Geld & Recht alle pijlers

Wel of niet verwijderen van openingspost

07-08-2008 20:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!

Verwijderen OP = minimaal een waarschuwing

Totaal aantal stemmen: 89

Ja, zo is het forummen niet leuk meer (47%)
Ja, maar alleen als er geen geldige reden is (29%)
Nee, dit moet gewoon kunnen (24%)
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 07 augustus 2008 @ 20:45:

Dat een beetje te zwartwit Ambro. En dan nog; angels kunnen neem ik aan ook niet in het priveleven kijken van een forummer, dús kunnen zij ook niet bepalen wat wel en wat niet prive-info is.
Ja zoals ik het nu schets is het misschien te zwartwit, maar toch vind ik dat als duidelijk is dat TO de reacties niet leuk vindt en daarom de OP verwijderd, hij/zij een waarschuwing moet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat er wel een goede reden moet zijn om je OP weg te halen, ter beoordeling van de angels. Straffen vind ik een beetje sneu.

Sommige mensen - met name beginners - moeten er even inkomen (op het forum) en vinden hun eerste post dan vaak te hard,overdreven, verzin maar iets. Daar moet je wel wat aan kunnen veranderen dan. Maar weghalen ben ik geen voorstander van.
Pfff dat eeuwige gezeur altijd over OP's verwijderen. Laat iedereen lekker doen wat hij bij haar eigen topic wil. Vrijheid, openbaar forum enz. enz. enz.



Sommigen nemen het forum wel héél serieus door zich daar zo vreselijk aan te ergeren.
En een waarschuwing?



Haha, het lijkt hier waarachtig steeds meer op een kleuterschool door dit soort regeltjes te bedenken.
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:29:

[...]





Dan is er dus een goede reden die TO ook heeft uitgelegd. Dat is ook logisch. Maar het gaat vooral om de TO's die een topic openen, geen zin hebben in de reacties en dan maar hun OP weghalen.
Nou inderdaad, wie bepaalt dat, wat een goede reden is?
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:17:

Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!




Als je nou even 54 pagina's andere topic doorleest, zie je dat dit al besproken is en die poll schijnt er ook al geweest te zijn.

Meerderheid is voor het bewerken van posts en daar valt OP ook onder, kan technisch niet dat deze blijft staan.
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 20:57:

En een waarschuwing?



Haha, het lijkt hier waarachtig steeds meer op een kleuterschool door dit soort regeltjes te bedenken.
Mijn idee....mijn hemel zeg.
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:48:

[...]





Ja zoals ik het nu schets is het misschien te zwartwit, maar toch vind ik dat als duidelijk is dat TO de reacties niet leuk vindt en daarom de OP verwijderd, hij/zij een waarschuwing moet krijgen.
En dan? Daar heb je toch helemaal niks aan?
Alle reacties Link kopieren
Very Cherry schreef op 07 augustus 2008 @ 20:32:

Alsof het ooit na twee pagina´s nog over de openingspost gaat. In dat stadium vindt iedereen elkaar, en elkaars toonzetting, attitude en spelfouten veel interessanter.
:-)
Volgens mij is het gewoon een kwestie van nieuwsgierigheid. Er niet tegen kunnen dat je niet weet wat er heeft gestaan en de rest wel.
Hahaha Shining da's een goeie en zou best eens kunnen kloppen :-d
Ik zie het al helemaal voor me:



'Juhuuuuuuuuuuuf, zij heeft haar OP verwijderd'.
X-D



Beetje raar dat het gebruiken van een forumfunctionaliteit moet leiden tot een waarschuwing. Naja, zal wel aan mij liggen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tja ik erger me doooood aan mensen die hier iets plaatsen en het binnen een aantal uur (of zelfs minuten?) alweer is weggehaald.



Stel dan gewoon geen vraag op een forum.
Je mag je er wel aan ergeren hoor, maar tis toch van de zotte dat er dan dus maar een waarschuwing uit moet richting degene die het bericht weghaalt?
Probeer het een béétje te relativeren Sweetcandy.....



Sarah Scott, ik snap die ophef ook niet. Het is inderdaad een functie die je kunt gebruiken. Straks wordt er nog gevraagd of je een waarschuwing kunt krijgen als iemand teveell smiley's gebruikt. ;-)



Dat iemand het irritant vindt, betekent nog niet dat het niet mag, of dat je er zelfs een waarschuwing voor kunt krijgen. Kom op zeg......
Alle reacties Link kopieren
En toch vind 86% van de stemmers dat er iig iets moet veranderen.
Optie 2 kan gewoon niet.

Wie bepaalt of er een geldige reden voor is?
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 21:39:

Optie 2 kan gewoon niet.

Wie bepaalt of er een geldige reden voor is?
Kee geen optie 2 dan, alleen optie 1, dan nog is er een meerderheid.
Of wordt daar dan ook weer een poll over geopend?
Alle reacties Link kopieren
Maar... het doel van een forum gaat zo toch weg?

Het is de bedoeling dat mensen hier een vraag/verhaal posten. Dat anderen daar op kunnen reageren. Je kunt zelf je verhaal/vraag zo persoonlijk en herkenbaar maken als je zelf wilt.



Wat is de reden van verwijderen van een topic? oke, als je een duidelijk antwoord hebt gekregen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Dus wat is het probleem om gewoon de OP te laten staan?
Alle reacties Link kopieren
sweetcandy schreef op 07 augustus 2008 @ 21:41:

Maar... het doel van een forum gaat zo toch weg?

Het is de bedoeling dat mensen hier een vraag/verhaal posten. Dat anderen daar op kunnen reageren. Je kunt zelf je verhaal/vraag zo persoonlijk en herkenbaar maken als je zelf wilt.



Wat is de reden van verwijderen van een topic? oke, als je een duidelijk antwoord hebt gekregen, zakt het topic vanzelf naar beneden. Dus wat is het probleem om gewoon de OP te laten staan?
Idd, of alleen de privegevoelige info weg te halen.
Nogmaals Ambrosia, jij kunt niet in het leven van een forummer kijken én dus bepalen wat wel en wat niet privegevoelige info is!



Ow enneuh dit is natuurlijk géén representatieve poll, 60 stemmen in totaal op een forummers-aantal van ik weet niet hoeveelduizenden????
Alle reacties Link kopieren
Very Cherry schreef op 07 augustus 2008 @ 20:32:

Alsof het ooit na twee pagina´s nog over de openingspost gaat. In dat stadium vindt iedereen elkaar, en elkaars toonzetting, attitude en spelfouten veel interessanter.
Dat is echt Zo waar X :-)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Bovendien,



Stel, er is een Mien, die een lang verhaal schrijft over haar vreemdgaan met Henk.



30 forumsters reageren, en Mien haalt de OP weg, omdat ze de antwoorden niet leuk vindt.



Dan zou 1 van die 30 Forumsters gewoon een beknopte versie kunnen geven.



Ik begin steeds vaker hier op viva het "zeuren om het zeuren " te zien.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven