Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Met álle buren naar buiten zodra ze zich vertonen? En dan niet dreigend, maar wel laten merken dat jullie genoeg hebben van hun rondhangen en hun gedrag.

En daarnaast zou ik gewoon de politie bellen en zeggen "als jullie nú niet komen, sla ik er een op zijn kop, dus kies maar".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ze komen wel maar niemand kan aangifte doen vanwege bovenstaande reden. En ik ken de rest van de buren niet, alleen degenen naast me. De rest lijkt het vooral uit angst te negeren.
Alle reacties Link kopieren
ik zou toch een gaan praten met de wijkagent en buurtwerkers.



vaak speelt er meer mee. is de plek waar de jongeren eerst heen gingen gesloten. gestopt met school (leerplichtambtenaar inschakelen) etc.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 24 april 2017 @ 18:32:

Ze komen wel maar niemand kan aangifte doen vanwege bovenstaande reden. En ik ken de rest van de buren niet, alleen degenen naast me. De rest lijkt het vooral uit angst te negeren.Tijd om de rest van je buren te leren kennen, lijkt me, en de handen ineen te slaan. Vind het echt héél vreemd als mensen niet eens hun buren kennen, zeker als je al jaren ergens woont.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wijkagent inschakelen?

Die kent die jongens (en mogelijk zelfs hun situatie) misschien.
Alle reacties Link kopieren
Kutte is ook dat als ik zo'n snotjong zeg dat hij klappen krijg ik word opgepakt en hij vrijuit gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 18:41:

Wijkagent inschakelen?

Die kent die jongens (en mogelijk zelfs hun situatie) misschien.Ook gedaan, die gaan in gesprek met de ouders en een dag later staan ze er weer. De ouders zullen wel niet straffen.
Alle reacties Link kopieren
Een paar sterke broers en neven inschakelen die de straat schoonvegen op een paar onverwachtte momenten.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 24 april 2017 @ 18:36:

[...]





Tijd om de rest van je buren te leren kennen, lijkt me, en de handen ineen te slaan. Vind het echt héél vreemd als mensen niet eens hun buren kennen, zeker als je al jaren ergens woont.Ja, maar dat zal nu niets oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat je meer gaat verdienen, zodat je in een nette buurt kunt gaan wonen.

Sommige mensen zijn veroordeeld om in de multiculturele samenleving te wonen, anderen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmsnipper schreef op 24 april 2017 @ 18:44:

Een paar sterke broers en neven inschakelen die de straat schoonvegen op een paar onverwachtte momenten.Heb ik helaas niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 24 april 2017 @ 18:46:

Zorgen dat je meer gaat verdienen, zodat je in een nette buurt kunt gaan wonen.

Sommige mensen zijn veroordeeld om in de multiculturele samenleving te wonen, anderen niet.Ik ben een startende docent. Wil jij mij sponsoren?
quote:Gudetama schreef op 24 april 2017 @ 18:42:

[...]



Ook gedaan, die gaan in gesprek met de ouders en een dag later staan ze er weer. De ouders zullen wel niet straffen.



Dan ga je dus terug naar die wijkagent, want zijn "zachte aanpak" heeft weinig zoden aan de dijk gezet.



Desnoods elke week of elke 2 weken opnieuw.

Tot ie het beu raakt.



Een krantenartikel (plaatselijke krant bijvoorbeeld) wil ook wel es helpen.

De meeste burgemeesters zijn niet zo tuk op "slechte reclame".

Zeker als blijkt dat je dus al een paar keer politie en wijkagent hebt ingeschakeld.
quote:jo12345 schreef op 24 april 2017 @ 18:46:

Zorgen dat je meer gaat verdienen, zodat je in een nette buurt kunt gaan wonen.

Sommige mensen zijn veroordeeld om in de multiculturele samenleving te wonen, anderen niet.

Domme reactie.

Jij eet zeker nooit een broodje shoarma of een boord couscous, bami enz..
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 24 april 2017 @ 18:49:

[...]





Dan ga je dus terug naar die wijkagent, want zijn "zachte aanpak" heeft weinig zoden aan de dijk gezet.



Desnoods elke week of elke 2 weken opnieuw.

Tot ie het beu raakt.



Een krantenartikel (plaatselijke krant bijvoorbeeld) wil ook wel es helpen.

De meeste burgemeesters zijn niet zo tuk op "slechte reclame".

Zeker als blijkt dat je dus al een paar keer politie en wijkagent hebt ingeschakeld.Dezelfde groep heeft ook in andere wijken overlast veroorzaakt en de burgemeester heeft toen heel slap opgetreden (stenen naar ov gooien). Dus daar hebben we ook niks aan. Ik zat te denken aan tv maar de kams is groot dat die etters mij in een boze bui op beeld hebben staan en het dan zo draaien dat ik de slechte racist ben die het gemunt heeft op andere culturen.
Alle reacties Link kopieren
Op lokale facebookgroep een oproep doen tot gezamenlijke actie.
quote:Kumiko schreef op 24 april 2017 @ 18:53:

[...]



Domme reactie.

Jij eet zeker nooit een broodje shoarma of een boord couscous, bami enz..Jij hebt pas een domme reactie, wat heeft dat met allochtonenterreur te maken?
Hangjongeren probleem is bij ons opgelost met behulp van de wijkagent.
quote:pejeka schreef op 24 april 2017 @ 18:28:

Met álle buren naar buiten zodra ze zich vertonen? En dan niet dreigend, maar wel laten merken dat jullie genoeg hebben van hun rondhangen en hun gedrag.

".



Precies dit.

Je weet op een gegeven moment waar ze verzamelen. Daar in toerbeurt met een aantal gaan zitten voordat zij zich vertonen. Kinderen erbij.

Ik ken voorbeelden waarbij dit heel goed heeft gewerkt.

Ook de vaders/buurmannen betrekken en je straat terugclaimen. Als je met veel bent en niet teveel uitstraalt dat het om hen gaat is het zo over.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet eens bij de gemeente verhaal halen? Ik woon ook in zo'n wijk en hier is de gemeente heel actief om samen met bewoners het proberen op te lossen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om 'echte' jonkies (12-17) of om de veteranenvariant (18-24)?
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:jo12345 schreef op 24 april 2017 @ 18:46:

Zorgen dat je meer gaat verdienen, zodat je in een nette buurt kunt gaan wonen.

Sommige mensen zijn veroordeeld om in de multiculturele samenleving te wonen, anderen niet.Wij verdienen goed en vinden het leuk om in een multi culti buurt te wonen. Beter dan naast types als jij, dan geef ik nog liever geld toe.
Overigens ... Ik zou ook es een vriendelijke mail sturen naar de oppositie in de gemeenteraad.

Hier is zo ooit een probleem van nachtlawaai opgelost geraakt.



Burgemeester was niet erg happy dat we 't zo oplosten, maar het politie-corps deed ook al maanden niets.

En de halve buurt was het wel zat om elke zaterdag om 3 uur 's nachts uit zijn bed te dreunen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven