Geld & Recht alle pijlers

wat een klote zooi

12-06-2013 07:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve week geleden opende ik een topic over mijn moeder. Ze had, toen mijn zoontje al een paar dagen in het ziekenhuis lag niets van zich laten horen en dat was voor mij de druppel. Ik heb haar toen een berichtje gestuurd dat ik zo verdrietig was hierdoor en dat ik haar even niet wilde zien en spreken. Ik moest even alles op een rijtje krijgen. Dat was op zondag.



Donderdag werd ik gebeld door bekenden. Het ging niet goed met mijn moeder en of ik even bij haar kon gaan kijken. Het voelde niet goed en dus ben ik gegaan.



Toen ik bij haar aankwam was ze letterlijk apathisch. Reageerde niet of nauwelijks op mijn vragen. Wanneer ze antwoord gaf was get met dubbele tong en vaag.Huisartsenpost gebeld, naar het ziekenhuis.... Onderzoeken... De neuroloog zei: ze heeft een acute depressie



Ik heb aangedrongen op een ct-scan, want ik geloofde niet in de depressie... Daarvoor was ze te "raar".



Scan werd gemaakt en mijn vermoeden was goed. Er zat een massa in haar hoofd.

Opname en de dag erna een MRI.



De uitslag was slecht.... Heel slecht. Er zit een grote tumor in haar hoofd..

Inmiddels een paar dagen verder... Er beginnen al functies uit te vallen..we hebben een gesprek gehad met een professor in de neurologie en de tumor is zo groot dat ze op korte termijn zal overlijden...



Kapot, verslagen en zo verdrietig... Schuldig voel ik me niet meer... Maar dit gaat zo snel dat ik het niet bijgebeend krijg... Wat een kutzooi.



Er blijkt geen uitvaartverzekering te zijn, en mijn zussen laten alles aan mij over.. Ik ren me rot en ben kapot.... Wat een klote zooi...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Biol. Dit had je niet kunnen weten. Verwijt jezelf dit niet he? Dat je de signalen verkeerd hebt geïnterpreteerd! Laat ik het niet merken vrouw, dat je schuld zoekt bij jezelf.



Zoek naar een begrafenisverzekering tussen de papieren, dat geeft alweer rust. Doe wat je kan, maar let op jezelf. Ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
oh jeetje, wat een vreselijk nieuws!

Heel veel sterkte de komende tijd
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verdrietig en verschrikkelijk allemaal Biol. Heel veel sterkte. Wat fijn dat je zoveel steun hebt van je man. Hou je taai meis.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Och arme. Biol we love you.
Biol, ik zit met kippevel. Wat een soap draai jij ineens in mee, hoe klote kan iemand het verzinnen!! Heel veel sterkte en kracht deze dagen!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Biol. Is ze nu thuis? Kan ze daar ook nog blijven?

Je zou kunnen denken aan een hospice, waar ze met goede verzorging en in alle rust haar laatste tijd kan doorbrengen. Deze zitten in heel veel plaatsen en ik heb er goede ervaringen mee, ook voor de familie van de gast (het zijn daar geen patiënten, maar gasten).

Je kunt er komen en gaan wanneer je wilt, je zit niet aan bezoektijden van een ziekenhuis vast. Dat geeft rust, en scheelt een hoop rennen en vliegen. Het is er huiselijk en rustig, waardoor je op een mooie manier nog tijd met jullie moeder door kunt brengen.



Ook kan er vanuit verschillende hospices gezorgd worden voor ondersteuning thuis, waardoor jij/jullie ook wat ontlast kunnen worden. http://www.hospicehaarlemeo.nl/ondersteuning.php



Ga met je zussen om de tafel zitten en bespreek wat er allemaal nodig is (bezoek aan je moeder, verzorging, de lopende zaken bij je moeder thuis?, de uitvaart). Schrijf op wie wat doet en waar verantwoordelijk voor is, en hou contact via de mail zodat alles op papier staat en iedereen weet wie wat al heeft gedaan.

Je kunt op internet ook uitvaart-draaiboeken vinden, waardoor je kunt kijken wat er moet gebeuren. Als er geen of niet veel geld is voor een crematie, kun je veel zelf doen. Condoleancekaarten maken bijvoorbeeld, die hoef je helemaal niet via een uitvaartbedrijf te bestellen.



Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Spijk-er, als het zou gaan om dingen anders doen is het niet erg. Maar dingen zonder de juiste informatie leveren hoge kosten op. En geld is er niet...



Ze is nu nog in het ziekenhuis.. Vanmiddag hebben we een gesprek over een transfer naar een hospice of zorginstelling voor de laatste tijd.,



Ik ben geld aan het regelen.. Waar vandaan, geen idee.. Maar het moet er komen..



Er gebeurt zoveel tegelijk... T is bijna niet te bevatten... Ik jank zoveel.. Iedere bekende die me dichtbij staat krijgt gesnotter.. Iedereen pakt het heel liefdevol op... Gelukkig wel..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Biol, heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Och meid wat krijg jij het voor je kiezen zeg.Een hele dikke knuffel voor jou,en heel veel sterkte.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Vrouw, Huil maar, schrijf hier van je af. Het IS ook een klotetijd nu...
Alle reacties Link kopieren
Oh Biol, je topictitel zegt het inderdaad helemaal, wat een klotezooi
Alle reacties Link kopieren
Biol, ik kan je uit eigen ervaring een hospice aanraden. Zo warm, kleinschalig, er is zo veel mogelijk. Een familielid van mij heeft de laatste levensfase in een verpleeghuis doorgebracht en dat was een enorm verschil.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vreselijk, en wat de crematie betreft, maak je geen zorgen. Indien er geen geld voor de uitvaart is moet de gemeente dat betalen.
Heel veel sterkte Biol
quote:netniet schreef op 12 juni 2013 @ 09:53:

Vreselijk, en wat de crematie betreft, maak je geen zorgen. Indien er geen geld voor de uitvaart is moet de gemeente dat betalen.Voordat er verkeerde informatie bij Biol blijft hangen, volgens mij kan dit alleen maar als er geen erfgenamen zijn (was gisteren een ander topic over dacht ik) en dat zou betekenen dat Biol en haar zussen dan ook geen persoonlijke zaken meer kunnen erfen. Dat is misschien ook geen wenselijke situatie.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 12 juni 2013 @ 09:53:

Vreselijk, en wat de crematie betreft, maak je geen zorgen. Indien er geen geld voor de uitvaart is moet de gemeente dat betalen.Dat klinkt 'fijner' dan het is:

Als de gemeente de crematie heeft geregeld, kan de gemeente de kosten op de kinderen van de overledene verhalen. Dat is een wettelijke regeling, waar een kind niet onderuit kan.



Normaal gesproken is er bij een crematie of begrafenis een afscheidsbijeenkomst (condoleancebezoek) in een aula of elders. Wat bij een uitvaart door de gemeente speelt, is dat de gemeente helemaal geen afscheidsbijeenkomst hoeft te organiseren. Bij een crematie kan de kist meteen naar de ovenruimte worden gebracht en bij een begrafenis kan de kist meteen de grond in. Er is dan geen gelegenheid voor familie of vrienden om - daar - afscheid te nemen. Natuurlijk kunnen belangstellenden later wel het graf bezoeken.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Biol. Wat een achtbaan.

Heel veel sterkte de komende tijd. Pas je ook op jezelf?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Biol!
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je moeder geen geld heeft op haar betaal- en spaarrekening. Jullie moeten dan als kinderen gewoon de kosten dragen ( allemaal eenderde zo te horen in dit geval). Ik zou me meer zorgen maken of er verder geen schulden zijn. Hadden je zussen die wel goed contact hadden met moeder dit niet zien aankomen?
Alle reacties Link kopieren
Biol, heel veel sterkte komende tijd.



In oktober stonden wij (schoonmoeder was overleden) in een zelfde klote situatie. Ik heb toen enkele begrafenisondernemers gebeld en gecheckt bij wie wij in termijnen konden betalen.

De familie heeft een deel meebetaald voor de eerste termijn en de rest van de termijnen konden we zo zelf doen door 13e maand en zuinig aan doen etc. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken..



Zwager liet alles aan ons over en dat contact is zo goed als over sindsdien..



Heel veel sterkte..
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Biol!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat ik zeggen moet maar ik hoop dat je wat hebt aan alle knuffels hier

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Biol! Wat een enorm moeilijk en zwaar!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Biol.

Wat een ellende.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven