Geld & Recht alle pijlers

Waar kan ik heen met mijn klacht (slechte musical)?

23-03-2017 11:23 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie weken geleden heb ik een familielid ‘getrakteerd’ op kaartjes voor een grote musical. Ik ben zelf niet zo’n musicalliefhebber, maar mijn metgezel wel, dus ik heb me opgeofferd .



Nu wil het feit dat we niet de oorspronkelijke hoofdrolspeler troffen, maar een stand-in. Vind ik geen probleem. Maar, maar, maar… deze stand-in zong vrijwel alle nummer zo verschrikkelijk vals. Ik zat met samengeknepen billen op mijn stoel zeg maar, omdat ik constant dacht: ‘oh god, daar komt weer een hoge noot’ en ‘ja, daar gaat het weer mis…’ Je hoorde ook tijdens acteerstukken dat de hoofdrolspeler haar stem probeerde te sparen door zacht te praten, haar stem klonk gewoon overbelast. Kan ze ook niks aan doen natuurlijk, maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding nu simpelweg buiten proportie. 160 euro betalen voor twee kaartjes en echt belabberde gezongen nummers aan moeten horen vind ik niet echt ok. Zeker niet om iemand cadeau te doen.



Nu heb ik een klacht ingediend bij de betreffende producent, maar ze doen het daar af met een interne kwaliteitscontrole waaraan is voldaan en ze hopen dat ik bij een volgende voorstelling wel optimaal kan genieten. Tja… Ik begrijp wel: als je een concert bezoekt oid, bestaat de kans natuurlijk ook dat de zanger niet in topvorm is. Alleen omdat ik nu een reactie van de producent heb gekregen dat de kwaliteit prima was, denk ik echt: ‘ja dááág, maak dat de kat maar wijs, daar ga ik niet mee akkoord.’ De producent heeft aangegeven geen compensatie oid te bieden. Mijn vraag is: kan ik hier nu nog iets mee? Als in, naar een overkoepelende organisatie stappen? Of moet ik het maar gewoon laten rusten en gewoon geen musicals meer bezoeken?
Alle reacties Link kopieren
quote:froufrou80 schreef op 23 maart 2017 @ 13:21:

[...]





Jij moet iets minder advocatenseries kijken...
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 23 maart 2017 @ 13:17:

[...]





Zie het helemaal voor me! Smaken verschillen nu eenmaal. Mijn man krijg ik met geen 10 paarden mee naar een opera of (lang) klassiek stuk.

Wel naar een musical, maar dan eentje die hij uitzoekt.



Zelf val ik regelmatig in de bioscoop in slaap als een film me niet boeit. Bij Titanic bijvoorbeeld. De halve bioscoop zit te janken en ik snurk.

Bij "Inside man" vielen we beiden in slaap. We vonden er geen reet aan, terwijl we van anderen hoorden dat die op het puntje van hun stoel zaten.



Ongelooflijk he, hoe heerlijk je kunt slapen in zo'n oncomfortabele stoel! Het overkomt mij ook regelmatig, maar meer omdat ik moe wordt, zodra het licht uitgaat...

Slapen tijdens titanic???? Foei...
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een groep vrienden naar de Hazes Musical geweest (en ik houd totaal niet van musicals maar ging dus om een uitstapje met vrienden die daar wel van houden) en ik was niet de enige die het slecht vond. Niet alleen slecht gezongen maar ook slecht gespeeld. 'Rachel' werd gespeeld door de stand in van de stand in.



Een van mijn vrienden heeft wel een mail gestuurd (niet vanwege de stand in van de stand in maar over de algemene kwaliteit) en ja hoor. We kregen één gratis kaartje



Deze is niet gebruikt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, een kennis van me had wel nieuwe kaarten gekregen na het insienen van een klacht. Ook bij de Bodyguard dus.

1erangs kaarten kreeg ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tigraa schreef op 23 maart 2017 @ 13:29:

[...]





Ongelooflijk he, hoe heerlijk je kunt slapen in zo'n oncomfortabele stoel! Het overkomt mij ook regelmatig, maar meer omdat ik moe wordt, zodra het licht uitgaat...

Slapen tijdens titanic???? Foei...Ik heb heerlijk gesnoezeld tijdens Lord of the Rings. Prachtige filmmuziek en af en toe een oogje open voor het mooie landschap.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Slechte cq valse zang heeft niets met subjectiviteit te maken. Een stem (klank, kleur) kan je aanspreken, of niet. Maar niet kloppend cq vals gezang kan gerust n feit worden genoemd. En dat maakt " de rest van de cast" niet goed. Als er in een orkest 1 iemand hard en vals zit te spelen dan doet dat objectieve afbreuk.

Beetje zoals n slechte jurk aan hebben en dan zeggen dat de schoenen en de oorbellen het wel rechttrekken. Niet dus.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Overigens is het algemeen bekend dat Romy niet zoveel shows meer doet. De kans dat je haar niet trof was erg groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje1900 schreef op 23 maart 2017 @ 12:46:

[...]





Nee, het staat niet op tape. Er werd van te voren gezegd dat opnames maken verboden was.



Ja, voor het publiek. Stage neemt meestal wel zelf de voorstelling op, om achteraf terug te kunnen kijken mochten er technische problemen zijn.



Maar ik denk dat je er weinig mee kunt aanvangen hoor. Ze krijgen in het theater de raarste klachten. Dat er een meneer voor het toneel zo hinderlijk stond te zwaaien met zijn armen (de dirigent), dat een acteur te dik was (was-ie ook, maar hij kon dan weer wel goed zingen) of dat de hoofdrolspeler zo veel spugde tijdens het zingen (ja, het moet ergens heen). Je moet niet vergeten dat die mensen echt wel hun best doen om 8 of 9 keer per week, en regelmatig ook 2x per dag kwalitatief dezelfde show neer te zetten, maar het blijft voor het grootste deel mensenwerk. En Bodyguard is nou eenmaal een heel zware show voor de hoofdrolspeelsters.



En het is trouwens geen Stand-in maar een understudy of alternate. Stand-ins gebruik je in films en zoals de naam het al zegt: die staan alleen maar. Ter opvulling. En doen verder niet zo veel.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Sorry, ik had het verkeerd gelezen inderdaad, mijn excuses. Ik weet niet wie je had, maar er zijn onlangs een nieuwe understudy en alternate aangenomen. Als je een van die twee had kan het zijn geweest dat er gewoon heel veel zenuwen in het spel waren. Dit is natuurlijk geen excuus, want ik ben van mening dat wanneer je iemand voor een bepaalde rol aanneemt, diegene deze ook vocaal/fysiek etc. moet kunnen spelen. Echt ontzettend balen dat je er niet van genoten hebt. Als je op internet leest zijn er veel klachten over de understudies, maar ik lees nergens dat er echt iets met de klachten gebeurt. Je zou nog een mailtje kunnen wagen, maar het heeft weinig kans van slagen denk ik.
Wij afgelopen weekend Bodyguard en ook de understudy maar die zong loep zuiver, ik vond Mark dan weer bar slecht acteren, maar ach dat deed in GTST ook al dus dat was al ingecalculeerd Heb me verder prima vermaakt
Alle reacties Link kopieren
quote:nena78 schreef op 23 maart 2017 @ 15:11:

Wij afgelopen weekend Bodyguard en ook de understudy maar die zong loep zuiver, ik vond Mark dan weer bar slecht acteren, maar ach dat deed in GTST ook al dus dat was al ingecalculeerd Heb me verder prima vermaaktHaha! Gelukkig heb je je vermaakt.
quote:hiltje schreef op 23 maart 2017 @ 11:39:

Ik zou echt zoooo moe worden als ik bij elke teleurstelling of tegenvaller in mijn leven zou moeten nadenken over wie daarvoor aansprakelijk is en welke schade ik vergoed kan krijgen en op welke manier.

Nou dit! Ik was er niet eens opgekomen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 23 maart 2017 @ 11:27:

Ik kan me voorstellen dat je baalt. Je geeft een behoorlijke som geld uit en het product heeft niet de kwaliteit die jij ervan had verwacht. Ik vraag me alleen af hoeveel moeite je zult moeten doen om gelijk te krijgen. Je zou het bij je rechtsbijstandsverzekering kunnen neerleggen of eens de Jurofoon kunnen bellen voor wat informatie.hahahahahah, serieus???
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat wij dezelfde hoofdrolspeler hadden, ik was er ruim 3 weken geleden (28e). Ze haalde inderdaad veel noten niet, erg jammer. Ze was niet de 'eerste' understudy, ze staat in castlijst ergens halverwege. Rest van cast was gelukkig wel goed (en ik moet toegeven:onze kaarten waren niet zo duur)
If chocolate can't fix it, it's a real problem
quote:guppekop schreef op 23 maart 2017 @ 17:20:

[...]





hahahahahah, serieus???Ik dacht dat ik de enige was die helemaal stuk ging om die reactie. Mijn God, de rechtsbijstandsverzekering inschakelen omdat er iemand vals zong
Alle reacties Link kopieren
quote:Avondzon schreef op 23 maart 2017 @ 16:36:

[...]



Nou dit! Ik was er niet eens opgekomen!Selectief lezen is, net als zingen, ook een kunst zal ik maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit bij Saturday night fever ook de understudy ipv Chantal Jansen en ook de mannelijke hoofdrol was door iemand anders maar het was gelukkig wel erg goed en merkten we geen verschil maar toch vind ik het raar dat ze adverteren met een naam en dat er dan een onbekend iemand staat. Hoeft niet minder goed te zijn maar ik vind dat toch een raar iets.

Stel ik koop kaarten voor U2 en dan staan er ineens de Toppers die U2 liedjes zingen
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 23 maart 2017 @ 19:48:



Stel ik koop kaarten voor U2 en dan staan er ineens de Toppers die U2 liedjes zingen Ik zou mijn geld hoogstpersoonlijk bij René uit zijn portemonnee terughalen!
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Er zijn veel meer klachten over zang bij de bodyguard op internet te vinden! Zo te zien ben je niet de enige
Wie zegt dat er vals gezonden werd?

Wellicht is het musicale gehoor van TO en haar kennis belabberd.

Volgens mij zijn de meeste bezoekers van musicals zelf allesbehalve muzikaal en getalenteerd en weet men vaak niet wat vals zingen is.
Alle reacties Link kopieren
tja, dit is bij theatervoorstellingen ook vaak zo.Het lijkt prachtig in de gids, en het valt live vaak erg tegen.
quote:Pochacco schreef op 23 maart 2017 @ 17:32:

Ik denk dat wij dezelfde hoofdrolspeler hadden, ik was er ruim 3 weken geleden (28e). Ze haalde inderdaad veel noten niet, erg jammer. Ze was niet de 'eerste' understudy, ze staat in castlijst ergens halverwege. Rest van cast was gelukkig wel goed (en ik moet toegeven:onze kaarten waren niet zo duur)

Bizar dat zulke mensen aangenomen worden.



Beetje vergelijkbaar met een caissière aannemen die niet kan reken met bedragen van meer dan 10 euro. Kan toch niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 23 maart 2017 @ 20:07:

Wie zegt dat er vals gezonden werd?

Wellicht is het musicale gehoor van TO en haar kennis belabberd.

Volgens mij zijn de meeste bezoekers van musicals zelf allesbehalve muzikaal en getalenteerd en weet men vaak niet wat vals zingen is.Dit is echt onzin zeg.
quote:_Aphia_ schreef op 24 maart 2017 @ 07:51:

[...]





Dit is echt onzin zeg.Wat een nuttige bijdrage van jou...
Alle reacties Link kopieren
quote:LaFolie schreef op 23 maart 2017 @ 11:28:

Musicals zijn nou eenmaal echt de absolute hel op aarde. Wees blij dat je het overleefd hebt en tel je zegeningen.



+1



Ik ben één keer geweest (Les Miserables - het was miserables!), wat een ellende. Ik ben na 20 minuten weggelopen, dat was pure marteling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven