Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week? deel 2

27-03-2014 10:11 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven we over het lief en leed dat boodschappen heet Deel twee alweer!



Of het nu is bij de Lidl, AH, de Action of op de markt...

Omdat het moet of omdat het kan...

Hoge budgetten en lage budgetten...

Envelopjes en pinpassen...

Van eenpersoonshuishouden tot en met grote gezinnen...

Met recepten, gta's, boodschappenlijstjes en meer...

Met complimenten, hulp, tips en soms gewoon een hart onder de riem...



En dat alles rondom de vraag: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?



Hier komt een linkje naar deel 1: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic



Ik vraag de mods nog even het andere topic te sluiten en kijk nog even naar de linkjes.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Jaaaa!!! Topic twee! Dankjewel noniempje! Leuke intro!
Wat leuk dat het zo'n blijvend topic is geworden waarin iedereen kan meeschrijven. Er zoveel meegedacht wordt enz... Echt te gek!
Alle reacties Link kopieren
Joepie! Een nieuw topic!



Ik ga zo boodschappen doen dus ben straks weer terug.
Procrastinate now and panic later.
Hahaha ja olijfgroen, je moet wel wat te melden hebben dus dagelijks boodschappen doen vanaf nu.



Oh ik word een knieperd. Ben nu bezig met echt alles onder de loep te nemen ivm de verhuizing. Allemaal blogs aan het doorspitten en tips waar ik wat aan heb op aan het schrijven. Ja, ik sla door Willen graag op g/w/l besparen. Hier zijn die kosten laag. Maar straks in een 3x zo groot huis verwacht ik wel een forse stijging. Dus nu ah kijken hoe ik die kosten kan drukken.

Mijn vriend kan hier wel om lachen. Hij laat me lekker mijn gang gaan omdat hij wel merkt dat de besparingen tot nu toe behoorlijk oplopen. Fijn! We kunnen het zo goed gebruiken.



Hij wordt er zelf ook steeds makkelijker in. Ben ik wel blij om. Gisteren een slechte dag, dus een pizza. Maar ik had er al vlees uitgehaald. Staat hij dat toch op te bakken voor vandaag want dat is zonde hahahaha Dat had hij vroeger nooit gedaan. Jee, ik geloof dat ik van hem hou
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,



Happy new topic



Laatste dagen erg druk geweest, ziekte familielid, aangifte, bezoek. Maar kom graag weer meeschrijven, het gaat zo leuk!



Pierot, mooie gelegenheid toch om alles onder de loep te nemen. Hebben wij in december gedaan, vakbond, verzekeringen etc. Fijn dat het zo scheelt. 100 euro per week voor boodschappen gaat super, ik heb alles wat betreft shampoo douche gel en luiers ook voor onze vakantie binnen. Perfect!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha leuk Pierot! Heerlijk toch? Als het zo gaat.



Ik heb net boodschappen gedaan en nu dus klaar voor de week:



1 x Bonduelle mexico melange

1 x groentenmix voor macaroni

300 gram geschrapte worteltjes (voor snack)

1 x rosbief

300 gram rundergehakt

7 bananen

1 x baguette

1 heel allinson volkoren



10,40 incl. kooppunten



31,15 + 10,40 = 41,55 voor deze week.

Moet er wel bij zeggen dat ik vrijdag uit eten ga. (wordt meegenomen, heerlijk!)



Ik heb 60 per week gebudgetteerd dus hou 18,45 euro over. Alleen heb ik vorige week ontzettend veel aan extra's/ troep uitgegeven dus ik hou het nu niet apart. Anders kom ik nog te kort, haha.



Vandaag :gebakken aard, filetlapje, sperziebonen

morgen: uit eten

Zaterdag: kip met rijst en groenten

zondag: pasta
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Topic nummer 2!!!



@Pierot, Wat fijn dat het zo lekker gaat met budgetteren! Dat zelfs je man eraan meewerkt. Die van mij ziet er nu ook de lol ervan in.



@Olijfgroen, Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een lijstje te maken, maar kom er niet uit. Het is gewoon teveel haha. Of het budget is te laag Ik kijk morgen nog even wat er volgende week in de bonus is. Wie weet kan ik wat aankopen beter tot maandag uitstellen. Ik zit niet te wachten op een tweede week op rij over het budget.



Maandag en dinsdag heeft stiefdochter een uitwisseling met brugklassers uit Duitsland. Maandagavond eten ze hier met vijf meiden. Ze hebben bedacht dat ze schnitzel met patat willen Gelukkig zijn die wel in de bonus deze week whahaha. De anderen Nederlandse meisjes wilden trouwens wel een deel van het eten betalen, maar dat vind ik niet nodig. Vind het wel gezellig dat ze hier komen.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig inderdaad Noniempje!



Ik ben heel goed bezig, ik heb net mijn energieleverancier gebeld. Ik heb gezegd dat ik graag een korting zou willen hebben, omdat ik al zo lang klant ben. Ik krijg dit jaar 25% korting.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Ik schrijf bijna nooit mee, maar lees elke dag



Pierot, weet je al meer van je jas?! Ik vind het zo'n gek verhaal
Olifgroen, ik heb bij het vrekkentopic de vraag geplaatst over overstappen naar een andere energieleverancier. Ben ik hier prut in, ja... Ik heb geen idee wat ons gebruik zal zijn, maar ik pak voor het gemak de tabel vh nibud. Maar dan snap ik er nog geen bal van! Welke is nou goed en goedkoop? Ben zo bang dat we een misser begaan.

Aan de andere kant lees ik toch veel over de besparingen hierop. Kom er gewoon niet uit. Leuke is dat het nog haast heeft ook
Lionlily, hahah nee! Ik heb nog niks gehoord. Wel komisch he? Zit je je toch de hele tijd af te vragen van wie die jas nu is.
Alle reacties Link kopieren
@ Pierot: Ja, je zult moeten kijken hoeveel je gaat verbruiken. Toevallig zei de mevr. van mijn leverancier net dat het gemiddeld verbruik voor 2 personen 3000 kw is. (Appartement, stroom, ik heb heel weinig gas, dus dat weet ik verder niet). Ik verbruik meestal wel wat meer, want ik heb een boiler voor warm water. En veel electrische apparaten. Misschien moet ik wat vaker de stekkers eruit halen. Dus ik denk dat je die van het Nibud best kunt aanhouden.
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld 12 euro bij elk Actionbezoek. Ik bewaar alle Action bonnen om nog eens na te slaan wat ik zoal heb gekocht, of het gebruikt wordt en om me te herinneren dat ik het in huis heb. Het merendeel wordt gebruikt. Het meeste maakt het leven wat leuker maar bijna alles is misbaar.



Bijvoorbeeld een pincet met een led-lampje en een spiegeltje op een telescoopsteel om te bekijken of je de wc-buizen goed hebt schoongemaakt. Die kan je echt missen maar toch wel leuk om te hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Olijfgroen, ik begrijp al die vaste kosten erbij niet. Ben bang dat ik daar iets over het hoofd zie.

Is er iemand hier weleens overgestapt of tevreden over een bepaalde maatschappij?
Retrostar, een winkel waar je hebberig wordt

Ik kom er om die reden nauwelijks. Heb gelukkig mezelf erg goed onder controle qua impuls aankopen. Dat zit niet in me. Ik heb dan ook weinig geld nodig als zogenaamd zakgeld. Ik ben dan wel weer zo dat ik graag anderen iets geef. Dat is een valkuil van mij.
Alle reacties Link kopieren
@ Retrostar: Hahaha, Action is vreselijk idd met dat soort hebbedingetjes. Ik ga er maar niet te vaak heen. Als ik ga ben ik altijd zo'n 80 euro kwijt.



@ Pierot: Je betaalt energie per kw en per m3 gas. Daarbij komen nog transportkosten. En dan kunnen er nog andere kosten bijkomen. Dat verschilt per leverancier. Ik weet het niet precies. Bij wie zit je nu? Kun je hen niet bellen voor een goed voorstel?
Procrastinate now and panic later.
Alle reacties Link kopieren
@Pierot123: ja erg hè. Maar je kan beter dáár hebberig worden dan in de Bijenkorf!



Ik denk dat het wel minder gaat worden. Op een gegeven moment heb je het meeste thuisstaan. En de afgelopen drie keren was het bedrag rond de 5 euro.



Maar als je een paar plantenmandjes koopt voor 3,49 schiet je besteding weer de lucht in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@Olijfgroen: de eerste keer gaf ik 25 euro uit, en dat heb ik gelukkig nooit meer overtroffen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
diep respect voor mensen met een kleine beurs die toch boodschappen moeten doen.....ik kan gelukkig wat meer besteden in de supermarkt....
Alle reacties Link kopieren
Pierot, een tip is om te kijken op de website van de consumentenbond. Daar vul je wat gegevens in (postcode, huisnummer, verwacht verbruik) en dan krijg je een lijst te zien met welke energieleverancier de goedkoopste is. Ben zo al enkele keren overgestapt!
Pippeleurtje, bedankt voor de tip! Ik ga op onderzoek uit....



Joppiefan, dat vind ik wel aardig dat je dat schrijft en er op terug komt. Heerlijk hoor als je zonder op het geld te letten boodschappen kan doen!
Alle reacties Link kopieren
@ Pierot ik heb een groot huis en Energiedirect. Kijk elke 3 maanden je verbruik even na en betaal vooral niet te weinig.. Liever iets terugkrijgen dan een rekening van 1000 euro toch?
Geniet van elke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven