Geld & Recht alle pijlers

Waarde golf 3 sloperij

22-06-2016 23:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze golf 3 uit 1994 heeft het zojuist begeven. Aangezien hij steeds vaker tegen sputteren en lek was geeft de garage (telefonisch) aan dat maken echt niet meer economisch is. Dus willen we hem laten slopen. Wat zou ik nog voor de auto kunnen krijgen en hoe regel ik dat het snelste?
50 euro.



Misschien wat meer maar reken op erg weinig.
https://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/sloop ... oChUrw_wcB
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 22 juni 2016 @ 23:19:

50 euro.Ik vrees voor TO dat je er niet ver naast zit.............
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 22 juni 2016 @ 23:20:

[...]



Ik vrees voor TO dat je er niet ver naast zit.............Zo'n 50 euwo
Effe gevraagd aan man en ik kreeg 125 euro voor een nog rijdende Honda.

16 jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 22 juni 2016 @ 23:20:

[...]



Ik vrees voor TO dat je er niet ver naast zit.............



Okay. En hoe regel ik dat? Sloperij bellen en vragen of ze hem ophalen?



Overigens 3 jaar geleden voor 200 en gekocht voor 1500 euro (max) onderhoud aan gehad en toch 80.000 km mee gereden. Dus prima deal geweest.
Doe een belrondje. Heb ik ook gedaan en verschillende aanbiedingen gehad. De hoogste (definitief bod, niet een voorlopige, zoals sommige bedrijven doen) gekozen.



Wel grappig: ik belde twee verschillende nummers en kreeg dezelfde persoon aan de lijn.

We deden allebei alsof onze neus bloedde en dus braaf het gesprek opnieuw

Maar bod was hetzelfde, te laag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 22 juni 2016 @ 23:22:

Effe gevraagd aan man en ik kreeg 125 euro voor een nog rijdende Honda.

16 jaar oud.Waarschijnlijk omdat die motorisch onverwoestbaar zijn en er nog wat waarde buiten de schrootprijs is. Een paar jaar geleden kreeg je ongeveer €150 voor een sloopauto, maar in de afgelopen jaren is de oudijzerprijs flink gezakt en zitten ze flink lager........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Inruilen bij aankoop van een nieuwe? Soms zijn onderdelen ook nog wel wat waard.



Bij mij is het destijds zo gegaan: Opel Corsa van 17 jaar oud (nog geen 75.000 km op de teller, ik eerste en enige eigenaar ook nog)) is mede ingezet als inruil bij aankoop nieuwe Kia Picanto. Inruil Corsa 500 Euro. Corsa was APK afgekeurd vanwege kapotte remleiding en andere zaken, dat wist de Kia dealer (ik reed met 7 kleuren stront naar de Kia dealer om de Corsa te 'ruilen' tegen de Picanto), dat rijdt echt niet fijn, ondanks dat de verzekering er ook vanaf wist.



Shop eens rond t.a.v. inruil.
wij slapen nooit.
Ja, dat kan net effe wat meer opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm... inruilen. Niet over nagedacht. Weet niet of dat nog gaat lukken. Hij overnacht bij de berger en die willen morgen horen wat ze er mee moeten doen.....
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan de berger wel iemand aanbevelen. Toen manlief zijn barrel total loss had gereden had de berger al een adresje. Iemand die de auto's zelf demonteert en in delen weer verkoopt (Google eens op demontagebedrijven). Man kreeg voor een A3 van vijf jaar oud, achterkant volledig in puin nog 300,-. Een Golf 3 is dacht ik nog vrij gewild voor onderdelen, daar rijden er nog veel van rond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
-
anoniem_227901 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 23:56
0.00% gewijzigd
Marktplaats
Alle reacties Link kopieren
Ik ruilde vorig jaar mijn Toyota Corolla in met lekkende benzinetank. Garage gaf er 600 euro voor. En hoefde (door sterk onderhandelen van een vriend) maar 400 euro voor de nieuwe te betalen. Daar rij ik nu alweer een jaar in. Kosten: 100 euro voor APK net en een kleine reparatie.
Alle reacties Link kopieren
Als je hem inruilt bij de dealer gaat hij ook naar de sloop, het is gewoon een extra korting die ze je geven bij aanschaf van een andere/nieuwe.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je al niet moet betalen, zeker als je de auto wilt laten ophalen....
quote:gizzmo-returns schreef op 23 juni 2016 @ 06:48:

Als je al niet moet betalen, zeker als je de auto wilt laten ophalen....Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
we stonden gisteren precies na een afrit op de snelweg dus we hebben hem al weg laten slepen. Dat kost 200 euro en dan willen ze hem vandaag naar een sloperij in de buurt brengen voor ons.



Zojuist bericht gekregen dat we er nog 60 euro van krijgen van een sloperij in de buurt. Dus dat is prima.



Nu op zoek naar een nieuwe auto.....
quote:eva-luna schreef op 23 juni 2016 @ 07:08:

[...]





Nee hoor.Wel dus. Kost TO dus 140 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 23 juni 2016 @ 04:01:

Ik ruilde vorig jaar mijn Toyota Corolla in met lekkende benzinetank. Garage gaf er 600 euro voor. En hoefde (door sterk onderhandelen van een vriend) maar 400 euro voor de nieuwe te betalen. Daar rij ik nu alweer een jaar in. Kosten: 100 euro voor APK net en een kleine reparatie.Daar staan ze in Polen dan ook voor in de rij. Onverwoestbare auto's. Corolla's gaan zelden naar de sloop, allemaal naar Polen en dat soort landen. Of zelfs Afrika.
Oh dear, how sad, never mind.
welk soort land is Polen?
quote:Goede-Fee schreef op 23 juni 2016 @ 10:12:

[...]Wel dus. Kost TO dus 140 euro.Dat TO betalen moet om een auto van de snelweg weg te laten slepen is heel wat anders dan je auto aanbieden bij de sloop, waarbij veel sloopbrdrijven hem gratis bij je thuis kopen ophalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 23 juni 2016 @ 10:17:

welk soort land is Polen?Een land waar ze ook wortels hebben.
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven