Geld & Recht alle pijlers

wat betalen jullie aan gas/electra en water

02-11-2014 12:35 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
wat betalen jullie elke maand aan gas/electra met hoeveel pers en bij wie

en water. moeten jullie bij betalen of krijgen jullie terug



ik 100 gas/electra essent

26 euro per 3 maanden water [vitens]
Alle reacties Link kopieren
@ nwdesie (quoten lukt niet)



Wat jij betaalt voor één persoon in een nieuwbouw appartement vind ik veel. Hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje voor 120 euro gas en elektra te verbruiken per maand? Oprechte vraag (ik ga er even vanuit dat je niks terug krijgt)



Wij betalen voor twee personen gas en elektra 80 euro per maand en water 15 euro. Jaren 60 tussenwoning.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op 112 per maand en ben alleen. Ga ook niet lager zitten. Heb de verwarming meestal op 20 graden en als het echt heel koud is op 21 of 22 graden.



Douche me meestal 10 minuten maar soms ook langer. Mijn woning is van de jaren 80.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippel04 schreef op 02 november 2014 @ 17:53:

@ nwdesie (quoten lukt niet)



Wat jij betaalt voor één persoon in een nieuwbouw appartement vind ik veel. Hoe krijg je het voor elkaar om in je eentje voor 120 euro gas en elektra te verbruiken per maand? Oprechte vraag (ik ga er even vanuit dat je niks terug krijgt)



Wij betalen voor twee personen gas en elektra 80 euro per maand en water 15 euro. Jaren 60 tussenwoning.Ik woon hier pas sinds maart en dat bedrag werd voorgesteld door oxxio. Heb het maar aangehouden voor de zekerheid, wil niet bijbetalen. Hoe ik het in dit topic lees betaal ik teveel, kan het voorschotbedrag op de site wel aanpassen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
Hè jammer, kan nog niet een quote plaatsen, maar hoe komen mensen aan nog geen 1500 kWh aan elektra per jaar? Wij wonen met zijn tweeën, werken fulltime en zijn vaak in het weekend weg. We zitten op 3500 kWh per jaar, gas op net 1000 m3. Water geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Kan niet quoten maar idus2010:



Wij hebben tijdens de dag en 'avonds heel weinig toestellen/verlichting draaien. Tijdens de dag enkel de standaard (koelkast/diepvries), en 'avonds natuurlijk even het kookvuur. Wel de TV de hele avond, en soms lader van laptop. Maar wij hebben nagenoeg geen verlichting aan, enkel in de keuken tijdens het koken en verder sporadisch in de woonkamer, wij zitten graag in het donker, met gewoon de tv aan en misschien een gedimde lamp.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 75 euro per maand voor gas en elektra.

26 per drie maanden voor water.



Ik woon erg klein maar slecht geisoleerd en plafonds tot 3 meter hoog.
Alle reacties Link kopieren
ik 750 kwh elektra ben hele dagen thuis
Alle reacties Link kopieren
Hier betalen we 300 euro per maand aan G/W/E



Bij ons is electra de grootste kostenpot terwijl dat bij de meesten gas is.
Alle reacties Link kopieren
120 g/l eerste jaar hier dus ben benieuwd of we wat terug krijgen. Als het veel is zetten we het volgend jaar lager.



W 10 per maand.



We zijn met 2 personen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen met zoontje.

3000 kWh Electra

13 M3 gas (alleen koken)



= 63 euro p.m. (heb hem wel hoger ivm spaarpotje en onverwachte kosten)



80 euro voorschot verwarming p.m.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Eengezinswoning, twee volwassenen.



Ik heb het maandbedrag voor energie net weer naar beneden bijgesteld omdat ik tot nu toe elke keer terugkrijg. Het is nu 55 euro, verbruik is 1900 kWh stroom en 300 m3 gas (maar het was een zachte winter dat scheelt, normaal verbruiken we rond de 400 m3).

Water 50 m3 per jaar, kost 12 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
Twee onder een kap woning uit 1890 ( wel redelijk geisoleerd) op de wind.

Gezin met vier personen (2 pubers)



Gas en elektra 165 euro per maand, water 19 euro per maand.

Bij ons is ook elektra de grootste energievreter, huis is nogal donker dus vaak het licht aan en computers kinderen draaien overuren.

De mijne overigens ook , zowel voor het forum , als voor de boekhouding die ik voor bedrijf van man doe.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
essent 154 euro ( 5 personen)

vitens (water) 20 euro
Alle reacties Link kopieren
stroomverbruik is 4000 kwh (dag en nacht bij elkaar opgeteld)

gas 1200 m3

water 162 m3
Alle reacties Link kopieren
3 personen.

Water 21 p/m

Elec 35 p/m

gas 31 p/m



Wij hebben geen standaard warm water, we moeten de boiler een uur aanzetten. Dus dat scheelt best in kosten maar ik vind het kut.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
dat is idd onhandig OLLA. en best duur in verbruik denk ik
Alle reacties Link kopieren
2 personen,vrijstaand..gas - elektra 245 euro pm
Alle reacties Link kopieren
Met zijn tweeën zijn we 117 euro aan gwl kwijt en 10 euro aan water. We hebben een tussenwoning met een gaskachel (moederhaard)
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok even toen ik de tarieven voor water hier zag staan, zo goedkoop! Wij betalen 84 euro per maand aan G/L via Greenchoice (2p, appartement) en 50 euro per maand aan water bij Brabant water. Maar die laatste is dus incl vastrecht, rioolheffing, verbruik, belasting, afvalstoffenheffing). Dan valt het nog wel mee volgens mij.
Leuk topic, want ik heb net de jaarrekening binnen. Krijg kleine 600 terug!



Zat op 135 pm gas/electra, verbruik circa 1500m3 gas, en dubbel stroomtarief 1000 laag/1250 hoog

Nu teruggezet op 90 permaand(65 gas/25 stroom) verbruik 820m3 gas stroom 860 laag/1053 hoog.



Heb niets anders gedaan dan 3 lampen die veel aan zijn vervangen door spaarlampen, en er is vorig jaar door de woningstichting een HR ketel geplaatst. Ikke is blij blij blij!
Alle reacties Link kopieren
Cadou: Hou je er rekening mee dat we vorig jaar een zachte winter hebben gehad? Als het dit jaar strenger wordt moet je met dat bedrag mogelijk bijbetalen.

Maar wel lekker he? Zo'n bedrag terug!
Procrastinate now and panic later.
Olijfgroen: Ja, ik weet het. Ga het maandbedrag ook zelf verhogen naar 110. Zit ik mooi tussen het oude voorschot en het nieuwe in.



Ja, is heel lekker! Ik heb begin januari een weekje vrij en ga er lekker een paar dagen van weg, ergens in Europa.



Van mij mag het iedere winter wel zijn zoals afgelopen jaar. Niet koud, minder kosten. Gelukkig ziet het er nog niet zo slecht uit, met afgelopen 1 nov. in het achterhoofd :-)



Ik heb deze zomer een nieuwe koel/vriescombinatie en wasmachine gekocht, allebei a+++. Ik had een koelkast van 15 jaar oud die ermee ophield, en losse vriezer, en de wasmachine was ook al zo'n 10 jaar oud. Dus ben benieuwd wat dat nou komend jaar scheelt qua stroom! Als ik al zie wat een paar spaarlampen doen....
Alle reacties Link kopieren
100,- voor gas/stroom

2 pers

Tweeondereen kapwoning.

Krijgen meestal wel wat terug.



Water heb ik eigenlijk geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Cadou! Lekker op vakantie. Heb ik ook gedaan van de teruggave van de verwarming.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 4700 khw en 884m3 gas



Betaal 150.- per maand en kreeg 450.- terug.



Huis is 150m2, gezin van 4, werk aan huis, kinderopvAng, dus temperatuur ligt altijd rond de 21 graden op de meeste kamers.





Water betaal ik 75.- per kwartaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven