Geld & Recht alle pijlers

wat betalen jullie aan gas/electra en water

02-11-2014 12:35 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat betalen jullie elke maand aan gas/electra met hoeveel pers en bij wie

en water. moeten jullie bij betalen of krijgen jullie terug



ik 100 gas/electra essent

26 euro per 3 maanden water [vitens]
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Hier met 2 personen:



86 EUR gas/elektra (Eon)

36 EUR water (vitens)
220 euro, hoekhuis, 2 personen. We houden van lang douchen/in bad gaan en de thermostaat op 21, in de winter hebben we ook de haard aan. Wij zitten dus boven gemiddeld hoog maar ik geniet heel erg van douchen en in bad gaan.
Alle reacties Link kopieren
hoeveel verbruik je per jaar

ik alleen essent nog geen 800
Hoekhuis 1976

2 volwassenen + 3 kinderen.

195 gas

98 stroom

26,75 water.



5500 gas

1800 stroom

Water ?
Alle reacties Link kopieren
Hier met 1 persoon 65 per maand aan gas en elektra en 12 per maand aan water.

Klein huis, maar wel oud en dus niet super geisoleerd.
winnie, je vragen zijn onduidelijk

je gebruikt 800, maar 800 wat? gas, elektra?

en dat jij 100 betaalt is niet te vergelijken omdat je niet noemt wat je situatie is
hoekhuis 1960

4 volwassenen, 1 kind



5000 stroom

1800 gas (we gebruiken veel de houtkachel)



voorschot staat op 160 en vaak krijgen we een paar tientjes terug
Alle reacties Link kopieren
moest gisteren meterstanden door geven via latop gedaan gaf die aan dat ze meer hadden verwacht, kennis betaald essent 160 pm en krijgt elk jaar 800 euro terug 1pers
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen. Hoek- appartement en ik betaal 120 euro gas/elek (oxxio) Water betaal ik 28 euro per maand.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Ik woon alleen.



Ik betaal 120 per maand aan gas en elektra en krijg zo'n 600 euro terug elk jaar. Leuk spaarcentje, vandaar ik het bedrag niet verlaag.



Eneco stelt elk jaar voor om het bedrag te verlagen naar 67 euro.



14 euro per maand aan water en daar krijg ik een tientje van terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kanon schreef op 02 november 2014 @ 12:47:

Hier met 1 persoon 65 per maand aan gas en elektra en 12 per maand aan water.

Klein huis, maar wel oud en dus niet super geisoleerd.Hoe kan je zo weinig betalen? Ik woon in nieuwbouw, heel goed geisoleerd en ik betaal 120 gas/elektra.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Beter is vragen wat mensen verbruiken, ipv wat ze betalen. Je weet immers niet hoeveel je zal moeten bijbetalen/terugkrijgen op het einde van het jaar.



Hier verbruik per jaar, 2 personen in appartement:

elektriciteit dag ~ 450kWh

elektriciteit nacht ~ 750kWh

aardgas ~ 2500-3000kWh (hangt van de winter af)

water ~ 40m3



Voor elek+gas is ons maandelijks voorschot 51euro, voor water 47euro per kwartaal (of per trimester, niet meer zeker).
Alle reacties Link kopieren
Ik woon met mijn zoontje samen in een appartement.

Gas ¤ 25,- per maand, was eerst ¤75,-, kreeg ¤700,- terug!

Electra ¤ 25,- per maand, kreeg ¤150,- terug, beide via Oxxio

Water ¤ 13,- per maand

Verwarming en heet water zit in servicekosten, samen met schoonmaak gebouw en overal verlichting en dergelijke ¤125,- per maand.

Ik ga onder de douche en in bad wanneer ik daar zin in heb, soms 2 of 3x per dag, lekker ontspannend.
Alle reacties Link kopieren
ik ben zeer benieuwd of ik terug krijg en zo ja blijf ik 100 euro betalen
Wij zijn hier pas sinds juni komen wonen, dus of we gaan terugkrijgen weet ik niet 100% zeker.



Wij wonen met 2 personen in een nieuwbouw appartement, goed geïsoleerd. Wij betalen per maand ¤135 aan Essent voor gas en elektra, en ¤150 per jaar aan Vitens. Ik ga ervan uit dat het water wel zo ongeveer klopt, van Essent hoop ik volgend jaar juni een leuk bedrag terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik deel een driekamerappartement met één ander persoon. We betalen nu 70 euro per maand aan stroom en gas, maar het advies voorschot bedrag was 40 euro (op basis van het gebruik van het jaar er voor).

Momenteel betalen we in de 8 euro per maand voor water (ook op basis van een jaar eerder. Toen betaalden we 17 euro, maar hebben we dus flink geld teruggekregen).
250 euro aan gas/elektra per maand. Water iets van 48 per kwartaal? Of tweemaandelijks? Geen idee eigenlijk.
Wij betalen 160,- energie, 22,50 water per kwartaal. Twee personen, vrijstaande energiezuinige nieuwbouwwoning. Energiekosten liggen hoogstwaarschijnlijk lager, we hebben behoorlijk wat teruggekregen de afgelopen periode (400,-) , maar we hebben dan ook nog geen volledige winter meegemaakt in dit huis. Liever wat hoger zitten, dan achteraf bij moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nwdesie schreef op 02 november 2014 @ 12:59:

[...]





Hoe kan je zo weinig betalen? Ik woon in nieuwbouw, heel goed geisoleerd en ik betaal 120 gas/elektra.

Dat ligt aan je verbruik natuurlijk. En misschien krijg je aan het einde van het jaar nog terug?



Ik heb even mijn vorige jaarnota erbij gepakt.

Gasverbruik was 479

Energieverbruik was 888 (518 laag tarief, 370, hoog)

Het voorgestelde termijnbedrag was 53 euro zie ik, nog minder dan ik dacht dus.

Maar dit heb ik zelf flink opgehoogd omdat ik liever geld terug krijg dan dat ik moet bijbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Water weet ik niet, dat zit bij de huur inbegrepen. Gas hebben we niet en aan stroom 78 euro per maand. We moeten meestal 20 euro ofzo bijbetalen. Stookkosten zitten ook bij de huur in, daar betalen we 100 euro per maand aan. Dat bedrag zouden we makkelijk kunnen verlagen maar dat doen we bewust niet want ieder jaar krijgen we een leuk bedrag terug dus dat is een leuk spaarpotje. Twee volwassenen hier (en een lieve kat).
Alle reacties Link kopieren
2 personen ( eensgezins woning )



130 euro elektra per maand

18 euro water per maand
Alle reacties Link kopieren
80 euro elektra/gas

10 euro water



Per maand



gezin 6 personen
Alle reacties Link kopieren
Geen flauw idee.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 02 november 2014 @ 17:09:

80 euro elektra/gas

10 euro water



Per maand



gezin 6 personen Wauw, hoe red je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven