Geld & Recht alle pijlers

Wel of niet verwijderen van openingspost

07-08-2008 20:17 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog. TO's kunnen zomaar hun openingspost weghalen en dat doen ze dan ook met regelmaat. Ik vind dat daar consequenties aan vast moeten zitten. Dat als de reacties je niet bevallen en je de hele openingspost weg haalt je op z'n minst een waarschuwing krijgt. Misschien is het technisch niet mogelijk om wel je gewone postings te kunnen bewerken en je OP niet, maar als je er consequenties aan verbindt, kan dat alsnog. Dus bij deze een poll!

Verwijderen OP = minimaal een waarschuwing

Totaal aantal stemmen: 89

Ja, zo is het forummen niet leuk meer (47%)
Ja, maar alleen als er geen geldige reden is (29%)
Nee, dit moet gewoon kunnen (24%)
Alle reacties Link kopieren
tjezis ambrosia,relax,neem het iets minder serieus allemaal zeg.
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 22:49:

[...]





Ja, daarover gaat deze discussie, goed opgemerkt!




Nou, ik stelde je een vraag.

Wat dan nog als iemand zijn OP verwijdert omdat de reacties haar niet aanstaan?



Vinyl, in de praktijk gebeurt het maar weinig dat een OP wordt verwijderd, dus dat iedereen dat zou doen klopt natuurlijk niet. Ook niet 'stel dat'.
Alle reacties Link kopieren
Sarah Scott schreef op 07 augustus 2008 @ 22:49:

[...]



Ja hèhè.....voor t geval je mijn smiley had gemist:



:-p
:-$
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 22:50:

[...]





Nou, ik stelde je een vraag.

Wat dan nog als iemand zijn OP verwijdert omdat de reacties haar niet aanstaan?



Vinyl, in de praktijk gebeurt het maar weinig dat een OP wordt verwijderd, dus dat iedereen dat zou doen klopt natuurlijk niet. Ook niet 'stel dat'.
Dan vind ik dat aso en dan snap ik niet wat die persoon op een forum zoekt. Daar baal je dan van als je gereageerd hebt. En ja, dan vind ik dat daar iets over gezegd mag worden.
Alle reacties Link kopieren
[quote]ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:17:

Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog.





Zit het je echt hoog?

Vind het wel overdreven hoor...



Maar goed,je mag er uiteraard een topic over openen,dit is een forum(nou niet je OP weghalen he);)
Alle reacties Link kopieren
mormeltje schreef op 07 augustus 2008 @ 22:50:

tjezis ambrosia,relax,neem het iets minder serieus allemaal zeg.
Je zegt toch iets, daar ga ik gewoon op in.
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 22:50:

[...]





Nou, ik stelde je een vraag.

Wat dan nog als iemand zijn OP verwijdert omdat de reacties haar niet aanstaan?



Vinyl, in de praktijk gebeurt het maar weinig dat een OP wordt verwijderd, dus dat iedereen dat zou doen klopt natuurlijk niet. Ook niet 'stel dat'.
Nee, dat weet ik ook wel, het is alleen even om aan te geven waarom ik het er niet mee eens ben!
Alle reacties Link kopieren
IK ga NU speuren naar weggehaalde O.P X-D
Alle reacties Link kopieren
mormeltje schreef op 07 augustus 2008 @ 22:52:

[quote]ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 20:17:

Ik weet niet of ik dit wel mag doen, je weet maar nooit met die Angels. Maar het zit me echt hoog.





Zit het je echt hoog?

Vind het wel overdreven hoor...



Maar goed,je mag er uiteraard een topic over openen,dit is een forum(nou niet je OP weghalen he);)
Zo triest ben ik niet. En ja, na al dat gedoe over die arme nieuwe forummers zit het me wel even hoog ja. Lijkt me ook mijn goed recht. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat is jouw goed recht.
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 22:52:

[...]





Dan vind ik dat aso en dan snap ik niet wat die persoon op een forum zoekt. Daar baal je dan van als je gereageerd hebt. En ja, dan vind ik dat daar iets over gezegd mag worden.




Ik vind dus van niet. Beetje relativeren. Niemand is hier een ander op het forum verantwoording schuldig. In die zin dat iedereen de OP dus kan verwijderen.

Bovendien kan het gewoon zo zijn dat iemand spijt krijgt van zijn OP en deze wil verwijderen. Je kunt nou eenmaal niet van te voren alles weten.




X-D :rofl: :lmao:





;-) :hug: ;-)
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 22:55:

[...]





Ik vind dus van niet. Beetje relativeren. Niemand is hier een ander op het forum verantwoording schuldig. In die zin dat iedereen de OP dus kan verwijderen.

Bovendien kan het gewoon zo zijn dat iemand spijt krijgt van zijn OP en deze wil verwijderen. Je kunt nou eenmaal niet van te voren alles weten.
Daarom ook dit topic. Je hebt voor een deel wel gelijk, maar anderzijds vind ik wel dat het verwijderen van je OP niet zomaar moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een openbaar forum waar ook aso's kunnen en mogen komen. Want die hebben soms ook een computer en internet. En aso's zoeken - net als jij en ik - gewoon wat vertier op het forum, of info, of herkenning. Net mensen! X-D
ambrosia9 schreef op 07 augustus 2008 @ 22:56:

[...]





Daarom ook dit topic. Je hebt voor een deel wel gelijk, maar anderzijds vind ik wel dat het verwijderen van je OP niet zomaar moet kunnen.




Ja, maar ik denk dat dat heel lastig zal gaan. Het is volgens mij óf toestaan dat het verwijderd kan worden, óf dit niet toestaan.Je kunt niet voor een ander bepalen of het terecht is.

Dus niet in het ene geval wel toestaanen in het andere geval niet. Dan krijg je pas echt gezeur denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 22:59:

[...]





Ja, maar ik denk dat dat heel lastig zal gaan. Het is volgens mij óf toestaan dat het verwijderd kan worden, óf dit niet toestaan.Je kunt niet voor een ander bepalen of het terecht is.

Dus niet in het ene geval wel toestaanen in het andere geval niet. Dan krijg je pas echt gezeur denk ik :)
Ja daar ben ik het mee eens. Ik weet ook ff niet hoe dat dan zou moeten.
shining schreef op 07 augustus 2008 @ 22:59:

[...]





Ja, maar ik denk dat dat heel lastig zal gaan. Het is volgens mij óf toestaan dat het verwijderd kan worden, óf dit niet toestaan.Je kunt niet voor een ander bepalen of het terecht is.

Dus niet in het ene geval wel toestaanen in het andere geval niet. Dan krijg je pas echt gezeur denk ik :)
Helemaal mee eens.
Ja, dan krijg je:



'Ja, maar zij mocht wel haar OP verwijderen en ik niet terwijl ik er ook een goede reden voor heb, die kan ik alleen niet vertellen hier, maar ik heb echt een goede reden hoor'.



Volgens mij heb je dan binnen de kortste keren de grootste rellen.



Het is denk ik niet zo simpel als het lijkt .
Precies....en nogmaals: wie bepaalt wanneer iets wel of niet een reden is tot geoorloofd verwijderen. Ik denk dat de engelen zich daar de vingers niet eens aan wíllen branden....
Alle reacties Link kopieren
MissMara schreef op 07 augustus 2008 @ 22:44:

[...]





Nee, dat zou ik nou echt heel errug grappig vinden! Ik zeg: doen! X-D






:rofl:



Dat zou ik ook hilarisch vinden!
Alle reacties Link kopieren
iry schreef op 07 augustus 2008 @ 23:16:

[...]





:rofl:



Dat zou ik ook hilarisch vinden!
Iry, ook een liefhebber van absurdistische humor? X-D
Alle reacties Link kopieren
haha,yep!



Daar zou ik echt vreselijk de slappe lach van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het niet zo erg hoor als iemand zijn probleempje weer weghaalt. Toevallig had ik deze week geantwoord op een meisje met een relatieprobleem.

En toen was ie ineens weg!

Maar ik begreep het eigenlijk wel. TO verontschuldigde zich, dat ze achteraf vond dat ze zich te kwetsbaar had opgesteld.

En dat had zo ook idd.



Ik kan me best voorstellen dat je daar een dag later erg van schrikt, jeetje, ik schrik me soms rot als ik mijn eigen reacties op sommige topics weer onder ogen kom.



't zal er wel mee te maken hebben dat alles zwart op wit geschreven veel harder aankomt dan wanneer je iets tegen een persoon zegt. Lichaamstaal en toon van je stem etc. etc.

dus heb ik gestemd dat iedereen dat gewoon mag doen, nu en ook in de toekomst.



Lekker leven en laten leven zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens op nee gestemd.

Ik ben het eens met shi.

Ieder zijn eigen vrijheid,ieder eigen zeggenschap over zijn woorden.



Volgens mij wordt het ook helemaal niet zo vaak gedaan.

Ik kom het bijna nooit tegen.



En waar ligt de grens dan verder?



Er worden ook posts weggehaald door forummers binnen een discussie omdat de reacties daarop niet aanstaan.

Dan valt het ook weleens niet te volgen.

En dat wordt net zo vaak door forummers gedaan die hier lang zitten als door nieuwere forummers.

Moet daar ook weer een regel voor komen?



Ik snap best wel dat een forummer een OP weghaalt.

Dat wil eigenlijk zeggen,ik ga ervan uit dat ze wel een goed reden heeft.

Dan staan de reacties niet aan,iemand kan daar best van van slag raken .Misschien uit zelfbescherming.



Kijk iemand irriteert zich misschien aan een weggehaalde OP, maar een TO irriteert zich weer aan reacties en haalt daarom haar OP weg.

Wie staat dan boven wie? welke irritatie moet blijven,en welke moet voorkomen worden.



En tsja, dat je er energie in steekt en vervolgens de deur dicht wordt gegooid dat is jammer,maar life goes on. Ook op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat in sommige gevallen een forummer zich rot schrikt door wat ze/hij gepost heeft of door de reacties.



Soms loopt een discussie ook wel heel naar,als je dan niet zo stevig in je schoenen staat,tsja dan haal je het weg.

Zeker als je het forummen niet gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het gebied te grijs is Ambrosia.

Daar vallen geen regels aan te verbinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven