Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn vroegere buurt last gehad van hang-Antillianen . Echt altijd als ik naar de winkel ging werd ik nageroepen, werden er maffe en vieze voorstellen gedaan, en zei ik niets terug dan werd ik uitgescholden voor kapsoneshoer etc.



Een paar van hen groetten wel gewoon met 'hoi', voornamelijk als ze alleen waren, en die groette ik dan natuurlijk ook gewoon.

De eerste groep negeerde ik structureel, totdat het zo vaak gebeurde en ik een keer een soort van geflipt ben, eerst terug heb gescholden, toen stil ben gaan staan en gezegd/gevraagd wat ze van me verwachtten als ze me uitschelden voor kuthoer/kapsoneshoer, en of ze nu echt verwachten dat ik een antwoord geef als ze zomaar vragen of ik met ze mee naar huis ga etc.

Bij een paar anderen had ik dus wel wat 'goodwill' omdat ik die altijd gewoon groette en soms een praatje maakte, omdat zij dat ook gewoon deden. Zij namen het dan ook voor me op. Het was ff een heftig gesprek, maar ik was er zó klaar mee, en het interesseerde me op dat moment ook geen zak meer. En dat heeft geholpen.

In het vervolg werd ik gewoon gegroet en nooit meer vieze of rare praatjes gehad.

Dit soort groepen, ongeacht afkomt, weten precies wie bang voor ze is, en daar spelen ze op in. Ook merken ze of je houding en gedrag al dan niet oprecht is.
Alle reacties Link kopieren
Links grachtengordelvolk zal blijven ontkennen dat de immigratie van Marokanen en zwarten mislukt is ook als ze half doodgeslagen worden in hun eigen huis.
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 21:35:

Links grachtengordelvolk zal blijven ontkennen dat de immigratie van Marokanen en zwarten mislukt is ook als ze half doodgeslagen worden in hun eigen huis.Zwarten??? 1950 is calling you back to your decade.. Ex fuckng cuse me. Deze 'zwarte' en haar man en hun vrienden zijn op dit moment een heel stuk geslaagder in het leven dan jij......
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 21:35:

Links grachtengordelvolk zal blijven ontkennen dat de immigratie van Marokanen en zwarten mislukt is ook als ze half doodgeslagen worden in hun eigen huis.Je weet het woord Marokkaan niet eens correct te schrijven. Wat ben ik blij dat mijn 'gekleurde' kinderen beter Nederlands schrijven dan een 'juf' en nooit bij je in de klas hebben gezeten want ze hebben het NU al verder geschopt dan jij. Je moest je vaktechnich doodschamen. Zelfs IK schrijf het beter en ik ben hier pas als volwassene gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 21:57:

[...]





Zwarten??? 1950 is calling you back to your decade.. Ex fuckng cuse me. Deze 'zwarte' en haar man en hun vrienden zijn op dit moment een heel stuk geslaagder in het leven dan jij......



Ze moet nog wennen aan het feit dat in 2017 blanke mensen wit worden genoemd, en donkere mensen donkerwit.



Ik trouwens ook.
quote:Ginerva schreef op 26 april 2017 @ 17:14:

[...]





Of ik tips heb, niet zo direct, ik ben zelf geen Nederlandse en ik ken er een paar. Daar zou het verschil in kunnen zitten



Maar het komt niet in je op verder, dat dergelijk heerschap mogelijk ook vooroordelen heeft en het lastigvallen vooral aan blanke mensen richt? Als klap op de vuurpijl geef je aan dat je een aantal van die jongens kent. Logisch dat ze jou dan anders benaderen, maar wil je nu zeggen dat eenieder kennis moet gaan maken met alle hangjongeren in de wijk, zodat er normaal gedaan kan worden? Of zullen we gewoon afspreken dat we elkaar, als vreemden, neutraal benaderen en niet lastigvallen?



Mijn (Arabische) maatje heeft wel eens gezegd: geen racistischer volk als de Arabieren. Je moest eens weten wat er over donkere mensen of juist blanke mensen wordt gezegd, wat je niet kunt verstaan, waar je zelf soms bijstaat. Zijn dan alle Arabieren zo? Nee, absoluut niet. Dat zal ik nooit beweren. Zijn veel hangjongeren afkomstig uit een Islamitische cultuur (Turkije, Palestina, MO) en met name vervelend tegen blanke mensen? Ja. Sorry meid, het is wat het is, op het moment dat je het accepteert, kan er wellicht iets aan het probleem gedaan worden. Ontkennen is zo ontzettend slecht, ook voor die jongens. Ze hebben recht op een harde aanpak, zodat ze wat van hun leven kunnen maken. Het bagatelliseren polariseert alleen maar en maakt het hen makkelijk om door te gaan.



Dit zeg ik overigens ook over blanke jongens met agressieve racistische ideeen, die bijvoorbeeld aanslagen plegen op azc's. Dan zeggen dat dit niet een probleem van blanke mensen is, is net zo dom. Dat is het wel. Daarom moet je ze aanpakken en als blanke vrouw sta ik vooraan om ze een flinke trap onder hun reet te geven met zulks gedrag. Ik zal het nimmer voor ze opnemen door te zeggen dat het met hun afkomst niets te maken heeft, nog niet een beetje. Onderkennen en aanpakken, klaar.
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 22:06:

[...]





Ze moet nog wennen aan het feit dat in 2017 blanke mensen wit worden genoemd, en donkere mensen donkerwit.



Ik trouwens ook.Wat is is met 'donkere mensen'? Desnoods neger. Zal me worst zijn. Maar zwarten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 22:09:

[...]





Wat is is met 'donkere mensen'? Desnoods neger. Zal me worst zijn. Maar zwarten?Waarom is 'zwarte' erger dan 'witte'?
Witte slaat ook nergens op. Maar ik heb die nooit gehoord. Dat heet gewoon 'blank'.
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 19:56:

[...]





Als iemand eigen ervaringen bagetalliseert ben jij het. Ik ben als blanke opgegroeid in Den Haag zuidwest en dat is waar mijn ervaring vandaan komt.



Ik ben zeker niet bang en boos ben ik slechts op mensen als jij, die zich drukker maken om mogelijke discriminatie dan om de keiharde werkelijkheid. En dan is boos een heel groot woord, want eigenlijk is het meer een soort van onmachtig gevoel dat ik heb als ik lees wat jij allemaal durft te zeggen over iets waar je overduidelijk helemaal niets vanaf weet.





Nou, *gaap* deze vreselijke belediging pik ik natuurlijk niet.

Ojee julius uit den haag zuid vertrouwt het niet.

Om te bewijzen dat ik echt ben wat ik beweer nu mijn naam, kun je even googlen



Gekke henkie



Bekend trucje dit trouwens. Nickchange?
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 22:04:

[...]





Je weet het woord Marokkaan niet eens correct te schrijven. Wat ben ik blij dat mijn 'gekleurde' kinderen beter Nederlands schrijven dan een 'juf' en nooit bij je in de klas hebben gezeten want ze hebben het NU al verder geschopt dan jij. Je moest je vaktechnich doodschamen. Zelfs IK schrijf het beter en ik ben hier pas als volwassene gekomen.Meid. Vaktechnich?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 26 april 2017 @ 22:06:

[...]





Ze moet nog wennen aan het feit dat in 2017 blanke mensen wit worden genoemd, en donkere mensen donkerwit.



Ik trouwens ook.Haha. Fc Kip
Alle reacties Link kopieren
ach laat maar
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 april 2017 @ 22:20:

[...]





Nou, *gaap* deze vreselijke belediging pik ik natuurlijk niet.

Ojee julius uit den haag zuid vertrouwt het niet.

Om te bewijzen dat ik echt ben wat ik beweer nu mijn naam, kun je even googlen



Gekke henkie



Bekend trucje dit trouwens. Nickchange?



Het bekende trucje is eerst vragen hoe iemand aan de ervaring komt die hij beschrijft, om daarna zn antwoord in twijfel te trekken als het je tegenvalt.



Ik heb geen nickchange nodig hoor. Zou niet weten waarom.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 22:09:

[...]





Wat is is met 'donkere mensen'? Desnoods neger. Zal me worst zijn. Maar zwarten?Neger mag niet meer.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat een zeiktopic begint dit te worden zeg.

Als een groep problemen maakt/geeft, dan mag dit gezegd worden!

En linkse rakkers, haal je kop eens uit het zand, van ontkennen gaan de problemen echt (helaas) niet weg!



En dat politiek correcte begint me ook de keel uit te hangen, zeg wat het is en draai er niet om heen.
quote:Kinase3000 schreef op 25 april 2017 @ 19:28:

[...]



Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door wezens die wezens volgen en de meest obscene dingen roepen. Wezens hebben van alles op film staan maar de wezens doen niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Een wezen is zels aangesproken door een wezen dat het wezen uitlokte door het gedrag te filmen.... wij dingen zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?



quote:Ginerva schreef op 25 april 2017 @ 19:30:

[...]



Ja je bent erg grappig



Yup, ik trek het in het belachelijke. Ik doe hetzelfde als hier door sommigen werd aangeraden - informatie weglaten. De etnische afkomst zou niet benoemd moeten worden in de OP.



Ik vind dat aperte onzin.



Omdat de afkomst in dit geval relevant is om mee te kunnen denken - zoals bv de buurtvaders die genoemd werden. Zonder de etniciteit te benoemen in het bericht zou die optie niet zo snel geopperd zijn.



Echt, ik blijf mij erover verbazen dat het bij dit soort topics het aftellen is tot de eerste reacties verschijnen van mensen die dit niet trekken.



Deze mensen staan mi een gerichte aanpak van problemen in de weg. Waardoor algemene oplossingen worden gezocht ipv specifiek voor de situatie, en mensen die de overlast hebben zich niet gehoord voelen of zichzelf zelfs moeten verweren voor het leveren van relevante informatie. En op z'n ergst nog van racisme of discriminatie worden beticht.



Waardoor de beschuldigde zich niet gehoord voelt, beledigd raakt, en wellicht rechtser wordt. En zo wordt de polarisatie in NL weer wat verder opgeschroeft.



Echt, deze mensen staan deels aan de wieg hiervan. Ze creeren zelf hun rechtse tegenstander. En daar kan dan weer tegenaan geschopt worden want ze hebben het morele gelijk natuurijk aan hun kant.



Het is een soort vicieuze cirkel.



Ik vraag mij af of het gewoon een enorme blinde vlek is of dat het een onbewuste egotrip is. Hun reacties zijn deel van het probleem, niet van de oplossing.



Dat zullen ze zelf nooit vinden natuurlijk.
quote:Kinase3000 schreef op 27 april 2017 @ 06:21:

[...]





[...]





Yup, ik trek het in het belachelijke. Ik doe hetzelfde doe als hier door sommigen werd aangeraden - informatie weglaten. De etnische afkomst zou niet benoemd moeten worden in de OP.



Ik vind dat aperte onzin.



Omdat de afkomst in dit geval relevant om mee te kunnen denken - zoals bv de buurtvaders die genoemd werden. Zonder de etniciteit te benoemen in het bericht zou die optie niet zo snel geopperd zijn.



Echt, ik blijf mij erover verbazen dat het bij dit soort topics het aftellen is tot de eerste reacties verschijnen van mensen die dit niet trekken.



Deze mensen staan mi een gerichte aanpak van problemen in de weg. Waardoor algemene oplossingen worden gezocht ipv specifiek voor de situatie, en mensen die de overlast hebben zich niet gehoord voelen of zichzelf zelfs moeten verweren voor het leveren van relevante informatie. En op z'n ergst nog van racisme of discriminatie worden beticht.



Waardoor de beschuldigde zich niet gehoord voelt, beledigd raakt, en wellicht rechtser wordt. En zo wordt de polarisatie in NL weer wat verder opgeschroeft.



Echt, deze mensen staan deels aan de wieg hiervan. Ze creeren zelf hun rechtse tegenstander. En daar kan dan weer tegenaan geschopt worden want ze hebben het morele gelijk natuurijk aan hun kant.



Het is een soort vicieuze cirkel.



Ik vraag mij af of het gewoon een enorme blinde vlek is of dat het een onbewuste egotrip is. Hun reacties zijn deel van het probleem, niet van de oplossing.



Dat zullen ze zelf nooit vinden natuurlijk.



Dit heb je mooi geschreven, de spijker op zijn kop.



Figuren als Wilders komen inderdaad door deze zaken, maar op de een of andere manier wil links dat niet zien.
Ja ja het is heel erg, je mag niet eens meer pubers nare rasgerelateerde namen geven tegenwoordig of statistieken slecht lezen.

Je kunt op geen stijl verder, daar kun je heel veel jnspiratie op doen, vaak ook nog om te lachen.

Hier vinden sommige mensen daar wat van.

Lastig toch voor sommigen, een openbaar forum.
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 21:57:

[...]





Zwarten??? 1950 is calling you back to your decade.. Ex fuckng cuse me. Deze 'zwarte' en haar man en hun vrienden zijn op dit moment een heel stuk geslaagder in het leven dan jij......



You go girl.
quote:Orangetree schreef op 26 april 2017 @ 22:04:

[...]





Je weet het woord Marokkaan niet eens correct te schrijven. Wat ben ik blij dat mijn 'gekleurde' kinderen beter Nederlands schrijven dan een 'juf' en nooit bij je in de klas hebben gezeten want ze hebben het NU al verder geschopt dan jij. Je moest je vaktechnich doodschamen. Zelfs IK schrijf het beter en ik ben hier pas als volwassene gekomen.
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2017 @ 09:30:

Ja ja het is heel erg, je mag niet eens meer pubers nare rasgerelateerde namen geven tegenwoordig of statistieken slecht lezen.

Je kunt op geen stijl verder, daar kun je heel veel jnspiratie op doen, vaak ook nog om te lachen.

Hier vinden sommige mensen daar wat van.

Lastig toch voor sommigen, een openbaar forum.Geinig hoe jij andersdenkenden van dit forum probeert te bonjouren door ze naar een ander forum te verwijzen, om vervolgens de ander ervan te betichten moeite te hebben met een openbaar forum. Huh? :p
quote:Gudetama schreef op 26 april 2017 @ 22:39:

[...]



Meid. Vaktechnich?

Nog een spelfout.

En jij staat voor de klas
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2017 @ 09:30:

Ja ja het is heel erg, je mag niet eens meer pubers nare rasgerelateerde namen geven tegenwoordig of statistieken slecht lezen.

Je kunt op geen stijl verder, daar kun je heel veel jnspiratie op doen, vaak ook nog om te lachen.

Hier vinden sommige mensen daar wat van.

Lastig toch voor sommigen, een openbaar forum.Voor jou ook lastig?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Kumiko schreef op 27 april 2017 @ 10:13:

[...]



Nog een spelfout.

En jij staat voor de klas Ze herhaalt de spelfout uit de quote. Lees even terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven