Geld & Recht alle pijlers

Wat is er nou handig aan Facebookverkoopgroepen?

13-03-2017 15:53 27 berichten
Ik koop en verkoop graag via Marktplaats. Er zijn wel eens wat irritante dingetjes, maar in grote lijnen gaat dat goed.

Nu hoor ik steeds vaker dat mensen ipv via MP, via Facebook hun spullen verkopen.



In mijn woonplaats is ook een FB-groep en ik heb me aangemeld, maar het lijkt wel alsof ik niet snap hoe het werkt. Er worden dagelijks tientallen dingen op gezet, maar er is geen zoekfunctie. Dus als ik bv een tafeltje zoek moet ik dagelijks al die berichten van "Mientje heeft diverse spullen op Facebookgroep X gezet" en "Truusje heeft "van alles wat" op Facebookgroep X gezet" openen. Of 1500 foto's gaan doorspitten. Dat is toch totaal niet handig?



Dus ik overweeg me maar weer af te melden van die FB-groep maar wellicht ligt het aan mij, ben ik gewoon te dom om te snappen hoe het werkt . Er moeten toch voordelen aan zitten als zoveelduizend mensen dit doen.



Dus wie legt me uit: hoe zoek je in je lokale FB-groep naar een bepaald product, en wat is het voordeel van die FB-groepen boven MP?
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik kom vaak toevallig wat tegen, of als ik een keer uit verveling kijk welke zooi mensen nog voor teveel proberen te verkopen dan ineens zie ik soms wat. Zo gaat dat bij mij in keer geval dan
Alle reacties Link kopieren
Gebruik het alleen om te verkopen, niet om te kopen. Als er toevallig iets in mijn feed voorbij komt dat interessant is dan reageer ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Impuls aankopen.



Ik denk dat er weinig mensen via zo'n facebookgroep opzoek gaan naar spullen of als ze dan wel zijn dan zetten ze een oproepje neer voor die betreffende spullen. Maar als er wat leuks langskomt gaan mensen toch bieden op iets waar ze niet naar opzoek waren.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het beiden, Facebook en marktplaats. Marktplaats voor als ik iets specifieks zoek en Facebook voor als ik iets tegenkom wat handig is (waar ik niet actief naar op zoek was). Verkopen gaat als een trein daar, want als je iets aanbiedt, bijvoorbeeld een tafel, dan komt hij op marktplaats tussen de tig tafels en moet men maar net die van jou opzoeken en op Facebook zien mensen de tafel voorbij komen in hun tijdlijn en denken ze: hee, ik zocht nog zoiets! Meer etalageshoppen vind ik Facebook eigenlijk. Ik verkoop er veel vaker iets dan dat ik er iets koop.
Er zit idd geen zoekfunctie op.

Mensen moeten dus net je spullen zien.

Voordeel is dat mensen in de buurt wonen.

Ik heb meer via de fb verkooppagina's verkocht dan via mp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd.



De enige manier waarop zo'n Facebookgroep mijns inziens echt handig is, is als er een Facebookgroep is voor mensen die allemaal in hetzelfde kleine gebied wonen. Dan is het wel handig om even te kijken of er bij jou ni de buurt iets wordt aangeboden. Maar zodra de afstanden groter worden vind ik het te chaotisch.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad wat Eloise zegt, mensen wonen in de buurt dus het kan ook lekker snel en makkelijk opgehaald worden (hoewel mensen de andere kant van mijn 'stadje' soms toch nog ver vinden...
Alle reacties Link kopieren
Als je op de computer op FB zit, is er wel een zoekfunctie. Volgens mij zit die op je telefoon er niet.



Ik vind het vooral handig om grote spullen te verkopen: mensen wonen over het algemeen in de buurt, waardoor het sneller opgehaald wordt.
zet de app facebook groepen op je telefoon, dan kan je wel zoeken
Je kan idd wel zoeken als je bv via je laptop gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop voornamelijk via Facebook, maar dan wel in product- of merkspecifieke groepen.

En in de groepen waarin ik zit, wordt soms ook gewerkt met mappen.

Dus per maat bijvoorbeeld, dan hoef je alleen maar in de goede map te kijken.

Maar voor sommige dingen blijf ik toch op Marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Op de pc kun je inderdaad wel zoeken in een groep. Voordeel van de groepen vind ik dat er geen reclame van bedrijven naar boven komt, je ziet direct wat er te koop is en ook in de buurt, vaak kun je het ook snel ophalen/wordt het snel opgehaald.

Met marktplaats lijkt het toch wat stroever en afstandelijker te lopen.
Eens met groenemuis. Ik heb mijn eetkamerstoelen bijvoorbeeld weken op marktplaats gehad, ik kreeg de meest vreemde vragen en de gekste biedingen. Toen ik ze op de fb groep zette, was ik ze in een dag kwijt. Mensen vinden het toch vertrouwder denk ik, of vinden het lekker dichtbij. Ik heb er zelf dus goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik klik altijd op de optie "foto's". Dan krijg je een rij van alle advertentiefoto's onder elkaar. Hoef ik eventuele reacties ook niet allemaal door te scrollen.

Zoekfunctie gebruik ik nooit. Veel aanbieder halen de advertentie niet weg als het verkocht is.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Helemaal niks handigs aan. Volgens mij is dat voor mensen die als hobby tweedehands meuk verzamelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop er vooral en dan is het vaak ook zo weg. Krijg je een berichtje: die wil ik wel kan ik evt nu langs komen?

Zo vaak gehad dat het binnen een uur was opgehaald na plaatsen ideaal.



En soms gewoon even kijken of er toevallig wat voorbij komt wat interessant is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik gebruik het om te verkopen. Het voordeel is dat het sneller verkoopt/opgehaald wordt dan via MP.
Ok, dan hou ik het geloof ik voortaan toch weer bij MP

Ik wil nl niet random meuk gaan verzamelen, maar af en toe gericht zoeken en dan liefst nog met afmetingen e.d. erbij. Op mijn ipad.
Alle reacties Link kopieren
Als je het aan mij vraagt, is er niks handig aan. Ik vind dat er vooral troep voorbij komt (die je verplicht moet doorworstelen als je alles wilt zien). En de reacties van veel mensen vind ik onprettig en ik vind het als verkoper ook onbetrouwbaar, omdat er te makkelijk van afgezien wordt.



Doe mij marktplaats maar.
Ik verkoop mijn spullen supersnel. Veel fijner dan marktplaats en meestal zelfde dag nog opgehaald en betaald. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel fijn. Direct contact met mensen.

Ik plaats ook regelmatig een zoekvraag. Vaak heb ik dan wel snel reactie.



Impulsaankopen doe ik wel, maar toch geen onzinnige dingen. Genoeg dingen voor in onze caravan, leuke spellen voor de kinderen etc.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik juist een andere ervaring, had mijn dure eethoekstoelen zgan, op facebook gezet voor een spotprijs, geen enkele reactie. Na 3 weken op marktplaats gezet en waren binnen 2 dagen verkocht. notabene door mensen uit mijn wijk. Facebook was ook van hier uit de buurt.
het is nooit te laat om te leven
Alle reacties Link kopieren
Of het handig is kan je alleen zelf bepalen. Maar vanuit FB is het gewoon 1 van de vele opties om stickiness te creëren.
Voordeel van lokale Facebookgroep vind ik dat alles op te halen is. Geen verzendkosten voor iets kleins en eerst kijken, dan pas definitief kopen.



Op iPhone 6 kan je wel binnen een groep zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven