Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me nogal stug nu het zo geescaleerd is. Dat die jongens opeens zeggen "we zullen niet meer stout zijn", en met hangende schoudertjes weglopen. In gesprek gaan met een jeugdbende is nite mijn taak, maar die van de politie en Jeugdzorg, want het is toch van de gekke dat die niet ingrijpen terwijl deze blagen al tig keer in contact met de politie komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 17:01:

Lijkt me nogal stug nu het zo geescaleerd is. Dat die jongens opeens zeggen "we zullen niet meer stout zijn", en met hangende schoudertjes weglopen. In gesprek gaan met een jeugdbende is nite mijn taak, maar die van de politie en Jeugdzorg, want het is toch van de gekke dat die niet ingrijpen terwijl deze blagen al tig keer in contact met de politie komen.Hoe groot is die "jeugd bende" ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 16:58:

Ga een normaal gesprek met de jongeren aan, op een normale toon en zonder verwijten



Ja precies, als je wordt uitgescholden voor kkhoer, dan vraag je op beleefde toen aan die meneer waar dat nou toch voor nodig is.



Het kan zo simpel zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:04:

[...]





Ja precies, als je wordt uitgescholden voor kkhoer, dan vraag je op beleefde toen aan die meneer waar dat nou toch voor nodig is.



Het kan zo simpel zijn.



TO is niet uitgemaakt voor hoer voor zover ik weet.



Als jij normaal tegen jongeren doet, doen ze over het algemeen ook normaal terug (enkeling daargelaten)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:03:

[...]





Hoe groot is die "jeugd bende" ?



Je hebt werkelijk geen enkel idee waar je over praat, met je aanhalingstekens.



Alleen al in Amsterdam zijn meer dan 100 'jeugdbendes' actief, allemaal crimineel en totaal niet voor rede vatbaar. Maar spreek ze gerust netjes aan op hun wangedrag, of vraag of ze misschien een kopje thee willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:06:

[...]





Je hebt werkelijk geen enkel idee waar je over praat, met je aanhalingstekens.



Alleen al in Amsterdam zijn meer dan 100 'jeugdbendes' actief, allemaal crimineel en totaal niet voor rede vatbaar. Maar spreek ze gerust netjes aan op hun wangedrag, of vraag of ze misschien een kopje thee willen.Woon zelf in Amsterdam, en niet in een nette buurt dus weet best waar ik het over heb
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:05:

[...]





TO is niet uitgemaakt voor hoer voor zover ik weet.



Als jij normaal tegen jongeren doet, doen ze over het algemeen ook normaal terug (enkeling daargelaten)Dit is waarom ik denk dat je in een nette buurt woont. Damn.
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:05:

[...]





TO is niet uitgemaakt voor hoer voor zover ik weet.



Als jij normaal tegen jongeren doet, doen ze over het algemeen ook normaal terug (enkeling daargelaten)

Normale jongeren hangen niet avond aan avond op straat overlast te veroorzaken.

Die zitten huiswerk te maken, sporten, enz.



Met een paar buurmannen de straat even leegslaan. Heeft hier goed geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Maar laat maar, jij heb je oordeel al klaar, dus ik vertrek uit dit topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:07:

[...]





Woon zelf in Amsterdam, en niet in een nette buurt dus weet best waar ik het over hebEn daar spreek je deze Marokkaanse kwajongens aan op hun criminele wangedrag, waarna ze sorry zeggen en iemand anders lastig gaan vallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:08:

[...]





En daar spreek je deze Marokkaanse kwajongens aan op hun criminele wangedrag, waarna ze sorry zeggen en iemand anders lastig gaan vallen?Ze vallen mij niet lastig, ik doe gewoon normaal tegen ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:10:

[...]





Ze vallen mij niet lastig, ik doe gewoon normaal tegen ze.En zij tegen jou. Zomaar, omdat ze iedereen lastig vallen behalve jou. Wat fijn zeg. Heb je nog tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 26 april 2017 @ 17:08:

[...]



Normale jongeren hangen niet avond aan avond op straat overlast te veroorzaken.

Die zitten huiswerk te maken, sporten, enz.



Met een paar buurmannen de straat even leegslaan. Heeft hier goed geholpen.Ja zulke akties werken wel
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:12:

[...]





En zij tegen jou. Zomaar, omdat ze iedereen lastig vallen behalve jou. Wat fijn zeg. Heb je nog tips?Of ik tips heb, niet zo direct, ik ben zelf geen Nederlandse en ik ken er een paar. Daar zou het verschil in kunnen zitten
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:12:

[...]





Ja zulke akties werken welOnder het mom van, gewoon normaal tegen ze doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:14:

[...]





Of ik tips heb, niet zo direct, ik ben zelf geen Nederlandse en ik ken er een paar. Daar zou het verschil in kunnen zittenDat is een hele goede tip. Draag een hoofddoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:15:

[...]





Onder het mom van, gewoon normaal tegen ze doen?Joh hou toch op.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 17:15:

[...]





Dat is een hele goede tip. Draag een hoofddoek.



Ik draag geen hoofddoek



Edit, ik zei trouwens dat ik niet direct tips had
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:16:

[...]





Ik draag geen hoofddoek



Edit, ik zei trouwens dat ik niet direct tips hadNee, je ontkent dat er een probleem is omdat jij dat niet zo ervaart. Alsof je de honger in Afrika ontkent omdat jij genoeg te eten hebt.
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:16:

[...]





Ik draag geen hoofddoek



Edit, ik zei trouwens dat ik niet direct tips had



Laat toch.

Diegene laat zelf al helemaal niks los over waar zijn of haar wijsheid vandaan komt.

En alle eigen ervaringen zijn niet waar. Nouja dan niet. Blijf maar lekker bang en boos dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 14:37:

[...]





Ah. De vage rtl bron uit met cijfers uit 2015, en geen 90 %. Daar is tie dan.

Inderdaad, geen 90%. Wel een oververtegenwoordiging van etnische minderheden in de gevangenis.

Maar laten we vooral heel beleefd blijven en tegen jeugd die stenen gooit en mensen uitmaakt voor kankerhoer. Daar kom je vast ver mee.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:05:

[...]





Laat toch.

Diegene laat zelf al helemaal niks los over waar zijn of haar wijsheid vandaan komt.

En alle eigen ervaringen zijn niet waar. Nouja dan niet. Blijf maar lekker bang en boos dan.Dit. Bange en boze mensen, met een vastgeroest gedachtengoed. Gaat niet meer veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemijdiemaardan schreef op 26 april 2017 @ 09:45:

[...]



Volgens mij heb je 'bespreekbaar maken' en 'bespreekbaar maken'. De kortzichtigheid en de hokjesgeest die hier de boventoon voeren en het dommige neerplempen van cijfers die niet onderbouwd worden dmv enige bron, zijn voor mij niet een aantrekkelijke manier van bespreekbaar maken. Zou heel veel willen en kunnen zeggen, maar is kansloos in een topic als dit.



Het gaat niet om "bronnen" en "cijfers". Daarmee hebben we het probleem al té lang gebagatelliseerd. Het gaat om er ervaringen van ménsen.



Mensen die vaak al generaties lang tot volle tevredenheid en met veel plezier in bepaalde wijken woonden, arbeiderswijken, of hoe je het ook noemen wilde, maar die door de grote instroom van immigranten hun eigen wijk binnen zeer korte tijd zagen verworden tot een vreemdelingengetto waar ze geen mens meer konden verstaan, waarin huizen en voortuinen binnen de kortste keren verpauperden doordat de immigranten daar niks meer aan deden, dus het hele straatbeeld verpauperde, waar ze op een gegeven moment als vreemdeling in de eigen wijk waren, want het straatbeeld werd inmiddels bepaald door mensen in allerlei exotische gewaden die geen idee hadden van de Nederlandse mores en geen woord Nederlands spraken.



En dié mensen heeft de politiek verdomd lang in de kou laten staan, want als ze als eens dúrfden te zeggen dat ze moeite hadden met het feit dat hun wijk opeens voor 80 of 90% uit immigranten bestond, dan werd hen onder de neus gewreven dat ze blij moesten zijn met die verrijking van de samenleving, en het werd allemaal zo mooi en kleurrijk, en ze moesten er vooral open voor staan, enz.



Nou, daar heb je dan wat aan, als je elke dag weer daarmee moet dealen, je ene buurman de geiten en schapen in de achtertuin slacht en het afval gewoon in een hoek schopt, de andere buren hun tuin als opslag van overtollige rommel gebruiken omdat ze dat in Turkije ook deden, en als je ermee probeert te praten, je niet-begrijpend wordt aangekeken omdat ze geen woord Nederlands spreken (of een boze buurman tegenover je krijgt die je brutaal vindt omdat je zijn vrouw hebt aangesproken). Hun kinderen hangen tot middernacht op straat rond en vallen mensen lastig, want tja, normaal in die cultuur. Maar hé, zie het als een verrijking...



Dié mensen, in dié wijken, die in feite de prijs hebben betaald voor die o zo aangeprezen kleurrijke en verrijkende multiculturele samenleving, hebben we én als samenleving én als politiek veel te lang in de kou laten staan door hun problemen weg te wuiven en niet serieus te nemen - of in het ergste geval te betitelen als racistisch, xenofoob, of nog erger.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:05:

[...]





Laat toch.

Diegene laat zelf al helemaal niks los over waar zijn of haar wijsheid vandaan komt.

En alle eigen ervaringen zijn niet waar. Nouja dan niet. Blijf maar lekker bang en boos dan.



Als iemand eigen ervaringen bagetalliseert ben jij het. Ik ben als blanke opgegroeid in Den Haag zuidwest en dat is waar mijn ervaring vandaan komt.



Ik ben zeker niet bang en boos ben ik slechts op mensen als jij, die zich drukker maken om mogelijke discriminatie dan om de keiharde werkelijkheid. En dan is boos een heel groot woord, want eigenlijk is het meer een soort van onmachtig gevoel dat ik heb als ik lees wat jij allemaal durft te zeggen over iets waar je overduidelijk helemaal niets vanaf weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 18:05:

[...]





Laat toch.

Diegene laat zelf al helemaal niks los over waar zijn of haar wijsheid vandaan komt.

En alle eigen ervaringen zijn niet waar. Nouja dan niet. Blijf maar lekker bang en boos dan.Je hebt gelijk, ik laat dit topic maar voor wat het is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven