Nederland werkt maar hij werkt voor het Amerikaanse leger. Ben zzp'er en heb nog niet lang genoeg een eigen zaak. We krijgen niets bij een woningstichting, we moesten er uit omdat we te veel verdiende. Wonen dus particulier en krijgen geen huurtoeslag, is een dure dus.



Voor de rest leven we dus best wel soms als een vrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:doortje87 schreef op 13 oktober 2014 @ 13:37:

Laat het maar weten Himalaya, zou leuk zijn als ik iemand blij kan maken



Ik kan het nergens vinden Doortje.

Ter info: ik doe sinds 2007 (...) mee en ik heb nu voor de 2e keer mijn punten uit laten betalen in 5x Bol.com bonnen van 10,-. Rijk wordt je er dus niet van



Doe je al mee met het Nipo? Dat schiet lekker op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha, Hmmm dat schiet niet echt op....

Ik dacht (en had gehoopt dat het sneller zou gaan!)



Ik doe ook nog niet mee met Nipo, ik dacht dat daar een ledenstop was? Maar anders mag je me uiteraard wel aanmelden hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:darivva schreef op 12 oktober 2014 @ 11:19:

Mijn vriend kan zo'n heerlijke vrek zijn.

Eigenlijk een halve vrek, sommige dingen is hij heeel stellig in; dat mag niet te duur maar bij andere dingen kan de 'goedkope rommel' echt niet. Zo heerlijk dubbel bij hem.



We hadden 2 auto's, ik een golf 6 hij een Audi A3. Beide auto's hebben we omgeruild voor 1 auto moest een landrover wezen want hij kreeg last van zijn rug als hij lang zit dus moet het een goede stoel met hoge instap zijn.

Deze auto die lust hem wel!



We hebben een huisje in Italië, huisje is een groot woord, een bouwval wat we langzaam opknappen en we logeren daar in het chalet. We gaan daar met de auto heen want dan kunnen we spullen meenemen. Vliegen is denk ik goedkoper dan in dat zuipmonster er een rijden. Maar hé die spullen hoeven we daar dus niet meer te kopen.



Wij halen basis boodschappen bij de Aldi en liddl. Maar wel veel dingen wil hij van en bepaald merk hebben want hij kan die van de liddl niet verdragen. Zo moet mayonaise altijd Calvé zijn anders krijgt hij brandend maagzuur, yeah right!



Met de kerst dan gaan we altijd naar de VS, hij is daar geboren dus op familie bezoek. We vliegen altijd met de KLM want gijzelt dat is goedkoper omdat je eten en drinken aan boord krijgt dus de meerprijs van de ticket verdient zichzelf terug.



Een keer een dikke discussie gehad over het eten van de kat;

Hij krijgt goed voer, kost een paar centen maar dan heb je wat. Hij krijgt blikvoer van hetzelfde merk, ook niet het goedkoopste.

Heb hem met zijn eigen reden teug gepakt;

Ja anders krijgt hij last van zijn maag en word hij zoek dus moet hij naar de dierenarts. Dit voer kost wat meer maar verdient zichzelf terug.



Vind het zo grappig, heeft hij een bezuinigings regel, maar dan met uitzonderingen.

Irritante posting



Ten eerste de dikdoenerij over de auto's, huis in Italië



En ten tweede zou ik zeggen: leer eens schrijven..
Alle reacties Link kopieren
quote:doortje87 schreef op 13 oktober 2014 @ 20:48:

Ik doe ook nog niet mee met Nipo, ik dacht dat daar een ledenstop was? Maar anders mag je me uiteraard wel aanmelden hoor ;)



Ze zoeken nu allen:

Momenteel zoeken we drie groepen nieuwe respondenten voor ons panel:



mensen die werken in de Sociale Werkvoorziening (WSW)

mensen met een Bijstanduitkering (WWB)

mensen met een Wajong uitkering



Als je daar aan voldoet moet je me even een PB sturen met je e-mail adres, dat is het enige wat ik nodig heb om je aan te melden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Iemand interesse om te gaan beleggen? Momenteel loopt er een actie bij Robeco ONE, stort 50 euro eenmalig en ontvang 50 euro aan startkapitaal. Deze actie loopt tot eind oktober.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 12 oktober 2014 @ 11:37:

Smart tv gekocht van mijn euroclix.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:himalaya schreef op 13 oktober 2014 @ 23:25:

[...]





Ze zoeken nu allen:

Momenteel zoeken we drie groepen nieuwe respondenten voor ons panel:



mensen die werken in de Sociale Werkvoorziening (WSW)

mensen met een Bijstanduitkering (WWB)

mensen met een Wajong uitkering



Als je daar aan voldoet moet je me even een PB sturen met je e-mail adres, dat is het enige wat ik nodig heb om je aan te melden.Hmmm.. Ik voldoe aan alle drie niet ;) haha, volgende keer beter. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je je inschrijft voor de nieuwsbrief van coolblue krijg je een code voor een waardebon van 5 euro en doe je mee met hun winactie.
Vandaag en morgen 40% korting op Pampers bij trekpleister. Ik heb twee pakken van 45 stuks gekocht die normaal 10 euro zijn voor 6 en dat komt op ruim 13 cent per luier.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatechip schreef op 17 oktober 2014 @ 15:39:

Vandaag en morgen 40% korting op Pampers bij trekpleister. Ik heb twee pakken van 45 stuks gekocht die normaal 10 euro zijn voor 6 en dat komt op ruim 13 cent per luier.Thanks zal even inslaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog een code voor Webprint waarbij je 50% korting krijgt op een XL Fotoboek. De code is WPNLALBXL221014.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een enorme fan van L'occitane en gun mezelf slechts 1x per jaar daar iets uit te zoeken want het is best duur.



Vandaag een mail, dat als je de code Elle14 gebruikt dat je dan een leuk etui met 4 handcrèmes+ nagelvijl gratis krijgt bij een reguliere bestelling vanaf 15,00 euro. En ik dacht, nu sla ik mijn slag en heb in verband met een weekje zon die geboekt is een reissetje gekocht met shampoo e.d. Het is wel jammer dat je onder de 45 euro 4.95 verzendkosten betaald maar ach, ik heb het toch maar gedaan! voor 24,95 heb ik mijn reissetje en de 4 handcrèmes!

Super blij mee!



(...en dan te bedenken dat ik 3 x per jaar naar Duitsland rij om voordelig in te slaan bij de DM...)
Alle reacties Link kopieren
Kortingscode bij Karen Millen 50 euro korting bij besteding van 200 euro.



Kortingscode : 50EUNL
2de gratis bij Albert Heijn



Alle reacties Link kopieren
.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 23-10-2014 17:15
Reden: Ik open een topic hierover.
% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Maakt altijd dankbaar gebruik van de coupons!

Zou dus oprecht kunnen zeggen dat ik vrek trekjes heb.
Alle reacties Link kopieren
Kortingscode voor 20 euro bij De Wijnbeurs



Emrt914



Hoofdlettergevoelig en geldig tot 31-12-14
Alle reacties Link kopieren
20% korting bij een besteding van 100 euro bij www.toizu.nl met de code #TPAC20% geldig tot en met 31 oktober 2014.



De eerste 10 gebruikers krijgen met deze actiecode #TACP10X 10 euro korting bij een minimale besteding van 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf januari worden postzegels ALWEER duurder. Nu dus alvast een voorraad ingeslagen. (Voor verzenden boeken die ik via bol verkoop).



Vorig weekend goed gevrekt bij gamma. Ik had rolgordijnen nodig voor 2 dakramen. Ik had een bon voor 20% korting maar ze bleken 40% korting te hebben op zondag. Alleen in mijn filiaal maar 1 op voorraad. Korting gold ook in webshop dus tweede daar ook nog zondag besteld.
Alle reacties Link kopieren
jeetje zeg, alweer duurder? Niet zo gek dat mensen steeds vaker andere manieren van verzenden kiezen.



Dank voor de tip, ik ga ook maar weer wat inslaan. Niet dat ik zoveel verstuur, maar alles is meegenomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Via een ander topic aan adresjes voor gratis kittenvoer gevonden. Meteen bij twee websites besteld. Ene zak kan ik nu binnenkort gratis afhalen bij Intratuin en het pakket van Wiskas wordt thuisbezorgd.
quote:blueeyes*3 schreef op 25 oktober 2014 @ 20:07:

Via een ander topic aan adresjes voor gratis kittenvoer gevonden. Meteen bij twee websites besteld. Ene zak kan ik nu binnenkort gratis afhalen bij Intratuin en het pakket van Wiskas wordt thuisbezorgd.De bedoeling is dat je tips deelt hé zodat een ander daar ook gebruik van kan gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een goede actie voor pampers? Code van drogistplein werkt helaas niet meer.

Kruitvat is geen goede actie volgende week. Ik probeer vaak voor 13/14cent per pamper uit te komen, maar dit lijkt op het moment erg moeilijk. Als ik een goede actie heb gevonden kom ik hem zeker even delen. Heb hier veel gebruik gemaakt van de kortingscode op drogistplein.
Alle reacties Link kopieren
@abcdee Heb je een Vomar in de buurt? Daar hebben ze 4 pakken voor 25 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven