Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen bij straatterreur

24-04-2017 18:21 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt worden we al maanden lastiggevallen door Marokkaanse en zwarte hangjongeren die mensen volgen en de meest obscene dingen roepen. De buren hebben van alles op film staan maar de politie doet niks, want ze plegen geen strafbaar feit. Mijn buurvrouw is zels aangesproken door de agent dat zij ze uitlokte door het gedrag te filmen.... we zijn nu echt wanhopig, welke stappen kunnen we ondernemen?
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2017 @ 10:41:

[...]



Ze herhaalt de spelfout uit de quote. Lees even terug.Ah zo, ik sta toch onder negeer bij Gudetama, dus ze leest me toch niet.
quote:Nav__ schreef op 27 april 2017 @ 10:12:

[...]





Geinig hoe jij andersdenkenden van dit forum probeert te bonjouren door ze naar een ander forum te verwijzen, om vervolgens de ander ervan te betichten moeite te hebben met een openbaar forum. Huh? :p



Ik bonjour niks, ik geef een tip.

Er zijn ondertussen al pagina's vol klachten volgeschreven over niet mogen zeggen wat je wil etc. Mag heus wel maar je krijgt weerwoord. Kun je daar niet zo goed tegen dan zijn er ook fora voor gelijkgestemden.
@Het-groepje; laat gaan meid, er zijn mensen die hardnekkig in hun eigen waarheid geloven, dat ze de realiteit uit het oog zijn verloren.



Ik ben weg hier, heb geen zin om met dove mensen een discussie aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kumiko schreef op 27 april 2017 @ 10:13:

[...]



Nog een spelfout.

En jij staat voor de klas Lees jij je eigen berichten eens terug. Jij gebruikt consequent boordje(bami, couscous) ipv bordje.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:pejeka schreef op 26 april 2017 @ 19:30:

[...]





Het gaat niet om "bronnen" en "cijfers". Daarmee hebben we het probleem al té lang gebagatelliseerd. Het gaat om er ervaringen van ménsen.



Mensen die vaak al generaties lang tot volle tevredenheid en met veel plezier in bepaalde wijken woonden, arbeiderswijken, of hoe je het ook noemen wilde, maar die door de grote instroom van immigranten hun eigen wijk binnen zeer korte tijd zagen verworden tot een vreemdelingengetto waar ze geen mens meer konden verstaan, waarin huizen en voortuinen binnen de kortste keren verpauperden doordat de immigranten daar niks meer aan deden, dus het hele straatbeeld verpauperde, waar ze op een gegeven moment als vreemdeling in de eigen wijk waren, want het straatbeeld werd inmiddels bepaald door mensen in allerlei exotische gewaden die geen idee hadden van de Nederlandse mores en geen woord Nederlands spraken.



En dié mensen heeft de politiek verdomd lang in de kou laten staan, want als ze als eens dúrfden te zeggen dat ze moeite hadden met het feit dat hun wijk opeens voor 80 of 90% uit immigranten bestond, dan werd hen onder de neus gewreven dat ze blij moesten zijn met die verrijking van de samenleving, en het werd allemaal zo mooi en kleurrijk, en ze moesten er vooral open voor staan, enz.



Nou, daar heb je dan wat aan, als je elke dag weer daarmee moet dealen, je ene buurman de geiten en schapen in de achtertuin slacht en het afval gewoon in een hoek schopt, de andere buren hun tuin als opslag van overtollige rommel gebruiken omdat ze dat in Turkije ook deden, en als je ermee probeert te praten, je niet-begrijpend wordt aangekeken omdat ze geen woord Nederlands spreken (of een boze buurman tegenover je krijgt die je brutaal vindt omdat je zijn vrouw hebt aangesproken). Hun kinderen hangen tot middernacht op straat rond en vallen mensen lastig, want tja, normaal in die cultuur. Maar hé, zie het als een verrijking...



Dié mensen, in dié wijken, die in feite de prijs hebben betaald voor die o zo aangeprezen kleurrijke en verrijkende multiculturele samenleving, hebben we én als samenleving én als politiek veel te lang in de kou laten staan door hun problemen weg te wuiven en niet serieus te nemen - of in het ergste geval te betitelen als racistisch, xenofoob, of nog erger.Ten eerste, over het multikul gedeelte, ben ik het helemaal eens met bovenstaande en ik ben nochtans zelf allochtoon in Nederland. Het wegkijken en bagatelliseren in de hoop om de multiculturele nachtmerrie droom waar te maken wordt ook voornamelijk gedaan door de mensen die hier geen direct last van hebben. Kijk maar eens naar Zweden, dat land stond bol van het multicultureel idealisme, maar politiek correctheid heeft daar zoveel terreur gezaaid waardoor het autochtone volk murw en monddood is gemaakt en zich niet meer verzet tegen de letterlijke en figuurlijk verkrachting van volk en cultuur. Google voor de lol gewoon eens op "verkrachtingscijfers Europa 2017". Of zijn we de live verkrachting van een Zweedse vrouw op Facebook enkele weken geleden ook al vergeten? Wat zeg je dan tegen die vrouw? Eigen schuld dat je vrouw bent, je was niet respectvol genoeg? (inhakend op de opmerking dat het To's eigen schuld wel zal zijn want niet respectvol genoeg).

Het feit blijft dat bepaalde culturen nul komma nul waarde hechten aan alles wat voor hen uitheems is, in dit geval onze normen en waarden zoals gelijkheid tussen man en vrouw. Met de hele vluchtelingencrisis en het gebrekkig immigratiebeleid hebben wij dit als Trojaans paard binnen gehaald en worden wij van binnenuit uitgehold.



En wat betreft het taalgebruik over zwart / wit, doe niet zo spastisch hierover. Het is oké om Europeanen met lichte huidskleur aan te duiden als zijnde wit of blank, maar opeens vallen we over andere kleuren want die zouden beledigend kunnen zijn. Schei toch uit. De parallellen met de politiek correcte beweging en met Orwell's "1984" wat betreft taal, cultuur en gedachtegoed zijn onmisbaar. Verwijder beetje bij beetje maar meer woorden en ideeën, diegenen die zich niet conformeren zijn vijand van de maatschappij en moeten opnieuw geïndoctrineerd worden. Weg met ons.



Ten tweede, over het feitelijk probleem, het is van de zotte dat je onbeschofte jongeren (ongeacht afkomst) nog met respect moet bejegenen of ze alsjeblieft niet jouw moeder voor het vuil van de straat uitmaken of toch niet met die stenen gooien naar het OV. Het is jezelf onderdanig maken aan diegene die jou terroriseert in de hoop dat het stopt. Het is net hetzelfde als pesters op school; die pikken er iemand uit, belagen de persoon en het stopt niet zolang die persoon onderdanig blijft. Het houdt pas op als de gepeste van school verandert of zich verzet (hoewel verzet in sommige gevallen de boel escaleert, net zoals in het leven buiten school). Het signaal dat wij echter afgeven door ons zo onderdanig op te stellen en niets te doen is dat het oké is om je als tuig te gedragen, en als je je maar genoeg misdraagt dan gaan de mensen wel weg. Niemand kan je raken, je bent ontastbaar. En zo voelen die jongeren zich ook, ontastbaar. Anders zouden ze zich nooit zo gedragen.



En houd er ook rekening mee dat mensen niet zomaar weg kunnen uit hun huis of naar een betere buurt verhuizen. Ik vind het best wel tekenend dat dit ook het advies is van mensen die liever wegkijken; "joh, verhuis naar een betere buurt want daar heb je dat probleem niet wat ik aan het ontkennen ben. Ik zie het niet dus er is geen probleem. "

Van mijn cavia verwacht ik deze retoriek mocht het arme ding kunnen spreken maar niet van een volwassen, weldenkend mens. Waarom zou je uit eigen huis en buurt weg moeten gaan omdat mensen zich misdragen? Dat is toch de omgekeerde wereld? Diegenen die zich misdragen moeten aangepakt worden en negatieve consequenties ondervinden van hun gedrag, niet wie zij terroriseren.
quote:fru1t3lla schreef op 27 april 2017 @ 11:34:

[...]





Ten eerste, over het multikul gedeelte, ben ik het helemaal eens met bovenstaande en ik ben nochtans zelf allochtoon in Nederland. Het wegkijken en bagatelliseren in de hoop om de multiculturele nachtmerrie droom waar te maken wordt ook voornamelijk gedaan door de mensen die hier geen direct last van hebben. Kijk maar eens naar Zweden, dat land stond bol van het multicultureel idealisme, maar politiek correctheid heeft daar zoveel terreur gezaaid waardoor het autochtone volk murw en monddood is gemaakt en zich niet meer verzet tegen de letterlijke en figuurlijk verkrachting van volk en cultuur. Google voor de lol gewoon eens op "verkrachtingscijfers Europa 2017". Of zijn we de live verkrachting van een Zweedse vrouw op Facebook enkele weken geleden ook al vergeten? Wat zeg je dan tegen die vrouw? Eigen schuld dat je vrouw bent, je was niet respectvol genoeg? (inhakend op de opmerking dat het To's eigen schuld wel zal zijn want niet respectvol genoeg).

Het feit blijft dat bepaalde culturen nul komma nul waarde hechten aan alles wat voor hen uitheems is, in dit geval onze normen en waarden zoals gelijkheid tussen man en vrouw. Met de hele vluchtelingencrisis en het gebrekkig immigratiebeleid hebben wij dit als Trojaans paard binnen gehaald en worden wij van binnenuit uitgehold.



En wat betreft het taalgebruik over zwart / wit, doe niet zo spastisch hierover. Het is oké om Europeanen met lichte huidskleur aan te duiden als zijnde wit of blank, maar opeens vallen we over andere kleuren want die zouden beledigend kunnen zijn. Schei toch uit. De parallellen met de politiek correcte beweging en met Orwell's "1984" wat betreft taal, cultuur en gedachtegoed zijn onmisbaar. Verwijder beetje bij beetje maar meer woorden en ideeën, diegenen die zich niet conformeren zijn vijand van de maatschappij en moeten opnieuw geïndoctrineerd worden. Weg met ons.



Ten tweede, over het feitelijk probleem, het is van de zotte dat je onbeschofte jongeren (ongeacht afkomst) nog met respect moet bejegenen of ze alsjeblieft niet jouw moeder voor het vuil van de straat uitmaken of toch niet met die stenen gooien naar het OV. Het is jezelf onderdanig maken aan diegene die jou terroriseert in de hoop dat het stopt. Het is net hetzelfde als pesters op school; die pikken er iemand uit, belagen de persoon en het stopt niet zolang die persoon onderdanig blijft. Het houdt pas op als de gepeste van school verandert of zich verzet (hoewel verzet in sommige gevallen de boel escaleert, net zoals in het leven buiten school). Het signaal dat wij echter afgeven door ons zo onderdanig op te stellen en niets te doen is dat het oké is om je als tuig te gedragen, en als je je maar genoeg misdraagt dan gaan de mensen wel weg. Niemand kan je raken, je bent ontastbaar. En zo voelen die jongeren zich ook, ontastbaar. Anders zouden ze zich nooit zo gedragen.



En houd er ook rekening mee dat mensen niet zomaar weg kunnen uit hun huis of naar een betere buurt verhuizen. Ik vind het best wel tekenend dat dit ook het advies is van mensen die liever wegkijken; "joh, verhuis naar een betere buurt want daar heb je dat probleem niet wat ik aan het ontkennen ben. Ik zie het niet dus er is geen probleem. "

Van mijn cavia verwacht ik deze retoriek mocht het arme ding kunnen spreken maar niet van een volwassen, weldenkend mens. Waarom zou je uit eigen huis en buurt weg moeten gaan omdat mensen zich misdragen? Dat is toch de omgekeerde wereld? Diegenen die zich misdragen moeten aangepakt worden en negatieve consequenties ondervinden van hun gedrag, niet wie zij terroriseren.
Alle reacties Link kopieren
Dit.
Google voor de lol gewoon eens op "verkrachtingscijfers Europa 2017"



In Zweden hanteren ze een hele andere telling en andere definities voor verkrachting. Dus dat is niet helemaal vergelijkbaar.
quote:fru1t3lla schreef op 27 april 2017 @ 11:34:

[...]





Ten eerste, over het multikul gedeelte, ben ik het helemaal eens met bovenstaande en ik ben nochtans zelf allochtoon in Nederland



Etc.

.



Even je quote ingekort.

Er zijn tips aan to gegeven.

Mensen die het MET HAAR EENS waren wb het 'benoemen van het probleem' vonden dat ze maar moest verhuizen en noemden thee drinken schamper als oplossing, als een soort parodie op andere reacties.



Heel flauw om dat uit de context te trekken.



Bij de serieuze tips die zijn gegeven (oa door mij) zijn nooit zaken genoemd als 'je nederig opstellen' of 'verhuizen'.

Ik vind het daarnaast bizar dat schelden en grove benamingen voor pubers iets zijn waar we ons allemaal maar overheen moeten zetten.

Sorry maar je hebt het over mijn buurjongens en de jongens waarmee ik dagelijks werk en ik accepteer dat niet.

Als je als volwassene behandeld wil worden zul je je toch echt eerst zo moeten gedragen.

Ik vind juist dat je jezelf en je omgeving naar beneden haalt door grofheid en algemeniseringen maar als normaal te gaan beschouwen.

Ik accepteer van deze jongens dat niet en ook niet van anderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2017 @ 17:06:

[...]





Even je quote ingekort.

Er zijn tips aan to gegeven.

Mensen die het MET HAAR EENS waren wb het 'benoemen van het probleem' vonden dat ze maar moest verhuizen en noemden thee drinken schamper als oplossing, als een soort parodie op andere reacties.



Heel flauw om dat uit de context te trekken.



Bij de serieuze tips die zijn gegeven (oa door mij) zijn nooit zaken genoemd als 'je nederig opstellen' of 'verhuizen'.

Ik vind het daarnaast bizar dat schelden en grove benamingen voor pubers iets zijn waar we ons allemaal maar overheen moeten zetten.

Sorry maar je hebt het over mijn buurjongens en de jongens waarmee ik dagelijks werk en ik accepteer dat niet.

Als je als volwassene behandeld wil worden zul je je toch echt eerst zo moeten gedragen.

Ik vind juist dat je jezelf en je omgeving naar beneden haalt door grofheid en algemeniseringen maar als normaal te gaan beschouwen.

Ik accepteer van deze jongens dat niet en ook niet van anderen.



Ik vind het abnormaal dat we in Nederland verworden zijn tot een land (binnen 20-30 jaar) waarin elke geïmporteerde manier van doen en elke geïmporteerd gedachtegoed belangrijker wordt geacht dan onze eigen normen en waarden. Want tegen Nederlanders wordt altijd wél gepreekt dat ze respect moeten hebben voor anderen en hun godsdiensten of gebruiken, en als er een stel gehoofddoekte meiden in een praatprogramma zit te mauwen dat ze gebrek aan respect ervaren, wordt gelijk de hele Nederlandse samenleving als een soort van schuldige neergezet die o zo onaardig is tegenover al die o zo goed willende nieuwkomelingen, die écht állemáál toch eigenlijk zo'n verrijking zijn van onze cultuur en samenleving, en écht állemáál alleen maar héél hard werken hier....



Maar als er één moslimmoeder of -vader begint te zeuren dat onze manier van Pasen vieren op school niet strook met hún ideeën, nou dan breken we onze ideeën toch gewoon af? En als ze niet willen dat er kerstbomen staan op school, nou, dan doen we dat toch gewoon niet?



Kunnen het best allemaal hele aardige mensen zijn, die ongetwijfeld elke dag bakken vol met zelfgebakken Turkse koekjes ronddelen in de buurt, of andere dingen, maar één ding hebben ze toch noch verdomd slecht door vaak: dat zij zich hebben aan te passen aan het land waarin ze wonen, de mensen die daar wonen, en de manieren en mores die daar gelden. En niet andersom.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 april 2017 @ 17:26:

[...]





Ik vind het abnormaal dat we in Nederland verworden zijn tot een land (binnen 20-30 jaar) waarin elke geïmporteerde manier van doen en elke geïmporteerd gedachtegoed belangrijker wordt geacht dan onze eigen normen en waarden. Want tegen Nederlanders wordt altijd wél gepreekt dat ze respect moeten hebben voor anderen en hun godsdiensten of gebruiken, en als er een stel gehoofddoekte meiden in een praatprogramma zit te mauwen dat ze gebrek aan respect ervaren, wordt gelijk de hele Nederlandse samenleving als een soort van schuldige neergezet die o zo onaardig is tegenover al die o zo goed willende nieuwkomelingen, die écht állemáál toch eigenlijk zo'n verrijking zijn van onze cultuur en samenleving, en écht állemáál alleen maar héél hard werken hier....



Maar als er één moslimmoeder of -vader begint te zeuren dat onze manier van Pasen vieren op school niet strook met hún ideeën, nou dan breken we onze ideeën toch gewoon af? En als ze niet willen dat er kerstbomen staan op school, nou, dan doen we dat toch gewoon niet?



Kunnen het best allemaal hele aardige mensen zijn, die ongetwijfeld elke dag bakken vol met zelfgebakken Turkse koekjes ronddelen in de buurt, of andere dingen, maar één ding hebben ze toch noch verdomd slecht door vaak: dat zij zich hebben aan te passen aan het land waarin ze wonen, de mensen die daar wonen, en de manieren en mores die daar gelden. En niet andersom.



Wat je er ook van vindt, deze mensen zijn van de tweede of derde generatie.

Dus die mening telt even zwaar als jouw of mijn mening.

Verder is het hier ook heel normaal om bij pesten het gepeste kind op cursus te sturen. Misschien moeten we eens gaan nadenken over hoe we omgaan met dit soort kwesties, ipv onderling ook nog eens ruzie te maken over rassen en afkomsten van mensen die hier zijn geboren en nergens heengaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 27 april 2017 @ 17:34:

[...]





Wat je er ook van vindt, deze mensen zijn van de tweede of derde generatie.

Dus die mening telt even zwaar als jouw of mijn mening.

Verder is het hier ook heel normaal om bij pesten het gepeste kind op cursus te sturen. Misschien moeten we eens gaan nadenken over hoe we omgaan met dit soort kwesties, ipv onderling ook nog eens ruzie te maken over rassen en afkomsten van mensen die hier zijn geboren en nergens heengaan.Ik verwacht van die mensen hetzelfde als dat ik van iedereen verwacht. Dat ze behoorlijk Nederlands spreken, de eigen broek ophouden in het leven en hun denkbeelden of religie niet aan mij of de samenleving opdringen. En dat ze ook kunnen verdragen dat er kritiek is op hun religie soms, net zoals protestanten of katholieken dat ook moeten, het wellicht soms niet leuk vinden dat een bepaalde cabaretier er een grap over maakt, of dat er een cartoon in een krant staat, maar het wel accepteren zonder amok te maken. Dat soort dingen. Dan zijn we al een heel eind op weg.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 27 april 2017 @ 17:42:

[...]





Ik verwacht van die mensen hetzelfde als dat ik van iedereen verwacht. Dat ze behoorlijk Nederlands spreken, de eigen broek ophouden in het leven en hun denkbeelden of religie niet aan mij of de samenleving opdringen. En dat ze ook kunnen verdragen dat er kritiek is op hun religie soms, net zoals protestanten of katholieken dat ook moeten, het wellicht soms niet leuk vinden dat een bepaalde cabaretier er een grap over maakt, of dat er een cartoon in een krant staat, maar het wel accepteren zonder amok te maken. Dat soort dingen. Dan zijn we al een heel eind op weg.Eens.
quote:Kumiko schreef op 27 april 2017 @ 10:48:

@Het-groepje; laat gaan meid, er zijn mensen die hardnekkig in hun eigen waarheid geloven, dat ze de realiteit uit het oog zijn verloren.



Ik ben weg hier, heb geen zin om met dove mensen een discussie aan te gaan.De pot verwijt de ketel
.
Alle reacties Link kopieren
Sympathie hebben voor straatterreur, dan is er echt wat misgegaan in je opvoeding. Laat me raden, degenen die hier zo mopperen zijn zelf vroeger ook tuig geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ken je dit boek? Ook in je klas erg bruikbaar. Geeft je tips over op welke momenten en op welke manier je wél in gesrek kunt komen met zo'n groep jongeren.

Spoiler: dat lukt niet in de groep.

Zeer bruikbaar!
quote:Gudetama schreef op 27 april 2017 @ 21:47:

Sympathie hebben voor straatterreur, dan is er echt wat misgegaan in je opvoeding. Laat me raden, degenen die hier zo mopperen zijn zelf vroeger ook tuig geweest?

Heb nergens sympathie voor straatterreur kunnen ontdekken. Je draaf ietwat door.

Ben zelf opgegroeid in een keurige, saaie, witte buurt. Prima jeugd gehad, weinig tuig bij. Maar ik voel me veel meer thuis en ben erg gelukkig in de multiculturele stad waar ik al heel wat jaren woon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinase3000 schreef op 27 april 2017 @ 06:21:

[...]





[...]





Yup, ik trek het in het belachelijke. Ik doe hetzelfde als hier door sommigen werd aangeraden - informatie weglaten. De etnische afkomst zou niet benoemd moeten worden in de OP.



Ik vind dat aperte onzin.



Omdat de afkomst in dit geval relevant is om mee te kunnen denken - zoals bv de buurtvaders die genoemd werden. Zonder de etniciteit te benoemen in het bericht zou die optie niet zo snel geopperd zijn.



Echt, ik blijf mij erover verbazen dat het bij dit soort topics het aftellen is tot de eerste reacties verschijnen van mensen die dit niet trekken.



Deze mensen staan mi een gerichte aanpak van problemen in de weg. Waardoor algemene oplossingen worden gezocht ipv specifiek voor de situatie, en mensen die de overlast hebben zich niet gehoord voelen of zichzelf zelfs moeten verweren voor het leveren van relevante informatie. En op z'n ergst nog van racisme of discriminatie worden beticht.



Waardoor de beschuldigde zich niet gehoord voelt, beledigd raakt, en wellicht rechtser wordt. En zo wordt de polarisatie in NL weer wat verder opgeschroeft.



Echt, deze mensen staan deels aan de wieg hiervan. Ze creeren zelf hun rechtse tegenstander. En daar kan dan weer tegenaan geschopt worden want ze hebben het morele gelijk natuurijk aan hun kant.



Het is een soort vicieuze cirkel.



Ik vraag mij af of het gewoon een enorme blinde vlek is of dat het een onbewuste egotrip is. Hun reacties zijn deel van het probleem, niet van de oplossing.



Dat zullen ze zelf nooit vinden natuurlijk.Precies dit. En gelukkig heel veel mensen die dit eindelijk gaan inzien en ook uitspreken.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:alkemade schreef op 27 april 2017 @ 22:08:

Ken je dit boek? Ook in je klas erg bruikbaar. Geeft je tips over op welke momenten en op welke manier je wél in gesrek kunt komen met zo'n groep jongeren.

Spoiler: dat lukt niet in de groep.

Zeer bruikbaar!Straatcultuur is crimineel en hoort niet op school dan wel samenleving thuis
Alle reacties Link kopieren
quote:Gudetama schreef op 27 april 2017 @ 23:52:

[...]



Straatcultuur is crimineel en hoort niet op school dan wel samenleving thuisVandaar dit boek, waarin je tips krijgt de jongeren te helpen wél gepast gedrag te laten zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:alkemade schreef op 28 april 2017 @ 00:57:

[...]



Vandaar dit boek, waarin je tips krijgt de jongeren te helpen wél gepast gedrag te laten zien.Nederland zit vol met jeugdwerkers die net iets meer gelezen hebben dan 1 boek, en die staan ook machteloos toe te kijken hoe die straatterroristen steeds verder afglijden. Net als de politie, justitie en andere belanghebbenden.
Alle reacties Link kopieren
Jeudgevangenis zou helpen. Sowieso snap ik niet waarom ze nog thuis wonen. Ouders kunnen duidelijk niet opvoeden.
quote:julius schreef op 28 april 2017 @ 08:39:

[...]





Nederland zit vol met jeugdwerkers die net iets meer gelezen hebben dan 1 boek, en die staan ook machteloos toe te kijken hoe die straatterroristen steeds verder afglijden. Net als de politie, justitie en andere belanghebbenden.



Ach welnee.

Er zijn aantoonbaar minder en minder jeugdgroepen vanwege goed werkende brede interventies.

Daarnaast spelen er in die wijken allerlei andere zaken.

Dit artikel geeft een wat verouderd beeld, maar de actuele cijfers (ik heb er wel toegang toe naar kon geen openbare bron vinden) zijn de afgelopen jaren erg verbeterd.

https://www.socialevraags ... overlast-valt-best-mee-2/
quote:Gudetama schreef op 28 april 2017 @ 09:31:

Jeudgevangenis zou helpen. Sowieso snap ik niet waarom ze nog thuis wonen. Ouders kunnen duidelijk niet opvoeden.Averechts ja. Als er ergens rottigheid te leren valt is het in dat soort settings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven