Geld & Recht alle pijlers

wat een klote zooi

12-06-2013 07:35 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve week geleden opende ik een topic over mijn moeder. Ze had, toen mijn zoontje al een paar dagen in het ziekenhuis lag niets van zich laten horen en dat was voor mij de druppel. Ik heb haar toen een berichtje gestuurd dat ik zo verdrietig was hierdoor en dat ik haar even niet wilde zien en spreken. Ik moest even alles op een rijtje krijgen. Dat was op zondag.



Donderdag werd ik gebeld door bekenden. Het ging niet goed met mijn moeder en of ik even bij haar kon gaan kijken. Het voelde niet goed en dus ben ik gegaan.



Toen ik bij haar aankwam was ze letterlijk apathisch. Reageerde niet of nauwelijks op mijn vragen. Wanneer ze antwoord gaf was get met dubbele tong en vaag.Huisartsenpost gebeld, naar het ziekenhuis.... Onderzoeken... De neuroloog zei: ze heeft een acute depressie



Ik heb aangedrongen op een ct-scan, want ik geloofde niet in de depressie... Daarvoor was ze te "raar".



Scan werd gemaakt en mijn vermoeden was goed. Er zat een massa in haar hoofd.

Opname en de dag erna een MRI.



De uitslag was slecht.... Heel slecht. Er zit een grote tumor in haar hoofd..

Inmiddels een paar dagen verder... Er beginnen al functies uit te vallen..we hebben een gesprek gehad met een professor in de neurologie en de tumor is zo groot dat ze op korte termijn zal overlijden...



Kapot, verslagen en zo verdrietig... Schuldig voel ik me niet meer... Maar dit gaat zo snel dat ik het niet bijgebeend krijg... Wat een kutzooi.



Er blijkt geen uitvaartverzekering te zijn, en mijn zussen laten alles aan mij over.. Ik ren me rot en ben kapot.... Wat een klote zooi...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 12 juni 2013 @ 08:32:

Biol, wat afschuwelijk



Zou een deel van haar gedrag te verklaren zijn door de tumor?

Sterkte met de zware last die je gekregen hebt, schakel zoveel mogelijk hulptroepen in voor je eigen gezin en voor je moeder!





Dat geloof ik niet,dat je door een tumor verschil in je kinderen gaat maken...

Wat ik niet snap is dat de andere dochters( de lievelingetjes zeg maar) nu haar ineens alles op laten knappen!
Alle reacties Link kopieren
He nah Biolleke toch!!! Mijn god....

Hele dikke
Lieve Biol,



Wat een ellendig nieuws.





Maar even iets van het praktische.

Je kan, als je het niet redt, bijzondere bijstand aanvragen, zowel voor de hospice als voor de uitvaart. Wees niet te trots daarvoor, want daar zijn die potjes voor.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/353
Alle reacties Link kopieren
Och Biol. meid, wat vreselijk!



Heb je hier misschien iets aan: http://www.budgetuitvaart.nl/
Alle reacties Link kopieren
Lieve biol,



Wat verschrikkelijk om dit te ontdekken, niet alleen persoonlijk maar ook praktisch. In welke regio woon je? Dan kan ik even voor je kijken of er hier speciale potjes zijn of goede oplossingen, financieel en praktisch, zodat je er niet alleen voor hoeft te staan.



Alle reacties Link kopieren
wat erg zeg... heel veel sterkte met zowel je zoontje als je moeder!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Biol
Alle reacties Link kopieren
Wat akelig biol!

En wat een rare reactie van de eerste neuroloog. Als iemand niet goed praat dan moet er een scan gemaakt. 'Niet praten, onder de apparaten' heb ik in mijn opleiding geleerd.
Heel veel sterkte!! Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
och biol wat een heftige tijd.... heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
ik lees berichten over een hospice, hou er rekening mee dat die wellicht ook niet volledig vergoed wordt door de ziektenkosten verzekering. Helaas spreek ik uit ervaring. Ook medicijnen, eten etc werd bij ons later nog in rekening gebracht.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien raar (en wat macaber) maar voor veel hospices zijn ook nog wachtlijsten. Ook iets om even uit te zoeken.



Heel veel sterkte biol. Wat een bizarre wending en wat een nachtmerrie waar je plots in beland bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ruteli schreef op 12 juni 2013 @ 15:10:

ik lees berichten over een hospice, hou er rekening mee dat die wellicht ook niet volledig vergoed wordt door de ziektenkosten verzekering. Helaas spreek ik uit ervaring. Ook medicijnen, eten etc werd bij ons later nog in rekening gebracht.Financiering

De zorg die in een hospice of bijna-thuis-huis wordt verleend, wordt vergoed door de AWBZ. Bewoners betalen dus niet voor de zorg. Ook de hulpmiddelen die patiënten daar nodig hebben (zoals een speciaal matras of een postoel) worden vergoed.



De patiënt betaalt wel een eigen bijdrage (tussen de drie tot vijftien euro per dag, of naar draagkracht) omdat de hospicevoorziening geen vergoedingen van de overheid of zorgverzekeraar krijgt voor het onderhoud van het pand, de energie, het eten, de scholing van het personeel, et cetera.



Bron: http://www.palliatievezorg.nl/page_828.html

Waar sowieso veel info over palliatieve zorg, in diverse instellingen, te vinden is.



Hier was het zo dat de eigen bijdrage op een paar euro na vergoed werd door de aanvullende verzekering.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Biol, heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje Biol wat een slecht nieuws.

Je krijgt het wel voor je kiezen zo. Heel naar allemaal.

Ik heb helaas geen tips voor je, maar alleen een
Ja en?
Goed uitgezocht himalaya! Top!
Ach, wat een ellende... Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat hymalaya zegt klopt. Ik dacht dat wij geen bijdrage hadden gehad, maar dat hebben we wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende zeg.



Je zou voor heel praktische zaken nog een topic op geld en recht kunnen openen misschien, voor advies. Er zijn ongetwijfeld forumsters die ook eens met dit bijltje gehakt hebben.



Eerlijk gezegd had ik bij een topic op deze pijler met deze titel een luchtig alledaags probleem verwacht. Ik had het ook nog niet geopend... zie nu pas hoe klote het idd is

Maar even om aan te geven dat misschien niet iedereen hier langs komt. (zeker niet mierenneukerig bedoeld, eerder om het topic de aandacht te geven die het verdient)



Heel veel sterkte.

Ik hoop dat je toch ook de tijd vindt om nog even bij haar te zitten nu ze er -lichamelijk- nog is. Even een moment van afscheid.

Hoe druk het met de regelzaken ook is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Jee, biol, logisch dat het voor jou een enorme impact heeft!

Even praktisch gedacht hoor, maar als je zussen alles aan jou over laten.. Zijn er familieleden van je moeder die jou kunnen helpen? Of vriendinnen van haar?
Alle reacties Link kopieren
Biol, wat een nachtmerrie. Ik hoop dat alle zakelijke dingen snel geregeld kunnen worden zodat er ruimte is voor afscheid. Is er niemand amders die kan helpen om wat uit te zoeken en te regelen? Heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven