Geld & Recht alle pijlers

Waar kan ik heen met mijn klacht (slechte musical)?

23-03-2017 11:23 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden heb ik een familielid ‘getrakteerd’ op kaartjes voor een grote musical. Ik ben zelf niet zo’n musicalliefhebber, maar mijn metgezel wel, dus ik heb me opgeofferd .



Nu wil het feit dat we niet de oorspronkelijke hoofdrolspeler troffen, maar een stand-in. Vind ik geen probleem. Maar, maar, maar… deze stand-in zong vrijwel alle nummer zo verschrikkelijk vals. Ik zat met samengeknepen billen op mijn stoel zeg maar, omdat ik constant dacht: ‘oh god, daar komt weer een hoge noot’ en ‘ja, daar gaat het weer mis…’ Je hoorde ook tijdens acteerstukken dat de hoofdrolspeler haar stem probeerde te sparen door zacht te praten, haar stem klonk gewoon overbelast. Kan ze ook niks aan doen natuurlijk, maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding nu simpelweg buiten proportie. 160 euro betalen voor twee kaartjes en echt belabberde gezongen nummers aan moeten horen vind ik niet echt ok. Zeker niet om iemand cadeau te doen.



Nu heb ik een klacht ingediend bij de betreffende producent, maar ze doen het daar af met een interne kwaliteitscontrole waaraan is voldaan en ze hopen dat ik bij een volgende voorstelling wel optimaal kan genieten. Tja… Ik begrijp wel: als je een concert bezoekt oid, bestaat de kans natuurlijk ook dat de zanger niet in topvorm is. Alleen omdat ik nu een reactie van de producent heb gekregen dat de kwaliteit prima was, denk ik echt: ‘ja dááág, maak dat de kat maar wijs, daar ga ik niet mee akkoord.’ De producent heeft aangegeven geen compensatie oid te bieden. Mijn vraag is: kan ik hier nu nog iets mee? Als in, naar een overkoepelende organisatie stappen? Of moet ik het maar gewoon laten rusten en gewoon geen musicals meer bezoeken?
Laat het gaan.
Je kunt nergens heen, denk ik. Dit is gewoon een risico dat je loopt. Staat vast wel ergens in de kleine lettertjes. En zéker geen musicals meer bezoeken!
Ik zou je energie ergens anders in steken
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dit kan gebeuren. Ik zou zelf al nooit een klacht bij de producent hebben ingediend. Risico van live.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je baalt. Je geeft een behoorlijke som geld uit en het product heeft niet de kwaliteit die jij ervan had verwacht. Ik vraag me alleen af hoeveel moeite je zult moeten doen om gelijk te krijgen. Je zou het bij je rechtsbijstandsverzekering kunnen neerleggen of eens de Jurofoon kunnen bellen voor wat informatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Musicals zijn nou eenmaal echt de absolute hel op aarde. Wees blij dat je het overleefd hebt en tel je zegeningen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk wil je gewoon geld zien?

Apart. Ik zou me er niet meer druk om maken en er om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je famililied getracteerd zeg je. Heeft zij/hij wel genoten van de voorstelling? Dààr gaat het hier toch om?

Laat het idd gaan, hoewel ik me je ergernis wel kan voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, toen ik ooit een concert van Michael Jackson bezocht, en hij meer dan de helft van de nummers niet live zong, voelde ik me ook bekocht. Maar geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om te proberen mijn geld terug te vragen...
Alle reacties Link kopieren
Lach erom en laat het gaan. Je krijgt hiervoor echt je geld niet terug.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 23 maart 2017 @ 11:28:

Musicals zijn nou eenmaal echt de absolute hel op aarde. Wees blij dat je het overleefd hebt en tel je zegeningen.
Mijn man vindt ook altijd van alles 'vals', kan niet tegen bepaalde stemmen die vaak in musicals worden gebruikt etc.

Net als idols, hij vind die manier van zingen 'gemekker'.

Terwijl ik zit te genieten, zit hij vertwijfeld om zich heen te kijken ' ben ik nou de enige die dit hoort?'

Kan ook smaakgevoelig zijn of niet afdoen aan de emotie die wordt overgedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt zoooo moe worden als ik bij elke teleurstelling of tegenvaller in mijn leven zou moeten nadenken over wie daarvoor aansprakelijk is en welke schade ik vergoed kan krijgen en op welke manier.



Alleen al de energie om dit topic te openen had je kunnen besteden aan positieve of in ieder geval nuttige zaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Selectia schreef op 23 maart 2017 @ 11:29:

Je hebt je famililied getracteerd zeg je. Heeft zij/hij wel genoten van de voorstelling? Dààr gaat het hier toch om?

Laat het idd gaan, hoewel ik me je ergernis wel kan voorstellen.



Nou mijn familielid deelde mijn mening, dus al met al was het geen topavond zeg maar.

Nu ik dit typ zie ik overigens reclame van de betreffende musical. Als jullie dat ook zien mensen, niet gaan 8-P!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me het wel voorstellen dat je baalt maar: als een film slecht geacteerd is dan ga je ook je geld niet terugvragen?
Er is een musical forum trouwens. Toen ik een keer naar billy elliott ging kwam ik er tien achter dat mensen elkaar tippen welk jongetje wannneer zong, sommigen ze allemaal wilden zien dus meerdere keren gingen etc.

Die mensen gingen vrolijk nog een keer als jongetje x onverwacht die avond niet kon om te proberen dat kind toch nog een keer te zien.

Dus ik geef je weinig kans.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje1900 schreef op 23 maart 2017 @ 11:39:

[...]





Nou mijn familielid deelde mijn mening, dus al met al was het geen topavond zeg maar.

Nu ik dit typ zie ik overigens reclame van de betreffende musical. Als jullie dat ook zien mensen, niet gaan 8-P!Nu ben ik wel benieuwd welke musical we dus moeten vermijden ;) Ik zou er verder niet achterheen gaan, ik denk dat dit gewoon een risico is. Wel jammer, ik weet hoe het is als je veel betaald hebt voor een concert wat vervolgens tegenvalt. Het is gewoon zuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 23 maart 2017 @ 11:39:

Ik zou echt zoooo moe worden als ik bij elke teleurstelling of tegenvaller in mijn leven zou moeten nadenken over wie daarvoor aansprakelijk is en welke schade ik vergoed kan krijgen en op welke manier.



Alleen al de energie om dit topic te openen had je kunnen besteden aan positieve of in ieder geval nuttige zaken.Wat is dit nu weer voor aanname? Ik heb helemaal geen zin om me hier te moeten gaan verdedigen, maar werkelijk waar: dit volgens mij voor het eerst in mijn hele leven dat ik een klacht heb ingediend en een product/dienst niet ok vind in verhouding tot de prijs.
Ik snap je teleurstelling, je hebt immers een hoop geld betaald.

Ik denk dat de zangeres verkouden was ofzo. Een slechte avond voor (en jou).



Je kan er inderdaad weining mee. Alleen je ongenoegen uit, dat je al gedaan hebt.



Was het Bodyguard?
Alle reacties Link kopieren
Geef je weinig kans.





Overigens vind ik musicals ook de hel, en veel te duur.





Kan me wel voorstellen dat je baalt, want de oorspronkelijke zangeres in deze musical (ja, ik zie de banner hierboven ook) is natuurlijk fantastisch, daar valt niets aan af te dingen. Meer dan ergerlijk als je dan d'r matige of in dit geval zelfs slechte understudy krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Om welke musical gaat het? Ben wel benieuwd of er meer klachten zijn. Kan me best voorstellen dat je baalt hoor, je hebt er veel geld voor neergelegd! Ik zou ook balen als ik zoveel geld uit had gegeven om me vervolgens een hele avond te ergeren Het kan ook persoonsgebonden zijn, kan het zijn dat jij haar stem verschrikkelijk vond en anderen juist niet? Ben daar wel nieuwsgierig naar, als het echt zo vreselijk was vind ik dit een hele stomme fout van de producent.. Daar zadel je het publiek toch niet mee op?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je volkomen. Ik ging laatst Nasr Soldaat van Oranje en hoewel ik echt genoot van het spektakel was de zang ronduit verschrikkelijk. Precies wat je schrijft, als de hoofdrolspeler ging zingen zette ik me innerlijk al schrap.



Ik vond het ook echt NIET kunnen voor het geld dat je betaalt mag je wel verwachten dat ze in elk geval zuiver zingen.
Alle reacties Link kopieren
In de realiteit kan de producent er ook niks aan doen. De eerste cast is uitgevallen, dat is al balen voor hun want dat betekent extra repetities. De tweede cast heeft veel minder bereidings tijd gehad. Dat zou je in principe niet moeten kunnen horen, dus misschien was de gehele casting al niet geweldig gedaan.

Wel wordt tweede cast vaak juist gebruik om uit te proberen of iemand die rol aan kan. In wat jij gezien hebt was het voor deze persoon misschien nog te vroeg.

Of misschien waren beide zangers niet in goede gezondheid en heeft degene het gedaan die er het minst erg aan toe was.

Hoe je het ook went of keert, een andere oplossing anders dan de voorstellen aflasten hadden ze niet. Dat hoort bij het vak.

Niet alle voorstellingen zullen van een gelijke kwaliteit zijn, dat kan ook niet want het zijn mensen geen robotten.

Jammer voor jou, en ik begrijp je teleurstelling, maar geld terug willen gaat mij een beetje ver.

Je kunt hooguit een mailtje sturen dat je teleurgesteld was over de zang kwaliteiten van x. En of ze er dan iets mee doen is aan hun, maar waarschijnlijk hebben ze allang besloten dat x wel of niet voor grote rollen gecast wordt in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ze adverteren met een grote naam en je krijgt een B-artiest. Tsja, dit is redelijk normaal helaas.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven